Ivan Gazidis

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

johanlowe
Arsenal Danmark medlem

Re: Ivan Gazidis

Post by johanlowe » 7. Jul. 2017 13:15

Kejser wrote:
johanlowe wrote:
Kejser wrote: Catalyst for change indeed. Hahaha
Forstår ikke formålet med dit indlæg. Går ud fra det er forsøg på at latterliggøre at klubben rent faktisk prøvet at ændre i sin struktur. Vi slutter for første gang udenfor top 4 i 21 år og derfor ændres strukturen. Gad vide hvis Tottenham og Liverpool skulle gøre det hver gang de ikke sluttede i top 4 eller ikke vandt et trofæ... så kan det godt være de synger "Wenger we want you to stay", men deres succes har været mindst ligeså begrænset. At skifte træneren eller ansatte en sportsdirektør, er altså IKKE ens betydende med trofæer og succes. For hver gang en Conte vinder et PL, så er der en Pochettino, Klopp og Guardiola som ikke vinder noget.
Nej, det var en latter over, at det faktisk bliver udlagt som et forsøg på at ændre i strukturen. Det er en total konsolidering af den alt for store magt, der ligger samlet på én position i klubben. Det er en joke af dimensioner, at klubbens træk for at forberede sig på en tid efter Wenger, alene består af et lettere kosmetisk indgreb. Om to år er klubben lige så fucked, når den skal tage afsked med Wenger, som den var, hvis det var sket nu. Dét er den primære grund til, at afskeden skulle være taget nu, og allerhelst for 3-4 år siden.

P.s. Gazidis må være jordens største vatpik.
Fair nok og point taken. Jeg synes nu at med Jens Lehmann som ny førsteholdstræner, Sal Bibbo som ny målmandstræner og ikke mindst Per Mertesacker som ny Academy Manager fra næste sæson er yderligere markante ændringer. I en hver privat virksomhed vil 5 nye ansættelser på kort tid være en stor ændring IMO.

Derudover har vi brudt vores transferrekord, hvilket også må tælle med som en ændring. Men jeg kan godt forstå dit synspunkt og forandring ER og HAR været påkrævet længe. Synes bare vi skal omfavne de ændringer som er kommet på det seneste.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 24. Jul. 2018 8:23

Rygterne går nu på at han forlader os til fordel for AC Milan. Denne beslutning kan jeg så slet ikke forstå.
https://metro.co.uk/2018/07/23/ivan-gaz ... n-7751224/

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. Jul. 2018 9:46

Gabe wrote:
24. Jul. 2018 8:23
Rygterne går nu på at han forlader os til fordel for AC Milan. Denne beslutning kan jeg så slet ikke forstå.
Milan har tabt 66 mio. £ de sidste 3 år og har brug for finansiel stabilitet. Men Umberto Gandini, en tidligere ansat i Milan skulle være parat og Gazidis blive hvor han er..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 24. Jul. 2018 17:18

Gabe wrote:
24. Jul. 2018 8:23
Det tyder nu mere og mere på at han forlader os. Hvad tænker i on ham og hans mulige fortid i Arsenal?

https://gianlucadimarzio.com/en/milan-g ... -september

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 25. Jul. 2018 14:12

https://www.arsenal.com/news/club-state ... an-gazidis

Klubben har nu lavet en statement vedr. Gazidis. Den er meget svagt formuleret og afkræfter på ingen måde at Gazidis er på vej til AC Milan, så jeg anser det i højere grad som en bekræftelse på at Gazidis stopper indenfor kort tid.

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 25. Jul. 2018 18:33

Mr. Wenger wrote:
25. Jul. 2018 14:12

Klubben har nu lavet en statement vedr. Gazidis. Den er meget svagt formuleret og afkræfter på ingen måde at Gazidis er på vej til AC Milan, så jeg anser det i højere grad som en bekræftelse på at Gazidis stopper indenfor kort tid.
Jeg synes det siger forholdsvist klart, at Gazidis ikke tager nogle steder hen.

Men lad os nu se. Hvorfor i alverden skulle han ønske at smutte netop nu?

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 25. Jul. 2018 21:59

Dennis--G wrote:
25. Jul. 2018 18:33
Mr. Wenger wrote:
25. Jul. 2018 14:12

Jeg synes det siger forholdsvist klart, at Gazidis ikke tager nogle steder hen.

Men lad os nu se. Hvorfor i alverden skulle han ønske at smutte netop nu?
Det kan være at du har ret, men jeg ser ikke noget dementi. Tværtimod ville jeg skrive det på samme måde, hvis jeg ville reducere uroen i en kort perioden inden det offentliggøres at en nøglemedarbejder forlader virksomheden. Vi bliver klogere indenfor et par måneder :)

Arsenalgogo
Normal Bruger

Post by Arsenalgogo » 18. Sep. 2018 11:30

Ivan forlader os sidst i Oktober, og smutter en tur til Milano.

Nye i stolen er Raul Sanllehi og Vinai Venkatesham.

bliver spændende og se hvordan det spiller an.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 18. Sep. 2018 23:20

Arsenalgogo wrote:
18. Sep. 2018 11:30
Ivan forlader os sidst i Oktober, og smutter en tur til Milano.

Nye i stolen er Raul Sanllehi og Vinai Venkatesham.

bliver spændende og se hvordan det spiller an.
Bestemt.

