Succeskriteriet for Arsenal

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Succeskriteriet for Arsenal

Post by Alansmith » 19. Sep. 2014 20:43

Vi har årligt en afstemning om vores slutplacering i PL. Afstemningen viser hvert år, at der ikke er forventning om, at vi slutter i top. I år er forventningerne ifølge afstemningen steget fra en fjerdeplads til en tredjeplads.

Jeg kunne godt tænke mig en debat om, hvad succeskriteriet egentlig er for Arsenal. Håber, at der kommer nogle bud - også fra dem, som fortsat har tillid til Arsene Wenger.

Mit syn på succeskriteriet hver sæson er:

* Top 3 i PL og
* Mindst 1 pokal og
* Mindst kvartfinalen i CL

Jeg har haft store forventninger sidste og denne sæson, hvor rammerne har været særlig gode. Derfor var jeg skuffet over sidste sæson.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 20. Sep. 2014 11:02

For mit vedkommende:

Top 3 i PL
Kvartfinale i ChL
FA Cup - MM trofæet vil være okay istedet for FA Cuppen, såfremt vi gør det bedre i de to ovenstående turneringer.
Image

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 21. Sep. 2014 20:04

Jeg tror konkurrencen i toppen bliver så hård, at jeg synes at succeskriteriet blot skal være top-4, men samtidig at vi bliver en større udfordrer til mesterskabet i forhold til sidste sæson. Efter de manglende indkøb i defensiven plus skaderne, er jeg dog blevet noget pessimistisk angående det mål. Top-4 ender vi sikkert igen i.
Den første CL-kamp mod Dortmund skuffede virkelig, men vi bør stadig gå hårdt efter 1. pladsen, så det bliver lettere at nå kvartfinalen. Jeg vil vurdere det som en succes, hvis vi blot har fornemmelsen af, at vi kan kæmpe med om trofæet. Det er efterhånden længe siden, at jeg har haft det på den måde omkring Champions League.
Efter pokalsejren sidste sæson er det i år mindre vigtigt for mig, om vi genvinder trofæet eller vinder Capital One Cup. Så hellere satse på PL og CL.
Truppen er dog offensivt så stærk, at vi godt kan nå langt, selvom breddespillerne kommer i kamp. Når vi så en kvartfinale fx skal der satses, men noget egentligt mål/krav synes jeg er svært at sætte, da det meget afhænger af lodtrækning.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 22. Sep. 2014 19:45

Cliffen wrote:Jeg tror konkurrencen i toppen bliver så hård, at jeg synes at succeskriteriet blot skal være top-4, men samtidig at vi bliver en større udfordrer til mesterskabet i forhold til sidste sæson. Efter de manglende indkøb i defensiven plus skaderne, er jeg dog blevet noget pessimistisk angående det mål. Top-4 ender vi sikkert igen i.
Den første CL-kamp mod Dortmund skuffede virkelig, men vi bør stadig gå hårdt efter 1. pladsen, så det bliver lettere at nå kvartfinalen. Jeg vil vurdere det som en succes, hvis vi blot har fornemmelsen af, at vi kan kæmpe med om trofæet. Det er efterhånden længe siden, at jeg har haft det på den måde omkring Champions League.
Efter pokalsejren sidste sæson er det i år mindre vigtigt for mig, om vi genvinder trofæet eller vinder Capital One Cup. Så hellere satse på PL og CL.
Truppen er dog offensivt så stærk, at vi godt kan nå langt, selvom breddespillerne kommer i kamp. Når vi så en kvartfinale fx skal der satses, men noget egentligt mål/krav synes jeg er svært at sætte, da det meget afhænger af lodtrækning.
Jeg synes, at man skal sætte sig sine mål, forfølge dem og derefter evaluere resultatet. Det er jo en ærlig sag, at man kan tabe, hvis man er uheldig med lodtrækningen. Men det ændrer vel ikke målet om at vinde pokaler eller for den sags skyld at få så mange hjemmekampe som muligt af hensyn til økonomien?

Men bortset fra det, er vi vist ikke så langt fra hinanden mht. målsætningerne.

