Statistik fabrikken

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 30. Sep. 2010 9:04

Færing wrote:
Juelz wrote:
Færing wrote: Stadigvæk den eneste der kunne gøre det.
Hvordan skal det lige forstås?
At han havde det højeste "completed passes" procent. Selvom du prøver at ødelægge det.
Om ikke andet, så er det da bedre end at smide den væk, hvilket mange af vores spillere er særdeles gode til...
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Nielsiano
Arsenal Danmark medlem

Post by Nielsiano » 30. Sep. 2010 11:26

• - Arsenal have had six penalties awarded this season already, just one fewer than the whole of 2009-10.

- Arshavin has played 63 Arsenal games, started 54 & scored 23, assisting 23.
Anyone who isn't willing to run so hard they feel like puking can fuck off and play mid-table football for some other bunch of cunts.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 30. Sep. 2010 13:24

Nielsiano wrote:- Arshavin has played 63 Arsenal games, started 54 & scored 23, assisting 23.
Det må da siges at være en rimelig god statistik. Han er sgu en svær spiller at have med at gøre. Nogle gange er jeg ved at brække mig over hans indsats i kampene, men man ved jo han kan afgøre en kamp på et par minutter.

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 30. Sep. 2010 13:59

Nielsiano wrote:
  • - Arsenal have had six penalties awarded this season already, just one fewer than the whole of 2009-10.

- Arshavin has played 63 Arsenal games, started 54 & scored 23, assisting 23.
SÆLG!!!!!!

Nielsiano
Arsenal Danmark medlem

Post by Nielsiano » 30. Sep. 2010 14:53

• - Arsenal have only been able to win two of their last 17 matches in all competitions against Chelsea.

- But, Arsenal have won more times away at Chelsea (6) than any other team in the Premier League era.
Anyone who isn't willing to run so hard they feel like puking can fuck off and play mid-table football for some other bunch of cunts.

Færing
Normal Bruger

Post by Færing » 30. Sep. 2010 18:02

Nielsiano wrote:
  • - Arsenal have only been able to win two of their last 17 matches in all competitions against Chelsea.
    - But, Arsenal have won more times away at Chelsea (6) than any other team in the Premier League era.
Kan det ikke passe at begge gange var uden Drogba??

Har nemlig engang læst Drogba vs Arsenal som er rimelig stærk i hans favør. Manden scorer også hver eneste gang imod os.
Arsenal

LTKyl
Normal Bruger

Post by LTKyl » 30. Sep. 2010 18:51

12 kampe 12 mål eller sådan noget mener var drogbas snit inden vi mødte dem på broen sidste år.

btw fantastisk med de stats, fortsæt gerne

Nielsiano
Arsenal Danmark medlem

Post by Nielsiano » 30. Sep. 2010 19:40

• - The Gunners recorded the best shooting accuracy of any team in the 2009-10 Champions League, finding the target with 58% of their shots.

- Arsenal have only lost two of their last 34 Champions League home games and both of those were against English teams.

- Kevin Davies has been booked against Arsenal more often than against any other Premier League opponent, nine times.

- Arsenal win-percentage with Robin van Persie: Since 2006 With 54% Without 61%, Since 2007 with 53% without 65%, Since 2008 with 49% without 69% Since 2009 with 58% without 64%. (!!)
Den sidste er tankevækkende, og jeg undrer mig.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 30. Sep. 2010 23:19

Arsenal have an estimated 27 million supporters worldwide
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Friendly Fire
Normal Bruger

Post by Friendly Fire » 1. Oct. 2010 9:30

Nielsiano wrote:
  • - The Gunners recorded the best shooting accuracy of any team in the 2009-10 Champions League, finding the target with 58% of their shots.

- Arsenal have only lost two of their last 34 Champions League home games and both of those were against English teams.

- Kevin Davies has been booked against Arsenal more often than against any other Premier League opponent, nine times.

- Arsenal win-percentage with Robin van Persie: Since 2006 With 54% Without 61%, Since 2007 with 53% without 65%, Since 2008 with 49% without 69% Since 2009 with 58% without 64%. (!!)
Det jo sindssygt, at vi er bedre foruden ham!!! Tja, jeg var nu klart overbevist om det modsatte. Forstår det faktisk ikke, han scorer da mål...og hans defensive arb er da ikke dårligere end andres.

madsl
Arsenal Danmark medlem

Post by madsl » 1. Oct. 2010 11:50

Friendly Fire wrote:
Nielsiano wrote:

Det jo sindssygt, at vi er bedre foruden ham!!! Tja, jeg var nu klart overbevist om det modsatte. Forstår det faktisk ikke, han scorer da mål...og hans defensive arb er da ikke dårligere end andres.
Det virker overraskende! Det er muligt at RVP virkelig har negativ betydning, men det kan også være en af de tilfældigheder man kan opleve ved statistik!

En anden ting. For en statistiknørd som undertegnede er denne tråd jo fantastisk, men jeg har en enkelt bøn - vi I ikke nok opgive kilde for al den statistik I kommer med?
Gider stadig ikke at høre på alt det negative pis!!

Nielsiano
Arsenal Danmark medlem

Post by Nielsiano » 1. Oct. 2010 12:07

Jeg vil hjertens gerne give en kilde til de forskellige stats, og de kommer stortset allesammen direkte fra to af de konsulenter der leverer data til Sky Sports, ITV, ESPN, Canal+ og BBC. Firmaet bag hedder http://www.optasports.com/

De poster blandt andet en stor portion statistikker vedrørende Arsenal på twitter.

http://twitter.com/#!/OptaJoe og http://twitter.com/#!/Orbinho

Jeg har fuldt deres statistikker igennem lang tid, og har endnu ikke oplevet en fejl ved dobbelttjek endnu, der er her tale om meget meget grundige og arbejdsomme statistik nørder.

Nielsiano
Arsenal Danmark medlem

Post by Nielsiano » 4. Oct. 2010 15:52

• - Arsenal have only had fewer points at this stage of the season in three of the previous 18 Premier League seasons.

- Only Robbie Fowler (10) has hit more goals against the Gunners in Premier League history than Didier Drogba (8 ).

- 15 games in a row away from home without a clean sheet now. After the Chelsea match.

- Arsenal scored more long range goals than any team in the 09/10 season.

Hannesbo
Arsenal Danmark medlem

Post by Hannesbo » 5. Oct. 2010 13:21

Nielsiano wrote:
  • - Arsenal scored more long range goals than any team in the 09/10 season.
Hvor er det vildt. For jeg sidder virkelig ved næsten hver eneste kamp jeg ser, og skriger om at nu skal de skyde ude fra. Og ikke spille den ind over mållinien. Er jeg den eneste der har/havde denne følelses. ? :/
'Jeg har aldrig kommenteret dommere, og jeg vil ikke bryde en livslang vane p.g.a. denne skiderik' - Ian Wright

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 5. Oct. 2010 13:48

Hannesbo wrote:
Nielsiano wrote:
  • - Arsenal scored more long range goals than any team in the 09/10 season.
Hvor er det vildt. For jeg sidder virkelig ved næsten hver eneste kamp jeg ser, og skriger om at nu skal de skyde ude fra. Og ikke spille den ind over mållinien. Er jeg den eneste der har/havde denne følelses. ? :/
Bestemt ikke. Specielt mod Chelsea, synes jeg det var gralt. Terry og Alex stod jo nærmest inden i målet, og alligevel blev der ikke rigtig forsøgt udfra - og umiddelbart vil jeg gætte på, at vi skød mere udefra i den kamp i vores øvrige kampe.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Post Reply