Kedelige Emirates.

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Leif M.
Arsenal Danmark medlem

Re: Kedelige Emirates.

Post by Leif M. » 5. May. 2015 12:19

Nu var det sådan set ikke Anfield vi skulle diskuterer, men hvordan der kom mere stemning på Emirates. Og der brugte jeg kun det der Stadion som et eksempel, og måske et forkert et. Men alt skal jo fluekneppes herinde, i stedet for at læse det overordnede når meningen er forstået..
Men det kunne være sjovt at høre om klubben i det hele taget gør noget for at det bliver bedre, eller om de overhovedet synes det er et problem..
Kunne jo være nogle interesseorganisationer, læs fanklubber osv, skal ligge pres på ledelsen.
Men først og fremmest er dem der har årskort, så villige til at skifte pladser.
Det kunne sgutte være det store problem at lave om på, hvis man ville..
Leif M.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 5. May. 2015 14:01

Leif M. wrote:Nu var det sådan set ikke Anfield vi skulle diskuterer, men hvordan der kom mere stemning på Emirates. Og der brugte jeg kun det der Stadion som et eksempel, og måske et forkert et. Men alt skal jo fluekneppes herinde, i stedet for at læse det overordnede når meningen er forstået..
Men det kunne være sjovt at høre om klubben i det hele taget gør noget for at det bliver bedre, eller om de overhovedet synes det er et problem..
Kunne jo være nogle interesseorganisationer, læs fanklubber osv, skal ligge pres på ledelsen.
Men først og fremmest er dem der har årskort, så villige til at skifte pladser.
Det kunne sgutte være det store problem at lave om på, hvis man ville..
Jaja, men hvad nytter det at bruge et stadion som eksempel, hvis det ikke er målet?

Synes det åbenlyse problem er de høje billetpriser. Det er desværre konsekvensen af moderne fodbold. Ståpladser i ligaen kunne hjælpe? Tilladelse til trommer, store flag, lavere priser eller lignende?

En ting er i hvert fald sikkert, ledelsen gør ikke meget for det.
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 5. May. 2015 15:06

Ved selve konstruktionen af Emirates har man også begrænset muligheden for ekstrem stemning. Emirates er blandt de smukkeste nye stadions - ingen tvivl om det. Men f. eks. de billeder Spurs smed ud engang af deres planer: Image
Her har man nærmest lavet en Südtribune a la Dortmund. Om det bliver en realitet? Sikkert ikke. Men det ser ekstremt fedt ud, og det kunne give en vanvittig stemning, hvis Emirates havde noget lignende. Men en fyldt North Bank med ståpladser og det billige priser burde også gøre det. Der er trods alt en del pladser: Image

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 7. May. 2015 6:46

Anfield har The Kop, Dortmund har Die Gelbe Wand og i Brøndby har Sydsiden. Alle tribuner hvor folk står op og synger og skaber stemning. Det har vi ikke rigtigt på Emirates, man oplever tit hvis man står op så bliver man svinet til. Klubben burde dedikere en sektion af stadion til de hardcore fans. De fans der kan alle sangene og vil stå op. Deciderede ståpladser er forbudt i England, der skal være sædder. Men ingen lov om at folk skal sidde på dem. Klubben kunne gøre en del selv for at skabe en bedre stemning. Men der er flere fan fraktioner i London der arbejder på at forbedre stemningen. Men klubben er ikke så skide nem og forhandle med.

Leif M.
Arsenal Danmark medlem

Post by Leif M. » 7. May. 2015 10:21

Nico_gooner wrote:Anfield har The Kop, Dortmund har Die Gelbe Wand og i Brøndby har Sydsiden. Alle tribuner hvor folk står op og synger og skaber stemning. Det har vi ikke rigtigt på Emirates, man oplever tit hvis man står op så bliver man svinet til. Klubben burde dedikere en sektion af stadion til de hardcore fans. De fans der kan alle sangene og vil stå op. Deciderede ståpladser er forbudt i England, der skal være sædder. Men ingen lov om at folk skal sidde på dem. Klubben kunne gøre en del selv for at skabe en bedre stemning. Men der er flere fan fraktioner i London der arbejder på at forbedre stemningen. Men klubben er ikke så skide nem og forhandle med.
For fanden, du må ikke nævne det der stadion i Liverpool !!!!!!!!!!!!!!! Det giver ballade... :lol:
Leif M.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 7. May. 2015 10:30

