Taktik, formationer og spillestil

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Taktik, formationer og spillestil

Post by Olitast » 5. Jun. 2016 16:02

I mangel af en eksisterende tråd tillader jeg mig at starte en ny med det formål, at vi kan diskutere taktik, formationer og spillestil om det så være sig i al almindelighed eller som forberedelse til eller reflektion over specifikke kampe.

Anledningen er Girouds interview efter Skotland-kampen og hans kommentarer til det formodentlig nært forestående Vardy-køb, hvilket vil stille os med 2 vidt forskellige striker-typer, som formodentlig kommer til at kæmpe ligeligt om pladsen med vores nuværende formation.

Girouds interview

Heri kommenterer Giroud - lidt jokende - at vi så burde spille 4-4-2, formodentlig for at tilgodese egen spillestil, så udtalelsen skal i sig selv tages med et gran salt, omend jeg finder den meget interessant.

I meget, meget længe har vi nærmest taget for givet, at vi stiller op i en 4-2-3-1-formation, men som jeg erindrer det fungerede eksempelvis Henry og Bergkamp i deres prime som 2 angribere, der komplimenterede hinanden med henholdsvis gennembrudskraft og kreativitet. På samme måde ville en Vardy-Giroud-duo kunne komplimentere hinanden med at være en henholdsvis meget målrettet angriber og en spildeltagende angriber.

Idéen synes jeg er spændende, men en ændring for at tilgodese én kæde betyder selvfølgelig også, at andre kæder tilsvarende skal tilpasse sig. Det største problem, jeg umiddelbart ser i at spille med 2 angribere, som jeg grundlæggende synes er en meget interessant idé at bruge til visse kampe er at få integreret Özil, som netop har fundet sit verdensklasse-niveau i midten. Hvordan ved jeg ikke på stående fod, det kan gøres, uden vi samtidig mister vores defensive gardering på midtbanen, men måske Xhaka åbner op for muligheder.

Grundlæggende synes jeg, det er sundt at eksperimentere lidt og i særdeleshed tilpasse sig sine modstandere, så jeg synes ikke decideret, at én formation bør være den "rigtige", endelige eller eneste.

Hvad siger I til Girouds udtalelser ift. formationsændringen?

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Taktik, formationer og spillestil

Post by araAFC » 5. Jun. 2016 20:01

God idé. En tråd jeg et par gange har savnet, hvor man har ledt efter et sted at diskutere disse emner.

4-4-2 er på flere måder delvist på vej tilbage, og vi ser at hold har stor succes med systemet. I England har Leicester lige vundet mesterskabet, mens Atletico Madrid ikke behøver nærmere præsentation.

Som jeg ser det er det en formation, der kræver en anelse mere disciplin, men kan være vanvittigt effektivt - især i kontraspillet. En kombination af Giroud og Vardy ville da også typemæssigt kompensere hinanden nogenlunde.
Dog skal man nødvendigvis anvende Özil enten som kant eller smide enten Giroud eller Vardy på bænken, og så i stedet spille 4-4-1-1. Det er et lille problem, men Özil på en kant i en 4-4-2 kunne også fungere. Atletico bruger eksempelvis også Koke som kant. Alexis ville umiddelbart passe fint ind som kant i en 4-4-2.

Forudsat at vi køber Vardy og stopper ved det, så kunne det se sådan ud:
Cech
Bellerin - Merte - Kosc - Monreal
Özil - Vælg selv to spillere - Alexis
Vardy - Giroud

Vælger man at bruge Özil længere fremme, så ville Ramsey eksempelvis kunne spille kanten. Eneste forhindring, synes jeg, er, at Özil er vores bedste spiller, og at det derfor giver mening, at vi spiller et system, hvor han kan stråle. Ydermere er 4-5-1 jo ingenlunde et dødt system, som ikke har succes. Real Madrid vandt CL. Barcelona blev mestre. Bayern blev mestre. Chelsea vandt PL med systemet i 14/15.

At kunne anvende to forskellige systemer alt efter modstander, samt hvem der er 100% fit, ville dog være en fordel. Desuden vil det gøre det sværere for vores modstandere at forberede sig til vores kampe.
Men man må huske, at det er utrolig sjældent at trænere decideret skiftet mellem forskellige systemer, og ofte er det i stedet for mentaliteten og tilgangen, der ændres. Man kan eksempelvis godt argumentere for, at en 4-4-1-1 med Özil blot er en variant af vores eksisterende 4-5-1, hvor kanterne får lidt flere defensive pligter.

