55. Ainsley Maitland-Niles

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

55. Ainsley Maitland-Niles

Post by AndersArsenal » 22. Sep. 2016 13:37

Han får sgu lige en tråd.

https://twitter.com/TerryAFCx/status/778379303386017792

Fed, fed og interessant præstation. Og med Reading på Emirates i næste runde er der gode chance for, at vi får ham at se igen. Det håber jeg.
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: 55. Ainsley Maitland-Niles

Post by araAFC » 22. Sep. 2016 14:35

Fornem præstation forleden. Er der en eller flere herinde, der har styr på, hvordan ungdomsholdet spiller?

Flere skrev at Maitland-Niles primært var midtbanespiller eller kant, men som bekendt var den fine præstation på højre back. Har han på det seneste fået kampe på backen på ungdomsniveau?

danial-haraldsen
Normal Bruger

Post by danial-haraldsen » 22. Sep. 2016 15:10

Ja, det var en fin overraskelse at se Maitland-Niles på højrebacken. Jeg havde ikke forventet at se ham dér, men han klarede det jo flot. Var der en herinde, der nævnte, at han i denne sæson havde trænet på den nye position, når han trænede med førsteholdet?

I sæsonen 2015/16 optrådte han, i følge transfermarkt, 27 gange på højrefløjen, 2 gange inde centralt og 3 gange på venstrefløjen for Ipswich, hvor han var udlånt. I de få optrædener han havde for førsteholdet i 2014/15, hvor han blandt andet kom ind i halvlegen mod Galatasaray ude, spillede han, hvis jeg ellers husker rigtigt, også kun i det offensive.

http://www.transfermarkt.com/ainsley-ma ... rainer_id=

Back-positionen lader altså til at være noget nyt for Maitland-Niles. Kan være at Bould og Wenger, ligesom med Bellerin, har set potentiale og en fremtid for ham længere tilbage på banen.

Off-topic: Er der kommet noget nyt omkring hvorfor Debuchy ikke var involveret i kampen? Er han helt og aldeles vraget eller blot skadet? Kan være at jeg har overset et eller andet.

Edit: Angående Maitland-Niles' kampe for ungdomsholdet for lige at understrege. Senest Maitland-Niles spillede for U-23 holdet var mod Derby, og her spillede han blandt de fire forreste, formodentlig som højrekant. Til gengæld startede han på højrebacken mod U-23 Liverpool i kampen forinden. Ergo, har han prøvet kræfter på positionen.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 22. Sep. 2016 15:49

danial-haraldsen wrote:Ja, det var en fin overraskelse at se Maitland-Niles på højrebacken. Jeg havde ikke forventet at se ham dér, men han klarede det jo flot. Var der en herinde, der nævnte, at han i denne sæson havde trænet på den nye position, når han trænede med førsteholdet?

I sæsonen 2015/16 optrådte han, i følge transfermarkt, 27 gange på højrefløjen, 2 gange inde centralt og 3 gange på venstrefløjen for Ipswich, hvor han var udlånt. I de få optrædener han havde for førsteholdet i 2014/15, hvor han blandt andet kom ind i halvlegen mod Galatasaray ude, spillede han, hvis jeg ellers husker rigtigt, også kun i det offensive.

http://www.transfermarkt.com/ainsley-ma ... rainer_id=

Back-positionen lader altså til at være noget nyt for Maitland-Niles. Kan være at Bould og Wenger, ligesom med Bellerin, har set potentiale og en fremtid for ham længere tilbage på banen.

Off-topic: Er der kommet noget nyt omkring hvorfor Debuchy ikke var involveret i kampen? Er han helt og aldeles vraget eller blot skadet? Kan være at jeg har overset et eller andet.

Edit: Angående Maitland-Niles' kampe for ungdomsholdet for lige at understrege. Senest Maitland-Niles spillede for U-23 holdet var mod Derby, og her spillede han blandt de fire forreste, formodentlig som højrekant. Til gengæld startede han på højrebacken mod U-23 Liverpool i kampen forinden. Ergo, har han prøvet kræfter på positionen.
Tak for et godt svar. Det kunne godt tyde på, at Wenger og Bould ser potentiale i Maitland-Niles som højre back. Han er dog kun 2 år yngre end Bellerin, så det kan være svære betingelser. Medmindre - gud forbyde det - Barcelona går bananas i løbet af et par år.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 22. Sep. 2016 15:54

danial-haraldsen wrote:Ja, det var en fin overraskelse at se Maitland-Niles på højrebacken. Jeg havde ikke forventet at se ham dér, men han klarede det jo flot. Var der en herinde, der nævnte, at han i denne sæson havde trænet på den nye position, når han trænede med førsteholdet?
Netop. Han har i en længere periode trænet højreback med førsteholdet og enkelte kampe for U23-holdet.

