West Ham 0-0 Arsenal (PL) MoM/Post debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Arsenals MoTM?

Poll ended at 21. Dec. 2017 10:49

Cech
0
No votes
Bellerin
0
No votes
Koscielny
0
No votes
Monreal
0
No votes
Maitland-Niles
1
13%
Xhaka
0
No votes
Wilshere
6
75%
Özil
0
No votes
Iwobi
0
No votes
Alexis
0
No votes
Giroud
0
No votes
Welbeck
0
No votes
Lacazette
1
13%

Total votes: 8

Don Karnage
Normal Bruger

West Ham 0-0 Arsenal (PL) MoM/Post debat

Post by Don Karnage » 14. Dec. 2017 9:53

Kalenderen siger December, men hold nu op det lignede den efterhånden (læs: den normale) november krise... Well, det lignede en udekamp i EL mod BATE, hvor begge hold stillede med reserver. Ingen ide, ingen energi, ingen taktik, fejl på fejl, for lidt fart, for lidt bevægelse, taktisk inkompetence. Ohh lord det var pinefuldt at se på!

Det værste er, at man sidestillet til sådan et følelsesløst stadie af afmagt. En gang kunne jeg være oppe eller nede i dage efter en kamp. I dag er kampene bare hvad der nu end sker - og videre. Europa League gider man knap nok følge. Det er alligevel bare 80 minutters boldmassage fra 75% reserver. Reserver hvor 3-4 er mega spændende talenter spillet ude af position. Det resterende er Welbeck/Walcott, der forsøger at få styr på deres førsteberøringer. Det er en følelse af modløshed og savn. Savn efter sult, vilje og passion. Savn efter de ting, der fik mig til at holde med Arsenal i første omgang. Den flotte fodbold er for længst ovre. Passionen for logoet mangler i den grad.

Når jeg ser ned over vores hold, er det mest imponerende, at vores hold faktisk er ret godt på papiret. Spiller for spiller er holdet længder bedre, end hvad vi tidligere har været konkurrencedygtige med. Jeg mener, det er ikke Djourou, Squillini, Senderos, Chamakh og Gervinho, vi stiller med. Vi har Özil, Alexis, Lacazette, Giroud, Kos, Cech, Bellerin, Monreal (ja, han skal nævnes her!). Gode spillere med international og PL erfaring. Spillere med et forventeligt højt bundniveau. Vi har dybde i truppen. Unge spillere på vej frem, der presser sig på. Vi så en (fejlplaceret) Maitland-Niles i går og Wilshere er på vej retur. Iwobi's talent er der.
Alligevel, alt det her til trods, har vi ingen kvalitet med og uden bold. Vi spiller så langsomt og forudsigeligt. Selv i det små rum og spil på 3.manden, klassiske Arsenal-varetegn, ligner vi et hold trænet af Roy Hodgson. Der er ingen mønstre og aftaler. I går bedst eksemplificeret ved at vi stiller med Özil, Iwobi, Sanchez og Wilshere, der alle konstant søger mod bolden, for at få den i føderne. For mange kokke, for lidt diversitet. Selvom jeg ikke er hans største fan, manglede vi virkelig Ramsey i går. Vi er så ubalancerede som hold. Det værste er, at vi har set det så mange gange før.
Når materialet er der, pegen pilen én vej. Det er Wengers ansvar at få holdet til at spille som et hold. At implementere et koncept. At få det bedste ud af materialet. Jeg er stadig i tvivl om, hvordan det er, vi vil skabe chancer - og hvorfor vi stiller op som vi gør? Hvorfor 4-2-3-1 i går? Hvorfor 3-4-3 normalt? Hvorfor først skifte Lacazette ind efter 80 minutter - og så endda på venstre wing?! Giroud er perfekt mod den her type modstandere, men vi vælger ikke at bruge ham i opspillet overhovedet. Det giver ingen mening. Alexis ligner en mand, der spiller for sig selv. En lejesoldat, der er på vej videre efter nytår. Lige så meget som jeg elsker at have ham på mit hold, lige så arrig kan jeg blive over hans attitude. I øjeblikket ødelægger han mere end han gavner.

Undskyldningerne er der ikke mere. Emirates er betalt, vi kan stille nogle af de bedste front-3 spillere i PL. Tilbage står Wenger. En mand fanget i en tid, hvor han ikke har fulgt udviklingen. Jeg forventer ikke min glæde og passion til Arsenal kommer igen, før vi får en ny manager. Det er virkelig en skam, fordi jeg så stor respekt for Wenger. Tiden er løbet fra ham.

Gid det var regnvejret og manglen på kaffe, der fik mig i dårlig humør. It's not - it's Arsenal :|
Last edited by Don Karnage on 14. Dec. 2017 11:31, edited 1 time in total.
Arsenal are the first club in history, where the manager loses the dressing room - and we get rid of the dressing room rather than the manager...

