Optakt: Arsenal - Chelsea (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Optakt: Arsenal - Chelsea (PL)

Post by AndersArsenal » 21. Sep. 2016 14:59

Image vs. Image

Turnering: Premier League

Tidspunkt & sted: Lørdag den 24. september 2016, kl. 18.30 (dansk tid)

TV-kanal: TV3 +

Dommer: Michael Oliver

Arsenals seneste fem kampe (PL): T U V V V (10 point)

Chelseas seneste fem kampe (PL): V V V U T (10 point)

Arsenal (skader & karantæner): D. Welbeck (skadet), C. Jenkinson (skadet), P. Mertesacker (skadet) - O. Giroud (tvivlsom), A. Ramsey (tvivlsom)

Chelsea (skader & karantæner): K. Zouma (skadet), M. van Ginkel (skadet) - J. Terry (tvivlsom)

Forventede startopstillinger:
Arsenal:
---------------- Cech
Bellerin, Mustafi, Koscielny, Monreal
-------- Cazorla, Coquelin
------- Walcott, Özil, Iwobi
-------------- Alexis

Chelsea:
------------- Courtois
Ivanovic, Cahill, D. Luiz, Azpilicueta
----------- Kanté, Matic
--- Willian, Fabregas, Hazard
------------ D. Costa

Optakt:
Det er to hold, der går ind til kampen med samme antal point, men med Arsenals tre sejre på stribe i ligaen (og herunder et godt resultat i Champions League og i Liga-cuppen), og Chelsea seneste sløje præstationer mod hhv. Swansea og Liverpool, må det være førstnævnte, der kommer ind til kampen med størst selvtillid og med momentum. Til den historie hører dog også, at Chelseas sejr i går, på trods af forlænget spilletid, må have givet dem en vis selvtillid efter at have vendt 0-2 til 4-2. Flere førsteholdsspillere tankede selvtillid. Herunder Cesc, som helt sikkert med glæde vil gøre det onde ved sin gamle klub.

Arsenal har de senere år haft store vanskeligheder mod Chelsea på Emirates Stadium, og som mange sikkert husker, blev Arsenals chancer, i den tilsvarende fixture i sidste sæson, hurtigt spoleret, da Mertesacker tidligt fik et direkte rødt kort. Costa scorede kort efter, og herefter var der ikke rigtig nogen vej tilbage. Jeg husker det som et dødssygt og voldsomt frustrerende opgør. Vi tabte ligeledes på Stamford Bridge i 15/16, og det er derfor de røde, der i den grad har revanche til gode. Men med ni mål i de seneste tre kampe + fire i Nottingham lader det til, for Arsenals vedkommende, at offensiven langsomt er ved at finde rytmen. Özil, Cazorla, Alexis, Iwobi og Walcott er alle kommet på tavlen, og isærdeleshed kampen mod Hull bød på mål fremkommet ved gennemspillede angreb, hvor den indbyrdes forståelse sad i skabet, og der var godt tempo i pasningerne og generelt, når vi angreb. Så vidt jeg ved, har vi dog ikke scoret i de sidste seks Premier League-kampe mod netop Chelsea, så det skal blive spændende at se, hvorvidt vi denne gang er i stand til at dirke et forsvar op, der notorisk laver meget få fejl imod os.

Mine lidt mere personlige tanker om kampen: Jeg vil have det fint med at spille samme hold som mod Hull. Spillerne er friske, og har selvtillid. Man kan diskutere, om Lucas, efter sin fornemme præstation i går, skal starte inde. Men i så fald i stedet for hvem? Det naturlige valg vil være Walcott, men det vil medføre, at vi skal sætte minimum én out-of-position. Det tror jeg ikke, gavner nogen. Jeg er stadigvæk ikke fan af Alexis på toppen, men vi har på det seneste skabt chancer, og vi scorer mål. Synes, at det system skal fastholdes til weekenden. Det er for vigtig en kamp til, at jeg mener, man skal ændre for meget, når vi kommer fra en stor succesoplevelse.

