Arsenal Under-18s/Reserves tråden

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Hnansen
Arsenal Danmark medlem

Arsenal Under-18s/Reserves tråden

Post by Hnansen » 7. Oct. 2007 16:16

Når man tænker på Arsenals store fokus på ungdomsfodbold og talentudvikling, er det mig en gåde at der ikke findes en tråd om netop dette på foraet.

Dette skal der laves om på og derfor er oprettede jeg denne tråd med henblik på diskussion af vores unge gunners både på U18 og reserve holdet.

Her kan debatteres om kampe, spillernes fremskridt osv.
Eneste kriterie er blot at det omhandler U18 og reserve holdet, samt udlånene.

Hnansen
Arsenal Danmark medlem

Post by Hnansen » 9. Oct. 2007 12:53

Også lige et par gode nyheder:

Arsenals reserver vandt i går mandag, 1-0 ude over Chelsea på mål af Kieran Gibbs.

Arsenal rykker med sejren op på 2. pladsen i gruppen lige efter Aston villa og foran Chelsea.
--

Vores helt unge spillere vandt i lørdags 3-1 hjemme over Fulham. Alle mål scoret af selv samme mand, stor-talentet Nacer Barazite.

U18 holdet har haft en intet mindre end fantastisk sæson start, og har i de tre foregående kampe udradderet Millwall, Leicester og Watford med henholdsvis 5-0, 5-0 og 7-1.

Den kun 16 årige Jack Willshire har overskygget alt og alle med fantastiske 7 mål i de tre omtalte kampe.
Han er trods sin unge alder blevet sammenlignet med Liverpools Steven Gerrard for hans utroligt gode langskud og stærke lederegenskaber, han bliver spået en kæmpe fremtid for vores hold.

Image
Remember The Name: Jack Wilshire!

truegoonie
Arsenal Danmark medlem

Post by truegoonie » 10. Oct. 2007 11:15

Og nu vi er ved det med landsholdsudtagelser.
Samt at Wenger op til denne sæson nævnte at der faktisk var, temlig mange ret store ENGELSKE talenter i vores klub:

Til det engelske U-16 er følgende Arsenal spillere :
Jason Banton
Emmanuel frimpong
Sam Byles

U-17:
Kyle Bartley
Thomas Cruise
Jack Wilshere

Conor Henderson har også været inde og snuse til landsoldet.
Og ved sommerens U-17 vm var følgende 3 spillere med:

Rhys Murphy
Henri Lansbury
Gavin Hoyte

Kieran Gibbs er netop udtaget til U-19.

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 10. Oct. 2007 19:01

Kanon tråd.

Har hørt meget godt om vores nordmand Harvard Nordtveit.
Hvad synes i om ham. Har ikke rigtig hørt hvordan det er gået i kampene. Gør han det godt ? :D
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

truegoonie
Arsenal Danmark medlem

Post by truegoonie » 10. Oct. 2007 21:46

Det forlyder at han var udtaget til C.C. kampen imod Newcastle, men blev skadet op til kampen.
Har forinden gjort det fantastisk på reserveholdet og scorede sit debutmål imod Birmingham :)
Michael-Arsenal wrote:Kanon tråd.

Har hørt meget godt om vores nordmand Harvard Nordtveit.
Hvad synes i om ham. Har ikke rigtig hørt hvordan det er gået i kampene. Gør han det godt ? :D

Hnansen
Arsenal Danmark medlem

Post by Hnansen » 12. Oct. 2007 16:31

thorsøe wrote:Hnansen:

hvis vi kunne få sådan nogle rapporter bare en gang om måneden vil jeg være overordentlig glad.
Når vores ungdomsakademi nu er en af de klart bedste i verden, vil det jo være fantastisk at høre om holdenes formåen, kunnen osv.

god update
Den opgave vil jeg med glæde påtage mig :).

Jeg læser alligevel altid en masse nyheder om de unge drenge, og det ville ikke være noget stort problem at give en update til jer herinde.

truegoonie
Arsenal Danmark medlem

Post by truegoonie » 15. Oct. 2007 22:46

U-18 vandt igen. 2-0 over Pompey, på mål ag Lansbury og Wilshire. :D :D

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 16. Oct. 2007 0:01

Lyder godt, men kommer der et større referat af kampen? :D
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Søren Ballegaard
Arsenal Danmark medlem

Post by Søren Ballegaard » 16. Oct. 2007 10:07

Jeg kan se, at der trods Bentners oprykning til førsteholdet stadig er en vis interesse for reserveholdet. Og det er jo fedt.

