Arsenal Under-18s/Reserves tråden

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Re: Arsenal Under-18s/Reserves tråden

Post by Jan BRX » 10. May. 2016 22:00

Caz og Coq spillede godt og var dominerende, som du burde være. Havde dog forventet mere af Chambers.
Mavidi ser lovende ud som angriber, men nok lidt tidligt at vurdere om han bliver en stor angriber.
Willock var underholdende på wingen, men lidt flagrende. Tror dog ikke helt på ham, da han virkede lidt for selvisk uden det helt store blik for spillet.
Håber han får lidt mere spilforståelse

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 10. May. 2016 22:05

Arsenal U21 3-1 Aston Villa U21 - Rapport (baseret på den sidste times spil):

Vores U21 rykker op til øverste række. Det kan kun være godt.

Interessant kamp. Lidt svingende Arsenal-præstation. Nok meget præget af at der var fire førsteholdsspillere med som ikke var spillet sammen med resten af holdet.

Aftenens historie må være at Chris Willock som ikke var i startelleveren men kom ind lige inden kickoff (i stedet for Gnabry), blev MoM med et mål og to assists og adskillige farlige aktioner. Dobbelt målscorer blev Stephy Mavididi. Og han assisterede Willocks mål. Vildt nok egentlig.

Bedste spillere var ellers Coquelin og Chambers som dominerede stort.

Desværre var der ikke rigtig nogen af de øvrige unge der gjorde så meget væsen af sig. Le Jeff er tydeligvis klar til rigtige kampe. Både fysisk og teknisk overskud, men han ser ikke ud som om han tager det så seriøst på det her niveau. Minder mig lidt om Pogba. Bielik lidt skuffende synes jeg. Ved ikke om der er fremtid i Willock. Atypisk Arsenal-spiller.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 10. May. 2016 22:46

Jan BRX wrote:Willock var underholdende på wingen, men lidt flagrende. Tror dog ikke helt på ham, da han virkede lidt for selvisk uden det helt store blik for spillet.
Håber han får lidt mere spilforståelse
Omvendt laver han altså mange gode holdaktioner også og ikke mindst to assists. Han er lidt et dilemma. Fx arbejder han ret hårdt (og var helt flad til sidst) men har samtidig lidt attitudeproblemer og smider sig lidt meget. Virker meget selvisk, men da han scorede pegede han med det samme på Mavididi som assisterede.

I øvrigt er han kun lige fyldt 18. Masser af tid til at modnes.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 10. May. 2016 23:32

Jeg har så svært med at Coquelin spiller en kamp på u-21 holdet. Jeg er så bange for at alt det momentum han havde foråret sidste år og tildels i år, bliver pillet ud af ham nu. Jeg forstår slet slet ikke hvorfor han gøres til syndebuk. Jeg er oprigtig talt bange for, at Wenger skiller sig af med ham til sommer. Kæmpe mareridt. Han er lynhurtigt blevet min klare favorit på vores nuværende hold.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 11. May. 2016 0:52

Fantastic-Fab wrote:Jeg har så svært med at Coquelin spiller en kamp på u-21 holdet. Jeg er så bange for at alt det momentum han havde foråret sidste år og tildels i år, bliver pillet ud af ham nu. Jeg forstår slet slet ikke hvorfor han gøres til syndebuk. Jeg er oprigtig talt bange for, at Wenger skiller sig af med ham til sommer. Kæmpe mareridt. Han er lynhurtigt blevet min klare favorit på vores nuværende hold.
Fuldkommen enig. Selvfølgelig skal man tage alle opgaver med oprejst pande, men jeg synes det er på grænsen til en ydmygelse, at sende en af vores 5 bedste og måske vigtigste spiller(e) gennem de sidste 1,5 ned på U21-holdet. Wengers veje er efterhånden uransagelige hvad angår holdudtagelse. Behandlingen af Joel Campbell synes jeg også er mildest talt besynderlig, omend det ikke er på niveau med Coquelin's.