Giv mig nu en klasse-præstation og allerhelst tre point. Tre point vil være en perfekt platform at træde ind på i det kommende program, hvor vi virkelig har mange overkommelige opgaver. Kan ikke klare flere skuffelser mod Chelsea, og dem har der efterhånden været mange af. Men man sidder sgu alligevel med en eller anden frygt om, at vi formår at gøre det pisse-svært for os selv. Kun fordi vi er Arsenal... Men lad os se.

God kamp.
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Optakt: Arsenal - Chelsea (PL)

Post by araAFC » 21. Sep. 2016 15:57

God kamp, Anders.

Kampen mod Chelsea kan være med til at definere Arsenals efterårssæson. Men en sejr, så er der virkelig mulighed for en stribe sejre, da kampprogrammet ser ret fornuftigt ud. Favoritrollen inden kampen må ligeledes være Arsenals; dels pga. Chelseas formmæssige nedgang, og dels pga. Arsenals formmæssige fremgang og hjemmebanefordel. Spørgsmålet er så, om Chelsea har genvundet lidt selvtillid efter deres sejr i EFL Cup'en i går. Men uanset virker det til at tale med; Costa har været deres farligste mand, så han skal selvfølgelig holdes nede. Hazard er altid en trussel.
Taktisk håber jeg, Wenger formår stille med en midtbane, der spillemæssigt kan dominere Chelseas. Det er tænkeligt, at de spiller med både Kanté og Matic, og rent spillemæssigt må de ikke kunne dominere Arsenals midtbane.

Kampene mod Chelsea har ikke være positive, mens de havde Mourinho som træner, og i sidste sæson blev begge kampe bl.a. også tabt pga. udvisninger. Det skal ikke gentages.

Opstillingensmæssigt er det mest forventelige, at der bliver genvalg til spillerne fra Hull-kampen, men man kan godt ønske, at Lucas og Xhaka får en plads. Især førstnævnte bør for alvor være i spil til en rolle fra første fløjt.

Jeg er positiv ift. kampen, da formkurven peger opad. Men et nederlag ville sende holdet ned i kælderen igen, mens en sejr faktisk gør, at det ser rigtig lovende ud.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 21. Sep. 2016 16:13

Nu så jeg ikke kampen mod Liverpool, men er det ikke "kun" resultatmæssigt, at Chelsea er i et formdyk? Mod Swansea var de i hvert fald voldsomt dominerende. Kampen i går mod Leicester tror jeg ikke, at man skal lægge for meget i, ligesom at man heller ikke skal lægge for meget i vores kamp mod Forrest. Det er formentlig to forskellige hold, der går på banen lørdag.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 21. Sep. 2016 16:44

ajakob wrote:Nu så jeg ikke kampen mod Liverpool, men er det ikke "kun" resultatmæssigt, at Chelsea er i et formdyk? Mod Swansea var de i hvert fald voldsomt dominerende.
Mod Liverpool var de i lange perioder næstbedst. Det skal først og fremmest tilskrives Liverpool, der spillede en fremragende kamp, men det er egentlig kun fra 2. halvlegs start og frem mod deres reducering, at Chelsea er bedst. Herefter er det tættere på 1-3 end 2-2.

Chelsea var bedre end Swansea i den kamp, men synes ikke, at 2-2 var specielt uretfærdigt.
ajakob wrote:Kampen i går mod Leicester tror jeg ikke, at man skal lægge for meget i, ligesom at man heller ikke skal lægge for meget i vores kamp mod Forrest. Det er formentlig to forskellige hold, der går på banen lørdag.
Fabregas, Matic, Azpilicueta, D. Luiz og Cahill spillede alle 120 minutter. De kommer med garanti til at få en rolle lørdag. Cesc må have spillet sig på holdkortet, imens Luiz afhænger af, hvorvidt Terry bliver klar. Jeg ved ikke, hvad seneste nyt er omkring ham. Derudover spiller Costa 60 minutter.

Så synes i hvert fald, at vi har fået den mest optimale optakt ift. restitution. Spørgsmålet er så, om vi kan drage nytte af det.
Image

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 21. Sep. 2016 17:08

Jeg ser gerne, vi spiller både Perez og Xhaka. De bringer begge noget energi - Xhaka i form af nærkampe og midtbanekontrol, Perez i form af dybdeløb og genpres. Specielt når man tager Chelseas kamp mod Pool i betragtning, vil jeg blive skuffet, hvis ikke vi presser højt og med højt aggressivt genpres i store dele af kampen.

