Evaluering af sæsonen 2014/15

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Evaluering af sæsonen 2014/15

Post by Rambo16 » 25. May. 2015 15:22

Der er blevet diskuteret en del rundt omkring, men syntes det vil være passende at have det samlet et sted. Vi har stadig FA-cup finalen tilbage og den spiller selvfølgelig en væsentlig rolle for sæsonens betydning.

Har en række spørgsmål?

Bedste spiller:
Værste spiller:
Bedste kamp:
Værste kamp:
Største overraskelse (spiller):
Årets mål:
Er vi flyttes os i forhold til sidste sæson:
Forventningerne til transfervinduet?
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Re: Evaluering af sæsonen 2014/15

Post by Fantastic-Fab » 25. May. 2015 15:51

Bedste spiller: Sanchez

Værste spiller: Flamini

Bedste kamp: City away

Værste kamp: Stoke away.

Største overraskelse (spiller): Coquelin

Årets mål: Ramsey vs. Galatasaray ude

Er vi flyttes os i forhold til sidste sæson: Ja. Med i alle topkampe, Sanchez, fundet de 16-17 rigtige spillere = mere kvalitet i truppen samtidig med at gns. alderen er faldet.

Forventningerne til transfervinduet? Muligvis ny keeper, ny defensiv midt der også kan fungere i en 4-4-2 med Coquelin, muligvis ny venstre kant.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 25. May. 2015 16:32

Fantastic-Fab wrote:Bedste spiller: Sanchez

Er vi flyttes os i forhold til sidste sæson: Ja. Med i alle topkampe, Sanchez, fundet de 16-17 rigtige spillere = mere kvalitet i truppen samtidig med at gns. alderen er faldet.

Forventningerne til transfervinduet? Muligvis ny keeper, ny defensiv midt der også kan fungere i en 4-4-2 med Coquelin, muligvis ny venstre kant.
Ja. Det er svært at være uenig. Jeg er dog ikke i tvivl om, at vi skal have en ny keeper.
Image

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 25. May. 2015 16:44

Havde skrevet et langt svar, men forum fuckede det endnu engang op for mig :( Mine besvarelser ligner dog meget ovenstående.
Parentes er boblere
1: Cazorla (Sanchez)
2: Flamini (Wojciech)
3: City away (Pool hjemme)
4: Monaco hjemme (Stoke, Dortmund, Anderlecht)
5: Coq (Bellerin)
6: Også Ramsey her. Jeg husker dog en runde i starten af sæsonen, hvor der blev scoret 3 vanvittige mål i samme runde, hvoraf vi scorede 1. Har dog muligvis været i foråret 14 og ikke efteråret.

Jeg mener ikke, at vi har flyttet os synderligt og slet ikke tilstrækkeligt. Jeg kan ikke se os tage titlen næste sæson heller, desværre.

Jeg regner med ny keeper og en midtbanespiller i vinduet. En angriber til at aflaste Giroud i stedet for en skuffende Welbeck, ville heller ikke gøre noget.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 25. May. 2015 17:58

Jeg er enig i langt det meste, men er det virkelig fair, at stemple Flamini som den værste spiller for sæsonen?

33 kampe i alle turneringer (2056 min), 1 mål, 2 assists og 6 gule kort.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 25. May. 2015 19:26

Synes det er svært at vælge en spiller/kamp til hver kategori, så vælger sgu to :lol:

Bedste spiller: Koscielny/Sanchez
Bedste kamp: City Ude - Liverpool Hjemme
Værste kamp: Tottenham ude - Stoke Ude
Største overraskelse (spiller): Coquelin/Bellerin
Årets mål: Ramsey vs Galatasaray
Er vi flyttes os i forhold til sidste sæson: Det vil jeg mene. Vi er blevet en stærkere enhed ift. sidste sæson, men vi skal vise det over HELE sæson i den kommende sæson.