Lad os afvente og se, hvad der sker i pre-season. Hvis der skal eksperimenteres med 4-4-2, så vil vi formegentlig se et par kampe med formationen der.

En vigtig brik i en eventuel 4-4-2 ville bestå i at give Özil ekstremt meget frihed, mens Bellerin ligeledes skal bidrage med løb på kanten, mens Vardy samtidig skulle være placeret i højre side, så han også kan bidrage bredt. Dermed kan Özil stadigvæk være den spillemæssige drivkraft, og midtbaneduoen bør få instrukser, hvor de skal have et dybt udgangspunkt, så defensiven efterlades forsvarssløs, når Bellerin nødvendigvis skal med frem hver gang.

Jeg kan sagtens se en 4-4-2 fungere med de spillere, som Arsenal råder over, men om det giver et bedre sportsligt fundament end det nuværende 4-5-1-system ved jeg ikke.

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 8. Jun. 2016 16:02

4-4-2 har flere fordele. Som udgangspunkt er den nemmere at tilpasse modstanderen alt afhængig af modstanderen. Den er også nemmere at ændre på taktisk i løbet af kampen. Det store issue bliver den midtbanen som skal være meget disciplineret. Der stilles større krav til vores kantspillere samt at den defensive midtbane skal være utrolig stærk.
Jeg synes også, at vores spillere passer godt ind til systemet. Jeg synes dog, at vi skulle holde Øzil på midten hvor han er bedst. Eventuelt i en diamantformation. Min bekymring er hvor Sanchez passer ind i systemet. Trods han er en fighter og løbestærk kræver den mere af ham fysisk at skulle spille kant i en 4-4-2. Der ser jeg mere en Ramsey som egnet. Og hvor skal Cazorla være?
Fordelen i en 4-4-2 er at det vil være nemmere at rotere. Trænger Øzil til en pause kan Cazorla eller Wilshere tage over. På den defensive midt har vi nu Xhaka, Coqeulin og Elneny der kan skiftes. Køber vi Vardy eller en anden angriber kan han, Giroud, Sanchez og Walcott(hvis han bliver) spille op foran hvor der både kan skabes fart og styrke.
Kanterne kan dannes af Ramsey, Iwobi, Welbeck og Campbell, Chamberlain(hvis han også bliver). Udover det er formation langt mere flexibel da man kan bruge både Øzil, Cazorla, Walcott og Sanchez på kanten. Er man til et mere defensivt udgangspunkt danner man midtbanen af Xhaka, Ramsey og Coqeulin og så lader Øzil være lidt hængende bag angriberne og så bruger backerne til at komme frem på kanterne ved omstillinger.
Skal man ændre taktisk defensivt i kampen så piller man en angriber ud og sætter en kant ind og flytter Ramsey ud på den anden kant og så har man en 4-4-1-1/4-5-1. Skal man ændre offensivt tager man en central midtbane ud og sætter en kant ind. Så har vi diamantmidtbane med 2 offensive kanter.
Langt mere flexibel system og vi har flere til at dække de respektive positioner. En mulig opstilling kunne være:

Cech

Bellerin- Merte-Kosc- Monreal

Ramsey- Coquelin- Xhaka

Øzil

Sanchez- Giroud

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 8. Jun. 2016 20:59

Formationer er lidt en sjov størrelse i fodbold.

Wenger kalder selv formationen i Arsenal for 4-3-3, mens jeg vil kalde det for 4-2-3-1.

Men hvis jeg skulle dele formationen op efter forsvar og angreb vil jeg mene, at holdet forsvarer ret struktureret i en 4-4-2, hvor fx Özil ligger sig ved siden af Giroud. Angrebet er derimod (bevist) ustruktureret og derfor er det svært at sætte tal på, men jeg vil nok kalde 2-5-3 eller 2-4-4 med meget høje backs i hver side.