Leif M. wrote:
Nico_gooner wrote:Anfield har The Kop, Dortmund har Die Gelbe Wand og i Brøndby har Sydsiden. Alle tribuner hvor folk står op og synger og skaber stemning. Det har vi ikke rigtigt på Emirates, man oplever tit hvis man står op så bliver man svinet til. Klubben burde dedikere en sektion af stadion til de hardcore fans. De fans der kan alle sangene og vil stå op. Deciderede ståpladser er forbudt i England, der skal være sædder. Men ingen lov om at folk skal sidde på dem. Klubben kunne gøre en del selv for at skabe en bedre stemning. Men der er flere fan fraktioner i London der arbejder på at forbedre stemningen. Men klubben er ikke så skide nem og forhandle med.
For fanden, du må ikke nævne det der stadion i Liverpool !!!!!!!!!!!!!!! Det giver ballade... :lol:
Hvorfor giver det ballade?
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 1. Feb. 2016 21:32

Hvordan er de lovmæssige restriktioner på tribunerne i England? Kan man finde dem et sted?
Det virker som om, man er underlagt væsentlig strengere krav end i eksempelvis Tyskland (- og Danmark for den sags skyld). Jeg tror, det er med til at ødelægge stemningen.

Vi har naturligvis North Bank, hvor man står op. Men heller ikke her, synes jeg, stemningen er specielt prangende. Generelt virker det som om, at det primært er et koordineringsproblem. Flere synger og råber gerne, men ofte synges der lidt i block 5 og 6, men anderledes i eksempelvis 7-9.
Hvorfor får Arsenal ikke sendt 2-3 stykker ned foran med en megafon, hvorefter de kan diktere, hvad der skal ske. Det er det, eksempelvis Brøndby gør, og i min optik kan deres fans være med internationalt - i hvert fald når kampen er stor, og tribunen er fuld. Jeg kunne forestille mig Dortmund gør nogenlunde det samme.

Det er naturligvis en skam, at der i givetfald kun kan gøres på nedre tribune, men koordinerer man både North Bank og Clock End, så bør man kunne få rigtig fin lyd i gang på Emirates.

Men som tingene er nu; hvor reglerne er strenge: Man må ikke stå mellem blocks, man må formegentlig heller ikke have eksempelvis en megafon, så ender det bare let i det, som vi kender i dag. Altså, en situation, hvor det kræver, at én mands stemme skal motivere hele området omkring ham, hvorefter det skal give genklang på en hel tribune. Det er besværligt.
Det kræver, at der er lead på tingene, og det lader ikke til, det er tilfældet.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 9. May. 2016 3:48

En artikel omkring trofaste fans, turister, og den stemning - eller mangel på samme - man kan opleve.

http://thelab.bleacherreport.com/gooner ... urists-in/

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 9. May. 2016 13:27

araAFC wrote:En artikel omkring trofaste fans, turister, og den stemning - eller mangel på samme - man kan opleve.

Wow. Deprimerende læsning. Især slutningen hvor det viser sig at klubben har handlet alt andet end fair over for lokalområdet. Skammeligt.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 10. May. 2016 11:48

FAXE wrote:
araAFC wrote:En artikel omkring trofaste fans, turister, og den stemning - eller mangel på samme - man kan opleve.

Wow. Deprimerende læsning. Især slutningen hvor det viser sig at klubben har handlet alt andet end fair over for lokalområdet. Skammeligt.
Meget stemningsfuld og rørende lille dokumentar om West Hams farvel til Boleyn Ground: http://www.theguardian.com/football/201 ... upton-park

De prøver at gøre det samme som os. Lad os se om resultatet ikke bliver lige så kedeligt. Ikke at Boleyn var specielt vildt da jeg var der, men man fornemmede virkelig lokalforankringen før og efter kampen udenfor stadion.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 31. May. 2016 3:22

Jeg troede egentlig ikke, at det var så slemt i England længere, men så oplevede jeg Millwall.

