Arsene Wenger

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Casper
Normal Bruger

Arsene Wenger

Post by Casper » 4. Nov. 2008 22:53

Da der er mange blandede meninger om manden, kunne det være spændende at han fik sit eget Topic.

Han har vel aldrig i sin tid i Arsenal været mere presset end i øjeblikket, og jeg ville skide grønne grise, hvis jeg var Wenger.

Vi er 6 point efter Liverpool og Chelsea, et point efter Manchester U. så med et nederlag mod the devils, kan vi godt vinke farvel til Mesterskabet allerede i November måned.

Personligt ser jegt først og fremmest Denilson af holdet og at han dropper rotation systemet.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 4. Nov. 2008 23:58

Havde egentlig tænkt mig at starte en tråd omhandlende Wenger så derfor kan jeg ligeså godt smide mit indlæg her.

Hold så kæft Wenger.

Jeg skal prøve at være diplomatisk men ”Hold så kæft Wenger!” Jeg sagde engang at Mourinho var den dårligste taber som PL nogensinde havde set. Jeg tager de ord i mig. Wenger er hans match i enhver forstand. Magen til dårlig taber skal man sgu lede længe efter. Sidste år: var vi udsat for et dommerkomplot, i hvert fald var det de værste kendelser som Wenger havde været udsat for i 11 år. Det var også det værste uheld som Wenger nogensinde havde oplevet, det var altid stolpe ud for os og stolpe ind for vores modstandere, vores modstandere forsøgte bevist at skade os, og bla bla bla. Den eneste der ikke have nogen andel i vores kollaps var Wenger og børnene.

Allerede 3 måneder inde i den nye sæson og Wenger er i fuld gang med de tåbelige og dårlige undskyldning. Straks efter det 3 nederlag i blot 11 kampe var Wenger ude og tude. Grunden til at vi tabte var pga. det stramme program. Arsenal spillede jo i CL og det gør Stoke ikke og det enorme program havde åbenbart drænet holdet for styrke og derfor tabte vi, selvom vi selvfølgelig også var uheldige.
"We looked a bit jaded because we have played a lot of games recently. "At the moment we are suffering. I don't believe it is confidence; we put a lot in on Wednesday night and we play again in midweek in Europe.
Men helt ærlig, vi har spillet 3 CL kampe, og det er altså nok til at knække konfirmanderne. How sad. Måske nogen skulle minde Wenger om at vores trup er langt større end Stokes, at mange af vores spillere, Diaby, Song, Fiskemund stort set ikke har spillet og derfor burde være super, super friske og ikke slatne sild som i lørdags. Og helt ærlig hvem har skylden for spillernes dårlige ”fitness”. Er det Tony Pulis eller Arsene Wenger? Og hvem har skylden for den fejlagtige holdopstilling. Tony Pulis eller Wenger?
I dag viser Wenger desværre endnu engang, at der ikke er nogen ende på de dårlige undskyldninger. I bedste Mourinho stil beskylder Wenger navngivne Stoke spillere for bevist at skade hans elskede konfirmander.
Wenger was unhappy with Stoke's physical approach during the game and has described those who injured Walcott and Adebayor as 'cowards'. "The only intention is to hurt you and I can show some tackles where I can prove what I say. It happened at the weekend. Do you think Delap tried to play the ball when he tackled Walcott? Or that Shawcross tried to play the ball when he tackled Adebayor off the pitch. All the players have been injured deliberately.”
Hvor latterligt. Samme latterlige kommentarer kom også efter kampen mod Birmingham hvor Wenger også mistede ”overblikket” og angreb Birmingham spilleren. Cesc gik også helt amok og krævede spilleren straffet i ekstrem grad. Wenger undskylde et par dage senere og de tåbelige udtalelser. Gad vide om han også indser at han er en nar denne gang. Synes at kunne huske, at Eboue kun en uge senere fik direkte rødt for at smadre ind i Nani med propperne forrest.
Nu er Wenger så ud igen med sindssyge anklager. Mangen til forfølgelsesvanvid skal da lede længe efter. Måske vi skulle til at kalde manden for Howard Hughes? Og hvor latterlig ser Wenger/VI/Arsenal ikke ud når hans vrøvleri kommer efter at van Persie i samme kamp fik direkte rødt for med FULD OVERLÆG at springe/hoppe/løbe ind i Sørensen og så hæve albuen. Men det må man åbenbart godt i Wengers regel bog. Sikken en kæmpe nar og dårlig taber. Og som sædvanligt er den eneste der går fri i Wengers vrangvrede verden, manden selv. Ikke et eneste ord, om hans latterlige transferpolitik, hans endnu mere latterlige børneprojekt, hans tåbelige holdudtagelser, hans tåbelige ind/udskiftninger, hans tåbelige valg af anfører, vores dårlige ”fitness”, vores forsvarsspil, ikke det mindste spor på selvransagelse og selverkendelse men kun paranoia og dårlige undskyldninger.
Hvor ikke indrømme at Stoke bare var langt bedre og fortjente sejren. De var skarpere i nærkampene, de vandt taklingerne, de ville bare sejren mere end os. Alt det har pis med forfølgelsesvanvid, dårlige undskyldninger osv. er sgu for lavt. Det er ynkeligt og der er ingen grund til det og det eneste vi/Wenger opnår, er blot at han bliver en ligeså ynkelig karikatur som Mourinho og at alle griner af os.

Derfor en kraftig, kraftig opfordring til Wenger om at holde sin fede kæft lukket. :evil: :evil: :evil:
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 5. Nov. 2008 11:38

Faktisk var Wenger ude at sige: "At the end of the day Stoke deserved to win". Det er første senere han er kommet med latterlige udtalelser som: "The one who is tackling is not the brave one".

Han fortsætter: “I read that my team were not brave. I can say that they are brave and, for me, you need to have more courage to play football when you know that someone is tackling you from behind without any intention to play the ball."

Det er jo en værre omgang lort at lukke ud. Vi spille jo som en sæk lort mod Stoke - stå nu bare ved, at deres sejr var fortjent. Og det er jo ikke så underligt, at det ser slemmere ud når spillere som Walcott og Messi bliver fældet. Det er jo så forbandende hurtige på bolden, at man simpelthen kommer til at klippe dem ned til tider.

Hvis Wenger ikke indser, at vi mangler noget power i forsvaret og på midtbanen - og desuden bliver ved med at klynke - så når vi absolut ingen steder.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 5. Nov. 2008 12:22

TEAMtalk Daily Poll
Is Arsene Wenger right to accuse Stoke's players of deliberately trying to injure his players on Saturday?

Yes, his players were the victims of overzealous tackling 22%

No, he needs to learn how to lose 78%

Sådan Wengerinho. Fokus på holdet og drop forfølgelsesvanviddet.

Raven
Arsenal Danmark medlem

Post by Raven » 5. Nov. 2008 12:41

Niels Lønberg wrote:Hvis Wenger ikke indser, at vi mangler noget power i forsvaret og på midtbanen - og desuden bliver ved med at klynke - så når vi absolut ingen steder.
Spot on! :)
Raven shouts:
"Come on you Gunners!"

Wess
Arsenal Danmark medlem

Post by Wess » 6. Nov. 2008 13:53

http://www.teamtalk.com/football/story/ ... 17,00.html

Overskriften på denne artikel siger det hele.
Det samme mange af vi Arsenal fans fornægter, men inderst inde godt ved! Og som pisser os vildt af!

I mine øjne har Wenger stadig gudestatus, og alt hvad han har gjort for vores hold siden ansættelsen har været helt i top!
Men jeg må også indrømme, at i denne sæson synes jeg hans handlinger har været under alt kritik.

Synes ikke han blander kortene rigtigt. Han skaber ikke den nødvendige balance, som han har gjort før, og som det kræver at vinde PL!
Lige PT ligger han kun inde med hurtigt spillende ungdomsspillere, spillere der er flotte og se på, og spillere uden erfaring og vildskab. Og det er jo hans egen skyld.
Hans dårlige undskyldninger, og beskyldninger, begynder at gå mig gevaldigt på! Thats it!!

Sagde jeg virkelig det!? :shock: - Ja desværre...
HENRY#14
09/01-2012 Thierry Henry became the first player EVER to kneel outside a stadium while scoring inside it!
spurz forever in our shadow!

Raven
Arsenal Danmark medlem

Post by Raven » 6. Nov. 2008 14:08

Wess wrote:http://www.teamtalk.com/football/story/ ... 17,00.html

Overskriften på denne artikel siger det hele.
Det samme mange af vi Arsenal fans fornægter, men inderst inde godt ved! Og som pisser os vildt af!

I mine øjne har Wenger stadig gudestatus, og alt hvad han har gjort for vores hold siden ansættelsen har været helt i top!
Men jeg må også indrømme, at i denne sæson synes jeg hans handlinger har været under alt kritik.

Synes ikke han blander kortene rigtigt. Han skaber ikke den nødvendige balance, som han har gjort før, og som det kræver at vinde PL!
Lige PT ligger han kun inde med hurtigt spillende ungdomsspillere, spillere der er flotte og se på, og spillere uden erfaring og vildskab. Og det er jo hans egen skyld.
Hans dårlige undskyldninger, og beskyldninger, begynder at gå mig gevaldigt på! Thats it!!

Sagde jeg virkelig det!? :shock: - Ja desværre...
Hørt! Wess, du har lige skrevet, hvad jeg selv sad og tænkte. Trist men sandt.
Raven shouts:
"Come on you Gunners!"

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 6. Nov. 2008 14:26

After criticising Stoke for deliberately harming his players at the weekend, Mikael Silvestre is a fresh injury concern after his nose was injured after a challenge from Semih Senturk in the goalless encounter at the Emirates Stadium. Wenger said: "Was it intentional? I don't know. He rotated his arm. You must ask the player."
Åh nej, åh nej. Wengerinho bliver bare ved og ved. Er der da for pokker ikke en eneste i hele vores organisation der kan bede Wengerinho om at holde kæft. Just som man troede at Wengerinhos paranoia havde nået bunden, slår Wenger bunden ud af hatteboksen og synker endnu laverer. Tilsyneladende ønsker Fenerbache spillerne også at skade konfirmandernes små pusselanker. Hold da kæft hvor er vi til grin. Hele England sidder jo og skrald griner af Wenger der bliver mere og mere komisk. Man krymper efterhånden tæer hver eneste gang den mand åbner munden.
Wenger is getting increasingly frustrated as he feels different rules apply to his team. He said: "You can look at the fair play table. Who is top? Arsenal Football Club. We have no lessons to learn from anyone on that front. Look at the team that makes less fouls - it is Arsenal Football Club.
Wow. Flot. Sikken en taber pokal Wenger der fik trukket i land. Wow. Næsten ligeså vigtig som Emirates Cup. I min optik viser det, desværre hvilken samling tabere vi er. I gamle dage, altså for 5-6 år siden da vi havde klasse da havde vi altid evnen til at kæmpe os ind i kampene. Hvis vores smukke spil (dengang spillede vi nemlig også smukt, men vandt samtidig pokaler så det er ikke ”enten eller” som Wengerinho så gerne vil give udtryk for), hvis vi var bagud så havde vi nemlig masser af spillere såsom Vieira, Parlour, Ljungberg, Keown, Cole etc. der var parate til at lave et grim frispark, tage et gult kort m.m. (husk på hvor mange røde kort som Vieira fik), og dermed smadre modstanderens rytme og langsomt men sikkert kværne modstanderen ned indtil vi fik et fysisk overtag og derefter et spillemæssigt overtag og deraf ofte en sejr, om end en grim en. Der er vel ingen der er i tvivl om at Vieira, Parlour, Ljungberg, Cole, Campell og Keown ikke havde fundet sig i det lort i lørdags mod Stoke? De havde sgu da mast de opkomlinge og så når Stoke spillerne var godt møre så havde vi trillet bolden rundt og vundet den kamp 1-0, sådan som vi gjorde engang.
I dag har vi ikke en eneste der er klar til at begå et grimt frispark (vi har dog masser af tåber der gerne tager idiotiske kort såsom van Selfish og Eboue), til at spille hårdt, til at bruge fysikken. Stort set alle vores spillere er jo mere bekymret for om deres smørfrisure nu holder, eller om de brækker en negl (du godeste). Jeg husker især at Henry engang fortalte at Keown under en træning næsten var blevet ved med at sparke ham over anklerne indtil de stod under bruseren, for at hærde Henry. I dag sidder man næsten med det indtryk, at hvis der er en der går til den, eller der er en der laver en hård takling til træning, så sætter alle sig ned i rundkreds og Wenger agerer samtale terapeut for at løse problemet.

Er rædselsslagen for hvad Wengerinho finder på af sindssyge undskyldninger næste gang. :evil: :evil: :evil:

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 6. Nov. 2008 15:15

Sir_Hisss wrote:I gamle dage, altså for 5-6 år siden da vi havde klasse da havde vi altid evnen til at kæmpe os ind i kampene. Hvis vores smukke spil (dengang spillede vi nemlig også smukt, men vandt samtidig pokaler så det er ikke ”enten eller” som Wengerinho så gerne vil give udtryk for), hvis vi var bagud så havde vi nemlig masser af spillere såsom Vieira, Parlour, Ljungberg, Keown, Cole etc. der var parate til at lave et grim frispark, tage et gult kort m.m.
Nemlig. Så vidt jeg husker, så lå vi helt i den anden ende af fairplay-listen, da Wenger hev trofæerne hjem til Highbury.

Wess
Arsenal Danmark medlem

Post by Wess » 6. Nov. 2008 15:28

Niels Lønberg wrote:
Sir_Hisss wrote:I gamle dage, altså for 5-6 år siden da vi havde klasse da havde vi altid evnen til at kæmpe os ind i kampene. Hvis vores smukke spil (dengang spillede vi nemlig også smukt, men vandt samtidig pokaler så det er ikke ”enten eller” som Wengerinho så gerne vil give udtryk for), hvis vi var bagud så havde vi nemlig masser af spillere såsom Vieira, Parlour, Ljungberg, Keown, Cole etc. der var parate til at lave et grim frispark, tage et gult kort m.m.
Nemlig. Så vidt jeg husker, så lå vi helt i den anden ende af fairplay-listen, da Wenger hev trofæerne hjem til Highbury.
Eller ik.. :wink:

I vores unbeaten sæson 2003/2004 vandt vi fair play listen..!
Kan ikke lige finde de andre år..
HENRY#14
09/01-2012 Thierry Henry became the first player EVER to kneel outside a stadium while scoring inside it!
spurz forever in our shadow!

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 6. Nov. 2008 16:15

Nå okay :)

Jeg mener bare, at Wenger havde en rimelig skidt rekord mht. kort de første par år han var i Arsenal, men måske er det min hukommelse, som svigter.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 6. Nov. 2008 17:01

Er fløjtende ligeglad med hvor højt/lavt vi lå i Unbeateble sæsonen. Sagen er og min pointe var, at vi har mistet evnen til at slås. Og hvad kan vi bruge det til, at vi ligger nr. på fair play tabelen? Det virker jo tydeligvis ikke for os. I kampen mod Spurs fik de 4 gule kort og vi fik 1. Mod Stoke fik vi 2 og de fik 4. Hvis man kan vinde PL og samtidig være det mest fair spillende hold, jamen fint. Men hvis det ikke virker så smøg for fanden da ærmerne op, og det er sgu ikke pusse-nusse og sindssyge undskyldninger, der pt. er brug men stenhård fight.
Last edited by Sir_Hisss on 6. Nov. 2008 17:09, edited 1 time in total.

Logh
Arsenal Danmark medlem

Post by Logh » 6. Nov. 2008 17:02

Som jer andre trofaste Wenger-supportere, må jeg også efterhånden erklære mig svært bekymret og ikke mindst utilfreds med den nuværende situation.

Sidste år var der mange af de samme bekymringer inden sæsonen startede, men forskellen på i fjord og i år er netop at det fungerede på banen sidste år lige indtil slutspurten startede. Nuvel, vi var alle skuffede over manglen på trofæer MEN vi havde alle set et velfungerende og sprudlende arsenal-hold gennem (næsten) en hel sæson. Alle havde så deres bud på de småting der var behov for at ændre på, for at vi var i stand til at være med i kampen om trofæerne - og den nære fremtid så vel egentlig lys ud. Wenger gjorde så præcis det modsatte af hvad alle havde håbet på og svækkede holdet frem for at forstærke det.

Situationen er så nu, at vi mildest talt sejler rundt i en gråzone mellem himmel og helvede hvor vi den ene dag imponerer og den næste skuffer på det groveste. Jeg venter stadig på Wengers magi skal vise og udspille sig -og han har stadig en lang (omend den bliver mindre og mindre) snor i min verden. Det fortjener han. Men, når det så er sagt, skal der altså ske noget på transfermarkedet, hvis ikke i januar så i hvertfald til sommer !

the_legend_killer
Normal Bruger

Post by the_legend_killer » 6. Nov. 2008 17:18

Sir_Hisss wrote: Wow. Flot. Sikken en taber pokal Wenger der fik trukket i land. Wow. Næsten ligeså vigtig som Emirates Cup.

Ja, det er godt nok grasping for straws, når man er ude i den slags... Ligesom når Spurs fremhæver, at de er den klub der giver mest til velgørenhed - absolut i mangel af bedre former for promovering!

Post Reply