Lidt flad fornemmelse at vi har et debatforum, hvor kun tre personer vil byde ind med, hvad succeskriteriet for klubben skal være?

MOLA_DK
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by MOLA_DK » 23. Sep. 2014 7:37

Success for mig er lig med bedre spil/resultater.
Dvs. vi skal gerne længere op i tabellen, længere i CL og minimum være i finalen i FA Cuppen (alle kan fumle i en finale).

Men vigtigst af alt vil jeg se en fremgang i spillet. Vi har en offensiv af meget høj klasse og jeg synes der er gode takter. Glæder mig til at se Özil, Alexis og Welbeck i fuld hopla når de er sammenspillede. Læg dertil at Theo er på vej tilbage....det tror jeg bliver godt.
Alansmith wrote:
Cliffen wrote:Jeg tror konkurrencen i toppen bliver så hård, at jeg synes at succeskriteriet blot skal være top-4, men samtidig at vi bliver en større udfordrer til mesterskabet i forhold til sidste sæson. Efter de manglende indkøb i defensiven plus skaderne, er jeg dog blevet noget pessimistisk angående det mål. Top-4 ender vi sikkert igen i.
Jeg synes, at man skal sætte sig sine mål, forfølge dem og derefter evaluere resultatet. Det er jo en ærlig sag, at man kan tabe, hvis man er uheldig med lodtrækningen. Men det ændrer vel ikke målet om at vinde pokaler eller for den sags skyld at få så mange hjemmekampe som muligt af hensyn til økonomien?

Lidt flad fornemmelse at vi har et debatforum, hvor kun tre personer vil byde ind med, hvad succeskriteriet for klubben skal være?
Jeg tror vi alle har en mening om hvor Arsenal burde være.
Jeg har personligt ikke debateret meget herinde den seneste tid da der efter min mening har været en meget negativ/konfronterende måde at debatere og det gider jeg ikke rigtig.
Med venlig hilsen
Morten

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 23. Sep. 2014 9:00

MOLA_DK wrote:Success for mig er lig med bedre spil/resultater.
Dvs. vi skal gerne længere op i tabellen, længere i CL og minimum være i finalen i FA Cuppen (alle kan fumle i en finale).

Men vigtigst af alt vil jeg se en fremgang i spillet. Vi har en offensiv af meget høj klasse og jeg synes der er gode takter. Glæder mig til at se Özil, Alexis og Welbeck i fuld hopla når de er sammenspillede. Læg dertil at Theo er på vej tilbage....det tror jeg bliver godt.
Alansmith wrote:

Jeg har personligt ikke debateret meget herinde den seneste tid da der efter min mening har været en meget negativ/konfronterende måde at debatere og det gider jeg ikke rigtig.
Jeg følger trop på den sidste kommentar.
En evt. vurdering af succeskriterier kan jeg måske komme med senere.

Kejser
Normal Bruger

Re: Succeskriteriet for Arsenal

Post by Kejser » 23. Sep. 2014 12:02

Alansmith wrote:Vi har årligt en afstemning om vores slutplacering i PL. Afstemningen viser hvert år, at der ikke er forventning om, at vi slutter i top. I år er forventningerne ifølge afstemningen steget fra en fjerdeplads til en tredjeplads.

Jeg kunne godt tænke mig en debat om, hvad succeskriteriet egentlig er for Arsenal. Håber, at der kommer nogle bud - også fra dem, som fortsat har tillid til Arsene Wenger.

Mit syn på succeskriteriet hver sæson er:

* Top 3 i PL og
* Mindst 1 pokal og
* Mindst kvartfinalen i CL

Jeg har haft store forventninger sidste og denne sæson, hvor rammerne har været særlig gode. Derfor var jeg skuffet over sidste sæson.
Synes det er lidt svært, fordi svaret ligger på flere niveauer.
Hvis vi skal kigge på min forventning til, hvad Arsenal burde kunne gøre med sine midler, så vil det være, at vi skal kæmpe med om mesterskabet til det sidste. Det kunne man fx definere, som at vi på intet tidspunkt i løbet af de sidste 6 runder skal være mere end 5 point efter topholdet.
Det synes jeg, der er en mere brugbar måde at evaluere på end blot en slutplacering, da denne kan være offer for en ultra tæt kamp mellem flere hold, hvor vi til sidst trækker det korteste strå. Eller omvendt at vi bliver blæst langt bagefter de førende hold og aldrig er reelt i nærheden af at vinde.
Ligeledes ser jeg det som et succeskriterie, at vi fastholder vores 1. seedning i CL, som meget nemt kan komme i fare i år, hvis vi ikke kommer længere end første runde. Slutteligt skal vi i en finale i én af de to hjemlige turneringer.