Seb'82
Normal Bruger

Post by Seb'82 » 11. May. 2016 9:49

Ålen wrote:
Fantastic-Fab wrote:Jeg har så svært med at Coquelin spiller en kamp på u-21 holdet. Jeg er så bange for at alt det momentum han havde foråret sidste år og tildels i år, bliver pillet ud af ham nu. Jeg forstår slet slet ikke hvorfor han gøres til syndebuk. Jeg er oprigtig talt bange for, at Wenger skiller sig af med ham til sommer. Kæmpe mareridt. Han er lynhurtigt blevet min klare favorit på vores nuværende hold.
Fuldkommen enig. Selvfølgelig skal man tage alle opgaver med oprejst pande, men jeg synes det er på grænsen til en ydmygelse, at sende en af vores 5 bedste og måske vigtigste spiller(e) gennem de sidste 1,5 ned på U21-holdet. Wengers veje er efterhånden uransagelige hvad angår holdudtagelse. Behandlingen af Joel Campbell synes jeg også er mildest talt besynderlig, omend det ikke er på niveau med Coquelin's.
Lige kampen i går skal nok ikke tages som en straf. Arsenal havde for nogle uger siden chancen for at spille sig op i den bedste række i U21, men den glippede. Det må selvfølgelig ikke ske igen, så i går sætter man så stærkt et hold som mulig og missionen lykkedes!

At både Campbell og Coquelin så endvidere er faldet i niveau, kan der vel ikke herske nogen tvivl om. Campbell gik altså lidt død efter en god periode, og blev efterhånden ligeså ineffektiv som resten af holdet. Han skal enten slå Özil eller Sanchez af, da Iwobi i foråret greb chancen og i mange kampe var bedste mand.
Mht. Coquelin, så har niveauet i år bare ikke været ligeså god som sidste år - og et tåbeligt rødt kort ude mod Tottenham vægter højt i en træners bog.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 11. May. 2016 10:20

Seb'82 wrote:
Ålen wrote:
Lige kampen i går skal nok ikke tages som en straf. Arsenal havde for nogle uger siden chancen for at spille sig op i den bedste række i U21, men den glippede. Det må selvfølgelig ikke ske igen, så i går sætter man så stærkt et hold som mulig og missionen lykkedes!

At både Campbell og Coquelin så endvidere er faldet i niveau, kan der vel ikke herske nogen tvivl om. Campbell gik altså lidt død efter en god periode, og blev efterhånden ligeså ineffektiv som resten af holdet. Han skal enten slå Özil eller Sanchez af, da Iwobi i foråret greb chancen og i mange kampe var bedste mand.
Mht. Coquelin, så har niveauet i år bare ikke været ligeså god som sidste år - og et tåbeligt rødt kort ude mod Tottenham vægter højt i en træners bog.
Gufanden var det dumt at Coquelin får den hjerneblødning mod Spurs, men altså come on. Hvis det var et mønster der gentog sig, kunne man for for alvor kritisere ham, men det er et engangstilfælde, hvor han lige bliver lidt for energisk og smadrer ned i en tackling uden at tænke over konsekvenserne. Ramseys manglende disciplin er et mønster. Han pisser sin partner op og ned af ryggen ved at efterlade et kæmpe rum. I weekenden gik det udover Elneny, som ingen hjælp får, fordi Ramsey er mere interesseret i at lave lækre detaljer på den sidste 3. del. Vi vinder aldrig mesterskabet med Ramsey som 8'er. Det er muligvis min største anke imod Wenger, at han ikke har gjort noget ved det problem. Vi kan have nok så god en makker, Xhaka, Busquets eller lign. Faktum er, at de vil blive udstillet uge efter uge, når makkeren er Aaron Ramsey. I øvrigt er det min verden fuldstændig forkert at Coquelin udelukkende bliver betegnet som en benhård skrællemand uden tekniske færdigheder. I min verden er han en hammer undervurderet kombinationsspiller, god i de små rum, og kan også glide af med nogle solide kropsfinter i pressede perioder. Den største svaghed han i min bog har, er hans lange spil. Hans halvliggende vristspark sidder der ikke hver gang, men hvor mange gange har man ikke set Ramsey tag en undskyldende lap i vejret, fordi hans bold endnu engang er pebet 2 meter over kantspilleren? Coquelins dårlige kampe det sidste halvandet år, kan tælles på en hånd. Ramseys antal kan man gange med minimum 4. Jeg ønsker så inderligt, at han er fortid til sommer. Han kan bruges på en højrekant i 3-4 af årets svære udekampe, men hans placering centralt imod City vidner om at Wenger slet ikke tænker i den retning. Væk med ham.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 11. May. 2016 13:22

