Sæsonen 2015/16

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Sæsonen 2015/16

Post by araAFC » 21. Jan. 2016 15:31

Ålen wrote:
araAFC wrote:
Arsenalgogo wrote:HVIS nu arsenal skulle gå hen og vinde PL, hvornår køre de så bus i London?

Der er sidste runde søndag D. 15 Maj :D
Søndag d. 22. maj.
Eftersigende tweetet af Islington Council, der dog slettede og undskyldte bagefter, og sagde at det endnu ikke var fastlagt. Det er dog sandsynligt, at det er korrekt, da det formegentlig kræver en god portion forberedelse og godkendelser at lukke gader i London - også selvom vi er ude i udkanten zone 2.

Endvidere er datoen efter FA Cup-finalen, hvorfor det giver mening, at man venter en uge. Champions League er dog først d. 28. maj, så jeg ved ikke om eventuel deltagelse heri kan rykke datoen for en parade.
Bare stop den snak nu, tak :o
"Hvis" er skrevet med blokbogstaver. Bare pust ud igen.

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 21. Jan. 2016 16:12

araAFC wrote: "Hvis" er skrevet med blokbogstaver. Bare pust ud igen.
Haha. Jeg er normalt ikke overtroisk, men når det omhandler Arsenal kan jeg slet ikke have den slags snak.

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 22. Jan. 2016 11:37

Er meget overtroisk når det kommer til Arsenal, så ingen snak om busture og andre fejringer. Chancen er så god i år for en titel så der bare ikke må jinxes noget som helst! ;)

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 28. Jan. 2016 20:21

Nå, Sejr i FA cuppen og sejr 3 dage senere hjemme mod Southampton, så vi får en fornuftig afslutning på januar, og start på februar, vil være klasse nu..

Har stadig depression over at tabe hjemme til et hold som lå få point over nedrykningsstregen..Toppen i ligaen er dog stadig tæt.

5 point fra 1.til 4. pladsen.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 12. Feb. 2016 17:37

Er det på tide vi laver en forudsigelse for sæsonen?

Mit umiddelbare gæt
1. Arsenal - 78 point
2. City - 77 point
3. Spurs - 75 point
4. Leicester - 70 point

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 28. Feb. 2016 18:53

AV AV AV!

Vi får vel næppe en større mulighed for at vinde Premier League end i år og nu er vi i gang med at pisse det hele væk med et nederlag til et utroligt skadesplaget Unitedhold (Hvor vi ALDRIG kom til de store chancer og forsvaret sejler) og ikke mindst et Spurshold der bare suser derudaf (Flere scorede og færre indkaserede mål), mens Leicester bare fortsætter..

Vi S-K-A-L slå Spurs d. 5. Marts, men med deres momentum, er de favorit. Frygter sku' vi taber og efterladtes på en kvalifikationsplads til CL..

Wenger: DER ER KRISE!!!

AW: "We must show we're up for a fight"

https://youtu.be/ealnKr0hFrk

Vi SKAL altså til at vinde nogle "Back2Back" kampe...

Please GUD: Lad Martsmåned blive en måned hvor vi kommer op i gear med gode resultater.

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 28. Feb. 2016 20:39

Ja der er krise. Og selvom jeg inderligt håber at i år er sæsonen hvor Arsenal igen står på øverste skammel når sæsonen er slut, så synes jeg det ser umådeligt svært ud.

Med Spurs og City ude, hvor jeg ikke forventer det store udbytte og samtidigt et hold der ikke har fundet melodien fra efteråret, så er jeg bange for at det hele glipper igen. Og det på trods af, at chancerne nok ikke bliver bedre.

Jeg synes, at med de rammer der er i klubben nu, så forventer jeg sgu mere af holdet og ikke mindst af Wenger. Men fakta er, at vi faktisk ikke har flyttet hos specielt meget pointmæssigt de sidste 8 år på trods af at vi ikke har været nødsaget til at sælge men derimod købt på øverste hylde de sidste par sæsoner. Vi har ligget med et snit på ca 75 point og da jeg ikke tror vi får maksimum point i de sidste 11 kampe havner vi nok igen under de 80 point.

Nuvel vi har vundet FA-cup 2 år i træk og vi har fået bedre resultater mod de bedste i premier league end før men som sagt pointmæssigt har vi ikke flyttet os synderligt. Er Premier League blevet mere jævnbyrdig? Måske. Men forklar mig så hvorfor Leicester ligger nr. 1 og Spurs nr. 2.

Ja Leicester har en over evne sæson men Spurs har i mange år ligget lige under top 4 men ser ud til i år at tage skridtet opad. Hvorfor gør Arsenal så ikke? Ok nu er sæsonen ikke slut og jeg håber da også til det sidste men hvor skal gamechangeren komme fra?

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 9. Mar. 2016 16:22

Vidste ikke lige hvor jeg skulle smide dette, så nu blev det her. De rutinerede folk, Cech, Rosicky, Arteta og Per har åbenbart indkaldt til møde før Hull-kampen.

http://news.arseblog.com/2016/03/senior ... m=facebook

Dejligt at høre at de rutinerede kræfter tager initiativ til sådan et møde, men omvendt skidt at det er nødvendigt. Forhåbentlig får det en effekt på længere sigt.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 9. Mar. 2016 16:46

Ålen wrote:Vidste ikke lige hvor jeg skulle smide dette, så nu blev det her. De rutinerede folk, Cech, Rosicky, Arteta og Per har åbenbart indkaldt til møde før Hull-kampen.