Fans brokker sig over priser, stemning og plastikfans på stadion. Vi danskere falder nok endda hos mange i sidstnævnte kategori. Der skal være plads til de rigtige fans. De fans, der lever og ånder for klubben, dem der bor i området, dem fra fabrikshallerne, den lokale eller et andet sted.

De stramme engelske regler, der helt sikkert forringer stemningen er primært en konsekvens af tidligere tiders problemer. Dog har mange af tiltagende, synes jeg, en anelse for store stemningsmæssige konsekvenser, og i almindelige Premier League-kampe, synes jeg, at man sagtens kunne tillade lidt flere gimmicks. Men jeg forstår, hvad de frygter: Den berømte, og berygtede, engelske lad-kultur ved fodboldkampe.

Millwall møder Barnsley om oprykning til Championship på Wembley. Vi skriver 2016.

Millwalls fans er måske de værste - jeg ved det ikke, men hvorfor skulle folk syd fra Themsen i London være værre end dem så mange andre steder? Southwark er på flere måder ved at udvikle sig til et ganske sobert kvarter - naturligvis "bedre", jo tættere på hhv. London- og Tower Bridge. Men det er traditionelt her - og en anelse sydligere - man holder med Millwall. Og måske der stadigvæk er nogle nostalgikere i det rigtige Millwall i Isle of Dogs.

Få steder på Wembley grænser Barnsleys og Millwalls fans op til hinanden; et af stederne er øvre afsnit midt på. Jeg har billet i et - tror jeg - roligt Millwall-område, øverst oppe, ud for midterlinjen.
Kampens start gør at Barnsleys-fans naturligvis begynder at feste. Samtlige - ikke en minoritet - Millwall-supportere i området reagerer ikke med almindelige smil til drillerierne. De løber hen til afskærmningen, råber, kaster lidt øl, og falder så til ro.
Kampen skrider frem, det fortsætter lidt i samm rille, men frustrationer hos Miiiiiiiiill (!!!) bliver stadig større.

Ved 3-1 målet går det galt. Der festes og hoveres hos Barnsley, og flere og flere Millwall-fans løber hen til afskærmningen. Der kastes, der trues, og det bliver intenst. Alle med mindre børn flytter sig væk, vi gør det samme, og 5-6 andre par/grupper ligeså. Alle andre løber derimod til urolighederne. Der er en lind strøm af Millwall-supportere der endda tager turen fra øst-siden til vest-siden, da tumulten begynder. Flere hundrede. Sikkerhedsværnet brydes ned, slagene begynder, langt størstedelen af Barnsley-fansene flygter mildest talt væk fra området, og ind i et område, der faktisk ikke var åbent til kampen.

Efter urolighederne hyldes flere af "heltene" af adskillige Millwall-tilhængere, hvorefter de forsøger detaljeret at beskrive de slag, de fik ind: "I just tool the cunts hair, pulled him down, and then three or four in the head" med lækre fagter til. Det store Millwall-flag på mandes ryg er badet i blod.
En mor skreg desperat for at få hendes to teenage-drenge ud, men de ville med: ældste knægt kom tilbage med et flækket øjenbryn - sammen med din yngre bror og sin stolte far. Kernefamilie.

Naturligvis kan man ikke dømme alle, men der var i den grad tale om en hadsk og fjendsk tilgang hos majoriteten, og jeg så meget, meget lidt hovedrysten. Man så langt mere respekt for begivenhederne end det modsatte. At Millwall omtaler det som en lille minoritet er at negligere og lukke øjnene for et tydeligt problem.

Hvis det er mentaliteten, idégrundlaget og drivkraften hos mange af de fans, som eksempelvis Arsenal skræmmer væk med nogle af de tiltag, der er blevet gjort, så er det en god ting. Jeg var ikke klar over, at der stadigvæk var så store problemer.
Engelsk banter, pints og fodbold hører til, men måske England har en kultur, der bare er mere aggressiv end andre steder? Hvem ved.