Fantastic-Fab wrote:Gufanden var det dumt at Coquelin får den hjerneblødning mod Spurs, men altså come on. Hvis det var et mønster der gentog sig, kunne man for for alvor kritisere ham, men det er et engangstilfælde, hvor han lige bliver lidt for energisk og smadrer ned i en tackling uden at tænke over konsekvenserne. Ramseys manglende disciplin er et mønster. Han pisser sin partner op og ned af ryggen ved at efterlade et kæmpe rum. I weekenden gik det udover Elneny, som ingen hjælp får, fordi Ramsey er mere interesseret i at lave lækre detaljer på den sidste 3. del. Vi vinder aldrig mesterskabet med Ramsey som 8'er. Det er muligvis min største anke imod Wenger, at han ikke har gjort noget ved det problem. Vi kan have nok så god en makker, Xhaka, Busquets eller lign. Faktum er, at de vil blive udstillet uge efter uge, når makkeren er Aaron Ramsey. I øvrigt er det min verden fuldstændig forkert at Coquelin udelukkende bliver betegnet som en benhård skrællemand uden tekniske færdigheder. I min verden er han en hammer undervurderet kombinationsspiller, god i de små rum, og kan også glide af med nogle solide kropsfinter i pressede perioder. Den største svaghed han i min bog har, er hans lange spil. Hans halvliggende vristspark sidder der ikke hver gang, men hvor mange gange har man ikke set Ramsey tag en undskyldende lap i vejret, fordi hans bold endnu engang er pebet 2 meter over kantspilleren? Coquelins dårlige kampe det sidste halvandet år, kan tælles på en hånd. Ramseys antal kan man gange med minimum 4. Jeg ønsker så inderligt, at han er fortid til sommer. Han kan bruges på en højrekant i 3-4 af årets svære udekampe, men hans placering centralt imod City vidner om at Wenger slet ikke tænker i den retning. Væk med ham.

Helt enig.

Man må håbe at Wengers insisteren på at bruge ham her de sidste par kampe istedet for Coq har været for at eksponere ift. salg.

Den ene sæson hvor han spillede godt har tydeligvis været en enlig svale, resten har været middelmådighed eller det der er endnu værre.

Han skal væk.
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 11. May. 2016 13:26

Troede faktisk det handlede om kampform for Coquelin når nu kampen lå som den lå. Og så selvfølgelig et boost til holdet. Han spillede under alle omstændigheder meget stærkt, og det var hans flotte lange aflevering frem til Mavididi der førte til 2 1-målet. Tror helt ærligt at han bare er glad for at komme ind og spille noget bold.

Mht. hvem vi skal spille på midtbanen, så synes jeg vi har set at Elneny og Coquelin sammen let bliver lidt for tungt. Ramsey er ikke en god løsning, men vi har bare ikke haft andre klar som kunne spille den mere dynamiske, kreative rolle.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 11. May. 2016 13:34

FAXE wrote:Troede faktisk det handlede om kampform for Coquelin når nu kampen lå som den lå. Og så selvfølgelig et boost til holdet. Han spillede under alle omstændigheder meget stærkt, og det var hans flotte lange aflevering frem til Mavididi der førte til 2 1-målet. Tror helt ærligt at han bare er glad for at komme ind og spille noget bold.

Mht. hvem vi skal spille på midtbanen, så synes jeg vi har set at Elneny og Coquelin sammen let bliver lidt for tungt. Ramsey er ikke en god løsning, men vi har bare ikke haft andre klar som kunne spille den mere dynamiske, kreative rolle.
Kampen var en tirsdag. Coquelin spillede ikke i weekenden, og vores næste kamp er først søndag. Jeg har svært ved at se problemet i at anvende de førsteholdsspillere, der ikke fik minutter i weekenden. Og så var det jo endda en kamp af betydning, hvor man måske gerne ville stille en tand stærkere op.

Har Coquelin fået for få chancer efter sit comeback? Det ved jeg ikke. I perioder så det fint ud med ham og Elneny, men det er vel også det.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 11. May. 2016 13:39

