Arsenal Under-18s/Reserves tråden

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
peterdebel
Normal Bruger

Re: Arsenal Under-18s/Reserves tråden

Post by peterdebel » 5. Oct. 2016 21:21

Midtbanetalentet Vlad Dragomir som vi hentede i sommers fra rumænske Timisoara, og som de færreste har hørt om (!), er på avisens "The Guardian"s liste over "60 of the best young talents in world floorball".

Hele listen ses her:

https://www.theguardian.com/football/ng ... are_btn_tw
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 6. Oct. 2016 8:38

peterdebel wrote:Midtbanetalentet Vlad Dragomir som vi hentede i sommers fra rumænske Timisoara, og som de færreste har hørt om (!), er på avisens "The Guardian"s liste over "60 of the best young talents in world floorball".

Hele listen ses her:

Han blev hentet forrige sommer, og underskrev sin første professionelle kontrakt i april i år, og derudover har han - ifølge artiklen - en Youtube-video med 400.000 clicks, så der er tilsyneladende en del, der kender ham.

I øvrigt indeholder listen ét Arsenal-talent mere.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 6. Oct. 2016 12:32

ajakob wrote:
peterdebel wrote:Midtbanetalentet Vlad Dragomir som vi hentede i sommers fra rumænske Timisoara, og som de færreste har hørt om (!), er på avisens "The Guardian"s liste over "60 of the best young talents in world floorball".

Hele listen ses her:

Han blev hentet forrige sommer, og underskrev sin første professionelle kontrakt i april i år, og derudover har han - ifølge artiklen - en Youtube-video med 400.000 clicks, så der er tilsyneladende en del, der kender ham.

Jeg gætter på Malen. Ham har jeg i hvert fald store forventninger til.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 6. Oct. 2016 12:36

FAXE wrote:
ajakob wrote:

Hele listen ses her:

Jeg gætter på Malen. Ham har jeg i hvert fald store forventninger til.
Næh, det var Reiss Nelson. Et af to engelske talenter på listen. Godt at der er lidt at følge med i der.

danial-haraldsen
Normal Bruger

Post by danial-haraldsen » 6. Oct. 2016 14:27

Reiss Nelson samt Trae Coyle, begge englændere, er eftersigende to af de mest lovende prospects i en årrække. Sidstnævnte er kun 15 men har allerede været inde omkring UEFA Youth League-holdet.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 6. Oct. 2016 15:51

Hvor kunne det dog i øvrigt være fedt, hvis der kom det her Cesc-talent, der som 16/17-årig blæser alle bagover. Det synes jeg, at vi har manglet i en årrække.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 6. Oct. 2016 16:02

ajakob wrote:Hvor kunne det dog i øvrigt være fedt, hvis der kom det her Cesc-talent, der som 16/17-årig blæser alle bagover. Det synes jeg, at vi har manglet i en årrække.
Det er fedt, når det sker, ja. Har der været nogle 'Cesc-talenter' i andre europæiske storklubber på det seneste? Donnarumma i Milan?

Rashford, Alli, Iwobi og evt. andre i PL har alle været 18-19 år, før de begyndte at trække overskrifter.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 6. Oct. 2016 16:50

araAFC wrote:
ajakob wrote:Hvor kunne det dog i øvrigt være fedt, hvis der kom det her Cesc-talent, der som 16/17-årig blæser alle bagover. Det synes jeg, at vi har manglet i en årrække.
Det er fedt, når det sker, ja. Har der været nogle 'Cesc-talenter' i andre europæiske storklubber på det seneste? Donnarumma i Milan?

Rashford, Alli, Iwobi og evt. andre i PL har alle været 18-19 år, før de begyndte at trække overskrifter.
Ødegaard var der, men jeg ville blive overrasket, hvis ikke han ender som den norske Freddy Adu.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 6. Oct. 2016 16:54

Olitast wrote:
araAFC wrote:

Ødegaard var der, men jeg ville blive overrasket, hvis ikke han ender som den norske Freddy Adu.
Jeg overvejede at nævne ham, men han har vel dårligt spillet en kamp for Real Madrid. Det er dog flot, han har spillet 9 landskampe.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Oct. 2016 14:10

Hvis man ønsker at se U18 spillerne i aktion i Champions League, kan kampene oftest følges på BT Sport 2, således også i dette øjeblik, hvor Reiss Nelson gør det til 1-0 mod Ludogerets efter 3 minutter..

