Skader

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Re: Skader

Post by Alansmith » 6. Jan. 2017 21:13

Niels Lønberg wrote:
Alansmith wrote:I det lys bør vi købe en ny Cazorla nu. Hvorfor har vi ikke på forhånd forberedt vinduet? - det kommer vel næppe bag på Arsene Wenger. Og hans kontrakt udløber jo.
Wenger har tidligere udtalt, at klubben vil forlænge med Cazorla.
[...we’ve started with Santi as well and will certainly extend with him.] - kilde.
Spørgsmålet er, om han overhovedet bliver klar i denne sæson. Og hvis vi forlænger med ham, hvor mange kampe kan vi så forvente at han kan spille næste sæson - 10-15 stykker? Jeg synes det ville være okay, at forlænge hans kontrakt med et år, men jeg er bange for, at han kommer til at slutte sin Arsenal-karriere lidt ligesom Rosicky.

Ligemeget hvad, så skal vi dog finde en midtbanekonstellation der virker, som Cazorla ikke er en del af. Jeg er spændt på, om Xhaka-Ramsey-konstellationen kan komme til at fungere på sigt, hvis de får nogle kampe til at blive spillet sammen (og det bør de jo gøre nu, hvor der ikke er andre centrale midtbanespillere tilgængelige).
Nu skal man selvfølgelig vægte sine ord - men vi har set på Ramsey i snart et årti, og vi har været vidner til mange situationer a la Cazorlas. Altså hvor vi undlader at købe forstærkninger, fordi vi har xxxx, som måske..... Hvornår lærer vi? Og lad os nu se mht. forlængelse - Cazorla kan hurtigt blive den 21. spiller, som vi mister uden transferindtægt inden for relativt få år.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 31. Jan. 2017 4:26

Det engelske forsikringssælgerfirma JLT Specialty, har regnet på hvad PL klubbernes skadede spiller, har kostet i lønninger.

På den liste ligger vi nummer 2 ud af de 20 PL klubber, med udgifter for £8,2 millioner.
City topper listen med udgifter for £9,2 millioner.
Andre klubber:
West Ham £6.6m
Man. Utd. £6.5m
Liverpool £6.1m
Chelsea £4.9m
Tottenham £3.6m
Leicester £2.6m

December er den måned i PL hvor flest spillere i gennemsnit er skadede. Typiske skader er knæ og rygskader. I gennemsnit koster en skadet spillerhverhver klub 233.000 £.

Måske derfor at flere PL klubber sikrer sig, så en procentdel af lønningerne kan tilbageholdes, overfor langtidsskadede spillere?
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. Feb. 2017 0:06

peterdebel wrote:
Niels Lønberg wrote:Yderligere ser det ud til, at der går længere tid end forventet før Cazorla er klar.

Alt er som det plejer.
Ja, Wenger siger direkte "At the moment he is..(pause) FAR away (of a comeback)..Its not going quickly..Certainly in january he will not come back. He is not planned going outside and run..From there I count six weeks"
Så kom nyheden.

Santi er ude resten af sæsonen og først klar igen til August..

jrimmen
Arsenal Danmark medlem

Post by jrimmen » 25. Feb. 2017 11:02

Det er vel ikke så overraskende at han er ude hele Sæsonen med hans skadeshistorik.

Cazorla er desværre arvtageren i skader efter Rosicky :-(
Mvh
Jacob Rimmen Aus Odense

Hvad er bedre end en kold øl????? TO kolde ØL;-)

Wenger. Du er handlingslammet.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 25. Feb. 2017 18:12

jrimmen wrote:Det er vel ikke så overraskende at han er ude hele Sæsonen med hans skadeshistorik.

Hvad er det for en skadeshistorik?
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 26. Feb. 2017 19:27

ajakob wrote:
jrimmen wrote:Det er vel ikke så overraskende at han er ude hele Sæsonen med hans skadeshistorik.

Hvad er det for en skadeshistorik?
Der har været lidt i 2016, men ellers syntes jeg ikke det er så slemt endda.

http://www.transfermarkt.co.uk/santi-ca ... eler/15799

Rosicky var mere uha uha..

Info: I denne sæson har vores tidligere yndling misset 168 dage for Prag ifg. statistikken.

jrimmen
Arsenal Danmark medlem

Post by jrimmen » 26. Feb. 2017 20:16

Jeg synes denne og sidste sæson har været slem. Og der ikke meget bedring på vej. Desværre er Arsenal et meget dårligere hold uden Santi...
Men alderen synes at være ved at indhente med skader nu..
Mvh
Jacob Rimmen Aus Odense

Hvad er bedre end en kold øl????? TO kolde ØL;-)

Wenger. Du er handlingslammet.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Mar. 2017 22:22

Cech ude de næste 4 uger med en lægskade.Tjekken misser i værste fald opgørende 2* City, West Ham, Christal Palace og M'Brough.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 26. Mar. 2017 15:52

Til jer der ikke måtte have læst arseblog i forlængelse af Seamus Colemans gyslige skade:

http://arseblog.com/2017/03/seamus-cole ... nd-player/

Det er noget af det mest præcise skriv, jeg længe har læst. Hold kæft, hvor er det dog egentlig en forfærdelig trist måde, man håndterer bestialiteter på i fodboldens verden. Og det er alle aktører. Hele vejen rundt.
Image

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 26. Mar. 2017 19:09

AndersArsenal wrote:Til jer der ikke måtte have læst arseblog i forlængelse af Seamus Colemans gyslige skade:

Det er noget af det mest præcise skriv, jeg længe har læst. Hold kæft, hvor er det dog egentlig en forfærdelig trist måde, man håndterer bestialiteter på i fodboldens verden. Og det er alle aktører. Hele vejen rundt.

