Klokken er 22:18 den 2. Marts 2016.

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Den Gale Magiker
Normal Bruger

Klokken er 22:18 den 2. Marts 2016.

Post by Den Gale Magiker » 2. Mar. 2016 22:42

Kampen kører stadig. Swansea har lige scoret til 1-2 mod os hjemme på Emirates. Chancen for at tage mesterskabet forsvinder for hver kamp, men mens kampen ruller over min skærm føles det mere som minut for minut. Afslutningen på 2014-15 sæsonen efterlod os alle med forhåbninger om noget bedre, og de efterfølgende måneder med dårlige resultater for de direkte konkurrenter, og kun Leicester i spidsen, fik os alle op af stolene. Vi fik en ny målmand, en post vi manglede, og med Wengers tro på holdets formåen uden nyt blod til midtbanen, forsvaret eller angrebet sidder vi nu her i marts.

79'ene minut mod Swansea. Hjemme. 1-2. Vi kan stadig vinde - men hvem tror på det?

Jeg ønsker helhjertet at Leicester vinder ligaen. De fortjener det. Gør vi det? næh. Jeg vil faktisk sige at Spurs, med det yngste hold i ligaen, fortjener det mere end os. Og ja, dette er endnu en dommedags blog. I har sikkert alle sammen læst en for nylig, en der kalder for Wenger's hoved, eller ønsker Ramsey solgt grundet hans forfærdelige præstationer. Oftest sier jeg dem hurtigt fra - Har vi ikke alle hørt den svale længe? men jeg er faktisk i det stadie nu, hvor vi er i det 83'ene minut mod Swansea. Hjemme. 1-2. er begyndt at hade at være Arsenal fan. Faktisk hader det som pesten.

Det er selvfølgelig grundet de dårlige resultater - Men dem kan jeg ignorere. Alle hold har dårlige perioder, vi er trods alt ikke det eneste tophold der skuffer i denne sæson. For lige at cementere det: ALLE HOLD HAR DÅRLIGE PERIODER. Og alle hold kommer over dem. Men jeg efterspørger ledelsens, ejernes og Wengers vilje, VILJE til at komme over dem. Hvor er den offentlige kritik af spillerne? konsekvensen af en dårlig præstation? alternative rotationer, som blev gennemtvunget da alle kanter var ude og Campbell dermed lyste op? Campbell gjorde det godt, spillede sig op på et fantastisk niveau og scorede vigtige mål.

Og han er nu skiftet ud. I det 88'ene minut mod Swansea. Hjemme. 1-2.

Men jeg læste en kommentar inde på Bold.dk. Så desperat var jeg - hvem gør sådan noget længere?? Og som økonomi-studerende var det lidt af en øjenåbner. For hvad interesse har ledelsen, ejerne og Wenger ved egentlig at vinde trofæet? Granted, det giver lidt skejser, ift. vores fjerdeplads. Sikkert flere fans, granted. Men hvad skal der kræves for at nå det pidestal? investeringer. Ikke bare i spillertruppen, men i hele organisationen: Skadeslisten skal nedbringes, ubrugte spillere skal skibbes videre og nyindkøb skal indføres, kontrakter skal forhøjes og forbedres. Lad os ende den her og sige en hel masse. Og ud fra det perspektiv passer Arsene Wenger perfekt.
For han bruger ikke ustyrligt mange penge. Han forlanger ikke af ledelsen at have mange penge - tværtimod det modsatte. Selvfølgelig hæver han en heftig løn, men med de trænerlønninger de andre topklubber bruger nu til dags kan vi kun ende med at bruge mere i fremtiden.

Kort sagt: Arsenal er en virksomhed, ejet af en amerikaner. Og det er en skidegod virksomhed: Helt simpelt tjener de bunkevis af penge. Og vil gøre det i fremtiden - med eller uden en titel. Hvorfor gøre stjerner utilfredse, sætte krav til manager, eller kræve konsekvenser for utilgivelighed når man tjener penge? stil det spørgsmål til Stan Kroenke: Vil selv gerne høre svaret.

Men vi får nok aldrig den mulighed. det er det 94'ene minut mod Swansea. Hjemme. 1-2. Og jeg tror ikke længere.
Mangler sgu lidt en makker at se fodbold med på The Golden Lion - Min ven er flyttet til Odense :cry:

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Re: Klokken er 22:18 den 2. Marts 2016.

Post by Jan BRX » 2. Mar. 2016 23:58

Fantastisk skrevet. Havde egentlig ikke set det på den måde. Kan godt lugte lidt af sandheden.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 4. Mar. 2016 10:19

Det gør ondt, rigtigt ondt, men nogen gange kan man godt fristes til at tro det du skriver.

Jeg har ikke de samme sproglige evner som nogen af jer andre, men jeg har ofte overvejet at skrive et indlæg herinde, noget i stil med, "hvad vil et mesterskab egentlig koste" er der noget at vinde.

Vi er stadig med i kampen om mesterskabet, et godt resultat i morgen, og vi er rigtigt god med. Men jeg mener vi kunne have været meget bedre med, med et par (store) investeringer i en angriber der kunne have lukket Liverpool, Chelsea og United kampene. Med en midtbanespiller der gjorde at vi og holdet ikke var nervøse hver gang Flamini kunne spille, samt en spiller der kunne give Gabriel noget hjælp/konkurrence.

Det havde nok kostet, penge, mange penge, og for at undgå at det skal lyde som Football Manager mode, så synes jeg egentlig det kunne være spændende at lave en (ca.) udregning på hvor meget man egentlig ville "miste" ved at lave disse investeringer, hvis det samtidigt ville sikre mesterskabet.

Hvilke fordele ligger der egentlig rent økonomisk ved at vinde et mesterskab, giver det flere TV penge? Reklameindtægter? Sponsor bonusser?
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 4. Mar. 2016 12:32

Godt indlæg, der formegentlig rammer følelsen har størstedelen af alle Arsenal-fans.

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 6. Mar. 2016 18:09

Det er meget muligt at det er en bedre forretning ikke at vinde premier league men der er lige et par ting jeg gerne vil påpege i den sammenhæng. Indtil sidste sæson hvor Chelsea blev mestre havde de produceret 2 sæsoner med et komfortabelt overskud. Sidste sæson blev de så mestre og det kostede et underskud på ca. 245 millioner kr. Så baseret udfra de tal har "den gale magiker" fat i en pointe. Der hvor pointen falder lidt til jorden er at i sommeren op til deres mesterskabssæson havde de et transferoverskud på ca. 4 millioner euro. Dvs at de havde overskud i deres investeringer i deres trup inden de blev mestre. Og det var trods indkøb af Costa og Fabregas. Jeg er selvfølgelig godt klar over, at overskuddet sandsynligvis skyldes tidligere kraftige investeringer i truppen men Mourinho havde en god evne til at smide de brikker væk der ikke passede og hente dem som gjorde og samtidig præstere et overskud. Samtidig skal det nævnes at bortset fra Fernando Torres som ikke var en succes har spillerne i Chelsea ikke kostet mere end Øzil og Sanchez.
En af grundene til at Chelsea havde et underskud sidste sæson skyldes at de røg ud af Champions League i 8-delsfinalen. En kunst vi har formået at gøre de sidste 5 sæsoner i træk. Så hypotetisk set kunne vi øge vores overskud ved at nå lidt længere i CL. Hvis vi investerede i truppen så vi kunne komme længere i CL gik indtægter og udgifter måske lige op. Men vi ville have en stærkere trup som måske kunne sikre os et mesterskab. Dermed ville mesterskabet ikke koste os noget medmindre vi fortsatte vores CL linje.
Jeg er klar over at fodbold er en forretning men man kunne så reducere managerens løn og spare lidt der for resultatmæssigt er Wenger da absolut ikke sine årlige 83 millioner værd. Til sammenligning får Pellegrine i milliardærklubben Man. City kun 40 millioner om året og helt absurd får Pochettino kun 20 millioner.
Bottom line er at jeg godt tror et mesterskab kan være en udmærket forretning med den rette dygtighed samt lidt held.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 14. Mar. 2016 1:43

3. nederlag på hjemmebane i træk. Det må være over 10 år siden, det er sket.

Følelsen fra Swansea-kampen er stadigvæk i kroppen. En svær kamp på Goodison Park kan definitivt afgøre vores sæson. Et nederlag der, og vi er færdige. Og jeg er endda normalt ret optimistisk.

Post Reply