Arsene Wenger

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
the_legend_killer
Normal Bruger

Post by the_legend_killer » 7. Nov. 2008 1:09

For det første har jeg aldrig kaldt ham brugtvognsforhandleren, så din forargelse over det må du sgu gemme til andre!

For det andet er der ikke nogen 'beviser' for noget som helst. Der er forskellige kilder man så kan tillægge mere eller mindre troværdighed.

- Mit udgangspunkt er de citater, jeg bl.a. har linket til her, og som min underskrift også henviser til: http://arsenaldebat.dk/viewtopic.php?t=3636

- Jeg kan simpelthen ikke tro på, at Ken Friar står og lyver så åbenlyst om vores økonomiske situation. Jeg mener, hvis du forudsætter at Bob Wilson har 100% ret, må Friar vel nødvendigvis tale usandt, eller hvad?

- Når vores managing director sort på hvidt siger, at vi har øremærket de foreløbige indtægter fra salg af Highbury-lejligheder(+ £ 35 mio) til potentielle investeringer - herunder transfers - ville det vel nærmest kunne takseres som økonomisk kriminalitet, hvis det var usandt. Det var da i hvert fald noget lignende 'value inflation', eller hvad man kalder det, Enron-bosserne kom i spjældet for, for nogle år siden. Vi er jo trods alt også et aktieselskab...

Jeg vælger trods alt at give Friar mere troværdighed end Teamtalk(igen, jeg har såvidt jeg ved aldrig linket til den side - måske andet end som en satirisk kommentar til deres konstante transferspekulationer - så den må du også gerne lige blande mig uden om).

- HVIS Wenger rent faktisk ikke har 5 yen at spendere for, men har ofret sig og trukket livremmen ind som Wilson øjensynligt indikerer, er det jo nærmest et ufatteligt offer, der overgår Shakespeares vildeste skriverier.

-Manden kunne med stor sandsynlighed blive træner i en hvilken som helst klub i verden, herunder også dem, der med glæde ville spytte 1 milliard i transferkassen. Så giver det da ingen mening whatsoever at han, hvis vi følger logikken og forudsætter at han vitterligt ville ønske han kunne bruge 200 millioner på transfers, vælger at blive hos os, hvis vi er fodboldens svar på Lehman Brothers???

Engberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Engberg » 7. Nov. 2008 11:12

- Det er sandt, at vi har begået en lang række fejl de sidste par kampe, og vi må indrømme, at vi har taget et skridt i den forkerte retning, sagde han.

- Vi må søge efter den rette balance på holdet, der vil give os mulighed for at angribe og forsvare på samme tid, sagde han.
Det er desværre ikke Wenger der har indset Arsenals problemer, men Valencias træner... Hvis Wenger startede fra ovenstående citat, så ville det da være et skridt i den rigtige retning

Raven
Arsenal Danmark medlem

Post by Raven » 7. Nov. 2008 12:46

Læs dagens udgave af TipsBladet.

Professor Wenger

Og det smukke ingenting.
Hvor længe kan Arsenal leve uden trofæer?

Ja, hvor længe kan vi vente? to år, tre år eller fem år? Jeg er så træt af at høre, at "dette er fremtidens hold", "Om to år har vi verdens stjerner på holdet" etc. Jeg vil se action nu - og ikke om tre år!
Raven shouts:
"Come on you Gunners!"

Thornfeldt
Arsenal Danmark medlem

Post by Thornfeldt » 7. Nov. 2008 13:33

Raven wrote:Jeg er så træt af at høre, at "dette er fremtidens hold", "Om to år har vi verdens stjerner på holdet" etc. Jeg vil se action nu - og ikke om tre år!
Men, Raven, hvornår har Wenger sidst udtalt noget om "fremtidens hold"? (Nu har jeg ikke læst med i jeres had-tråd, så I må have mig undskyldt hvis der står i tråden her at han omtalte "den lyse fremtid" for nyligt)...

Til alle: Kan det tænkes at Wenger har indset at han har begået en fejl, men er for stolt til at indrømme det?

Hvis Wenger gik ud og sagde offentligt at han har jokket i spinaten og det hold han står med nu, ikke er godt nok til at ende i den bedste af ligaen, ville det så gavne holdet og pointhøsten, eller tror I det ville skade hele projektet???

Jeg er træt af, at så mange er hoppet med på brok-vognen, fordi en bruger herinde i længere tid har indoktrineret jer med sin evindelige "Wenger på korset"-dagsorden..

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 7. Nov. 2008 15:30

Tak ThornfelDt. Jeg vidste ikke at du have så store tanker omkring mig, men at jeg ligefrem skulle hjernevaske store dele af forumet er alligevel en smule overvældende. Tak.

Hvornår talte Wenger sidste om vores ”store” potentiale. Tja, lige efter fadæsen mod Spurs. - "We have fantastic potential but the future of the team is about what we do with that potential. We want to address that very quickly and respond." Og den 31. September mistede han fuldstændig jordforbindelsen. Arsene Wenger sees no reason why his current crop of stars cannot go on to achieve the accomplishment of his 2003/04 'invincibles'. The invincibles were an extraordinary team and I believe we are very close - I believe we have the quality to achieve that," explained Wenger.

