Arsene Wenger

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 9. Nov. 2008 14:37

Ponmani.
Jeg er sikker på, at Wenger nok skal få købt nogle mere erfarne spillere ind! Han har set hvad vi mangler.
Undskyld men det er sgu funny. I sommers stod vi jo netop med præcis de samme mangler som nu. Ja sidste år og forrige år stod vi og manglede verdensklasse og rutine, gerne forenet i en og samme spiller men der skete ikke en skid og alligevel og på trods af det modsatte så mener du stadig at Wenger vil købe nogle (endda flertal) af erfarne spillere, fordi han har set hvad vi mangler. Hahahaha. Det er sgu funny og blind Wenger loyalisme når der er allerværst. Så sent som i fredags sagde Wenger for 100.000 gang at han ikke vil købe. "The solution is not always to buy players. The solution for me at the moment is to trust the players I have because I trust their strengths, I trust their intelligence so let's show it." Men alligevel mener du altså at Wenger vil købe???? Sikken humor.

Brady for helvede. Lært nu for fanden at bruge den editor kamp. Det er til at blive sindssyg over at læse dine 1 linjers indput der kommer over flere indlæg. Efter at du har postet din 1 linje. Så kan du bagefter læse den igennem og her vil du se en lille magisk knap oppe i hjørnet til højre hvor der står edit. Hvis du klikker på den så kommer du tilbage til dit indlæg og kan rette i det eller tilføje endnu 1. linje sådan som du har gjort i adskillige tilfælde i denne tråd. Det kunne jo også være at du havde lyst til, at starte linjen med Stort Bogstav og endda afslutte din ene linje med Punktum, eller måske endda hvis du har skrevet 2. linjer så starte linje nr. 2 med Stort Bogstave. Men prøv den lille editor knap Brady, det er en god ven. Man kan f.eks. også trække meget dumme og intetsigende indlæg tilbage idet der er et lille X ved siden af editor knappen. Synes at du skulle klikke på krydset i fremtiden. Bare et forslag.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 9. Nov. 2008 15:24

Brady, Michael-Arsenal, Ponmani, Ltkyl, Chrjo, Wagner44, Titi, Hleb13, Logh m.fl. dersom i er de mest hårdnakkede Wenger loyalister og eksponenter for ”Wenger knows” mantraet (ære være hans navn), så kan i måske forklarer hvad det er Wenger mener, I DAG?

I fredags sagde Wenger flg. If the result at the end of the season will be based on experience, we will go down. Every single team has more experience than we have. "I don't believe that success is linked with experience. It is linked with desire, with talent, with intelligence. You can be intelligent at 18 or 20 and you can be stupid at 30.
Wenger tillægger altså ikke erfaring nogen større betydning. Tror nok at ALLE ANDRE managers vil mene at erfaring er en ekstrem vigtig ingrediens og at det er et sammenspil mellem erfaring, vilje, talent og intelligens hvor de allerbedste spillere har en sjat af hver. Men Wenger mener åbenbart ikke at erfaring er vigtig. I hvert fald ikke i dag, i hvert fald ikke lige nu. Hvad han så mener i morgen er et godt gæt, men for bare et par måneder siden var han af en anden opfattelse. "My priority is to keep this team together because we are still young, especially in some departments. "If we can add one more body we will do so, not one in each department - just one experienced guy." Ah ha. Dengang var det eneste som vi manglede åbenbart bare en spiller med ERFARING. Ja, faktisk så var det BORTforklaring (den dag) på hvorfor vi ikke vandt Pl. Vi manglede simpelthen erfaring, dengang altså. "We have combined quality with efficiency, but lacked a bit of experience to make the final step. If we can add a bit more experience and talent, that is even better." – Wenger skysport d. 19/5/08

Forvirret kære læser, ja tak. Wenger skifter jo holdning og BORTforklaring i samme tak som de ”fromme” løver skal have skiftet ble. Der er her i, kære Wenger loyalister kommer ind i billedet. Kan i forklare mig hvad Wenger mener I DAG og måske i morgen? Jeg vil så gerne forstå Wenger men jeg har ikke den Nye Danske Volapyk ordbog, så måske i kunne låne mig lidt indsigt. :twisted: :twisted:
Last edited by Sir_Hisss on 9. Nov. 2008 15:57, edited 1 time in total.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 9. Nov. 2008 16:04

Fordi at man roser Wengers arbejde, er det altså ikke ens betydende med at man er enig i alt manden siger.

Jeg synes sgu også at det er fuldstændig hul i hovedet at tro, at man kan finde PL med en så ung trup.