CescFabregas
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Re: West Ham 1-1 Arsenal (PL) MoM/Post debat

Post by CescFabregas » 14. Dec. 2017 11:01

Don Karnage wrote:
14. Dec. 2017 9:53
Kalenderen siger December, men hold nu op det lignede den efterhånden (læs: den normale) november krise... Well, det lignede en udekamp i EL mod BATE, hvor begge hold stillede med reserver. Ingen ide, ingen energi, ingen taktik, fejl på fejl, for lidt fart, for lidt bevægelse, taktisk inkompetence. Ohh lord det var pinefuldt at se på!

Det værste er, at man sidestillet til sådan et følelsesløst stadie af afmagt. En gang kunne jeg være oppe eller nede i dage efter en kamp. I dag er kampene bare hvad der nu end sker - og videre. Europa League gider man knap nok følge. Det er alligevel bare 80 minutters boldmassage fra 75% reserver. Reserver hvor 3-4 er mega spændende talenter spillet ude af position. Det resterende er Welbeck/Walcott, der forsøger at få styr på deres førsteberøringer.
Amen!

Med hensyn til Welbeck har jeg fået nok. Fint at han giver 110% hver gang, men manden får simpelthen intet ud af tingene, lidt ala Iwobi. Welbecks bedste aktioner er vel efterhånden, når han sparker forbi bolden med et frit mål foran sig, så bolden falder for en anden spiller, som kan sætte den ind. Jeg kan godt se, at det som træner, er fedt at have sådan en rigtig holdspiller, men forstår ikke, at han skal ind over Lacazette, når han alligevel lagde sig op som angriber. Bevares, han har mere presence i luftrummet end Laca grundet sin størrelse, men det fik han da slet ikke udnyttet alligevel.

Jack må blive min Man of The Match, god kamp hvor han viser noget hjerte, sætter sig igennem i tacklingerne... Og den vending han laver på Lanzini og Noble, det er lige til at blive opstemt over.

Synes også Maitland-Niles spiller en god kamp. Specielt i mente, at han bliver spiller ude af position, og så endda i den gale side i forhold til favoritbenet. Synes det er nemt at se, at drengen har en rigtig god fodboldforståelse, bedre end så mange andre på holdet.

Alexis.. Han skal vel bare sælges, så vi kan komme videre.
"If they need some help one day.. I'll be around"

- Thierry Henry

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 14. Dec. 2017 11:22

Enig langt henad vejen. Jeg forstår dog ikke kommentaren omkring, hvorfor Giroud ikke bruges mere i opspillet. Tildels blev han, dog med udfordringer for ham i de små rum igår. Derudover stod de med 10 på den sidste 1/3, hvor Giroud skulle være i feltet.
Problemet er/var, at vi mangler folk, der løber uden bold. Se City med Sterling og Sane. Jeg sad faktisk og savnede Walcott. Ikke verdens bedste, men altid spilbar, og hvorfor have Øzil og Wilshere, hvis ingen løber. Til forsvar skal det nævnes, at der ingen plads var, hvilket var samme udfordring for. Chelsea/City.

Er træt af at se på Alexis!
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 14. Dec. 2017 11:36

Frankster wrote:
14. Dec. 2017 11:22
Enig langt henad vejen. Jeg forstår dog ikke kommentaren omkring, hvorfor Giroud ikke bruges mere i opspillet. Tildels blev han, dog med udfordringer for ham i de små rum igår. Derudover stod de med 10 på den sidste 1/3, hvor Giroud skulle være i feltet.
Problemet er/var, at vi mangler folk, der løber uden bold. Se City med Sterling og Sane. Jeg sad faktisk og savnede Walcott. Ikke verdens bedste, men altid spilbar, og hvorfor have Øzil og Wilshere, hvis ingen løber. Til forsvar skal det nævnes, at der ingen plads var, hvilket var samme udfordring for. Chelsea/City.

Er træt af at se på Alexis!
Det kom muligvis ikke så tydeligt frem, men min pointe er egentlig, at vi ikke justerer elementer i vores taktik, afhængig af om vi spiller Giroud eller Lacazette på toppen. Eksempelvis i opspillet. Det er en stor fejl. Jeg forstår rent faktisk godt ideen med at spille Giroud i går, jeg havde bare også spillet Lacazette.

Uenig i forhold til Walcott. Han behøver plads. Sterling og Sane er meget bedre end Walcott nogensinde bliver eller har været, desværre. Jeg er dog meget enig i din pointe. For lidt bevægelse og for mange ens spillertyper. Klassisk Arsenal.
Arsenal are the first club in history, where the manager loses the dressing room - and we get rid of the dressing room rather than the manager...

levinas
Arsenal Danmark medlem

Re: West Ham 0-0 Arsenal (PL) MoM/Post debat

Post by levinas » 14. Dec. 2017 12:45

Vi er middelmådige. Og har længe været det. Pt. ligger Burnley over os i tabellen. Det er simpelthen pinligt for en klub som tørster efter en liga titel. Magter ikke det her cirkus mere. Mourinho overhaler Wenger indenom for 2. gang og Guardiola skulle bruge en enkelt sæson for at få styr på et hold. Det sætter det hele i kontekst.

Mom: Wilshere. Dog havde han fungeret langt bedre med Lacazette. Men tydeligt at eksempelvis Maitland var instrueret i at komme med indlæg til Giroud.
Image

Post Reply