Jeg HÅBER på, at vi henter en Målmand, CB, DM og en Angriber.
Image

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 25. May. 2015 19:31

Blastino wrote:Synes det er svært at vælge en spiller/kamp til hver kategori, så vælger sgu to :lol:

Er vi flyttes os i forhold til sidste sæson: Det vil jeg mene. Vi er blevet en stærkere enhed ift. sidste sæson, men vi skal vise det over HELE sæson i den kommende sæson.

Nu kan jeg se du ønsker en CB, og det er ikke første gang, at det bliver ønsket herinde. Jeg har selv været fortaler for Varane i det tidlige forår, men lige nu ligner det jo nærmest at han er førstevalg i Madrid, så det virker urealistisk. Men vi er enige om at vi talmæssigt er fine ikke? Merte, Kos, Gabriel og Chambers. Debuchy i worst cases. Så dit ønske angående CB er som afløser for Merte og salg af ham ikke? Det var mine tanker dengang nemlig.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 25. May. 2015 19:43

Fantastic-Fab wrote:
Blastino wrote:Synes det er svært at vælge en spiller/kamp til hver kategori, så vælger sgu to :lol:

Nu kan jeg se du ønsker en CB, og det er ikke første gang, at det bliver ønsket herinde. Jeg har selv været fortaler for Varane i det tidlige forår, men lige nu ligner det jo nærmest at han er førstevalg i Madrid, så det virker urealistisk. Men vi er enige om at vi talmæssigt er fine ikke? Merte, Kos, Gabriel og Chambers. Debuchy i worst cases. Så dit ønske angående CB er som afløser for Merte og salg af ham ikke? Det var mine tanker dengang nemlig.
Varane bliver nærmest umulig at få. Talmæssigt er vi godt besat, men kvalitetsmæssigt? Der har jeg mine tvivl. Kos er ubetinget en af de bedste midterforsvarer i Premier League. Merte synes jeg har været alt for meget op og ned i denne sæson, selvom hans kompetencer passer perfekt med Kos'. Gabriel er stadig er spørgsmålstegn, selvom jeg personligt synes han har vist lovende takter. Chambers viste, at han slet ikke er klar til at spille en hel sæson, hvilket Wenger også var inde på. Jeg er bare bange for, at hvis Kos igen bliver skadet i en længere periode, så kan det komme til at se sort ud. Gabriel har vist lovende takter og tror også han lige skal ordenligt ind på holdet (og lære engelsk), før Wenger vil give ham "et run af kampe".

Hvis vi eksempelvis kigger på Chelsea. Så har de Terry, Cahill, Ivanovic og Zouma. Ja Ivanovic spiller næsten altid på backen, men han har spillet CB ganske fint. Man kan sige, at Zouma er deres Chambers. Til deres spillestil, så er det ganske fint at have, men hos os synes jeg det er modigt, at Wenger spiller med Mertesacker i kampe, hvor vi står langt oppe på banen. Én bold i dybden omkring Merte, så kan det gå grueligt galt.

Det skal så også siges, at vi står markant bedre på CB ift. da sæsonen startede. Vi har trods alt 4 midterforsvarer denne gang, så kan sagtens leve uden endnu en CB. Lidt drømmetænkning er det med en ny CB, hvis Wenger har tænkt sigt at beholde Merte og Chambers(udlejning).
Image

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 27. May. 2015 16:32

Bedste spiller: Sanchez
Værste spiller: Welbeck (Flamini, Podolski, Szeszny har også været ualmindelig skidt, men 16 mil.£ puha et flop)
Værste kamp: Monaco home
Største overraskelse (spiller): Coquelin (største negative overraskelse var vel, at Campell aldrig fik chancen bare i et par kampe).
Årets mål: Ramsey vs. Gala (sikken en perle)
Er vi flyttes os i forhold til sidste sæson: Næ, kan faktisk ikke se det. Vores point er stort set identisk med de sidste 10 år og der er stadig meget, meget langt op. Tror ikke på titlen næste år. Ny kamp om 4. pladsen venter, da jeg simpelthen tror vores modstandere forstærker sig bedre og dygtigere end os.