Logh
Arsenal Danmark medlem

Post by Logh » 9. Nov. 2008 16:07

Sexsmith wrote:Fremragende indlæg min kæreste slange og det er for skarpe indlæg som disse, der gør jeg vedbliver, at rose dig, når andre er ude efter at moppe og stigmatisere og ultimativt flå skindet af dig!
Jeg ser også frem til at høre lige netop hvad de herrer mener om disse udtalelser?
Og før nogen skyder mig noget i skoen, så har jeg allerede omtalt dette famøse erfaringscitat i tråden om arsene wenger i nat!
Men som sagt, så er jeg i hvert fald meget forvirret over vores managers særdeles tvetydige kommentarer.

Igen igen :lol:

Logh
Arsenal Danmark medlem

Post by Logh » 9. Nov. 2008 16:22

@ Hiss

Jeg har tidligere i tråden givet et (kort) indblik i mit syn på situationen mht. Wenger. I din bog er jeg så Wenger-loyalist og det prædikat kan jeg såmend godt leve med. Men, det betyder altså ikke at jeg er enig i alt hvad Wenger gør og siger - især hans udtalelser på det sidste har givet mig rynker i panden. Det ændrer dog ikke på at jeg stadig stoler på Wenger og stadig er overbevist om at han er den rette manager for Arsenal. Dette kan dog ændre sig med tiden - hvis situationen som den ser ud lige nu, ikke ændrer sig - men jeg er som sagt overbevist om, at Wenger nok skal få os tilbage på rette spor(aka vinde trofæer) Wenger er således stadig my man.

Her er hvad jeg skrev tidligere i tråden - gud jeg var negativ den dag :shock: :
Som jer andre trofaste Wenger-supportere, må jeg også efterhånden erklære mig svært bekymret og ikke mindst utilfreds med den nuværende situation.

Sidste år var der mange af de samme bekymringer inden sæsonen startede, men forskellen på i fjord og i år er netop at det fungerede på banen sidste år lige indtil slutspurten startede. Nuvel, vi var alle skuffede over manglen på trofæer MEN vi havde alle set et velfungerende og sprudlende arsenal-hold gennem (næsten) en hel sæson. Alle havde så deres bud på de småting der var behov for at ændre på, for at vi var i stand til at være med i kampen om trofæerne - og den nære fremtid så vel egentlig lys ud. Wenger gjorde så præcis det modsatte af hvad alle havde håbet på og svækkede holdet frem for at forstærke det.

Situationen er så nu, at vi mildest talt sejler rundt i en gråzone mellem himmel og helvede hvor vi den ene dag imponerer og den næste skuffer på det groveste. Jeg venter stadig på Wengers magi skal vise og udspille sig -og han har stadig en lang (omend den bliver mindre og mindre) snor i min verden. Det fortjener han. Men, når det så er sagt, skal der altså ske noget på transfermarkedet, hvis ikke i januar så i hvertfald til sommer !

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 9. Nov. 2008 16:31

Sir_Hisss wrote:Brady, Michael-Arsenal, Ponmani, Ltkyl, Chrjo, Wagner44, Titi, Hleb13, Logh m.fl. dersom i er de mest hårdnakkede Wenger loyalister og eksponenter for ”Wenger knows” mantraet (ære være hans navn), så kan i måske forklarer hvad det er Wenger mener, I DAG?

I fredags sagde Wenger flg. If the result at the end of the season will be based on experience, we will go down. Every single team has more experience than we have. "I don't believe that success is linked with experience. It is linked with desire, with talent, with intelligence. You can be intelligent at 18 or 20 and you can be stupid at 30.
Wenger tillægger altså ikke erfaring nogen større betydning. Tror nok at ALLE ANDRE managers vil mene at erfaring er en ekstrem vigtig ingrediens og at det er et sammenspil mellem erfaring, vilje, talent og intelligens hvor de allerbedste spillere har en sjat af hver. Men Wenger mener åbenbart ikke at erfaring er vigtig. I hvert fald ikke i dag, i hvert fald ikke lige nu. Hvad han så mener i morgen er et godt gæt, men for bare et par måneder siden var han af en anden opfattelse. "My priority is to keep this team together because we are still young, especially in some departments. "If we can add one more body we will do so, not one in each department - just one experienced guy." Ah ha. Dengang var det eneste som vi manglede åbenbart bare en spiller med ERFARING. Ja, faktisk så var det BORTforklaring (den dag) på hvorfor vi ikke vandt Pl. Vi manglede simpelthen erfaring, dengang altså. "We have combined quality with efficiency, but lacked a bit of experience to make the final step. If we can add a bit more experience and talent, that is even better." – Wenger skysport d. 19/5/08