Informationen kommer fra Jeorge Bird på Twitter, som jeg vil anbefale alle, der er på Twitter, at følge. Han følger og overværer U-holdene og træningerne tæt, og har derfor adgang til meget spændende oplysninger.
Image

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 22. Sep. 2016 15:56

Spillede også 30 kampe sidste sæson i The Championship med et ok gennemsnit hos whoscored.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 22. Sep. 2016 19:57

Som bonus så har han ligesom Iwobi spillet i Arsenal altid. Det er meget fedt med sådanne historier: 6 år gammel da han begyndte at spille i Arsenal.

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 22. Sep. 2016 20:58

Ainsley Maitland-Niles. Conservative(Dem der hører A Bergkamp Wonderland podcast forstår hvad jeg mener). Drengen ser rigtig spændende ud, men troede faktisk at han var offensiv højremidt.

danial-haraldsen
Normal Bruger

Post by danial-haraldsen » 22. Sep. 2016 21:17

araAFC wrote: Tak for et godt svar. Det kunne godt tyde på, at Wenger og Bould ser potentiale i Maitland-Niles som højre back. Han er dog kun 2 år yngre end Bellerin, så det kan være svære betingelser. Medmindre - gud forbyde det - Barcelona går bananas i løbet af et par år.
Om Bellerin bliver eller havner i Barcelona inden for de kommende år kan vi af gode grunde og ærgerlige erfaringer ikke vide os sikre på. For at være ærlig, lyder det sandsynligt, og Barcelona er så småt begyndt at gå på charmeoffensiv og prædike om det famøse Barca-DNA (selvom Barcelonas vicepræsidents nylige udtalelser ikke skal tages alt for seriøst). Nu skal fanden naturligvis ikke males på væggen.

Jeg skønner dog, at Maitland-Niles allerede har søgt væk fra Arsenal om et par år, hvis ikke Bellerin altså allerede er smuttet da. For har Wenger tænkt sig at omskole Maitland-Niles permanent, har jeg svært ved at forestille mig spilletid til ham, når andre spillere står foran i køen.
araAFC wrote:Som bonus så har han ligesom Iwobi spillet i Arsenal altid. Det er meget fedt med sådanne historier: 6 år gammel da han begyndte at spille i Arsenal.
Bestemt. Akpom, Willock og andre lige så. Det tilføjer lige lidt ekstra begejstring. Det er også derfor vi så inderligt ønsker at Wilshere lykkes i Arsenal.
AndersArsenal wrote:
Netop. Han har i en længere periode trænet højreback med førsteholdet og enkelte kampe for U23-holdet.

Informationen kommer fra Jeorge Bird på Twitter, som jeg vil anbefale alle, der er på Twitter, at følge. Han følger og overværer U-holdene og træningerne tæt, og har derfor adgang til meget spændende oplysninger.
Tak for anbefalingen. Vil skrive hans navn bag øret. Har tidligere set og læst Arsenal Youth-bloggen, men var ikke klar over hvem, der stod bag den.
Nico_gooner wrote:Ainsley Maitland-Niles. Conservative(Dem der hører A Bergkamp Wonderland podcast forstår hvad jeg mener). Drengen ser rigtig spændende ud, men troede faktisk at han var offensiv højremidt.
Læs tidligere indlæg.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Jul. 2017 23:51

Wenger skulle have forfremmet Maitland-Niles til 1. holdet i næste sæson og ser ham mere som en midtbane end en fløjspiller og måske kunne det være en af de spillere som kunne få et par kampe hist-og-her.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 28. Sep. 2017 1:46

Maitland-Niles mod Köln:

Image

Forud for vores kamp i Euro League mod BATE Borisov, roser Arsene spilleren som først for nylig er kommet på holdkortet.

"This is the kind of job: you do not get 10 opportunities to play for Arsenal. We see in training that Ainsley has quality. He is here because he has the qualities"

"His best position is central defensive midfielder.
He has great quality, he can steal the ball without making fouls. I believe he is ready to play a role. He has a great future."

Det er rart at se vores talentarbejde begynder at bære frugt og at se flere engelske spillere stå på spring. Det vil løfte klubben.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 13. Dec. 2017 21:06

Ainsley M-N med sin første start i Premier League mod West Ham. Rolig og forudseende spiller han.

Det bliver spændende at følge hans udvikling

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. Jan. 2018 14:06

Nu hvor Coquelin er solgt, så håber jeg snart vi ser AMN blive spillet på den plads han er tiltrængt..som CDM..

Om han er god nok. Det må tiden vise

Post Reply