Sæsonen 2017/2018

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

peterdebel
Normal Bruger

Sæsonen 2017/2018

Post by peterdebel » 14. Jun. 2017 10:16

Kampprogram:

Image
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Re: Sæsonen 2017/2018

Post by AndersArsenal » 14. Jun. 2017 11:17

Det er altid svært at sige noget om kampprogrammet. Der er fordele og ulemper ved alle måder, det er blevet skruet sammen på, og det kan ændre sig drastisk afhængigt af, hvordan det går i andre turneringer.

Jeg er dog ubetinget glad for, at vi starter med en hjemmekamp, selvom det jo egentlig er ligegyldigt, hvis ikke holdet er klar til den tid, som det har haft en tendens til ikke at være de senere år. Det regner jeg dog med i år, fordi der ikke er slutrunde.
Image

Danne
Arsenal Danmark medlem

Post by Danne » 14. Jun. 2017 14:38

Anders siger det meget godt. Alligevel kan jeg dog godt lide, at det generelt er et "lettere" kampprogram i de sidste 10 kampe. United ude undtagen, men HVIS vi kan holde dampen oppe til marts måned, så kunne det blive spændende!
"I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make sure this happens”.

Ken Bates, nu ejer i Leeds.

Seb'82
Normal Bruger

Post by Seb'82 » 14. Jun. 2017 16:26

Synes altid det er svært at se hvor godt programmet er. Nedenstående fra Sky Sport hjælper ikke på det:

POST-EUROPA LEAGUE SCHEDULES

ARSENAL

As if dropping into the Europa League wasn't disappointing enough for Arsenal, they have now been handed a horrible run of Premier League fixtures directly after their group games. Arsene Wenger's side will rack up the miles with five of their six fixtures coming away from home, including long trips to Everton, Manchester City and Burnley. Arsenal may have little choice but to rest their stars in the Europa League.

Sept 16: Chelsea (a)

Sept 30: Brighton (h)

Oct 21: Everton (a)

Nov 4: Manchester City (a)

Nov 25: Burnley (a)

Dec 9: Southampton (a)

Danne
Arsenal Danmark medlem

Post by Danne » 14. Jun. 2017 17:07

Seb'82 wrote:Synes altid det er svært at se hvor godt programmet er. Nedenstående fra Sky Sport hjælper ikke på det:

ARSENAL

As if dropping into the Europa League wasn't disappointing enough for Arsenal, they have now been handed a horrible run of Premier League fixtures directly after their group games. Arsene Wenger's side will rack up the miles with five of their six fixtures coming away from home, including long trips to Everton, Manchester City and Burnley. Arsenal may have little choice but to rest their stars in the Europa League.

Selvom det sikkert er naivt at tro, så satsede jeg da også på at Wenger ville sende et Capital One cup lignende hold til EL gruppespillet! Alt ind på PL først og fremmest.
"I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make sure this happens”.

Ken Bates, nu ejer i Leeds.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 14. Jun. 2017 22:04

Danne wrote:
Seb'82 wrote:Synes altid det er svært at se hvor godt programmet er. Nedenstående fra Sky Sport hjælper ikke på det:

ARSENAL

Selvom det sikkert er naivt at tro, så satsede jeg da også på at Wenger ville sende et Capital One cup lignende hold til EL gruppespillet! Alt ind på PL først og fremmest.
All in på EL. Vi vinder alligevel ikke PL, men vi er faktisk favoritter til EL.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 16. Jun. 2017 9:20

FAXE wrote:
Danne wrote: Selvom det sikkert er naivt at tro, så satsede jeg da også på at Wenger ville sende et Capital One cup lignende hold til EL gruppespillet! Alt ind på PL først og fremmest.
All in på EL. Vi vinder alligevel ikke PL, men vi er faktisk favoritter til EL.
Jeg er helt enig med Danne. EL er prestigemæssigt maksimalt på niveau med FA Cup, så jeg ser gerne at man sparer op til 11 spillere til alle udekampe, og lidt færre spillere til hjemmekampene.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 28. Jun. 2017 9:39

Hvis der er et bedre sted at poste den her må i sige til.
Vores spillesystem for kommende sæson er på mange hjemmesider antaget at være 3-4-3, eller hvad vi vælger at kalde det.
Arseblog har kastet sig ud i en statistisk vurdering af hvordan vi har leveret i de to forskellige systemer. Spændende snak - men totalt ubrugelig til at vurdere noget som helst, i mine øjne.
http://news.arseblog.com/2017/06/arsena ... e-numbers/
Ubrugelig fordi der er så mange faktorer der påvirker udfaldet i banen. Altså det andet system var så gennemspillet at alle andre vidste hvad der ville ske og hvad de skulle forvente. Efter systemskiftet, har de skulle finde ud af hvilket Arsenal de mødte og hvordan de skal angribes.
Personligt synes jeg det har været dejligt at de forreste har fået færre defensive opgaver, og at der så samtidig er kommet mere klare defensive forpligtigelser til de andre spillere.
Jeg håber dog at vi kommer til at se begge opstillinger praktiseret den kommende sæson, afhængigt af modstandere og tilgængelige spillere.

