4. Per Mertesacker

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: 4. Per Mertesacker

Post by araAFC » 17. Jan. 2017 14:29

Niels Lønberg wrote:
araAFC wrote:Der skrives om forlængelse til Mertesacker. Den forstår jeg ikke, hvis det sker.
Jeg kan heller ikke se logikken i det, men omvendt, så kommer det heller ikke det mindste bag på mig.

Man må næsten formode, at Wenger har tænkt sig at udleje både Chambers og Holding i næste sæson, og bevare Koscielny og Mustafi som førstvalget, mens Gabriel og Mertesacker er backups.
Det er i hvert fald den naturlige slutning at drage. Og måske i virkeligheden også et acceptabelt valg. Koscielnys niveau er højt, Mustafi skal bygge på, Gabriel er 50/50, mens Mertesacker givetvis stadigvæk har et fint niveau som erfaren backup, der måske også kan bidrage i kulisserne.

Jeg synes bare stadigvæk, at det er ufornuftigt at bruge relativt mange lønkroner på en spiller, hvor der er store spørgsmålstegn. Det første er helbredet, det næste er niveauet. Begge dele kan i værste fald være et problem.

Chambers har dog gjort det fornuftigt i Boro, mens Holding bestemt også kunne have godt at en lignende tur til en klub med fast spilletid.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 18. Jan. 2017 1:47

araAFC wrote:
Niels Lønberg wrote:
araAFC wrote:Der skrives om forlængelse til Mertesacker. Den forstår jeg ikke, hvis det sker.
Jeg kan heller ikke se logikken i det, men omvendt, så kommer det heller ikke det mindste bag på mig.

Man må næsten formode, at Wenger har tænkt sig at udleje både Chambers og Holding i næste sæson, og bevare Koscielny og Mustafi som førstvalget, mens Gabriel og Mertesacker er backups.
Det er i hvert fald den naturlige slutning at drage. Og måske i virkeligheden også et acceptabelt valg. Koscielnys niveau er højt, Mustafi skal bygge på, Gabriel er 50/50, mens Mertesacker givetvis stadigvæk har et fint niveau som erfaren backup, der måske også kan bidrage i kulisserne.

Jeg synes bare stadigvæk, at det er ufornuftigt at bruge relativt mange lønkroner på en spiller, hvor der er store spørgsmålstegn. Det første er helbredet, det næste er niveauet. Begge dele kan i værste fald være et problem.

Chambers har dog gjort det fornuftigt i Boro, mens Holding bestemt også kunne have godt at en lignende tur til en klub med fast spilletid.
Ifølge The Times giver den nye aftale Per ca. 70.000 £ om ugen. Håber snart han er tilbage fra skaderne. Arsene går med tanker om at sende ham ud på lån...
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 19. Jan. 2017 11:40

Forlængelsen er offentliggjort nu. Mertesacker får et år mere.

Det er nok godt for Chambers og Holding, der formodentlig begge får et år mere til at udvikle sig som fast mand i en anden klub. Om det er positivt for Arsenal, ved jeg ikke. Fysikken er tvivlsom, og han vil være 4. valg. Et dyrt et.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 19. Jan. 2017 14:10

araAFC wrote:Forlængelsen er offentliggjort nu. Mertesacker får et år mere.

Det er nok godt for Chambers og Holding, der formodentlig begge får et år mere til at udvikle sig som fast mand i en anden klub. Om det er positivt for Arsenal, ved jeg ikke. Fysikken er tvivlsom, og han vil være 4. valg. Et dyrt et.
Hvis han er 4. valg, så er fysikken i vidt omfang underordnet.

Jeg tror ikke, at Mertesacker er dyrere end så mange andre 4. valg af samme kvalitet. Havde du foretrukket Chambers eller Holding, som givetvis er alternativerne, men dog billigere?
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 19. Jan. 2017 14:21

ajakob wrote:
araAFC wrote:Forlængelsen er offentliggjort nu. Mertesacker får et år mere.

Hvis han er 4. valg, så er fysikken i vidt omfang underordnet.

Jeg tror ikke, at Mertesacker er dyrere end så mange andre 4. valg af samme kvalitet. Havde du foretrukket Chambers eller Holding, som givetvis er alternativerne, men dog billigere?
Umiddelbart ja. Primært fordi erfaringerne de senere år med forlængelser til ældre spillere, der kæmper lidt med fysikken ikke er ret gode. Heller ikke selvom de kun har reservestatus. Arteta og Rosicky de åbenlyse eksempler. Jeg frygter, det samme kan udspille sig for eksempelvis Cazorla.

Hvis fysikken pludselig er helt til hundene, så står man reelt kun med 3 forsvarsspillere.

De langsigtede perspektiver ved at forlænge med Mertesacker anerkender jeg dog. Chambers har haft det fint i Boro, hvor han umiddelbart har gjort det fornuftigt. At give ham en sæson mere til at vænne sig til en position i det centrale forsvar virker fornuftig nok.
Rob Holding ser ligeledes interessant ud, og det kunne - ligesom med Chambers - være gavnligt med et år med fast spilletid på et højt niveau.