Fantastic-Fab wrote:Gufanden var det dumt at Coquelin får den hjerneblødning mod Spurs, men altså come on. Hvis det var et mønster der gentog sig, kunne man for for alvor kritisere ham, men det er et engangstilfælde, hvor han lige bliver lidt for energisk og smadrer ned i en tackling uden at tænke over konsekvenserne. Ramseys manglende disciplin er et mønster. Han pisser sin partner op og ned af ryggen ved at efterlade et kæmpe rum. I weekenden gik det udover Elneny, som ingen hjælp får, fordi Ramsey er mere interesseret i at lave lækre detaljer på den sidste 3. del. Vi vinder aldrig mesterskabet med Ramsey som 8'er. Det er muligvis min største anke imod Wenger, at han ikke har gjort noget ved det problem. Vi kan have nok så god en makker, Xhaka, Busquets eller lign. Faktum er, at de vil blive udstillet uge efter uge, når makkeren er Aaron Ramsey. I øvrigt er det min verden fuldstændig forkert at Coquelin udelukkende bliver betegnet som en benhård skrællemand uden tekniske færdigheder. I min verden er han en hammer undervurderet kombinationsspiller, god i de små rum, og kan også glide af med nogle solide kropsfinter i pressede perioder. Den største svaghed han i min bog har, er hans lange spil. Hans halvliggende vristspark sidder der ikke hver gang, men hvor mange gange har man ikke set Ramsey tag en undskyldende lap i vejret, fordi hans bold endnu engang er pebet 2 meter over kantspilleren? Coquelins dårlige kampe det sidste halvandet år, kan tælles på en hånd. Ramseys antal kan man gange med minimum 4. Jeg ønsker så inderligt, at han er fortid til sommer. Han kan bruges på en højrekant i 3-4 af årets svære udekampe, men hans placering centralt imod City vidner om at Wenger slet ikke tænker i den retning. Væk med ham.
Spot on.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 11. May. 2016 13:43

FAXE wrote:Troede faktisk det handlede om kampform for Coquelin når nu kampen lå som den lå. Og så selvfølgelig et boost til holdet. Han spillede under alle omstændigheder meget stærkt, og det var hans flotte lange aflevering frem til Mavididi der førte til 2 1-målet. Tror helt ærligt at han bare er glad for at komme ind og spille noget bold.

Hvor mange gange har Coquelin og Elneny fået centralt på midten? 3-3 "nederlaget" til West Ham skyldtes i min verden langt fra den manglende beskyttelse Elneny og Coquelin gav forsvaret. Gabriel (og dels Kosielny) kunne på dagen ikke håndtere Carroll, men det er jo ikke bolde op igennem banen som er udslagsgivende der. Jeg synes det er så forkert, hvis Wenger har ment at Coquelin har nogen som helst skyld i det resultat. Tværtimod synes jeg flowet offensivt særligt i første halvleg, måske var det bedste i 16, måske bortset fra Everton ude, hvor Coquelin og Elneny igen spillede sammen. Den kamp er den centrale del af banen virkelig udsat med Barkleys rush gennem banen. Han var usynlig og det synes jeg primært skyldes Coquelin og Elnenys samarbejde. Vores bedst organiserede kamp siden City away 15, hvor Coquelin igen sammen med Cazorla binder lortet sammen. Og jeg kan ikke se at Ramsey skulle være en bedre løsning på "tunge" Coquelin. Ramsey kan ikke sætte det op. Der synes jeg, uanset om hans lange spil er begrænset, Coquelin faktisk er mindre begrænset. Ramsey tager ofte 5-6 berøringer og slipper den derefter. Coquelin gør det omend ikke særligt kreativt, men i hvert fald simpelt. Bortset fra Ramseys flotte aflevering til Walcott i weekenden, så er det jo ikke ligefrem fordi han vælter i key passes. Tværtimod. Jeg håber så inderligt du har ret angående Coquelin og noget kamptræning, men jeg frygter det værste og han bliver skippet til sommer. Tog han til Paris ville han lynhurtigt spille sig ind på holdet, og derfra være fast starter på det franske landshold. Uden tvivl. Jeg synes han er iøjnefaldende god, og det sene gennembrud blot skyldes, at hans rolle tidligere var lidt udefineret. Men når han i CC kampene agerede back, 8'er eller sågår højrekant, var hans boldomgang fremragende og spillede altid på et hæderligt niveau. Jeg tror, at Ox for nyligt i et interview har sagt at Coquelin er en af klubbens bedste 'teknikere'. Han ser ham trods alt hver dag til træning.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 11. May. 2016 13:48

araAFC wrote:

Kampen var en tirsdag. Coquelin spillede ikke i weekenden, og vores næste kamp er først søndag. Jeg har svært ved at se problemet i at anvende de førsteholdsspillere, der ikke fik minutter i weekenden. Og så var det jo endda en kamp af betydning, hvor man måske gerne ville stille en tand stærkere op.