Jeg håber dog man forbereder sig til sæsonen med fokus på et system, i forhold til salg, forlængelser og indkøb.
At gå kynisk til værks i trupplanlægningen er i mine øjne helt essentielt. Hvor er truppens svageste punkter nu, om et år og om to år.
Og så køb på baggrund af det, hvor truppen er svagest nu skal der hentes her og nu erstatninger, gerne PL proven. Hvor truppen er svagest om et år skal der hentes yngre etablerede spillere og hvor truppen er svagest om to år hentes der talenter.
Tilsvarende tilgang bør anvendes ift. spiller afgange. Hvem bidrager mest nu, om et år og om to år og så sammenhold med deres salgsværdier og betydning for spillet. Cazorla og Arteta burde jo begge være erstattet en sæson tidligere end de blev - og det kunne man med deres form og skades forløb godt have forudset!
Der bør også være noget kynisme ift. skadede spillere. De behøver ikke sendes videre, men man bør ikke regne med en spiller som Wilshere tilgængelig en hel sæson - og det bør kontrakterne også afspejle.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 28. Jun. 2017 12:55

cnissen wrote:Hvis der er et bedre sted at poste den her må i sige til.
Hmm..Jeg ville have postet den her tror jeg..

viewtopic.php?f=2&t=7776

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Jul. 2017 15:43

Vi kan glæde os til at vores første kamp, hjemmekampen mod Leicester, bliver vist på SkySport1,og sikkert også 6'ern, Fredag d. 11.august kl. 20.45.

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 6. Jul. 2017 15:55

Synes det var lige voldsomt nok at starte en ny tråd til mit spørgsmål, så det kommer lige her i stedet.

Er vi ikke enige om, at kampen mod Bournemouth den 9. september ikke kan blive rykket væk fra lørdag kl. 15 (engelsk tid) efter, at de opdaterede TV-kampe for de næste par måneder netop lige er offentliggjort?

Havde den være rykket til eksempelvis søndag kl. 16, så var jeg ikke i tvivl, men nu ligger kampen, hvor den hele tiden har gjort, så bliver lige pludselig i tvivl, om den stadig kan rykkes.

Har været over og se Arsenal mange, mange gange før, men bliver sgu altid i tvivl mht. de regler der :wink:

På forhånd tak.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 6. Jul. 2017 21:49

Michael-Arsenal wrote:Synes det var lige voldsomt nok at starte en ny tråd til mit spørgsmål, så det kommer lige her i stedet.

Er vi ikke enige om, at kampen mod Bournemouth den 9. september ikke kan blive rykket væk fra lørdag kl. 15 (engelsk tid) efter, at de opdaterede TV-kampe for de næste par måneder netop lige er offentliggjort?

Havde den være rykket til eksempelvis søndag kl. 16, så var jeg ikke i tvivl, men nu ligger kampen, hvor den hele tiden har gjort, så bliver lige pludselig i tvivl, om den stadig kan rykkes.

Har været over og se Arsenal mange, mange gange før, men bliver sgu altid i tvivl mht. de regler der :wink:

På forhånd tak.
Kampen kan godt rykkes, men vurderet ud fra de andre kampe, der spilles i samme runde, er det svært at forestille sig, at den bliver rykket pga. TV.

Sidste sæson blev vores hjemmekamp mod Leicester rykket med kun 23 dages varsel. TV-milliarderne bestemmer alt. Så er det ligegyldigt med supports på stadion, der har booket fly, tog, bus, hotel mv.

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 8. Jul. 2017 17:52

Niels Lønberg wrote:
Michael-Arsenal wrote:Synes det var lige voldsomt nok at starte en ny tråd til mit spørgsmål, så det kommer lige her i stedet.

På forhånd tak.
Kampen kan godt rykkes, men vurderet ud fra de andre kampe, der spilles i samme runde, er det svært at forestille sig, at den bliver rykket pga. TV.

Sidste sæson blev vores hjemmekamp mod Leicester rykket med kun 23 dages varsel. TV-milliarderne bestemmer alt. Så er det ligegyldigt med supports på stadion, der har booket fly, tog, bus, hotel mv.
Tak for svar, Niels. Jeg vurderede, ligesom dig, at chancen er ekstremt lille for, at kampen rykkes, og har derfor taget "chancen" og bestilt flybilletter.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 12. Jul. 2017 10:33

Petr Cech giver sit syn på den nye sæson.Han glæder sig til at komme igang, og prioriterer at gode resultater i februar og marts er fantastisk vigtige, så vi forhåbentlig ser fremgang i år:

“You need to make sure that you are prepared and ready for every game to make the most of it. Every goal and every point is very important. We believe in our ability and we believe in our squad. I think that we showed last season, especially at the end of the season, that we can compete with anybody. We just need to make sure that the period we had in February and March, which cost us the better league position, doesn’t happen again. We have a well-balanced squad with a lot of quality.”

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 18. Jul. 2017 14:34

Truppen der var afsted i Asien/Australien:

Målmænd: Cech, Ospina, Martinez
Forsvar: Nketiah, Nelson, Mertesacker, Koscielny, Bielik, Bramall, Kolasinac, Monreal.
Midtbane: Coquelon,Granit, Willock, Elneny, Ramsey, Maitland-Niles, Oxlade Chamberlain, Ozil,
Angribere: Iwobi, Walcott, Giroud, Lacazette, Malen, Welbeck.

Mange unge i denne trup som ikke har rutine i PL...Bliver spændende om de har hvad der skal til i 17/18 sæsonen

Post Reply