Forventet:
Cech
Bellerin, Mustafi, Koscielny, Monreal
Cazorla, Coquelin
Walcott, Özil, Iwobi
Alexis
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 21. Sep. 2016 20:11

Opstilling vil jeg helst ikke give et bud på, det afhænger i stor grad af, hvordan Wenger tør gribe kampen an. Men, hvis Xhaka i sidste uge ifølge Wenger, ikke var helt klar til PLs tempo så er han med garanti heller ikke klar til 90 minutter mod Chelsea.

Jeg tror vi kan slå dem, men det kræver gutterne er koncentrerede fra start. Hvis vi kan komme igennem 20 minutter med kontrolleret spil og så langsomt bygge på i løbet af kampen, så kan vi tage kontrol over den kamp og køre dem over. De må blive trætte efter 60 minutter med så mange faste startere, der spillede 120 min. Spil den rundt og lad dem løbe efter den, så skal chancerne nok komme. Efter 60 min, smid Walcott/Ox/Perez ind og lad vedkommende løbe dem i stykker.

Glæder mig!

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 21. Sep. 2016 20:28

Klasse optakt, Anders.

Forventer samme opstilling som mod Hull, hvilket er fint nok. Dette er ikke kampen til at eksperimentere. Føler virkelig, at det her er kampen, hvor vi slår dem. Det har vi gjort alt for sjældent de senere år. Sad dog også og tænkte det samme sidste år, og der fik Costa ødelagt det for os to gange. Hader ham så meget, men det her ikke lige tiden til at komme ind på det. Der behøves nok ikke så meget forklaring alligevel. Frygter dog virkelig, at han får det ødelagt for os, på en eller anden måde.

Jeg vil hvertfald tage en smuttur til Emirates og gøre mit for, at vi hiver sejren hjem mod den forfærdelige racistklub.

God kamp til alle.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 21. Sep. 2016 22:02

Michael-Arsenal wrote:Jeg vil hvertfald tage en smuttur til Emirates og gøre mit for, at vi hiver sejren hjem mod den forfærdelige racistklub.

God kamp til alle.
Wauw. Ikke dumt. God tur.
Image

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 21. Sep. 2016 22:17

AndersArsenal wrote:
Michael-Arsenal wrote:Jeg vil hvertfald tage en smuttur til Emirates og gøre mit for, at vi hiver sejren hjem mod den forfærdelige racistklub.

God kamp til alle.
Wauw. Ikke dumt. God tur.
Jo tak. Håber hvertfald, at det bliver en smule mere positivt end sidst jeg så Arsenal - Chelsea. 0-3 og silende regn :roll: :D
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 21. Sep. 2016 22:21

Michael-Arsenal wrote:Jo tak. Håber hvertfald, at det bliver en smule mere positivt end sidst jeg så Arsenal - Chelsea. 0-3 og silende regn :roll: :D
Må have været kampen i 2009? :) Dengang var de dog faktisk gode.

Men altså sammenlignet med de seneste mange kampe mod Chelsea i ligaen, så kan kampen på lørdag kun være positiv. Vi har virkelig skulle være vidne til meget lort.
Image

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 21. Sep. 2016 22:35

AndersArsenal wrote:
Michael-Arsenal wrote:Jo tak. Håber hvertfald, at det bliver en smule mere positivt end sidst jeg så Arsenal - Chelsea. 0-3 og silende regn :roll: :D
Må have været kampen i 2009? :) Dengang var de dog faktisk gode.

Men altså sammenlignet med de seneste mange kampe mod Chelsea i ligaen, så kan kampen på lørdag kun være positiv. Vi har virkelig skulle være vidne til meget lort.
Ja, det lyder meget rigtigt :wink: Har heldigvis haft flere gode oplevelser end dårlige med Arsenal live. Blandt andet to gange 5-2 over Sp*rs.