Forvirret kære læser, ja tak. Wenger skifter jo holdning og BORTforklaring i samme tak som de ”fromme” løver skal have skiftet ble. Der er her i, kære Wenger loyalister kommer ind i billedet. Kan i forklare mig hvad Wenger mener I DAG og måske i morgen? Jeg vil så gerne forstå Wenger men jeg har ikke den Nye Danske Volapyk ordbog, så måske i kunne låne mig lidt indsigt. :twisted: :twisted:
Bare fordi jeg sætter spørgsmålstegn ved din seriøsitet omkring Wenger (du snakker kun negativt og roser ikke), er det ikke ensbetydende med at jeg er en - for at bruge díne egne ord - hårdnakket Wenger loyalist.
Du kan ikke finde et indlæg på forum, hvor jeg siger, at alt hvad Wenger gør er rigtigt. Jeg er da tilhænger af ''Wenger knows'', men jeg er sku da også irriteret over, at vi ikke har vundet en skid de sidste 3-4 år.
Jeg ville gerne have en spiller som Xavi i stedet for Denilson, men da Wenger er en del af Arsenal, så støtter jeg hans valg osv. Om jeg er enig eller ej er så en anden ting, men så kritisere jeg det også. Jeg er foreksempel ikke enig i hans indkøbspolitik og alt hans ''om 2 år vinder vi'', men jeg tror stadig på ham og Arsenal. Jeg tror på mesterskabet hvert år, om vi så sælger en Vieira, Henry eller Pires.
Derimod dig Sir_hisss. Når vi vinder sidder du og er tilbageholdet, fordi du så gerne vil have, at vi taber så du kan få ret. Det IMO dybt latterligt, og jeg har kun latter tilovers for det.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

BjarkowDanzidan
Arsenal Danmark medlem

Post by BjarkowDanzidan » 10. Nov. 2008 8:39

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... -20881410/

Denne her burde måske være under transfers, men jeg synes da at dette rygte er ganske relevant for denne debat.

På trods af mit tilhørsforhold til Wenger Knows-matraet, er jeg fuldstændig enig i, at Wenger ikke gør det godt nok på transfer markedet, og derfor gør det mig da ekstra glad at se en nyhed som denne. Ikke mindst fordi de Rossi er en af verdens absolut bedste centrale midtbanespillere. Iaquinta kender jeg knapt så godt, men en plads på landsholdet må da vidne om en vis kvalitet. Det er selvfølgelig blot et rygte, og med fortidens mange rygter in mente, så må jeg da sige at jeg er tilbøjelig til at afskrive det som ren nonsens, men skabelonen virker da ganske oplagt, og vel reelt det, som vil kunne redde vores sæson - og ikke mindst give løfter om en reel trofæ-jagt til næste sæson.

For at opsummere, så kan jeg vel blot konstatere, at man efter min mening kun kan være enig i, at Wenger bare ikke har gjort det godt nok i indeværende sæson, og i endnu mindre grad under sommerens transfer-vindue.

Jeg kan vel blot melde mig under Loghs fane, og erklære min tillid til Wenger, på trods af at par trofæ-tørre år. Og hvis han rent faktisk har en dagsorden, der hedder at hente et par proven players til klubben, ja så ville han sende et signal og ville vinde min tillid 100%.

Men hvordan vil kritikerne have det, hvis vi nu går ud fra, at der er sandhed bag denne historie? Mit spørgsmål går på, om det er Wengers fejlageren på transfermarkedet I er utilfredse med, eller formuleret på en anden måde: om han vil formå at vinde jeres tillid tilbage med eksempelvis handler som de omtalte?

Mht. hans udtalelser om, at det ikke altid er løsningen at købe spillere, så er det selvfølgelig et statement, men jeg tror ikke man skal se det som et udtryk for, at Wenger partout ikke vil agere på vinterenstransfermarked. Han har jo så sent som i sommers bevist sig mester i at sige et og gøre et andet, da han lovede at købe en erfaren spiller til midtbanen, og undlod at gøre dette :D Men det er selvfølgelig en lidt problematisk udtalelse at komme med, når alle og enhver kan se at der mangler tyngde på vores hold..

Og lige til sidst til Sexmith, så var det jo bare sjov og løjer... Det er jo velkendt at du støtter Hisss i en hel del af hans debat-arbejde, og det er vel ikke forbudt at lave lidt sjov med det? Nå, men jeg håber ikke du tager det for ilde op...

the_legend_killer
Normal Bruger

Post by the_legend_killer » 10. Nov. 2008 12:53

BjarkowDanzidan wrote: Men hvordan vil kritikerne have det, hvis vi nu går ud fra, at der er sandhed bag denne historie? Mit spørgsmål går på, om det er Wengers fejlageren på transfermarkedet I er utilfredse med, eller formuleret på en anden måde: om han vil formå at vinde jeres tillid tilbage med eksempelvis handler som de omtalte?