Jeg er meget enig i, at de skyldige oftest får for mild en straf, men det må også være svært at fastsætte dem, da det moralsk set virker mest korrekt at lade dem få lige så længe på sidelinjen, som modtageren ender med at sidde. Hvis Coleman nu ender med at komme sig hurtigt, så ser det pludselig hårdt ud, at Taylor fx skulle have fået et år. Jeg er enig i, der. Ør uddeles højere straffe end "standardstraffen" på 3 spilledage, men det taksonomiske niveau bliver svært at fastsætte.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 26. Mar. 2017 23:12

Olitast wrote:
AndersArsenal wrote:Til jer der ikke måtte have læst arseblog i forlængelse af Seamus Colemans gyslige skade:

Jeg er meget enig i, at de skyldige oftest får for mild en straf, men det må også være svært at fastsætte dem, da det moralsk set virker mest korrekt at lade dem få lige så længe på sidelinjen, som modtageren ender med at sidde. Hvis Coleman nu ender med at komme sig hurtigt, så ser det pludselig hårdt ud, at Taylor fx skulle have fået et år. Jeg er enig i, der. Ør uddeles højere straffe end "standardstraffen" på 3 spilledage, men det taksonomiske niveau bliver svært at fastsætte.
Jeg synes bestemt ikke, at Colemans held ved evt. hurtigt at kunne komme sig, skal komme Taylor til gode. Han har stadigvæk udført en karrieretruende aktion på en modspiller, og det skal i min bog straffes massivt. Er dog enig i, at det er svært at finde den rette balance. Men jeg brækker mig over, at folk som Rojo og Lincoln-spilleren, for at bruge arseblogs eksempler, slipper fuldstændig ustraffet for usle tacklinger, fordi modparten er så heldig, at der ikke sker noget nævneværdig alvorligt. Man bør kunne forbygge sådanne ting langt bedre, end man gør.

Og arse rammer også hovedet på sømmet, hvad angår managernes forsvar af de 'kriminelle'. "Not that type of player..." Gu' fanden er man så, når man tager de ricisi i kampens hede. Det er så klamt at høre på.
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 27. Mar. 2017 0:32

Arseblogs podcast efter Lincoln-kampen tog også debatten op. Alene det at kommentatorerne decideret grinte af voldsomme tacklinger på Alexis siger alt. Og de spillede naturligvis "hahah" på repeat for at understrege det absurde.

I Frankrig gav de Kurt Zouma 10 kampe i skyggen for at brække benet på en modstander. Og det var i en tackling, der var langt mindre ulækker, og i højere grad ovre i "uheldig-genren" - i hvert fald set med mine briller. Taylors tackling er lige så klam for dem, der har kostet Arsenal-spillerens bentøj.

Hårde straffe efter benbrud og dog ikke nok. Man skal skrue op for længere karantæner for voldsomme tacklinger - uanset udfald. Rojo burde jo stort set ikke have spillet det sidste halve år.

Og modargumenter om, at tacklinger er en del af spillet kan man kun grine af. Tacklinger med den voldsomhed er ingenlunde en del af spillet.
Og at "not that type of player" er sagt om en ulækker neandertaler af en fodboldsspiller er lige så sikkert, som at "he, indsæt selv manager-navn, is very safe in his job" er sagt om en manager, der bliver fyret 48 timer efter.

EDIT:
Genså lige Zoumas tackling fra flere vinkler. Den er sgu ikke uheldig. Den er ækel. Så se lige bort fra tidligere kommentar. Han flyver ind i ham med 100kmt.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 27. Mar. 2017 3:09

Når man springer ned i en takling med strakte ben på den måde, som Taylor gjorde det på Coleman, kan der ske én af to ting: Enten rammer han ikke Coleman, eller også brækker Coleman benet. Der er ingen måde, hvorpå Coleman kan blive ramt af det strakte ben og stadig have en intakt knogle. Og pundits, FA og Fifa skal tage sig sammen, for den slags tacklinger har intet med fodbold at gøre. Det er ikke sværere, end at han blot skal bøje knæet en smule, og så formindskes skaderisikoen ved kollision til næsten ingenting.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Danne
Arsenal Danmark medlem

Post by Danne » 27. Mar. 2017 11:25

Det indlæg / debat der går viser vel også problematikken? Straffen bliver tit værre kun, hvis spilleren kommer til skade. Taylors tackling er frygtelig. Bales tackling på O'Shea 2 minutter inden er dog endnu værre faktisk, hvis i spørger mig. Den bliver dog ikke debatteret på samme måde pga. "udfaldet". Det er trist.
"I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make sure this happens”.

Ken Bates, nu ejer i Leeds.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 27. Mar. 2017 13:43

Danne wrote:Det indlæg / debat der går viser vel også problematikken? Straffen bliver tit værre kun, hvis spilleren kommer til skade. Taylors tackling er frygtelig. Bales tackling på O'Shea 2 minutter inden er dog endnu værre faktisk, hvis i spørger mig. Den bliver dog ikke debatteret på samme måde pga. "udfaldet". Det er trist.
Sådan fungerer man desværre oftest. Man husker også frisparksmålet, men ikke den dårlige kamp, eksempelvis.

Jeg har først set Bales mordforsøg nu, og havde O'Shea haft mere vægt på det ramte ben, så var det knækket i 2.

De har simpelthen 2 tacklinger i samme kamp, der var psykopatiske. Flot.

Post Reply