I min verden er selve formationen dog ikke så vigtig. Det handler mere om at spillerne ved hvordan de skal håndtere de enkelte situationer i kampene. Pep Guardiola er min favorittræner indenfor taktik fordi han anvender 3-4 basisformationer i hver sæson som han kan ændre fra kamp til kamp og også i løbet af en kamp. Derudover er der variationer i hver basisformation som spillerne kan anvende afhængig af modstanderne og deres taktik. Det er en ekstremt struktureret tilgang på den første 2/3 af banen, men det ser ofte varieret og intuitivt ud for spillerne. Det er helt enestående i moderne fodbold. Det kræver meget taktisk begavede fodboldspillere at navigere rundt i de forskellige muligheder, men langt hen ad vejen har Peps metoder været en kæmpe succes og jeg er spændt på om han tør være ligeså taktisk fleksibel i Premier League med Citys spillermateriale.

Südkurve
Normal Bruger

Post by Südkurve » 4. Jul. 2016 12:47

Image

Jeg har altid tænkt at en opstilling som denne ville være ideel for vores spillere. Giroud spiller bedst med en mobil angrebsmakker som f.eks. Griezmann, Alexis er bedst omkring feltet og en fantastisk afslutter, Özil SKAL spille CAM, Ramsey kan tage sit udgangspunkt i højre side, men bliver alligevel dækket af de to andre CM'ere, El Neny som tovejs/balancespiller, Xhaka som dybdeliggende, spilstyrende playmaker. Begge backs fyrer alligevel fremad og dækker derfor kanterne.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 2. Aug. 2016 15:30

Glimrende artikel om vores formationsmuligheder.

http://www.itsroundanditswhite.co.uk/20 ... e-4-2-3-1/
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Olitast

Post by Olitast » 11. Sep. 2016 10:34

Virkelig interessant artikel, som sætter ord på nogle af de ting, jeg ikke har evnet. En ekstra krølle på hans version er så også, at vores returløb efterlader unødvendigt mange (midtbane)spillere højt oppe på banen, da de netop ligger på flad linje og ikke som trekanter.

Slutningen vedrørende de taktiske managers' indtog i PL og om det kommer til at ændre ligaens generelle spillestil har jeg dog svært ved at se ske, men det er en spændende hypotese ikke desto mindre.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 11. Sep. 2016 12:00

Olitast wrote:
Virkelig interessant artikel, som sætter ord på nogle af de ting, jeg ikke har evnet. En ekstra krølle på hans version er så også, at vores returløb efterlader unødvendigt mange (midtbane)spillere højt oppe på banen, da de netop ligger på flad linje og ikke som trekanter.

Slutningen vedrørende de taktiske managers' indtog i PL og om det kommer til at ændre ligaens generelle spillestil har jeg dog svært ved at se ske, men det er en spændende hypotese ikke desto mindre.
Having highly positioned midfielders during build-up can be beneficial, especially for a direct team. The increased numbers farther up the pitch equate to more targets for a long-ball and, if that isn’t successful, more players to try and win the ball back. But Arsenal aren’t West Brom, and the disconnect does more harm than good.

Specielt dette afsnit, illustrerer meget godt alle mine frustrationer ved Ramsey som CM. Det er mere reglen end undtagelsen, at han går AWOL i vores opbyggende spil, og så kan vores bagerste kæde ellers står og glo på en mur af modstandere og ingen at spille til. Det hænger ekstremt dårligt sammen med vores filosofi om short passing. Hvis det ellers er vores filosofi stadig. Ærligt talt har jeg efterhånden svært ved at se, hvad planen egentlig er i vores opbyggende spil.

Derudover tror jeg egentlig, at det er korrekt nok, at vi vil se en lille revolution i spillet i PL. Ranieri startede allerede sidste år med at bringe overfaldsfodbolden til ligaen, hvilket kastede et mesterskab af sig (naturligvis ikke kun pga overfaldsbolden), og Klopp og Guardiola kommer helt sikkert også til at bringe dette ind i PL. Jeg tror, det bliver ret afgørende. Vi så allerede i denne weekend, hvordan det kan være et vigtigt parameter. City og Saints gjorde det ganske fornuftigt og ødelagde meget for sine respektive modstandere. Arsenal og Man Utd gjorde det forfærdeligt, og gjorde det dermed utrolig svært for sig selv. Arsenal valgte stort set ikke at presse, imens Man Utd gjorde noget endnu værre ved at gå i halvhjertet pres uden at skubbe sine to centrale midtbanespillere op. Mourinho og Utd skal være glade for, at de kun var nede med én i pausen, for der var ret beset klasseforskel til 3-4 mål i første halvleg. Vi må bare håbe på, at han sætter sit hold lige så håbløst op, når de skal møde os.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 30. Oct. 2016 15:16

West Ham i dag også med et 3-mandsforsvars (el. 5 alt efter hvordan man ser det).