Nu ved jeg ikke, om jeg er en af kritikerne, eller om det er forbeholdt de ultrakritiske skribenter a la Hiss og smeden, der får Andy Rooney til at ligne Jørn Hjortings positive lillebror... :wink:

Men kort fortalt: ja. Hvis Wenger ændrede strategi, og indså nogle af vores mangler - og ligefrem købte ind i den kaliber De Rossi og Iaquinta(ham ville jeg så synes var overflødig, offensivt er vi fint kørende men det er en anden diskussion) er, vil jeg da sagtens kunne 'tilgive' ham. Det eneste der betyder noget for mig i den forstand er klubben, og at vi kan være med om nogle trofæer. Hvis AW endnu engang kan føre os ned ad de gange, så er det da bare perfekt.

Thornfeldt
Arsenal Danmark medlem

Post by Thornfeldt » 11. Nov. 2008 13:34

Sir_Hisss wrote:Tør øjnende lille ven.
Hvad skal det sige? Er du uforstående overfor hvorfor jeg efterlyser nogle svar fra dig? Du svarer jo aldrig på de spørgsmål man stiller dig. Du svarede på det spørgsmål jeg stillede Raven. Det var åbenbart til fordel for din dagsorden. Men de spørgsmål, hvor svaret ikke kan kombineres med endnu en nedsabling af manageren, dem sniger du dig jo altid uden om. Det ville klæde dig (og skabe et lidt mere seriøst image) også at give svar på tiltale når noget går dig imod.

Svar nu på det her spørgsmål: Hvis Wenger gik ud og sagde offentligt at han har jokket i spinaten og det hold han står med nu, ikke er godt nok til at ende i den bedste halvdel af ligaen, ville det så gavne holdet og pointhøsten, eller tror du det ville skade hele projektet??? Prøv at svare lidt seriøst, tak, uden at komme med en masse bavl om at Gallas ikke passer som kaptajn osv.

Noget andet:
Sir_Hisss wrote:"The invincibles were an extraordinary team and I believe we are very close - I believe we have the quality to achieve that," explained Wenger.

Sikken en tosse, og du mener, at Wenger har indset at han har begået en fejl, men er for stolt til at indrømme det? Der røg den lille teori vist?
Det kan da på ingen måde være et bevis på at Wenger ikke vil indrømme at han har fejlet. Alt hvad han udtaler i medierne skal ha til hensigt at løfte holdet. Du mener da ikke at han seriøst mener at det hold vi har nu ligger tæt opad 03/04-holdet?? Så ved jeg godt hvem det er der er naiv af os to, kammerat....

Sir_Hisss wrote:sådan at naive og fanatiske "Wenger knows" loyalister som du med tiden også får øjnende op for hvor udbrændt og færdig Wenger er. :twisted:
Nu må du stoppe. Drop nu den overdrivende, larmende, revy-agtige attitude! "Naiv, fanatisk loyalist". For dig er alting åbenbart sort eller hvidt. Eller hvad? Man kan faktisk godt befinde sig et sted mellem ubetinget at hade Wenger og ubetinget at elske ham.. Syntes jeg var nødt til at gøre dig opmærksom på det, da det ikke fremgår af dine indlæg at du vidste det i forvejen...

Hvis du slår øverste sektion til, kan du måske læse mellem linierne at jeg ikke mener Wenger har klaret opbygningen af det her hold specielt godt! At jeg stadig har tiltro til at han kan tilføre klubben noget godt, og ikke kræver ham korsfæstet, gør mig ikke til en naiv, fanatisk loyalist i øjnene på en normalt fungerende fodboldfan. Men du er som sædvanligt ude med riven. Sikke en underlig måde at debattere på. Det lader til at du kan finde ud af at formulere dig, så det burde ikke være nødvendigt med den dårlige stil..............

Jeg har markeret spørgsmålstegnene med rødt, så du lettere kan finde dem...

Att: alle andre der ser sig selv som kritikere ("kritiker" må gerne gradbøjes):
I må meget gerne svare på det her spørgsmål: Hvis Wenger gik ud og sagde offentligt at han har jokket i spinaten og det hold han står med nu, ikke er godt nok til at ende i den bedste halvdel af ligaen, ville det så gavne holdet og pointhøsten, eller tror I det ville skade holdets chancer i ligaen?

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 12. Nov. 2008 16:02

hold om 5 år: Ny keeper: Sagna- Midterforsvar 1-Midterforsvar 2 (evt. Nordveit)-Clichy-Nasri-Ramsey-Fabregas-Wilshere-Vela-Walcott.
Vanvittig enig. Håber meget på Wayne Hennesey i kassen. Tror dog ikke at Cesc er her om 5 år.

PS. ThornfelDt. Der kommer snart svar.

Post Reply