Forventningerne til transfervinduet? Ingen forventninger overhovedet. Men JEG drømmer da Jenkinson kommer hjem (a new signing) og får chancen, om Arturo Vidal og en angriber. Kunne faktisk godt tænke mig at vi forsøgte os med Falcao til trods for hans sæson i PL og hvis ikke ham så Christian Benteke.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

kimdinho
Arsenal Danmark medlem

Post by kimdinho » 28. May. 2015 22:04

Er så enig i alt hvad du skriver.
En prioriteret rækkefølge på pladser hvor der skal hentes nye soldater ind

1. CB - Per er simpelthen ikke hurtig nok. Han har været en berigelse for holdet, men mener at han er blevet udstillet i mange kampe.
2. Målmand - Opsina som 1.målmand som titeludfordrer. Jeg tror desværre ikke han har højden eller niveauet til det.
3. Angriber - Welbz har desværre været for skuffende. Giroud kan blive et monster hvis han holder sig fri fra skader. Derfor ind med en hurtig angriber med mål i støvlerne
4. DM - Hvis Coq kan holde niveauet, så er det lige før vi ikke mangler en. Men tvivler desværre han kan holde formkurven.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 28. May. 2015 22:54

kimdinho wrote:

Er så enig i alt hvad du skriver.
En prioriteret rækkefølge på pladser hvor der skal hentes nye soldater ind

1. CB - Per er simpelthen ikke hurtig nok. Han har været en berigelse for holdet, men mener at han er blevet udstillet i mange kampe.
2. Målmand - Opsina som 1.målmand som titeludfordrer. Jeg tror desværre ikke han har højden eller niveauet til det.
3. Angriber - Welbz har desværre været for skuffende. Giroud kan blive et monster hvis han holder sig fri fra skader. Derfor ind med en hurtig angriber med mål i støvlerne
4. DM - Hvis Coq kan holde niveauet, så er det lige før vi ikke mangler en. Men tvivler desværre han kan holde formkurven.
Min rækkefølge ville måske være Målmand, DM, Angriber, CB. Måske ville jeg bytte rundt på DM og Angriber afhængig af om Wenger henter Schneiderlin, Vidal, Kondogbia eller en anden.
Image

Crippers
Normal Bruger

Post by Crippers » 28. May. 2015 23:28

Jeg kan slet ikke forstå hvordan I kan have en ny DM så langt nede på jeres lister. I mit hoved er en ny DM klart det største krav inden den nye sæson.

Coq har gjort det overraskende godt. Det kan vi vidst alle blive enige om, men kan han præstere på aller højeste niveau over en længere kontinuerlig periode? Det jeg ikke helt sikker på. Husk på han trods alt kun har været her en halv sæson. Jeg synes det er en smule naivt ikke at ville hente en ny DM som første prioritet. Det er den position vi er absolut dårligst besat på. Vi er én skade til Coq fra at skulle se Flamini spille igen. Jeg nævner det lige igen. Flamini. Det simpelthen ikke et tophold værdigt som har ambitioner om at vinde PL. Jovist så har vi også Arteta, men det er heller ikke en optimal løsning.

Vi skal hellere ud og hente en ny DM, som vi har sukket efter i flere år. En DM som har flere gode år i sig, og som har niveauet til at præstere i de helt store kamp. Det simpelthen et must.

Herefter bør vi kigge nærmere på en målmand og eventuelt angriber / CB. Jeg tror dog ikke vi henter hverken en angriber eller en CB i dette vindue.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 29. May. 2015 0:55

Crippers wrote:Jeg kan slet ikke forstå hvordan I kan have en ny DM så langt nede på jeres lister. I mit hoved er en ny DM klart det største krav inden den nye sæson.