Guardiola gør det nogle gange, Conte vil gerne gøre det, i Juventus ser man det og efterhånden eksperimenterer flere og flere med det.

Er det et system, der fortsat vil blive mere populært? Giver det fordele man ikke kan få ved 4-3-3 (4-5-1) eller 4-4-2?

Som jeg ser det bliver begge wingbacks pludselig meget, meget vigtige, og de skal evne det. De 3 centrale forsvarsspillere får en anelse mere frihed, hvor een af dem kan gå frem og deltage på midten, da der skal brydes bolde. Midtbanespillerne kan bevæge sig mere flydende. Offensivt ændrer det vil ikke så meget?

I Arsenal har man faktisk et fornuftigt spillermateriale til at udføre en formation med et 3-mandsforsvar. Koscielny, Mustafi og Monreal kunne fint være de tre tilbage, hvor Mustafi skulle være ham, der gik op og pressede. Både Gibbs og Bellerin bør være fine som wingbacks. Og som City viser det i går, så kan man måske tilmed tillade at spille med en relativt offensiv spiller som "wingback"; de brugte Sterling og Nolito, hvor de så i stedet havde en konservativ central kerne i 2*Fernando + Gündogan. Lignende kunne også gøres i Arsenal.

Klassisk tilgang, navnene er bare for at illustrere - måske passer andre spillere bedre ind:
Bellerin - Holding - Mustafi - Koscielny - Gibbs
Xhaka - Cazorla
Özil - Alexis
Giroud

Guardiolas tilgang i går:
Koscielny - Mustafi - Monreal
Walcott - Xhaka - Coquelin - Cazorla - Iwobi
Özil
Alexis

Vi kommer nok ikke til at se det med Wenger, men hvis en ny træner kommer til sommer, så kan det blive aktuelt. Jeg synes, det bliver mere og mere populært.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 1. Nov. 2016 1:02

araAFC wrote:
Klassisk tilgang, navnene er bare for at illustrere - måske passer andre spillere bedre ind:
Xhaka - Cazorla
Özil - Alexis
Giroud

Özil
Alexis

Vi kommer nok ikke til at se det med Wenger, men hvis en ny træner kommer til sommer, så kan det blive aktuelt. Jeg synes, det bliver mere og mere populært.
3-5-2 har bestemt sine fordele.
Man spiller med to angribere, hvilket oftest er farligere og lettere for angriberne, og samtidig beholder man flertallet på midten. Jeg er af samme grund mest til din første variant men med Alexis skubbet op ved siden af Giroud.
Til gengæld får man også en ekstra forsvarsspiller på banen, der er dårligere på bolden, hvilket alt andet lige vil medføre en dårligere boldomgang. Det er heller ikke, fordi vi vrimler i dygtige centerbacks.

Derudover fryser helvede til is, før Wenger prøver sig med sådan en opstilling.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Olitast

Post by Olitast » 2. Nov. 2016 21:52

araAFC wrote:West Ham i dag også med et 3-mandsforsvars (el. 5 alt efter hvordan man ser det).

Guardiola gør det nogle gange, Conte vil gerne gøre det, i Juventus ser man det og efterhånden eksperimenterer flere og flere med det.

Er det et system, der fortsat vil blive mere populært? Giver det fordele man ikke kan få ved 4-3-3 (4-5-1) eller 4-4-2?

Som jeg ser det bliver begge wingbacks pludselig meget, meget vigtige, og de skal evne det. De 3 centrale forsvarsspillere får en anelse mere frihed, hvor een af dem kan gå frem og deltage på midten, da der skal brydes bolde. Midtbanespillerne kan bevæge sig mere flydende. Offensivt ændrer det vil ikke så meget?

