Hvor længe skal Wenger forsætte?

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply

1. Han bør stoppe her til sommer
16
48%
2. Han bør stoppe når hans kontrakt udløber i 2017
13
39%
3. Han bør tilbydes en ny kontrakt så han forsætter efter 2017
0
No votes
4. Det kan jeg ikke sige noget om før efter næste sæson
4
12%

Total votes: 33

Ginnerup
Site Admin Arsenal_Danmark_medlem

Post by Ginnerup » 17. May. 2016 15:25

Sæsonen er slut. Meningerne omkring Wenger har aldrig været så mange og klare som nu.

Fakta for sæsonen 2015/16 er følgende (kun PL):

- 2. pladsen er vores bedste PL placering i 11 år.
- Arsenals 71 point er det dårligst point antal i 4 år. Kun i 8 af Wenger 20 sæsoner har Arsenal fået 71 point eller færre.
- Arsenal har i denne sæson lavet 1,71 mål i snit per kamp. Det er det dårligst i 8 år. Kun i 6 af Wenger 20 sæsoner har Arsenal scoret færre mål.
- Arsenal har i denne sæson lukket 0,95 mål ind i snit per kamp. Det er det bedste i 8 år. Kun i 9 af Wenger 20 sæsoner har Arsenal lukket færre mål ind.
- Arsenal skal spille Champions League for 21 år i træk.

Men spørgsmålet er: Hvor længe skal Wenger forsætte?
Michael Ginnerup
Arsenal trøjer til salg: her
Wherever. Forever. ARSENAL
Image

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Re: Hvor længe skal Wenger forsætte?

Post by Michael-Arsenal » 17. May. 2016 15:46

Han stopper selvfølgelig ikke nu her til sommer. Helt fair at både han og Arsenal fuldfører kontrakten.

Om han skal have forlænget er jo umuligt at sige nu. Det afhænger selvfølgelig af præstationerne i den kommende sæson. Vinder vi PL eller CL, skal han selvfølgelig tilbydes en ny kontrakt. Har vi en sæson ala Chelsea, skal han selvfølgelig ikke tilbydes en ny kontrakt.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 17. May. 2016 16:19

Han skal stoppe så snart som muligt, og der skal under ingen omstændigheder forlænges. Alle organisationer har brug for nye ideer en gang imellem og særligt i Arsenal skriger det til himlen, at der er behov for en anden dynamik end den nuværende.

Såfremt man ikke formår at læse mellem linjerne, så har jeg stemt på scenarie 1 :lol: Tror/(håber i værste fald) på scenarie 2 som det realistiske.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 17. May. 2016 18:00

Arsene Wenger er en skikkelse som - om man vil det eller ej - ikke bare kan fyre. Burde man have gjort det, eller burde man gøre det? Det kan man sagtens argumentere for.

Nu er sagen den, at Wenger realistisk set minimum er træner én sæson mere. Og det er det, jeg vil forholde mig til. Men ville det give mening at skifte manager denne sommer? Ja, det synes jeg.

Næste sæson er potentielt sidste sæson med Wenger ved roret. Og det er fint. resultaterne har været lunkne for længe, og denne sæson burde have været sæsonen, der gav et mesterskab. Det fik vi ikke.
Derfor kan en kontraktforlængelse på nuværende tidspunkt ikke komme på tale.
Det er klart at en PL-titel i næste sæson vil betyde, at Wenger stadigvæk har sin berettigelse. Den eneste forlængelse, jeg ville kunne acceptere er en forlængelse, der udløses af en klausul om enten PL eller CL-triumf.
Andre aftaler ville tale imod al fodboldmæssig logik.

Jeg ville ingenlunde begræde en afsked med Arsene Wenger her og nu, men realistisk så er han træner minimum 1 år endnu. Og det skal blive ved 1 år - medmindre mirakler sker.

Arsene Wenger har gjort ufatteligt meget for klubben, men man skal også huske, at Arsenal historisk set altid har været blandt de bedste engelske hold. Det er ikke først efter Wenger, at vi blev en topklub i England. Arsenal havde allerede 10 mesterskaber - Wenger har tilføjet yderligere 3.
Men vi er nået dertil, hvor der skal en ny æra til. Kan Wenger starte denne nye æra med en mesterlig 16-17-sæson. Det er svært at tro på. Og dermed skal skiftet senest komme næste sommer. Og tak for det store bidrag, Arsene.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 17. May. 2016 18:23

araAFC wrote:Arsene Wenger er en skikkelse som - om man vil det eller ej - ikke bare kan fyre. Burde man have gjort det, eller burde man gøre det? Det kan man sagtens argumentere for.

Nu er sagen den, at Wenger realistisk set minimum er træner én sæson mere. Og det er det, jeg vil forholde mig til. Men ville det give mening at skifte manager denne sommer? Ja, det synes jeg.

Næste sæson er potentielt sidste sæson med Wenger ved roret. Og det er fint. resultaterne har været lunkne for længe, og denne sæson burde have været sæsonen, der gav et mesterskab. Det fik vi ikke.
Derfor kan en kontraktforlængelse på nuværende tidspunkt ikke komme på tale.
Det er klart at en PL-titel i næste sæson vil betyde, at Wenger stadigvæk har sin berettigelse. Den eneste forlængelse, jeg ville kunne acceptere er en forlængelse, der udløses af en klausul om enten PL eller CL-triumf.
Andre aftaler ville tale imod al fodboldmæssig logik.

Jeg ville ingenlunde begræde en afsked med Arsene Wenger her og nu, men realistisk så er han træner minimum 1 år endnu. Og det skal blive ved 1 år - medmindre mirakler sker.

Arsene Wenger har gjort ufatteligt meget for klubben, men man skal også huske, at Arsenal historisk set altid har været blandt de bedste engelske hold. Det er ikke først efter Wenger, at vi blev en topklub i England. Arsenal havde allerede 10 mesterskaber - Wenger har tilføjet yderligere 3.
Men vi er nået dertil, hvor der skal en ny æra til. Kan Wenger starte denne nye æra med en mesterlig 16-17-sæson. Det er svært at tro på. Og dermed skal skiftet senest komme næste sommer. Og tak for det store bidrag, Arsene.
Meget enig, vil oenske et Wenger traeder tilbage allerede nu og lader andre kraefter komme til. Han bliver dog helt sikkert til og med naeste saeson, men uanset resultaterne naeste saeson boer det vaere hans sidste.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 20. May. 2016 23:56

Stemte farvel nu. Når man har ventet i ca. seks år, er det ikke svært at stemme i denne sammenhæng.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Post Reply