Raul Sanllehi, bliver nu "head of football" og
Vinai Venkatesham kom til os 2012 og har indtil nu styret vores "Commercial Activities" vil nu styre vores "Business Operations".

Image

På falderebet siger den Sydafrikanske-fødte forretnibgsmand Gazidis:

"For the last 10 years I have been privileged to dedicate myself to this great club. Arsenal is entering a new chapter and I have done everything I can to ensure that it is strongly placed to take on that challenge. This includes world-class facilities and outstanding leaders in every sector who carry the values of the club, including, of course, Unai Emery, Raul Sanllehi and Vinai Venkatesham in whom I have enormous faith."

Og slutteligt:

"Although it is very hard to do - the hardest decision of my life - I believe that, after 10 years, it is the right time for me to step aside to allow new leadership, energy and ideas to take the club forward into this exciting new era. I believe in the positive force of change, both for me and for the club. I am excited to see what the future holds for this great club and I am energised by a new personal challenge with AC Milan."

“My sincere thanks go to Stan and Josh Kroenke for their support and guidance on everything we have done. To Sir Chips Keswick, Lord Phil Harris, Ken Friar and my wonderful management team and staff, on and off the field, to Arsène Wenger, Unai Emery and to the fans of this giant and incredible club, thank you for your immense support and friendship over so many years and for the wonderful privilege of being part of the journey."

"We lived through many emotions together, the highs and the lows of football, and I am proud to be able to say that I gave this club and its fantastic people everything that I had in me. I am excited and energised for the future for myself and for Arsenal Football Club and I will always hold it in my heart.”

Tak for alt, Ivan!

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 19. Sep. 2018 10:29

Hvad tænker folk om at han er væk? Har han været hjernen bag at Arsenal har fået en flot økonomi samt en stor stigning i omsætningen?
Jeg kender ærlig talt ikke voldsomt meget til hans rolle og kunnen, udover der i periode var et ramaskrig om at Wenger skulle tage ham i hånden og skride, og nu er de begge så væk.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 19. Sep. 2018 13:39

Det er mest af alt timingen, der undrer mig.

Gazidis var endelig kommet af med Wenger, og havde fået samlet sit nye management team bestående af Mislintat, Sanllehi, Fahmy m.fl. Herunder selvfølgelig også Emery som headcoach.

Men jeg tror ærlig talt ikke det er noget, der kommer til at have den store effekt på klubben, hverken sportsligt eller økonomisk. Det giver vel god mening, at Raul Sanllehi får ansvaret for det sportslige, og Vinai Venkatesham kommer til at stå for det kommercielle.

Hvis man er interesseret i en analyse i udviklingen af Arsenals økonomi under Gazidis, kan jeg anbefale Swiss Rambles tråd på Twitter. Hvis man ikke orker det, kan man nøjes med konklusionen:
From a financial perspective Ivan Gazidis has not been a bad chief executive at #AFC, just not especially good.

Den Gale Magiker
Normal Bruger

Post by Den Gale Magiker » 19. Sep. 2018 14:51

[/quote]
Hvis man er interesseret i en analyse i udviklingen af Arsenals økonomi under Gazidis, kan jeg anbefale Swiss Rambles tråd på Twitter. Hvis man ikke orker det, kan man nøjes med konklusionen:
From a financial perspective Ivan Gazidis has not been a bad chief executive at #AFC, just not especially good.
[/quote]

Rigtig spændende læsning, og jeg kan klart anbefale folk at læse det igennem. Jeg vil til gengæld så sige at Gazidis udfra de givne tal rent faktisk har klaret sig temmelig dårligt. Hvis man ser på de eneste 5 år, har der jo været mærkbare tilbagefald ift. konkurrerende klubber. Vi er gået fra at være klart med i top 3 i de fleste kategorier, til at falde ned i bunden af top 6 - og det er med alle vores år med champions league, som tidligere stod for en stor økonomisk gevinst. Klubber som Tottenham, Liverpool og til dels United har haft flere år udenfor det fornemme selskab, men har alligevel klaret at hale ind på os. Og de står nu i hvad nogen vil kalde bedre positioner, bedre trupper og yngre kernespillere, hvor vores mandskab nærmer sig toppen af aldersgennemsnittet.

Alt i alt er jeg slet ikke imponeret af Gazidis' håndtering af vores økonomi, og ser meget frem til nye mænd i spidsen, som forhåbentlig også vil skabe en mere gennemsigtigt organisation i klubben.
Mangler sgu lidt en makker at se fodbold med på The Golden Lion - Min ven er flyttet til Odense :cry:

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Sep. 2018 17:34

54 årige Gazidis kan se frem til 1 million £. i lønforhøjelse ved at tage jobbet i Milano.

Gazidis tjente omkring 2,6 million £. i vores klub.

https://www.thetimes.co.uk/article/ivan ... -8nvwt8f03

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Sep. 2018 17:54

Ser man hurtigt på hvad Ivan har udrettet i vores klub i de seneste år

Hentet Mislintat og Sanllehi.
Fik en god aftale i stand med Adidas, selvom vi ikke har den økonomiske og sportslige styrke at følge med den absolutte top i PL.
Forhåbentlig har vi,takket være ham, fået lagt en struktur på, hvordan den fodboldmæssige og økonomiske foretning, gør os stærkere og stærkere.

Hans kommende klub, Milan, kommenterer på at det er Ivans fortjeneste at han har fået os op på "et andet niveau."

Det bliver spændendende med Sanllehi.

Goodbye, Ivan.

Post Reply