Overtro/ritualer ifm. Arsenal-kampe

Arsenal links eller ting man har fundet på nettet om Arsenal. Arsenal billeder, video, bøger og merchandise. Artikler og udtalelser fra fodboldverden om Arsenal. Diskussion om sjove ting og emner der vedrører eller omhandler Arsenal. Køb/salg/byttet af Arsenal ting.

Moderator: admin

Post Reply
AndersMK
Arsenal Danmark medlem

Overtro/ritualer ifm. Arsenal-kampe

Post by AndersMK » 12. Dec. 2018 13:05

Jeg tænkte at starte en tråd, hvor vi kan diskutere og dele de ritualer, vi har i forbindelse med Arsenal og kampdage, selvom det er komplet ulogisk og irrationelt.

Jeg starter selv her:
I mange år gik det altid galt for mig - eller dvs. Arsenal - når jeg havde en Arsenaltrøje på, når jeg så hjerteklubben i tv. Det samme gjorde sig gældende, hvis jeg tørrede mig i et Arsenalhåndklæde eller gik i min Arsenaljakke på kampdage.
Det gjorde sig gældende indtil denne sæson, hvor jeg fik 3. trøjen i fødselsdagsgave den 18. august på dagen hvor vi tabte mod Chelsea. Fra den efterfølgende kamp har jeg siddet i den trøje til hver kamp, og det er jo gået meget godt :-)
Derudover så spiller jeg aldrig FIFA med Arsenal på kampdage, for så taber vi.

Til gengæld har jeg altid min Arsenaltrøje fra Invincibles-season på, når jeg ser Arsenal live. Det er blevet til uafgjort mod Bolton i 2006 på Highbury, sejr mod Wolverhampton i 2011 på Emirates, uafgjort mod Schalke i Gelsenkirchen på klubturen i 2012, sejr mod QPR i 2014 og uafgjort mod Atletico Madrid på Emirates i foråret. Vi krydser fingre på, at statistikken holder i januar mod Chelsea.
“When we won the league at Tottenham, they came back 2-2 in the last-minute of the game, and they’re celebrating – because they’re happy to draw against us, obviously. And I remember saying to Mauricio Tarricco, do you realise we only need a point to be Champions? And they all [were really shocked]. So I said ‘Yes. Now we’re going to celebrate on your pitch. Bye bye!"
- Thierry Henry

Post Reply