Jeg står for nyhedsformidlingen på Arsenal.dk, og har indtil videre nedprioriteret reserveholdet pga. mangel på skribenter. Da vi imidlertid er ved at være fuldtallige, er lidt fokus på reserveholdet måske værd at overveje.

Hvis en (eller flere) af jer har lyst til at hjælpe til på den ene eller anden måde, så skriv til mig, så finder vi ud af noget. sb@arsenal.dk.

Der står kampreferater ar reservernes kampe på Arsenal.com. De kan oversættes og ligges på vores egen side. Man kunne også forestille sig en generel update på reserveholdet en gang om ugen eller bare hver anden uge.
Eller noget helt andet.

I behøver ikke nødvendigvis skrive artikler til forsiden. Det kunne også være, at I bare gerne vil bruge hjemmesidens database, og lægge reserveholdets kampe med resultater ind i arkivet. På den måde bliver det nemmere at overskue, hvordan de klarer sig.

Denne tråd skel selvfølgelig fortsætte med diskussioner og forskellige vinkler. Men på forsiden af Arsenal.dk vil informationerne dog nå ud til langt flere læsere, og måske kan vi ad den vej få styrket interessen.

Tænk over det, og kom selv med forslag i denne tråd, men send mig også gerne en mail.

En æra begynder
Normal Bruger

Post by En æra begynder » 16. Oct. 2007 23:27

I forbindelse med denne tråd, som efter min mening er rigtig velvalgt, da den som nogle nævner det beskæftiger sig med det, Arsenal gerne vil kendes for; nemlig vores talentudvikling, vil jeg debattere et selvstændigt emne under denne tråd.

Det jeg gerne vil vende med, hvem der måtte have lyst til at svare, er; Arnand Traore og hans situation. Artiklen på hjemmesiden siger det sådan set, men for dem der ikke har læst den og som i det hele taget ikke kender så meget til denne unge franskmand;

Han var med i den trup, der deltog i pre-sæsonen, hvor han også fik spilletid og ligesom Bendtner gjorde det godt. I det hele taget minder deres situation meget om hinanden, men forskellen er nok, at danskeren råber lidt mere op, hvorfor vi har hørt hans utilfredshed, når han ikke har spillet.

Traore er meget ung ligesom Bendtner er det, men han er efter min mening allerede god nok til pladsen som venstre back. Derfor er han da også 2. valg efter Clichy, og han udtaler, at han helst vil blive og kæmpe for sin plads.

Til det er der kun at sige, dejligt, men også; Er det realistisk, at han vil vente længe nok på sin chance, ligesom Bendtner er blevet bedt gøre det, eller bliver det med tiden problematisk at holde på ham, hvis Clichy stadogvæk bare bliver bedre. Husk på at vores 1. valg heller ikke er særlig gammel og derfor kan have mange fantastiske år i sig endnu, hvis han undgår de værste skader osv.

Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg i Arnand Traore ser en venstre back med et om muligt endnu større potentiale end hos samtlige hans forgængere i Arsenal på den plads. Dette i en klub, som måske set over en 10-12-årig periode har haft flere fantastiske venstre backs end nogen anden klub i verden.

Ergo er hans situation nøjagtig, som Clichys var det under "Cole-regimet", og det skal på ingen måde ende med Clichy, som det gjorde med Cole. På den anden side ser jeg heller ikke gerne at Traore (eller Bendtner for den sags skyld) smutter i fremtiden, fordi chancen aldrig rigtig tilbyder sig.

Med Traore og Bendtner, Hoyte og flere andre kunne også nævnes, vil jeg gerne statuere et eksempel på den problematik et så omfattende talentarbejde, som det Arsenal har, fører med sig.

Men det er også et oplæg til debat om Traore helt specifikt, da jeg mener han er det mest lovende talent vi har pt (talent=spiller, der ikke har fået sit gennembrud på 1. holdet).
Jeg har selv leget med tanken om, at han skal omskoles til en kantspiller apropos den diskussion, der kører om manglen på en venstre kant.
Dette skyldes, at han faktisk har en del drible-færdigheder samt for reserveholdet har vist lidt målnæse.