- Ikke mere end 5 point efter topholdet i de sidste 6 runder.
- Fastholde 1. seedning i cl
- Finaleplads i en cupturnering

Hvis man i stedet skal kigge på det materiale, som vi rent faktisk har til sæsonen, så tror jeg ikke på, at ovenstående er realistisk.

Der er det nok nærmere bare

- 3. plads i ligaen
- Semifinale i en cupturnering
- Komme forbi første runde af knockoutfasen i CL
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 23. Sep. 2014 19:32

Dennis--G wrote:
MOLA_DK wrote:Success for mig er lig med bedre spil/resultater.

Alansmith wrote: Jeg synes, at man skal sætte sig sine mål, forfølge dem og derefter evaluere resultatet. Det er jo en ærlig sag, at man kan tabe, hvis man er uheldig med lodtrækningen. Men det ændrer vel ikke målet om at vinde pokaler eller for den sags skyld at få så mange hjemmekampe som muligt af hensyn til økonomien?

Jeg følger trop på den sidste kommentar.
En evt. vurdering af succeskriterier kan jeg måske komme med senere.
Jeg deler også den følelse og har nedtonet aktiviteten en hel del. Men jeg sætter pris på debatten om klubbens udvikling og målsætninger, og vi mangler efter min mening en debat om vores succeskriterier. Det bølger frem og tilbage med synspunkter om Wengers præstationer, men diskussionen om vores resultater giver ikke rigtig mening, hvis der ikke er nogle succeskriterier at tage debatten ud fra.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 24. Sep. 2014 15:33

Interessant emne.

Succeskriteriet er vel uden tvivl det samme for alle topklubber. Vi skal have et trofæ. Helst et af de store. Dvs. Premier League eller Champions League. Premier league som det største, mens Champions League rangeres lige så højt i min bog fordi vi aldrig har vundet den. FA Cup'en er også af betydning. Mens Capital one cup'en tæller nada i min bog. Dermed ikke sagt, at vi ikke kan have en godkendt sæson hvis vi hverken vinder Premier League eller Champions League. For mig handler det mere om at man kigger på omstændighederne i løbet af sæsonen. Jeg synes at det er væsentligt at skelne imellem succeskriteriet og så en godkendt sæson. En godkendt sæson = mindst en top 4, nå langt i en af cup turneringerne, og ihvertfald kvalificere sig videre fra gruppespillet i Champions League, men derudover er det også at man har en trup som er i fremdrift, og et udviklingspotentiale så højt at det viser perspektiver til den næstkommende sæson. Dette har Wenger formået at leve på, i en del år efterhånden nu. Men som du selv siger Alansmith, så er rammerne efterhånden ved at være så gode, at det skal udmynte sig i noget. Helt konkret, kunne jeg sagtens sidde og sige at jeg forventede et mesterskab, men det gør jeg ikke. Men jeg håber det. Vi har et godt hold, som efter min mening har haft en del godkendte sæsoner. Derudover har vi i denne sæson styrket vores trup. Problemet er bare at alle de andre tophold også har styrket deres trup. Så rent styrkemæssigt topholdende imellem er det stadig status quo fra sidste sæson vil jeg mene - på papiret. Det interessante er selvfølgelig hvorvidt vores trup klikker eller ej. Og her er jeg villig til at give Wenger næste sæson til at vinde Premier League. Alt efter hvordan næste sæson forløber kan man snakke sæsonen derefter.
Image

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 25. Sep. 2014 20:00

Alansmith wrote:

Jeg kan sagtens følge dig, men jeg har det bare sådan, at når der er mange usikkerhedselementer, bryder jeg mig ikke om at sætte meget konkrete målsætninger om. Der er jeg nok lidt kedelig ved at sige, at man blot skal gøre sit bedste. Det betyder også, at hvis vi har en rigtig god chance for at vinde ligaen, ser jeg gerne, at vi sparer spillere i pokalturneringen. Da jeg ikke tror vi har truppen (særligt i de bageste geledder) til at kæmpe med i tre turneringer, og knap nok to, når det virkelig spidser til, synes jeg, at målsætningerne til hver enkelt turnering afhænger af hinanden.

Jeg er enig i, at de ultimative mål er at vinde så mange pokaler som muligt samt få så mange hjemmekampe som muligt for at tjene penge. Når man opstiller et mål, og man ikke opnår dette, ser jeg det som en skuffelse. Hvis vi ikke vinder nogen pokaler denne sæson, men stadig forbedrer os meget, vil jeg ikke se sæsonen som en skuffelse. Det er derfor jeg er varsom med at opstille konkrete målsætninger for pokalturneringerne.

Som du selv er inde på har vi godt de samme målsætninger. Forskellen ligger formentlig bare i vores opfattelse af målsætninger.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 4. Oct. 2014 13:00

Cliffen wrote:
Alansmith wrote:

Jeg kan sagtens følge dig, men jeg har det bare sådan, at når der er mange usikkerhedselementer, bryder jeg mig ikke om at sætte meget konkrete målsætninger om. Der er jeg nok lidt kedelig ved at sige, at man blot skal gøre sit bedste. Det betyder også, at hvis vi har en rigtig god chance for at vinde ligaen, ser jeg gerne, at vi sparer spillere i pokalturneringen. Da jeg ikke tror vi har truppen (særligt i de bageste geledder) til at kæmpe med i tre turneringer, og knap nok to, når det virkelig spidser til, synes jeg, at målsætningerne til hver enkelt turnering afhænger af hinanden.

Jeg er enig i, at de ultimative mål er at vinde så mange pokaler som muligt samt få så mange hjemmekampe som muligt for at tjene penge. Når man opstiller et mål, og man ikke opnår dette, ser jeg det som en skuffelse. Hvis vi ikke vinder nogen pokaler denne sæson, men stadig forbedrer os meget, vil jeg ikke se sæsonen som en skuffelse. Det er derfor jeg er varsom med at opstille konkrete målsætninger for pokalturneringerne.

Som du selv er inde på har vi godt de samme målsætninger. Forskellen ligger formentlig bare i vores opfattelse af målsætninger.
Jeg forstår din pointe. Hvis succeskriteriet er, at man skal gøre sit bedste, så misser man dog et vigtigt perspektiv - optimering af rammerne. Det er i mine øjne ikke tilstrækkeligt, at man har gjort sit bedste inden for rammerne, hvis rammerne kunne være forbedret. Det handler bl.a. om at sikre en veltrimmet, rotationsdygtig og bred trup, der reelt kan konkurrere i fire turneringer. Du har ret i, at man ikke kan klandre spillerne for dårlige resultater i pokalturneringerne, hvis vi må gemme førsteholdsspillerne, f.eks. vores midterforsvarere, til PL-kampene. Der peger pilen en anden vej.

Som Levinas nævner, er der stor forskel på en succesfuld og godkendt sæson. Den godkendte sæson er udtryk for, at man har fået acceptable resultater inden for de givne rammer. Den succesfulde sæson er udtryk for, at man har nået sine mål.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 10. Oct. 2014 14:27

Alansmith wrote:
Cliffen wrote:
Alansmith wrote: Jeg synes, at man skal sætte sig sine mål, forfølge dem og derefter evaluere resultatet. Det er jo en ærlig sag, at man kan tabe, hvis man er uheldig med lodtrækningen. Men det ændrer vel ikke målet om at vinde pokaler eller for den sags skyld at få så mange hjemmekampe som muligt af hensyn til økonomien?