Spændende at se hvad Freddie og Jonker kan få ud af drengene og forhåbentlig gør mange af dem klar til 1.holdet.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. Oct. 2016 10:24

Blot til infomation kan vores udekamp mod ManUtd. følges på nettet, fra kl. 20.

Hjemmeholdet er storfavoritter ifg. bettingsiderne.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 1. Dec. 2016 13:24

http://news.arseblog.com/2016/12/oxford ... ce=twitter
Crowley har fået afbrudt sit lån før tid, tilsyneladende grundet uprofessionel adfærd (igen).
Det er sådan noget, der gør, at jeg er stoppet med at følge med i ungdomsarbejdet. Der er simpelthen for mange af den slags historier om spillere med det helt store potentiale, som bare aldrig får det udfoldet.
Det bliver deprimerende i længden. Derudover skal det dog også siges, at udbyttet af vores talentarbejde over en lang periode har været alt for sløjt, imo. Selvom særligt Bellerin men også Iwobi naturligvis trækker op.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

kimdinho
Arsenal Danmark medlem

Post by kimdinho » 1. Dec. 2016 15:33

Kejser wrote:http://news.arseblog.com/2016/12/oxford ... ce=twitter
Crowley har fået afbrudt sit lån før tid, tilsyneladende grundet uprofessionel adfærd (igen).
Det er sådan noget, der gør, at jeg er stoppet med at følge med i ungdomsarbejdet. Der er simpelthen for mange af den slags historier om spillere med det helt store potentiale, som bare aldrig får det udfoldet.
Det bliver deprimerende i længden. Derudover skal det dog også siges, at udbyttet af vores talentarbejde over en lang periode har været alt for sløjt, imo. Selvom særligt Bellerin men også Iwobi naturligvis trækker op.
Jeg vil gerne høre hvad du forventer der kommer ud af ungdomsarbejdet. Forventer du der kommer 1-2 nye spillere til startopstilling om året?
Vi fik Bellerin for 1,5 år siden, og efterfølgende er Iwobi kommet igennem nåleøjet, og Rheine-Adelaide banker på døren.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 1. Dec. 2016 20:13

Kejser wrote:http://news.arseblog.com/2016/12/oxford ... ce=twitter
Hvad skal udbyttes være fra vores ungdomsakademi? Umiddelbart er det ikke helt håbløst, synes jeg. Men jeg tillader mig eksempelvis også at regne Bellerin, Adelaide og lignende som produkter af akademiet. Det er der andre, der ikke gør.

Er der (top)klubber, der kommer med betydeligt flere spillere end Arsenal? Tottenham er umiddelbart bedste bud på en engelsk klub, der har haft fin succes på det seneste med deres egne spillere. Men Chelsea, City, Liverpool og United har ikke leveret meget. United dog med Rashford og Lingard for nylig.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 2. Dec. 2016 15:12

Kan svare jer begge. Først og fremmest skyldes min opgivende attitude overfor at følge med i talentarbejde (og det gælder ikke kun Arsenal), den totale uforudsigelighed. Vi har haft rigtig mange talenter, som vi havde spået til det helt store, men som slet ikke har kunne leve op til hypen. Omvendt har vi også haft en del, der har overgået forventningerne en hel del. Iwobi er vel et eksempel på dette. Det er selvfølgelig name of the game osv, men det gør det småfrustrerende at følge med, for de talenter man har haft et godt øje til længe, forsvinder pludseligt helt.

Angående min forventninger til output har det over de seneste 2-3 år været okay. Mine forventninger er vel omtrent en spiller om året, som kan bidrage med noget i truppen (får spilletid i en håndfuld kampe), og af disse bør der vel hvert 3. år som minimum være en, der indenfor en periode på 2-3 år gør sig gældende til starteren. Det er ret højt, men omvendt arbejder vi også med en strategi om at købe de allerstørste talenter rundt omkring i verden, så der skal være højt output.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Post Reply