Sikken en tosse, og du mener, at Wenger har indset at han har begået en fejl, men er for stolt til at indrømme det? Der røg den lille teori vist?

Mht. Den kritiske Sir Hisss tone. Jamen søde ThornfelDt. Der er skam ikke kun Sir Hisss der er kritisk overfor stakkels, stakkels Wenger. En lang liste af eksempler på folk der er kritis…. Undskyld heller ikke forstår den store, ufejlbarlige Wenger.

Lee Dixon ang. valg af Anfører. D. 23 aug. 08
Dixon, who played more than 600 games for Arsenal in 14 years at the club, watched the match in total disbelief at Gallas' half-hearted efforts, and believes it is time for a change in leadership. He said: "It was the worst performance I've seen from an Arsenal team in a long time. "Tony Adams was sitting just behind me and I said to him, 'Where's the leadership?' "I blame the captain for that. I reckon Gallas is to blame. He's not leading that team."
Gallas har siden selv sagt, at hans form stinker, at han har været ringe. Han er også begyndt at ryge. Godt forbillede. Keown hader for øvrigt også Gallas som anfører.

Paul Merson ang. Wengers ”brugtvognsmentalitet” d. 26. aug 08.
It's all very well making money, but not at the expense of the team - you can see that down the road with Arsenal. I heard Arsene Wenger saying he didn't want to buy players of a certain age because they had no "sell-on value". What's the point of that? You should be buying players to win trophies, not to make a few million quid a few years down the line.
This isn't the stock exchange. Fans pay their money to watch top-drawer players trying to win things, not a bunch of 20-year-olds being groomed to be sold for a profit. That's why Chelsea has been successful; they've bought the best players without worrying about their sell-on value.
It's getting to a stage where even Arsenal is miles behind them. If you look at the Arsenal team you wonder if any of their players would get in the Chelsea side - and that shouldn't be the case with the top teams.

George Graham. ang. Wengers transfer politik. Juli 08
Asked where he feels Wenger needs to strengthen his squad, Graham replied: "Through the middle, the spine of the team. "They need a world-class goalkeeper, they need a centre-half, they need more mental and physical strength in the middle of the pitch. Unfortunately, their strikers seem to be picking up a lot of injuries, so they need somebody to play alongside (Emmanuel) Adebayor.

Sikken et par idioter? Men hvad fanden ved de?

Cesc omkring truppens alder. D. 16 okt. 08
And Fabregas feels the team are suffering from a squad packed with talented youngsters. "Our squad is a bit short on numbers and we are very young. Behind me there is Denilson, who is 20, or Alex Song who is 21. Theo Walcott is 19 and Samir Nasri 21," said the 21-year-old. "It's hard to imagine a midfield where I am the oldest member.

Av, av, av, av. Sikken en kæberasler til søde Wenger. Den kniv i ryggen havde han vist ikke set?

Gallas omkring spillestilen d. 2. nov. 08
William Gallas believes Arsenal must stop putting so much emphasis on playing 'beautiful' football. Maybe we give too great importance on playing beautiful football," the Frenchman said in the News of the World.

Ny kæberasler til Wenger. Utroligt at han bliver ved med at stå.

Thomas Sørensen omkring spillestilen d. 3. nov. 08
"They are a fantastic football side, but they are just lacking that bit of physicality. "When Chelsea came here, they matched us in the challenges, but Arsenal weren't quite there. That's the difference. They lack that bit of spine you need. "They want to play all the time and sometimes you have to work hard and earn that opportunity to play your football. Once we got the second goal it felt like WE were cruising. They totally lost belief. I think they expected a bit of an easier ride and no one's going to get that here."

Tony Pulis ang. Wengers “fair play” mentalitet d. 6. nov. 08
Tony Pulis - Wenger a bad loser He told Sky Sports News: "We have to accept that if you beat certain teams they're not going to take it that well. "There are people who are good losers and there are people who are bad losers.

Den populære Arsenal blog, som mange herinde læser. “OleOle” omkring Wenger. D. 2/11/08
Mostly though I'm sad about Arsene. Ultimately what happens on the pitch is down to him and at the moment he's paying the price for making crazy decisions, both in the summer and recently.
I'm sad that Arsene thinks a midfield of Diaby (left), Song, Cesc, Denilson (right) is in any way acceptable or good enough to win a Premier League game away from home.
I'm sad that he thinks some of these players are the best he has ever worked with when quite clearly they're not.
I'm sad that he looks at his squad and genuinely thinks it's good enough to win trophies.
I'm sad that Arsene can't see how this is affecting Cesc, probably the only top class player we have in our squad.
I'm sad that all this terrible stuff is happening on the pitch and almost to a man/woman every Arsenal fan I know could see it coming. If we could see it why couldn't Arsene? Or if he could see why didn't he do something about it?
However, it seems to me that he is blinded by his own stubbornness and hubris, this insistence on making his youth project work might well be the undoing of him.
I'm sad that so many Arsenal fans are now thinking it is the end of the Wenger era.
Arsene's decision to allow three top quality central midfielders to leave the club without purchasing a replacement was wrong.
His decision not the strengthen the centre of our defence was wrong.
There is no question that this team needs an injection of experience and quality. January cannot come soon enough. Get the cheque book out and make it right'. If he doesn't then serious questions need to be asked about his position at the club.
This is undoubtedly the most turbulent time of Arsene's reign as Arsenal manager. Fans are losing patience, the players aren't performing despite the faith he puts in them, and nobody is interested in hearing about our potential anymore. What's important is NOW.