På papiret lyder Koscielny, Mustafi, Gabriel og Mertesacker som en fornuftig dækning til positionen i 2017/18. Især hvis man - som jeg går lidt og håber på - erstatter Debuchy og Jenkinson med en spiller, der kan spille højre back samt dække en af de 3 centrale positioner i et 3-mandsforsvar.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 27. May. 2017 21:13

Per har spillet 37 minutter denne sæson og Boom...

Debut i 3 mands forsvaret med Holding og Monreal i FA Cup finalen og vores tyske fyrtårn leverer en glimrende kamp hvor han kommunikerer glimrende med holdkammeraterne og bl.a. kommer ned i en tackling og forhindrer Chelsea i at score.

Det kunne, måske, være en af Mertesakers sidste kampe efter 6 år i vores smukke trøje og hvilken fantastisk måde at slutte sæsonen på ved at vinde FA Cuppen.

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 3. Jun. 2017 15:13

Siden første gang jeg hørte et interview med ham her var jeg solgt. Fuck hvor er han sej. Håber han stopper - den her legende skal ikke sidde på bænken eller være halv tip top med skader og blive frosset ud. Han fortjener alt ære og respekt!! Håber han stopper på toppen med stor værdighed. Det kunne en anden herre have lært af for længe siden. :mrgreen:

http://www.football.london/arsenal-fc/t ... e-13132895

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Jun. 2017 15:28

Gabe wrote:Siden første gang jeg hørte et interview med ham her var jeg solgt. Fuck hvor er han sej. Håber han stopper - den her legende skal ikke sidde på bænken eller være halv tip top med skader og blive frosset ud. Han fortjener alt ære og respekt!! Håber han stopper på toppen med stor værdighed. Det kunne en anden herre have lært af for længe siden. :mrgreen:

http://www.football.london/arsenal-fc/t ... e-13132895
Spændende. Håber Per får en ny rolle i klubben et sted hvis/når han stopper.

BFG!!

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 3. Jun. 2017 15:29

Fuldstændig enig. Per Mertesacker er en fantastisk personlighed, som vil være værdifuld at beholde i Arsenal. Spørgsmålet er om han allerede nu ønsker at overgå til en anden rolle i klubben eller om han tager endnu en sæson.

For en uge siden så jeg dette interview efter at interviewet var blevet omtalt i en optakt på 6'eren. Legendarisk.
https://www.youtube.com/watch?v=LoO5ECcsdoE

johanlowe
Arsenal Danmark medlem

Post by johanlowe » 7. Jul. 2017 13:23

Ny academy manager efter næste sæson

https://www.arsenal.com/news/mertesacke ... al-academy

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 7. Jul. 2017 14:53

johanlowe wrote:Ny academy manager efter næste sæson

https://www.arsenal.com/news/mertesacke ... al-academy
Passer mig glimrende. Mertesacker virker som typen som kan blive en rigtig dygtig træner.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 7. Jul. 2017 20:45

Dear fans and friends,
clear decisions were always very important to me. I felt like that after World Cup 2014 and I take such a decision now again. From autumn 2018 onwards I will be heading up the Arsenal Academy as the “Head of Academy”. Which means at the same time that the upcoming season will be my last one as a player.
I am delighted about this future challenge and job at the club who means so much to me. Pattensen, Hannover, Bremen, Arsenal London – these places and clubs formed me and made me the player and person I am today. It is important to me to pass on these experiences and values to young players in the future.
But for the next months my clear focus is to give everything as a player for the club. I am looking forward to the things lying ahead of us, short- mid- and longterm. #COYG
Yours
Per
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 11. Mar. 2018 20:24

Til sommer overtage Per som bekendt tøjlerne i vores ungdomsafdeling og den 33 årige spiller siger nu at han er klar til at ligge hatten på hylden og sige farvel som spiller.

"Everyone says I should enjoy the last year, to play as much as possible and take everything in, [but] I would rather sit on the bench or even better in the stands, and then, for the first time in my life, aged more than 30, I will feel free. Some days you realise everything is a burden, both physically and mentally but you have to deliver without a doubt."

"The pressure is very intense. I always have this horror story in my head, to make a mistake and be responsible for a conceded goal. If the fans celebrate it is great, it is unbelievable. But if they are booing you, I always feel very ashamed."

"In the moments before a game starts, my stomach turns around as if I had to vomit. Then I have to choke so violently until my eyes water. At times I really was done. My body was not ready for any more efforts. And if I couldn't play anymore, I was injured, it always was like that. I think, that a lot of returning injuries have psychologically reasons. That the body tries to give your soul some rest."

Godt kæmpet..og velkommen i en anden rolle. Må den blive lige så succesfuld.

Image
Last edited by peterdebel on 6. May. 2018 19:23, edited 1 time in total.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. May. 2018 19:20

Tak Per, for din dedikation og hjerte.

Kommer til at savne din accent og ærlighed i PostMatch Interviewene. 8)

DANKE, PER!

Image

Post Reply