I Arsenal har man faktisk et fornuftigt spillermateriale til at udføre en formation med et 3-mandsforsvar. Koscielny, Mustafi og Monreal kunne fint være de tre tilbage, hvor Mustafi skulle være ham, der gik op og pressede. Både Gibbs og Bellerin bør være fine som wingbacks. Og som City viser det i går, så kan man måske tilmed tillade at spille med en relativt offensiv spiller som "wingback"; de brugte Sterling og Nolito, hvor de så i stedet havde en konservativ central kerne i 2*Fernando + Gündogan. Lignende kunne også gøres i Arsenal.

Xhaka - Cazorla
Özil - Alexis
Giroud

Özil
Alexis

For at kommentere på det fremhævede, så vil jeg netop argumentere, at det betyder en del offensivt, da det både fjerne en dygtig tekniker, som Kejser også påpeger, men endnu vigtigere fordi, det stiller enormt høje krav til vores wingbacks. Her er Bellerin fuldstændig oplagt, men jeg ser hverken Gibbs eller Monreal som stærke nok til at indgå i en 3-5-2, og hvis vi skulle til at trække på en af vores nuværende kræfter, så vil det kræve noget tilvænning eller sågar omskoling, før vi vil være kampdygtige med dén formation, tror jeg.

Idéen kan jeg rigtig godt lide, men jeg synes ikke, vi har spillermaterialet. Faktisk bliver det ret spændende og se, om Conte overhovedet vil lykkedes med det i Chelsea (er de begyndt at spille med det endnu?). Hvis det fuldstændig fejler på den lange bane, så er det et vidne om, at det er en formation, der kræver bestemte spillere.

Som jeg ser det, mangler vi i hvert fald en midterforsvar til at supplere Koscielny og Mustafi og en venstre wingback i en start XI til en 3-5-2-formation. Til de tre centrale midtbanepladser burde vi have rigeligt med spændende konstellationer, Koscielny og Mustafi er selvskrevne og Alexis og Giroud ville potentielt kunne udgøre en rigtig spændende angrebsduo, som jeg også gerne isoleret set så afprøvet i enhver anden formation, hvor vi ikke blot har én angriber låst fast oppe i toppen.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 17. Nov. 2016 8:20

Det passer nok ikke ideelt i denne tråd, men i mangel af bedre tråde laver jeg indlægget her.

Jeg er lidt begejstret for den stærke engelske tradition med spillenumre ift. spillerpositioner. Traditionelt har spillernumrene fordelt sig således i den klassiske 4-4-2:
---- 1
2 - 5 - 6 - 3
7 - 4 - 8 - 11
-- 9 - 10

Jeg mener ikke, at der er en fast tradition for hvilken position de to midterforsvarer har (om de er højre eller venstre side), så de er sat tilfældigt ind. 4'eren er den defensive midtbanespiller, som i hollansk og dansk fodbold bliver kaldt 6'er, mens 8'eren er boks-til-boks-spilleren. Ift. de to angriberpositioner er 9'eren typisk den store target-spiller, mens 10'eren der den mere mobile type, der søger bredt og dybt.

I en 4-2-3-1 vil det se således ud:
---- 1
2 - 5 - 6 - 3
-- 4 - 8
7 - 10 - 11
--- 9

Jeg synes, at man fra klubbens side skal forsøge at bevare nummertraditionen i størst mulig omfang. Men når eksempelvis Alexis brændende ønsker sig nummer 7 er det fint at respektere hans ønske.

Mine realistiske ønsker til nummerskifte før 2017/18-sæsonen:
- Cech: 1
- Bellerin: 2
- Xhaka: 4
- Mustafi: 5 (afhænger af om Gabriel bliver solgt)
- Ozil: 10 (skulle eftersigende være et stort ønske fra Ozil)
- Iwobi/ny: 11

Er jeg den eneste, der har denne særlige interesse? :)
Last edited by Mr. Wenger on 18. Aug. 2017 21:41, edited 1 time in total.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Jan. 2017 10:49

Vil gerne fortsætte debatten om 3-4-3 nu da den er blevet så populær..

Conte har stor succes med sit 3-4-3. Mourinho skiftede fra 4-3-3 til 3-4-3, altså med tre mænd i bagkæden, og vendte et potentielt nederlag til sejr..