Ja, forhåbentlig bliver det bedre. Vi formår dog på mærkværdig vis altid at fucke det op for os selv mod dem. Men okay, jeg er forsigtig optimist.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 22. Sep. 2016 9:02

Gad vide hvad oddset er for at Mustafi trækker et rødt kort i første halvleg.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 22. Sep. 2016 9:10

AndersArsenal wrote:
ajakob wrote:Nu så jeg ikke kampen mod Liverpool, men er det ikke "kun" resultatmæssigt, at Chelsea er i et formdyk? Mod Swansea var de i hvert fald voldsomt dominerende.
Mod Liverpool var de i lange perioder næstbedst. Det skal først og fremmest tilskrives Liverpool, der spillede en fremragende kamp, men det er egentlig kun fra 2. halvlegs start og frem mod deres reducering, at Chelsea er bedst. Herefter er det tættere på 1-3 end 2-2.

Chelsea var bedre end Swansea i den kamp, men synes ikke, at 2-2 var specielt uretfærdigt.
ajakob wrote:Kampen i går mod Leicester tror jeg ikke, at man skal lægge for meget i, ligesom at man heller ikke skal lægge for meget i vores kamp mod Forrest. Det er formentlig to forskellige hold, der går på banen lørdag.
Fabregas, Matic, Azpilicueta, D. Luiz og Cahill spillede alle 120 minutter. De kommer med garanti til at få en rolle lørdag. Cesc må have spillet sig på holdkortet, imens Luiz afhænger af, hvorvidt Terry bliver klar. Jeg ved ikke, hvad seneste nyt er omkring ham. Derudover spiller Costa 60 minutter.

Så synes i hvert fald, at vi har fået den mest optimale optakt ift. restitution. Spørgsmålet er så, om vi kan drage nytte af det.
Ok, ok, ok... :)
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 22. Sep. 2016 11:02

Chelsea ligger lige under Tottenham og United i rangering af de hold jeg nyder mest at slå. Skrækkelig klub.

De har vaklet lidt på det seneste, men vi har notorisk problemer med dem. Costa virker til at være tilbage på sit bedste og mest rottede niveau, så især Koscielny og Mustafi især skal holde hovedet koldt. Hazard synes jeg også har vist fine takter de få gange jeg har set dem spille. Klart deres farligste kort for mig. Midtbanen med Matic og Kanté bør man kunne spille sig uden om, og det bliver vel ret beset der kampen skal vindes. Positiviteten virker til at være på vej tilbage i Arsenal, til trods for at det primært er en resultatmæssig fremgang fremfor en egentlig spillemæssig fremgang vi ser. I denne kamp kan jeg sagtens leve med at den tendens fortsætter lidt endnu. 3 point vil være fantastisk.

Personligt håber jeg på:
Cech
Bellerin-Mustafi-Koscielny-Monreal
Coquelin-Xhaka
Alexis-Özil-Iwobi
Perez

Forventer dog at Walcott tager Perez' plads, Cazorla "tager" Xhakas og igen kører vi med Alexis på toppen :roll: Håber jeg bliver overrasket.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 22. Sep. 2016 16:23

Forventer det bliver samme opstilling som mod Huller, jeg håber dog på at Giroud er kommet sig over sin "tåskade" (reelt set, at Wenger er færdig med at straffe ham) og erstatter Sanchez på toppen, der så sender Iwobi på bænken.

Iwobi har været fantastisk og med sin unge alder, skal han nok få masser af spilminuter. Monreal har lidt defensivt denne sæson og noget af det skyldes, at det defensive samarbejde med Iwobi ikke har fungeret optimalt.

Walcott på den anden fløj er bare blevet bedre, som sæsonen skrider frem og det er især attituden, der ændret. Jeg ville utrolig gerne have solgt ham før sæsonen startede, men har forbedret sig og det bør belønnes.

Vi kan stille med 11 helt friske spillere og har mulighed for, både at forstærke holdet defensivt og offensivt i løbet af kampen. En frisk Perez ind efter 60-65minuter, mod et Chelsea forsvar der i forvejen spillede 120 minutter i tirsdag. Centralt vil matic eller Cesc også have nogle tunge ben, igen kan en frisk Xhaka komme ind og dominere.

Frygter dog at vi ikke er vågne fra start og lader Chelsea diktere spillet.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Locked