Det var en kort, lang, beretning om et besøg på Wembley; forhåbentlig skal jeg på et tidpunkt se Arsenal samme sted.
Jeg synes, det kan være med til at forklare, hvorfor FA tøver med at lempe reglerne. Problemerne er sandsynligvis stadigvæk store i de lavere rækker, men det dækkes alligevel kun med små historier i den engelske presse. Jeg har ikke kunne finde et eneste dansk medie, der har beskrevet episoden, og jeg synes, det var ret voldsomt. Samtlige videoer og billeder på Twitter og engelske medier bekræfter blot dette.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 31. May. 2016 15:24

Der var også problemer med Millwalls fans i 2013, da de spillede FA Cup semifinale mod Wigan. I øvrigt har jeg hørt rygter om, at et af stamværtshusene blandt Millwall fans skulle være lavet af beton, fordi ejeren blev træt af, at alting blev smadret, hvilket var ofte.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 31. May. 2016 16:03

ajakob wrote:Der var også problemer med Millwalls fans i 2013, da de spillede FA Cup semifinale mod Wigan. I øvrigt har jeg hørt rygter om, at et af stamværtshusene blandt Millwall fans skulle være lavet af beton, fordi ejeren blev træt af, at alting blev smadret, hvilket var ofte.
Måske Millwall bare er værre end andre, men jeg har svært ved at forstå, hvorfor lige netop én klub i et stort land som England skulle have større problemer end andre? Selv Barnsleys fans var i denne kamp værre end noget, jeg har oplevet i Danmark, og de er fra en mindre engelsk by med 100.000 indbyggere. Tilmed må man antage, at det ikke nødvendigvis var de mest aggressive fans, der sad i det afsnit, hvor der opstod problemer. Kulturen er måske bare en anelse værre, end jeg egentlig gik og troede, og tidligere har oplevet - primært på Emirates.

Danmark er et lille land, og det er naturligt at fodboldvolden primært er 2-3 klubber; Brøndby, AGF og FCK.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 1. Jun. 2016 13:39

araAFC wrote:
ajakob wrote:Der var også problemer med Millwalls fans i 2013, da de spillede FA Cup semifinale mod Wigan. I øvrigt har jeg hørt rygter om, at et af stamværtshusene blandt Millwall fans skulle være lavet af beton, fordi ejeren blev træt af, at alting blev smadret, hvilket var ofte.
Måske Millwall bare er værre end andre, men jeg har svært ved at forstå, hvorfor lige netop én klub i et stort land som England skulle have større problemer end andre? Selv Barnsleys fans var i denne kamp værre end noget, jeg har oplevet i Danmark, og de er fra en mindre engelsk by med 100.000 indbyggere. Tilmed må man antage, at det ikke nødvendigvis var de mest aggressive fans, der sad i det afsnit, hvor der opstod problemer. Kulturen er måske bare en anelse værre, end jeg egentlig gik og troede, og tidligere har oplevet - primært på Emirates.

Danmark er et lille land, og det er naturligt at fodboldvolden primært er 2-3 klubber; Brøndby, AGF og FCK.

for helvede... jeg kan ikke læse MIllwall nogen steder uden at tænke på https://www.youtube.com/watch?v=7uAZO-qHhoM
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 12. Sep. 2016 18:18

Har nu selv prøvet at opleve Emirates i Lørdags og må godt nok indrømme jeg er meget skuffet over stemningen, eller manglen på samme.
Der var meget mere stemning udenfor stadion på diverse pubs.

Under selve kampen sad jeg på North Bank lower tier, lige bagved målet, og der var dødstille det meste af kampen med enkelte klapsalver når nogle gjorde noget godt. Jeg fik selvfølgelig råbt så jeg ingen stemme havde dagen efter, og jeg snakkede også med et par af de andre der også råbte og sang under kampen og de sagde at det næsten er sådan week in week out.

Nu har jeg prøvet at se foldbold i Danmark, Tyskland, Spanien, Irland og Serbien, og må godt nok indrømme at på trods af Emirates var det flotteste stadion jeg har været på så var der bare absolut INGEN stemning, først til sidst da der blev dømt straffe skete der lidt.
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Post Reply