Er 3-4-3 formationen på vej frem til fordel for 4-2-3-1 opstillingen..? Mener at Guardiola også yndede at spille den formation med Bayern og Barcelona.

Jeg tænker bare at et 3-4-3 formation betyder at holdet er mere sårbart..Men så kunne Bellerin, qva sin hurtighed bruges på midtbanen..?

Problemet er at 3-4-3 formationen ikke passer til "Nr. 10 rollen" til Özil..Med mindre han ligger fremskudt som offensiv del af midtbanen..

Hvordan kunne en 3-4-3 opstilling se ud for os...?
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 3. Jan. 2017 14:14

Som jeg ser det, så stiller taktikker med 3-mands-forsvar en anelse større krav til de enkelte spilleres kvalitet.

Man kan også argumentere for, at den egentlig taktiske opstilling er af mindre betydning, hvis man har kvaliteten, det taktiske oplæg og løbevilligheden. Har man det, så vil mange formationer i praksis minde om hinanden.

I en 4-5-1 (4-3-3) vil en defensiv midtbanespiller tilnærmelsesvis have samme rolle som een af de centrale forsvarsspillere i en 3-4-3 (- el. 3-5-2). Ligesom een af forsvarsspillerne også skal skubbe en anelse mere op, når man angriber.
En 4-4-2 kan også i praksis være stort set identisk med en 4-5-1, såfremt een af angriberne arbejdere mere tilbage i banen. Ligeledes kan flere 4-5-1-formationer give anledning til at den offensive midtbane stort set er angriber.

Der hvor jeg ser fordelen i et 3-mands-forsvar er i det defensive. Man har en mere defineret rolle ift. hvem, der skal blive tilbage. I flere år skreg vi efter en defensiv midtbanespiller. Jeg forestiller mig, at man kan løse et sådan problem lettere i et 3-mands-forsvar, da rollerne er mere klare.

Flere nævner at eksempelvis Özil ikke ville passe så godt ind, hvis man spiller med 3 mand i forsvaret. Uenig. Özil og Alexis ville være ganske fine i en 3-5-2-opstillingen, hvor de var de 2 forreste. Alternativt har Manchester City jo også anvendt Silva dybere i banen end tidligere i år - og det har været med fin succes. Jeg tror godt, man kan gøre det samme med Özil.

Jeg synes ikke, at man skal falde pladask for taktikkerne med 3-mands-forsvar, men man kan heller ikke negligere nogle af fordelene (- og ulemperne), det kan give.
Villighed og dygtighed til at anvende begge systemer kunne være fordelagtigt. Dels kan man angribe forskellige kampe mere taktisk forskelligt, ligesom man også lettere kan gøre brug af bredden i truppen, hvis man spiller systemer, der tilgodeser de forskellige spillertyper. Nogle gange kan det være defensive spillere, der er på backs (- som Chelsea), eller mere offensive spillere (- som Man. City). Flere centrale forsvarsspillere kan være i kampform. Kantspillere bliver tilgodeset med 4-5-1, mens de oftest får et hvil med 3-mands-forsvar.

Jeg tvivler på, at Wenger vil ændre meget taktisk, før han stopper. Et navn, jeg kunne se om en interessant arvtager, Allegri, er rigtig glad for netop 3-5-2. Dog anvender han også 4-3-1-2 (groft sagt 4-4-2 diamant). Jeg ville gerne se samme villighed til at ændre taktisk opstilling. Jeg tror, det giver fordele.
Da jeg så Juventus mest (- primært CL) var det dog eksempelvis med Pogba og Vidal som de brede midtbanespillere i begge opstillinger, og de er langt mere dynamiske end de fleste. Og det kan være derfor, at de ikke rigtig har anvendt kantspillere. Det ser ud til, de har gjort det samme i år - dog med mindre dynamiske spillere. Jeg har dog ikke rigtig set noget Juventus.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 18. Apr. 2017 9:39

For første gang i 20 år :shock:

Wenger med et 3-mands forsvar i kampen mod M'borough i PL.

Gabriel-Kos-Holding
OX-Ramsey-Xhaka-Monreal
Özil-Alexis
Giroud.

Resultatet bliver en 2-1 sejr. Omend modstanderen kom lige lovligt meget over fløjen når de angreb.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply