Sæsonen 2015/16

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Sæsonen 2015/16

Post by Dennis--G » 17. Jun. 2015 10:30

Den kommende PL sæsons kampprogram er netop blevet offentliggjort. Det tænker jeg er en god mulighed for at starte debatten mht næste sæson.

Vi starter ud med:
West Ham hjemme
Crystal Palace ude
Liverpool hjemme

Vi har i øvrigt ikke 2 top seks hold efter hinanden på noget tidspunkt.

Vi kan i øvrigt også slutte sæsonen af med at fejrer mesterskabet på eget græs, da sidste kamp er på Emirates mod Aston Villa.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ue-5870028

Dr. Hook
Arsenal Danmark medlem

Re: Sæsonen 2015/16

Post by Dr. Hook » 17. Jun. 2015 10:34

Synes faktisk at det ser nogenlunde fornuftigt ud.

Den sværeste periode er IMO fra midt januar og frem til start februar med Liverpool (A), Stoke (A), Chelsea (H) og Southampton (H), og det er jo egentlig fornuftigt nok.

Juleprogrammet ser også fornuftigt ud, så der er alle forudsætninger for en god sæson i forhold til kampprogrammet!
Ian Wright > Thierry Henry

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 17. Jun. 2015 10:41

Ja, man kan vel dårligt få et mere 'ligeligt' fordelt program end vores i år. Det kan i hvert fald ikke være en undskyldning for ikke at være med til det sidste. Juleprogrammet ser meget fint ud. Så må vi se hvordan vores CL-kampe kommer til at ligge. Det er vel mest timingen af disse i forhold til ligaen der er vigtig.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 17. Jun. 2015 11:00

Nu er programmet selvfølgelig forbeholdt ændringer, men Manchester City på Etihad i næstsidste runde, kan gå hen og blive en drabelig gyser.

Ellers et udmærket program. Dog har vi, som det ser ud nu, nogen svære kampe, efter vi har været ude og spille Champions League:
- Chelsea (a), Man Utd (h), Everton (h), Spurs (h), Norwich (a), Aston Villa (a)
Image

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 17. Jun. 2015 11:44

Fint program. Har store forventninger til næste sæson. Hvis vi som hold er fokuserede og klar fra dag 1, så hiver vi den hjem.
Image

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 17. Jun. 2015 12:05

AndersArsenal wrote:Ellers et udmærket program. Dog har vi, som det ser ud nu, nogen svære kampe, efter vi har været ude og spille Champions League:

- Chelsea (a), Man Utd (h), Everton (h), Spurs (h), Norwich (a), Aston Villa (a)
Det har Chelsea og United også, mens Spermz og Villa har spillet Europa League om torsdagen. Så medmindre det er vi spiller ude, og f.eks. Chelsea spiller hjemme i Champions League, så ser jeg ikke den helt store forskel.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 17. Jun. 2015 12:36

ajakob wrote:
AndersArsenal wrote:Ellers et udmærket program. Dog har vi, som det ser ud nu, nogen svære kampe, efter vi har været ude og spille Champions League:

Det har Chelsea og United også, mens Spermz og Villa har spillet Europa League om torsdagen. Så medmindre det er vi spiller ude, og f.eks. Chelsea spiller hjemme i Champions League, så ser jeg ikke den helt store forskel.
Havde glemt, at Spurs spillede i Europa League. Det taler selvfølgelig til vores fordel, men Aston Villa er ikke i Europa. Det var Southampton, der tog deres plads, efter de nye regler.
Image

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 17. Jun. 2015 13:09

AndersArsenal wrote:
ajakob wrote:

Havde glemt, at Spurs spillede i Europa League. Det taler selvfølgelig til vores fordel, men Aston Villa er ikke i Europa. Det var Southampton, der tog deres plads, efter de nye regler.
Det var jeg faktisk er ikke klar over. Anyway, så gør det ikke den store forskel, idet vi bør slå et hold som Aston Villa uanset hvad. Ellers kan det, lidt kritisk, anskues således, at vi enten ikke er gode nok til at spille med om mesterskabet og/eller ikke er gode nok til at spille i Champions League.

Det største problem i forhold til Champions League, er at vi "kun" bliver seedet som 2'er. Men den diskussion kan vi gemme til den lodtrækning :)

Edit: Jeg fandt så ud af, at vi hjemmebane i den første kamp i Champions League, mens Chelsea spiller ude i deres, og det ville da ikke gøre mig noget, hvis de skulle en tur til Rom eller Wolfsburg. Omvendt spiller vi ude i Champions League inden United-kampen, hvor de dog også spiller ude. Det samme er tilfældet før kampen mod Spermz (jeg ved dog ikke, om de spiller ude eller hjemme, men jeg kunne forestille mig at sidstnævnte var tilfældet).
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 17. Jun. 2015 17:31

Dr. Hook wrote:Synes faktisk at det ser nogenlunde fornuftigt ud.

Den sværeste periode er IMO fra midt januar og frem til start februar med Liverpool (A), Stoke (A), Chelsea (H) og Southampton (H), og det er jo egentlig fornuftigt nok.

Juleprogrammet ser også fornuftigt ud, så der er alle forudsætninger for en god sæson i forhold til kampprogrammet!
Enig. Synes også programmet ser ganske godt ud. Det kunne have været markant værre. Tjek eksempelvis Liverpools første par udebane kampe:

08/08/2015 16.00 Stoke City v Liverpool
22/08/2015 16.00 Arsenal v Liverpool
12/09/2015 16.00 Manchester United v Liverpool
03/10/2015 16.00 Everton v Liverpool
17/10/2015 16.00 Tottenham Hotspur v Liverpool
31/10/2015 16.00 Chelsea v Liverpool
21/11/2015 16.00 Manchester City v Liverpool
05/12/2015 16.00 Newcastle United v Liverpool

Ikke nok med det, så møder de også Southampton, Crystal Palace og EL holdene imellem. Damn!
Torreira <3

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. Jun. 2015 17:55

Vores rivalers sæsonafslutning:

Letteste afslutning:

1. United (som sædvanlig):

-Aston Villa (h)
-West Ham (u)
-Leicester (h)
-Norwich (u)
-Bournemouth (h)

2. Liverpool:

-Stoke (h)
-Bournemouth (u)
-Newcastle (h)
-Swansea (u)
-Watford (h)
-West Brom (u)

Sværeste afslutning:

1. City:

-West Brom (h)
-Chelsea (u)
-Stoke City (h)
-Southampton (u)
-Arsenal (h)
-Swansea (u)

2. Tottenham

-United (h)
-Stoke City (u)
-West Brom (h)
-Chelsea (u)
-Southampton (h)
-Newcastle United (u)

3. Chelsea

-Swansea City (a)
-Manchester City (h)
-Bournemouth (a)
-Tottenham Hotspur (h)
-Sunderland (a)
-Leicester City (h)
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 17. Jun. 2015 23:05

Fuck andre holds svære udebanekampe, fuck andre holds afslutningsprogrammer. Vi får ikke et kampprogram, der bedre indbyder til en titeludfordring, og det er det, vi skal fokusere på - vores egen situation.

Med de rette indkøb (det hører et andet subforum til) så burde vi virkelig kunne være konkurrencedygtige i år uden at skyde skylden på andet end egne præstationer.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 20. Jun. 2015 10:09

Min umiddelbare fornemmelse er, at vi næste sæson får et væsentlig lettere program før nytår end efter nytår. Der er bl.a. tale om, at vi møder flertallet af de øvrige tophold på udebane efter nytår, herunder City, United, Liverpool, Tottenham.

Hvis vi præsterer på linje med de seneste sæsoner, vil vi tabe mange point i disse kampe.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 20. Jun. 2015 15:18

Alansmith wrote:Min umiddelbare fornemmelse er, at vi næste sæson får et væsentlig lettere program før nytår end efter nytår. Der er bl.a. tale om, at vi møder flertallet af de øvrige tophold på udebane efter nytår, herunder City, United, Liverpool, Tottenham.

Hvis vi præsterer på linje med de seneste sæsoner, vil vi tabe mange point i disse kampe.
Nu har vi 2 år i træk været det bedste hold efter nytår, så det argumenterer vel lidt imod din profeti?
Det ser ud til at være et godt program, så lad os spille kampene, før vi sælger dem.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 20. Jun. 2015 15:35

Frankster wrote:
Alansmith wrote:Min umiddelbare fornemmelse er, at vi næste sæson får et væsentlig lettere program før nytår end efter nytår. Der er bl.a. tale om, at vi møder flertallet af de øvrige tophold på udebane efter nytår, herunder City, United, Liverpool, Tottenham.

Nu har vi 2 år i træk været det bedste hold efter nytår, så det argumenterer vel lidt imod din profeti?
Det ser ud til at være et godt program, så lad os spille kampene, før vi sælger dem.
På ingen måde, nærmest tværtimod. For to år siden forudsagde jeg vores pointmæssige nedtur efter nytår. Jeg tror desværre, at du husker forkert med første del af det fremhævede udsagn.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 24. Jun. 2015 14:31

Håber i kan hjælpe mig. Nu kan jeg se at billetterne bliver sat til salg her d. 26, men ens medlemskab går jo fra August til Juli, hvilket betyder at mit medlemskab fra sæsonen 2014-2015 stadig er gældende. Kan man bestille billetter med sit nuværende medlemsnummer eller bliver man nød til at fony på rekord tid?

Post Reply