Jeg forstår din pointe. Hvis succeskriteriet er, at man skal gøre sit bedste, så misser man dog et vigtigt perspektiv - optimering af rammerne. Det er i mine øjne ikke tilstrækkeligt, at man har gjort sit bedste inden for rammerne, hvis rammerne kunne være forbedret. Det handler bl.a. om at sikre en veltrimmet, rotationsdygtig og bred trup, der reelt kan konkurrere i fire turneringer. Du har ret i, at man ikke kan klandre spillerne for dårlige resultater i pokalturneringerne, hvis vi må gemme førsteholdsspillerne, f.eks. vores midterforsvarere, til PL-kampene. Der peger pilen en anden vej.

Som Levinas nævner, er der stor forskel på en succesfuld og godkendt sæson. Den godkendte sæson er udtryk for, at man har fået acceptable resultater inden for de givne rammer. Den succesfulde sæson er udtryk for, at man har nået sine mål.
Det har du (og Levinas) ret i.
Mine indlæg i denne tråd har været med tanke på, hvad der er en godkendt sæson, og ikke hvad der er en succesfuld sæson. Det er en vigtig skelnen. Hvis vi opnår de mål, som jeg har listet vil være en godkendt sæson for mig, vil jeg ikke være decideret glad eller lykkelig over det. Jeg vil blot ikke være utilfreds. Skulle vi derimod vinde mesterskabet, Champions League eller F.A. Cup'en for den sags skyld vil jeg blive glad.

Som du lidt antyder, kunne vi sagtens have gjort det lettere for os selv ved at have forstærket truppen yderligere. I og med at vi selv i høj grad er herre over det, kan man let argumentere for, at de manglende indkøb ikke skal være en undskyldning for skuffende resultater.

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 10. Oct. 2014 18:10

Succes = Vind PL

Hellere blive nr. 5 i år hvis det betyder Wenger får sparket. Hvordan skal vi nogensinde vinde PL med ham når vi ikke kan slå de resterende tophold? Hverken hjemme eller ude. Det må snart få en ende det her. Klopp, Klopp, Klopp !!!

Edit - Jeg er træt af de "godkendte" sæsoner. Dem har vi efterhånden haft rigeligt af lad os nu tage det til det næste niveau. Det kræver 1. En verdensklasse angriber 2. En verdensklasse DM 3. Bedre bredde og 4. En ny taktisk stærk manager.

GoonerIvan
Arsenal Danmark medlem

Re:

Post by GoonerIvan » 12. Nov. 2014 14:26

theo-walcott wrote:Succes = Vind PL

Hellere blive nr. 5 i år hvis det betyder Wenger får sparket. Hvordan skal vi nogensinde vinde PL med ham når vi ikke kan slå de resterende tophold? Hverken hjemme eller ude. Det må snart få en ende det her. Klopp, Klopp, Klopp !!!

Edit - Jeg er træt af de "godkendte" sæsoner. Dem har vi efterhånden haft rigeligt af lad os nu tage det til det næste niveau. Det kræver 1. En verdensklasse angriber 2. En verdensklasse DM 3. Bedre bredde og 4. En ny taktisk stærk manager.
Al den snak om Wenger og indkøb hører til i en anden tråd (ikke at jeg er uenig)

Men denne tråd handler om succeskriteriet for Arsenal.

Come on! We're The Arsenal. Vi har en fantastisk økonomisk grundvold nu. Et super stadion. Vi har en kæmpe fanbase. Vi skal være med på allerhøjeste plan. Succeskriteriet skal være at vinde mesterskaber - både Premier League og Champions League. Det er de kriterier en klub som Chelsea sætter hver sæson, og vi er større end dem.

Vi skal ikke være tilfreds med at blive nummer 4 i PL og gå videre fra gruppespillet i CHL og vinde en cupturnering i ny og næ.

Noget helt andet er så, hvordan vi rent faktisk vinder mesterskaber igen :roll:

Fabregas4
Normal Bruger

Re:

Post by Fabregas4 » 12. Nov. 2014 14:32

theo-walcott wrote: Klopp, Klopp, Klopp !!! ........... En ny taktisk stærk manager.
:lol:
Nyt brugernavn, please.

Image

Post Reply