Ah ha. Endnu en afviger, en kætter der er kritisk overfor Wenger. Jeg siger: ”BRÆND HAM”. Men, siger han noget som jeg ikke har sagt de sidste 3. år?

Det er hermed bevist at Sir Hiss står ganske mutters alene med sin kritik af Wenger. Den har været uretfærdig, endimensional, unfair, hadefuld og fuldstændigt uberettiget. :twisted: :twisted: :twisted:
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Thornfeldt
Arsenal Danmark medlem

Post by Thornfeldt » 7. Nov. 2008 17:31

Sir_Hisss wrote:Tak ThornfelDt. Jeg vidste ikke at du have så store tanker omkring mig, men at jeg ligefrem skulle hjernevaske store dele af forumet er alligevel en smule overvældende. Tak.

Hvornår talte Wenger sidste om vores ”store” potentiale. Tja, lige efter fadæsen mod Spurs. - "We have fantastic potential but the future of the team is about what we do with that potential. We want to address that very quickly and respond."
Så det er altså ti dage siden sidst.... Siden Raven idag skrev at han var træt af at høre det, gik jeg ud fra at han havde sagt det for nyligt...

Ps, har ikke specielt høje tanker om dig. Men det er ret tydeligt at jo flere gange du har skrevet om "inkompetente" Wenger, jo mere er det blevet til sandhed for en del af brugerne..

Har ikke i sinde at læse resten af dit indlæg eftersom du sikkert ikke svarer på mine spørgsmål, som du plejer...

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 7. Nov. 2008 17:55

Tør øjnende lille ven. Og bare rolig jeg behøver ikke "omvende" folk. Jeg lader såmænd INKOMPETENTE Wenger gøre det beskidte arbejde selv, sådan at naive og fanatiske "Wenger knows" loyalister som du med tiden også får øjnende op for hvor udbrændt og færdig Wenger er. :twisted:

Engberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Engberg » 7. Nov. 2008 19:48

"You can expect Arsenal to be active tomorrow at 12.45 and for the rest January is a long time away. I believe that this team personally is very strong and recently they don't get any credit. But it's a good moment for this young team to grow together, show resilience, show strengths and an opportunity to be a strong team in the future.

"Good players can always help you but I believe at the moment I have good players here. I do not want to focus on January and I am not sure at all that I will buy.

"The solution is not always to buy players. The solution for me at the moment is to trust the players I have because I trust their strengths and I trust their intelligence, so let's show it."
tæller denne fra dagens pressekonference

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 7. Nov. 2008 19:56

Takker ydmygst Engberg. Desværre så glemte du denne lille godbid... "There is no alarming sign of the team not having the potential and I am convinced there is a mental strength there."

Fantastisk, så sent som idag sidder Wenger altså og bræger løs som et andet får om vores "potentiale". What a F***ing joke og han går endda så langt som til at sige, at vi kvalitetsmæssigt er ligeså god som Man U. Wenger feels his squad will match Ferguson's in terms of quality. "I believe we are as good as well," he said. Så havde Adebayor alligevel ikke fået en hjerneblødning, men agerede åbenbart blot papegøje for vores nutty professor.

Jeg skal da lige love for at Wenger er trukket i arbejdstøjet. :twisted: :twisted: :twisted:

brady
Arsenal Danmark medlem

Post by brady » 8. Nov. 2008 17:16

er sir hiss mon sygemeldt af bar skuffelse :D :D :D

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 8. Nov. 2008 17:59

Nej, men du tror vel ikke at jeg ændre holdning bare fordi vi vandt idag?

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 8. Nov. 2008 18:04

Sir_Hisss wrote:Nej, men du tror vel ikke at jeg ændre holdning bare fordi vi vandt idag?
Næh, men derfor kan du vel godt rose holdet og Wenger når de gør det godt, i stedet for kun, at sige noget når vi taber eller spiller uafgjort.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Danne
Arsenal Danmark medlem

Post by Danne » 8. Nov. 2008 18:08

Michael-Arsenal wrote:
Sir_Hisss wrote:Nej, men du tror vel ikke at jeg ændre holdning bare fordi vi vandt idag?
Næh, men derfor kan du vel godt rose holdet og Wenger når de gør det godt, i stedet for kun, at sige noget når vi taber eller spiller uafgjort.
Enig .. Lad os høre din mening Hisss! Det altid god læsning :)

brady
Arsenal Danmark medlem

Post by brady » 8. Nov. 2008 18:25

op med humøret hiss vi taber nok en anden gang :D :D :D

Post Reply