Dejligt at høre at de rutinerede kræfter tager initiativ til sådan et møde, men omvendt skidt at det er nødvendigt. Forhåbentlig får det en effekt på længere sigt.
God læsning at de rutinerede tager ansvar. Forhåbentlig er der andre, der tør tage skridtet op, når Arteta og Rosicky er fortid.
Lad os håbe, at det betyder, vi gør rent bord i resten af PL-kampene, så vi fortsat har en chance for PL-titlen. Etihad, Goodison Park og Upton Park bliver de sværeste kampe. Forhåbentlig er vi så heldige, vi kan smide point på Etihad uden konsekvens, men det er godt nok usandsynligt.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 14. Mar. 2016 11:51

araAFC wrote:
Ålen wrote:Vidste ikke lige hvor jeg skulle smide dette, så nu blev det her. De rutinerede folk, Cech, Rosicky, Arteta og Per har åbenbart indkaldt til møde før Hull-kampen.

God læsning at de rutinerede tager ansvar. Forhåbentlig er der andre, der tør tage skridtet op, når Arteta og Rosicky er fortid.
Lad os håbe, at det betyder, vi gør rent bord i resten af PL-kampene, så vi fortsat har en chance for PL-titlen. Etihad, Goodison Park og Upton Park bliver de sværeste kampe. Forhåbentlig er vi så heldige, vi kan smide point på Etihad uden konsekvens, men det er godt nok usandsynligt.
Det var en stakket frist. Synes vi har set det før. Der bliver talt om at nu er tingene vendt alt for længe før de faktisk vender. Altså fra spillernes og klubbens side. Som arseblogger selv siger, så var der noget upassende i at Walcott lækkede dette ellers hemmelige møde. Og ganske rigtigt står de nu og ser noget fårede ud.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. Mar. 2016 22:52

Champions League endestationen blev ved Barcelona.

"Verdens Bedste Angreb" kunne vi ikke rigtig gøre noget ved i returkampen.
Ærgeligt, for over de 2 kampe fik vi en håndfuld hele og halve chancer som der SKAL scores på..

Barca virkede dog som et hold der altid kunne gå et ekstra gear op, når de ville og de må være favorit til for første gang at genvinde trofæet.

Nu er vi ude af 2 tuneringer lige efter hinanden.

Ingen undskyldning for ikke at kunne mobilisere kræfter til de sidste utrolige vigtige kampe i ligaen.

Det bliver lidt for spændende.. :?

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 17. Mar. 2016 14:59

Nu kan jeg endegyldigt sige at det var en fiaskosæson. Første gang i nyere tid at jeg inden sæsonen tænkte at vi var med blandt favoritterne (selvom man jo altid håber). En FA Cup eller en mirakelsejr over Barca kunne have gjort sæsonen mindeværdig på anden vis, men ak.

Projekt Wenger må anses som endegyldigt forbi, og nu er der bare at vente til pensioneringen. Det har været frustrerende men sjældent kedeligt at følge. Mon han selv siger stop efter næste sæson?

Spændingen de sidste ni kampe må gå på om vi kollapser helt og Wengers position dermed kommer i fare. Det virker dog mere sandsynligt at vi nu hvor der ikke er mere at spille for, pludselig får lidt gang i den og ender med at sikre os fjerdepladsen.

Og så klamrer jeg mig til håbet om at Tottenham selvdestruerer som så ofte før.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 18. Mar. 2016 8:11

Helt enig med dig, FAXE. Det er same procedure as last year om og om igen, og det er enerverende til det punkt, at jeg snart har mistet lysten til at se kampene.

At vi ikke har rykket os overhovedet og er i en monumental krise kan bedst illustreres med et klip fra en britisk komedieserie fra 2008: The IT Crowd - "Are We Not Men?" (2008). Absolut intet har ændret sig.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 18. Mar. 2016 9:46

Olitast wrote:At vi ikke har rykket os overhovedet og er i en monumental krise kan bedst illustreres med et klip fra en britisk komedieserie fra 2008: The IT Crowd - "Are We Not Men?" (2008). Absolut intet har ændret sig.
:twisted:

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 19. Mar. 2016 18:40

Med Leicester's sejr idag tror jeg håbet er endegyldigt slukket. De skal skrabe 14 ud af 21 mulige point sammen for at ende over os til slut og med deres resterende program kan jeg ikke se de smider det væk. Statistisk set har de seneste 10 års mesterhold haft et gennemsnit på 87 point og det laveste var United i 2010/11 med 80 point. Ikke engang det antal point kan vi opnå. Men tror vi slutter som 2'er og ikke lavere end 3'er og dermed direkte sikret CL. Det må være det maksimale vi kan få ud af resten af denne sæson. Igen.
Tror også godt spillerne er klar over det for som tidligere har vi smidt det hele væk i Februar/Marts og kan nu spille frit og der plejer spillerne at løfte spillet og lige sikre os ovennævnte billet.
Det bliver spændende at se hvad klubben vil gøre over sommeren for at sikre en mere konkurrencedygtig trup for Wenger bliver der nok ikke gjort noget ved. Hvem bliver hentet ind?
Synes personligt at vi skulle gi' Zlatan et godt tilbud og få ham til klubben og få banket lidt vindermentalitet i resten af truppen. Og hent Laporte i Bilbao til at styrke forsvaret. Og lok eventuelt Carrick til fra United til at supplere og vejlede Elneny og Coquelin.
Og så få bugt med alle de skader. De er medvirkende til vores dårlige resultater. City har dog været hårdere ramt i år end os men se også hvordan det gået dem. Problemet er at vi har dem hver sæson. Glasben eller dårlig stab eller forkert træning? Jeg ved det ikke men jeg ved vi vinder ikke mesterskabet hvis det ikke bliver bremset.
Jeg håber bare i år at vi får lov til at fejre St. Totteringhams Day.Igen.

Post Reply