Altså for at opsummere dette lidt lange indlæg; Traores situation specifikt samt det generelle syn på vore talenters chancer.
Nasri skal fra nu af bare køres over af en bus

Løvkvist
Arsenal Danmark medlem

Post by Løvkvist » 17. Oct. 2007 8:34

En æra begynder wrote:I forbindelse med denne tråd, som efter min mening er rigtig velvalgt, da den som nogle nævner det beskæftiger sig med det, Arsenal gerne vil kendes for; nemlig vores talentudvikling, vil jeg debattere et selvstændigt emne under denne tråd.

Det jeg gerne vil vende med, hvem der måtte have lyst til at svare, er; Arnand Traore og hans situation. Artiklen på hjemmesiden siger det sådan set, men for dem der ikke har læst den og som i det hele taget ikke kender så meget til denne unge franskmand;

Han var med i den trup, der deltog i pre-sæsonen, hvor han også fik spilletid og ligesom Bendtner gjorde det godt. I det hele taget minder deres situation meget om hinanden, men forskellen er nok, at danskeren råber lidt mere op, hvorfor vi har hørt hans utilfredshed, når han ikke har spillet.

Traore er meget ung ligesom Bendtner er det, men han er efter min mening allerede god nok til pladsen som venstre back. Derfor er han da også 2. valg efter Clichy, og han udtaler, at han helst vil blive og kæmpe for sin plads.

Til det er der kun at sige, dejligt, men også; Er det realistisk, at han vil vente længe nok på sin chance, ligesom Bendtner er blevet bedt gøre det, eller bliver det med tiden problematisk at holde på ham, hvis Clichy stadogvæk bare bliver bedre. Husk på at vores 1. valg heller ikke er særlig gammel og derfor kan have mange fantastiske år i sig endnu, hvis han undgår de værste skader osv.

Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg i Arnand Traore ser en venstre back med et om muligt endnu større potentiale end hos samtlige hans forgængere i Arsenal på den plads. Dette i en klub, som måske set over en 10-12-årig periode har haft flere fantastiske venstre backs end nogen anden klub i verden.

Ergo er hans situation nøjagtig, som Clichys var det under "Cole-regimet", og det skal på ingen måde ende med Clichy, som det gjorde med Cole. På den anden side ser jeg heller ikke gerne at Traore (eller Bendtner for den sags skyld) smutter i fremtiden, fordi chancen aldrig rigtig tilbyder sig.

Med Traore og Bendtner, Hoyte og flere andre kunne også nævnes, vil jeg gerne statuere et eksempel på den problematik et så omfattende talentarbejde, som det Arsenal har, fører med sig.

Men det er også et oplæg til debat om Traore helt specifikt, da jeg mener han er det mest lovende talent vi har pt (talent=spiller, der ikke har fået sit gennembrud på 1. holdet).
Jeg har selv leget med tanken om, at han skal omskoles til en kantspiller apropos den diskussion, der kører om manglen på en venstre kant.
Dette skyldes, at han faktisk har en del drible-færdigheder samt for reserveholdet har vist lidt målnæse.

Altså for at opsummere dette lidt lange indlæg; Traores situation specifikt samt det generelle syn på vore talenters chancer.
Kunne man forestille sig at dette kunne udvikle sig til en selvstændig tråd ;)

Kan godt følge bekymringen om Traore og Bendtner for den sags skyld, man kan nogle gang godt sidde med tanken" Hvis ikke han skal have chancen nu, hvornår så ?" Hvis Arsenal fortsætter med at producerer talenter, som er gode nok til førsteholdet, i samme hastighed som pt. kan vi efterhånden stille med to lige stærke hold ( men er det ikke det vi vil ?). Om et år eller to står en Carlos Vela vel også og "banker på" til en plads i angrebet på første holdet.

Mht. Traore har du fat i noget af det rigtige: Omskoling. Kunne snildt se både Armand eller Gaël som venstre fløj.

i det hele taget må det vel efterhånden være et mål for Wenger at sørge for at den talentmasse klubben besidder kan spille så mange pladser som muligt for at kunne gøre sig gældene som 1. holdsspillere
"Statistik er som et miniskørt. Det giver gode ideer, men skjuler det vigtigste"
- Ebbe Skovdahl

Post Reply