Coq har gjort det overraskende godt. Det kan vi vidst alle blive enige om, men kan han præstere på aller højeste niveau over en længere kontinuerlig periode? Det jeg ikke helt sikker på. Husk på han trods alt kun har været her en halv sæson. Jeg synes det er en smule naivt ikke at ville hente en ny DM som første prioritet. Det er den position vi er absolut dårligst besat på. Vi er én skade til Coq fra at skulle se Flamini spille igen. Jeg nævner det lige igen. Flamini. Det simpelthen ikke et tophold værdigt som har ambitioner om at vinde PL. Jovist så har vi også Arteta, men det er heller ikke en optimal løsning.

Vi skal hellere ud og hente en ny DM, som vi har sukket efter i flere år. En DM som har flere gode år i sig, og som har niveauet til at præstere i de helt store kamp. Det simpelthen et must.

Herefter bør vi kigge nærmere på en målmand og eventuelt angriber / CB. Jeg tror dog ikke vi henter hverken en angriber eller en CB i dette vindue.
Meget enig. Vi har brug for en ekstra DM - både som supplement til Coquelin og for at kunne stille med to defensive i topkampe. Apropos Flamini, så er der rygter fremme i dag om, at vi har forlænget 1 år med Flamini. Jeg håber ikke, at det er sandt.

Jeg venter lige med vurdere sæsonen til finalen er spillet.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 29. May. 2015 10:01

kimdinho wrote:1. CB - Per er simpelthen ikke hurtig nok. Han har været en berigelse for holdet, men mener at han er blevet udstillet i mange kampe.
Ikke at jeg er uenig, men langt hen af vejen er det Mertesackers skyld, at han er blevet udstillet. Som jeg vist har nævnt ved flere lejligheder, så vil de fleste forsvarsspillere komme til at se dumme ud, når de skal dække så store områder. Hvilket bl.a. var grunden til, at John Terry slet ikke var på holdet i Chelsea under Andres Villas Boas.

Hurtighed kan selvfølgelig gøre meget, men hvis ikke en eventuel erstatning for Mertesacker har de samme kvaliteter som ham, så kan det næsten være lige meget. Makkerparet Koscielny/Vermaelen var jo tæt på katastrofalt, fordi der ikke var nogen styring eller på forsvaret med de to centralt.

I øvrigt mener jeg ikke, at vi skal sælge Mertesacker, såfremt man - mod forventning - henter en ny forsvarspiller.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 29. May. 2015 11:39

Bedste spiller: Koscielny/Özil. (Sanchez og Cazorla har begge spillet eminent i perioder, men har simpelthen også været skandaløse til tider, og stabilitet er for mig altafgørende, især hvis man vil vinde PRL)
Værste spiller: Kieran Gibbs/Flamini (Gibbs har virkelig skuffet mig ift. at han trods alt har været forholdvis skadesfri. Flamini var en fin brandslukker sidste sæson, men har slet ikke niveau til PRL toppen)
Bedste kamp: City på Etihad
Værste kamp: Monaco hjemme
Største overraskelse (spiller): Bellerin/Coquelin/Monreal
Årets mål: Ramsey vs. Gala
Er vi flyttet os i forhold til sidste sæson: Både og. Jeg synes vores hold på papiret er bedre, men jeg synes stadig, at der i den grad mangler rygrad, når der er bare lidt på spil og modstanderen nogenunde kan spille fodbold. Mod Monaco (som var drømmelodtrækningen) er vi helt væk, mod anderlecht falder vi fuldstændig sammen, og i topkampene er vi i min optik ikke blevet et hak bedre. Sandt, vi slog City ude og det var mega fedt. I det store billede synes jeg dog stadig vi er alt for benovede når vi møder gode hold, og ligner et hold der er ekstremt bange for at fejle. Vi mangler virkeligt at vise noget ærgerrighed i de kampe :twisted: .

Jeg håber, i prioriteret rækkefølge, at vi henter en DM (Gündogan), en striker (Benteke) og en målmand (Cech). En ung karl (Laporte, Stones), til at erstatte Per på sigt, ville heller ikke være dårligt, men vi har foruden Per, Koscielny, Gabriel, Chambers, og derudover både Monreal og Debuchy som kan spille derinde. Særligt Debuchy synes jeg var vanvittig god da han blev sat derind.

Post Reply