Sæsonen 2016/17

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Gabe
Site Moderator

Re: Sæsonen 2016/17

Post by Gabe » 28. May. 2017 22:49

Er I enige i deres betragtning af vores nye gutters sæson?
Holding har været over alt forventning og Xhaka har godt nok vist en anden kvalitet de sidste par uger..

http://dailycannon.com/2017/05/xhaka-mu ... ers-rated/

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 28. May. 2017 23:15

Gabe wrote:Er I enige i deres betragtning af vores nye gutters sæson?
Holding har været over alt forventning og Xhaka har godt nok vist en anden kvalitet de sidste par uger..

http://dailycannon.com/2017/05/xhaka-mu ... ers-rated/
Holding ligner et scoop, og fortjener en høj karakter. Xhaka har været voldsomt god mod slutningen af sæsonen, mens Mustafi startede flot, hvorefter det blev ganske rædsomt. Sidenhen har Mustafi dog løftet sig igen - primært efter systemskiftet. Købet af Lucas er besynderligt, da Wenger åbenlyst ikke har været specielt begejstret, selvom han ofte har gjort det fint.

Jeg ville skrue ned for samtlige vurderinger pånær Holdings. På sigt kan både Xhaka og Mustafi vise sig som rigtig gode indkøb, men at give dem 8/10 er ikke retvisende for deres præstationer i denne sæson, når både pris- og forventningsniveau var, som det var.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 29. May. 2017 11:10

Det var den sæson. Skørt at vi kan være så stabile i vores 'præstationer' over årene. I år har jeg fulgt mindre med end tidligere. Forventningerne var simpelthen for lave, og det er blevet trættende med det evige mønster. I den forstand slutter det over forventning for mig med flere gode holdindsatser i de sidste kampe, endnu en FA-pokal vundet på smukkeste vis og trods alt en rimeligt sikker plads i Europa League og i hvert fald teoretisk spænding til det sidste. Men det sidste gode run kom jo også på en baggrund af at vi mødte hold uden meget at spille for og ikke var under så stort pres længere fordi vi var afskrevet. Jeg tror ikke man skal lægge så meget i systemskiftet på sigt. Hvis Wenger bliver, vil vi med stor sandsynlighed se nøjagtig det samme billede næste sæson.

Min Player of the Season er Nacho Monreal. Stabilt højt niveau på tre forskellige pladser og en holdånd som mange af vores øvrige spillere savner.

Alexis har selvfølgelig været altafgørende og er i det hele taget en utrolig spiller, men det er som om han og holdet (Wenger?) ikke helt passer sammen. Men Wengers og klubbens uafklarethed og de deraffølgende turbulente tider har heller ikke hjulpet tror jeg ikke. Jeg under ham at spille på et hold der tror lige så meget på det som han gør, og hvor han ikke skal afgøre det hele selv. Om han så formår det, er uvist, men i hvert fald for Chile virker det til at han indgår fint i kollektivet.

Special mention til Rob Holding. En fornøjelse at se ham spille. Masser af selvtillid.

Fremtiden tegner i det hele taget lys med spillere som ham, Iwobi, Chambers, Ox, Bellerin, Maitland-Niles m.fl.

Nu kommer silly season. Mit håb er at der kommer en hurtig afklaring på Wenger (mon ikke han bliver?) og at der ikke opstår en transfersaga omkring Özil og Alexis. Og som sædvanlig håber jeg at vi beholder alle drengene. De er jo mit hold. Undtagen Walcott. Nu må det være godt.

Post Reply