Sæsonen 2015/16

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Re: Sæsonen 2015/16

Post by Dennis--G » 20. Mar. 2016 10:50

Spørgsmålet er, hvorvidt Leicesters drenge kan håndtere presset i netop den her periode. Hvis Spurs kommer et par point fra dem og vi er 3-5 point efter, så kan presset knuse dem. Hvis Spurs ikke formår at vinde og Leicester bare har ren motorvej så bliver det svært. Leicester er på den anden side også et hold, der har prøvet at vinde et mesterskab før, modsat os og Spurs, så muligvis har de en fordel her, det er svært at sige. Jeg håber bare, at spillerne ikke har samme rygrad som dem på det her forum, for så vinder vi i hvert fald ikke.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 20. Mar. 2016 11:10

Dennis--G wrote:Spørgsmålet er, hvorvidt Leicesters drenge kan håndtere presset i netop den her periode. Hvis Spurs kommer et par point fra dem og vi er 3-5 point efter, så kan presset knuse dem. Hvis Spurs ikke formår at vinde og Leicester bare har ren motorvej så bliver det svært. Leicester er på den anden side også et hold, der har prøvet at vinde et mesterskab før, modsat os og Spurs, så muligvis har de en fordel her, det er svært at sige. Jeg håber bare, at spillerne ikke har samme rygrad som dem på det her forum, for så vinder vi i hvert fald ikke.
Hvad mener du?

Og nej, jeg håber heller ikke at spillerne tænker som fans på et internetdebatforum i Danmark. Det ville være temmenlig uprofessionelt.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 20. Mar. 2016 15:05

Titi wrote:
Dennis--G wrote:Spørgsmålet er, hvorvidt Leicesters drenge kan håndtere presset i netop den her periode. Hvis Spurs kommer et par point fra dem og vi er 3-5 point efter, så kan presset knuse dem. Hvis Spurs ikke formår at vinde og Leicester bare har ren motorvej så bliver det svært. Leicester er på den anden side også et hold, der har prøvet at vinde et mesterskab før, modsat os og Spurs, så muligvis har de en fordel her, det er svært at sige. Jeg håber bare, at spillerne ikke har samme rygrad som dem på det her forum, for så vinder vi i hvert fald ikke.
Hvad mener du?

Og nej, jeg håber heller ikke at spillerne tænker som fans på et internetdebatforum i Danmark. Det ville være temmenlig uprofessionelt.
Det må være førstepladsen i Championship 13/14, der henvises til.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 29. Mar. 2016 22:02

"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 29. Mar. 2016 22:49

Don Karnage wrote:Lidt interessant statistik:
https://twitter.com/11tegen11/status/714794336408444929

Image
Jo ikke just opmuntrende. Men det viste man jo godt.
Selvom Leicester sandsynligvis vinder med en historisk lav pointtotal, så er det stadig vildt at de har fået så mange point, som de har. Inden sæsonen ville man nok have gættet på 40-50 point til dem.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 29. Mar. 2016 23:19

Don Karnage wrote:Lidt interessant statistik:
https://twitter.com/11tegen11/status/714794336408444929

Image
God underholdning. Tak for den. Det er blevet en hel sport at finde ting vi kan klamre os til for at få de resterende kampe til at betyde noget. Jeg vil med dette tilgå i hvert fald næste kamp med en lille smule mere optimisme.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 9. Apr. 2016 16:03

Man skal vidst være mere end almindelig optimist for at tro på vi kan ende øverst når sæsonen slutter.

2-2 på udebane mod W.H. er for så vidt ikke dårligt, men på dette tidspunkt af sæsonen er det alligevel skidt..

Mesterskabet ER langt væk..Meget langt væk.

Målet må nu være at slutte foran naboerne...

Næste år skal vi spille 5-3-2.
For ALT i verden: Undgå skader!!!
Stå ULTRAdeffensivt og lade modstanderen have bolden.

Kører bolden stille og roligt rundt i pasningsspil når vi endelig har den...og så lave en dyb aflevering til en angriber der ALDRIG svigter og så lige sørge for at dommerne tilkender os staffespark som vi scorer på.

Sådan vinder man åbenbart PL 2015/2016.

Hvor tabte vi det hele på gulvet?

Tja..

Vi har fra det 30 til det 45. minut indkasseret 12 mål imod os.

Det er flest af alle i PL.....
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. Apr. 2016 16:54

0-0 mod bundholdet Sunderland, hvor de var bedste hold gennem store dele af kampen.

Jøsses...!

Den er ikke god Wenger..!!
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 24. Apr. 2016 17:19

Der var engang, hvor vi stadig havde de samme fejl og mangler, som den nuværende trup har, men hvor vi spillede god offensiv fodbold. Nu spiller vi ikke engang god offensiv fodbold længere. Vores gode kampe i denne sæson kan jo tælles på én hånd.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 24. Apr. 2016 17:31

Niels Lønberg wrote:Der var engang, hvor vi stadig havde de samme fejl og mangler, som den nuværende trup har, men hvor vi spillede god offensiv fodbold. Nu spiller vi ikke engang god offensiv fodbold længere. Vores gode kampe i denne sæson kan jo tælles på én hånd.
Bayern hjemme, United hjemme, Leicester ude og Olympiacos ude er de eneste 4, jeg sådan rigtig kan huske fra denne sæson, til dels også City hjemme. De 3 første kampe blev spillet inden for 25 dage, hvilket vidner om, hvor kontinuerligt dårlige, vi har været i resten af sæsonen. Skræmmende.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 24. Apr. 2016 19:41

Olitast wrote:
Niels Lønberg wrote:Der var engang, hvor vi stadig havde de samme fejl og mangler, som den nuværende trup har, men hvor vi spillede god offensiv fodbold. Nu spiller vi ikke engang god offensiv fodbold længere. Vores gode kampe i denne sæson kan jo tælles på én hånd.
Bayern hjemme, United hjemme, Leicester ude og Olympiacos ude er de eneste 4, jeg sådan rigtig kan huske fra denne sæson, til dels også City hjemme. De 3 første kampe blev spillet inden for 25 dage, hvilket vidner om, hvor kontinuerligt dårlige, vi har været i resten af sæsonen. Skræmmende.
Liverpool og Tottenham ude synes jeg egentlig osgå var gode kampe.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 24. Apr. 2016 20:06

ajakob wrote:
Olitast wrote:
Liverpool blev da 3-3, gjorde den ikke? Den, hvor vi smed point. Tottenham var også udmærket i lyset af det røde kort, men hvis vi tæller kampe, man husker på baggrund af præstation og ikke derbys eller neutralt gode kampe, så synes jeg kun, der er de 4.

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 24. Apr. 2016 20:25

Olitast wrote:
City hjemme og Spurs ude i cuppen må også tælles med her. Er dog helt enig i, at alt for mange kampe har været under niveau.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 24. Apr. 2016 20:51

Olitast wrote:
ajakob wrote:
Olitast wrote:Bayern hjemme, United hjemme, Leicester ude og Olympiacos ude er de eneste 4, jeg sådan rigtig kan huske fra denne sæson, til dels også City hjemme. De 3 første kampe blev spillet inden for 25 dage, hvilket vidner om, hvor kontinuerligt dårlige, vi har været i resten af sæsonen. Skræmmende.
Liverpool blev da 3-3, gjorde den ikke? Den, hvor vi smed point. Tottenham var også udmærket i lyset af det røde kort, men hvis vi tæller kampe, man husker på baggrund af præstation og ikke derbys eller neutralt gode kampe, så synes jeg kun, der er de 4.
Nu gik jeg ud fra, at vi snakkede spillemæssigt og ikke resultatmæssigt, da du jo kun lister fire kampe. Som jeg husker Liverpool-kampen, så var vi dem overlegne i store dele af kampen, scorede på de chancer vi fik, men begår en taktisk brøler, fordi vi stiller os tilbage for tidligt. Efter Tottenham-kampen sad jeg tilbage med indtrykket af, at Spermz var heldige med at få det ene point på trods af, at de var en mand i overtal. Bortset fra deres gyldne kvarter, så var det en meget lige kamp, hvor jeg dog mener at vi havde de "største" chancer.

Kampen mod West Ham synes jeg egentlig også, at man kan argumentere for var en af de bedre isoleret set. Resultatet var dog ubrugeligt på daværende tidspunkt.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Post Reply