Har Coquelin fået for få chancer efter sit comeback? Det ved jeg ikke. I perioder så det fint ud med ham og Elneny, men det er vel også det.
Der er ikke noget i vejen med, at han spiller en u-21 kamp i sig selv. Glimrende Cazorla spiller eksempelvis. Men den helt store anke for mig er, at han overhoved er i spil til en u-21 kamp, når han har været fit de sidste to måneder. Sidste år leverede han den bedste præstation en Arsenal DMC har gjort i hvad, 3,4,5 år? Samme stadion, året efter, er han fuldkommen forbigået og spiller sammen med sekundaspillere ala Bielik for at Arsenalsreserver spilles op i den bedste række. Nu er jeg meget efter Ramsey, jeg synes han er håbløs, men selv en Elneny, som har gjort det godt - uden tvivl - men hvorfor sørensen har han også fået en større stjerne end Coquelin ? Hvorfor er det Coquelin som bliver pillet af holdet efter 3-3 kampen. Jeg begriber det simpelthen ikke. Farvel momentum.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 11. May. 2016 14:06

Fantastic-Fab wrote: Der er ikke noget i vejen med, at han spiller en u-21 kamp i sig selv. Glimrende Cazorla spiller eksempelvis. Men den helt store anke for mig er, at han overhoved er i spil til en u-21 kamp, når han har været fit de sidste to måneder. Sidste år leverede han den bedste præstation en Arsenal DMC har gjort i hvad, 3,4,5 år? Samme stadion, året efter, er han fuldkommen forbigået og spiller sammen med sekundaspillere ala Bielik for at Arsenalsreserver spilles op i den bedste række. Nu er jeg meget efter Ramsey, jeg synes han er håbløs, men selv en Elneny, som har gjort det godt - uden tvivl - men hvorfor sørensen har han også fået en større stjerne end Coquelin ? Hvorfor er det Coquelin som bliver pillet af holdet efter 3-3 kampen. Jeg begriber det simpelthen ikke. Farvel momentum.
Jeg kan sagtens sætte mig ind i dine pointer, og de virker valide.

Et argument kan være at konstellationen Ramsey-Elneny er bedre end konstellationerne, hvor Coquelin indgår - selvom Coquelin isoleret set er bedre til nogle opgaver end Elneny og Ramsey. Det er dog svært fra os udefra at vurdere, da man ikke ved, hvordan situationen ser ud på træningsbanen.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 11. May. 2016 14:12

Fantastic-Fab wrote:
araAFC wrote:

Der er ikke noget i vejen med, at han spiller en u-21 kamp i sig selv. Glimrende Cazorla spiller eksempelvis. Men den helt store anke for mig er, at han overhoved er i spil til en u-21 kamp, når han har været fit de sidste to måneder. Sidste år leverede han den bedste præstation en Arsenal DMC har gjort i hvad, 3,4,5 år? Samme stadion, året efter, er han fuldkommen forbigået og spiller sammen med sekundaspillere ala Bielik for at Arsenalsreserver spilles op i den bedste række. Nu er jeg meget efter Ramsey, jeg synes han er håbløs, men selv en Elneny, som har gjort det godt - uden tvivl - men hvorfor sørensen har han også fået en større stjerne end Coquelin ? Hvorfor er det Coquelin som bliver pillet af holdet efter 3-3 kampen. Jeg begriber det simpelthen ikke. Farvel momentum.
Jeg ser ikke alle kampene og så kun noget af West Ham-kampen, så måske ser jeg forkert. Jeg er i øvrigt helt enig i at det defensivt ser fint ud med Coq og Elneny. Problemet er mere når vi skal skabe kampen. De er begge disciplinerede og sikre i deres spil. I de (få) kampe jeg har set med dem, har det betydet at vores angrebsspil blev lidt omstændeligt. Ramsey spiller forfærdeligt, men han er dynamisk. Hvis jeg husker rigtigt, kom han ind i West Ham-kampen (som en del af udskiftningen af Coq og Elneny) og var med til at vende tingene da vi var kommet bagud. Det betyder ikke at jeg synes vi skal afskibbe Coquelin eller beholde Ramsey. Bare en observation.

Men alt dette burde selvfølgelig betyde at Coquelin og Elneny netop spillede en udekamp mod City og forviste Ramsey til bænken hvorfra han kunne komme ind hvis vi skulle jagte et mål. Wengers veje er uransalige.

Post Reply