Salgsværdi

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Salgsværdi

Post by Alansmith » 8. Mar. 2015 9:45

I mange år har man omtalt Arsenal som "Selling Club", fordi vi har solgt ud af vores profiler og anførere. Listen rummer bl.a. Vieira, Henry, Fabregas, Van Persie, Adebayor, Overmars mv. Salgene har været en konsekvens af en bevidst strategi, som Arsene Wenger allerede i 2008 meldte ud.

En måske overset tendens set over de seneste ca. 10-15 år er, at vi har afhændet mange spillere uden at få noget for dem. Listen rummer bl.a. Sagna, Bendtner, Denilson, Arshavin, Santos, Fabianski, Djorou, Almunia, Gallas, Flamini, Campbell, Pires, Kanu, Wiltord, Edu, Van Bronckhorst mv. Tendensen ser ud til at fortsætte, da vi står foran at skulle afhænde Arteta, Rosicky, Diaby og Flamini uden indtægt.

Jeg tænker, at vi er nødt til at lægge strategien om på dette punkt. Hvorfor holde fast i løntunge spillere, indtil de forlader klubben gratis? Det er jo dobbelt tab.

Der tales nu om, hvordan Walcott skal håndteres. Han nærmer sig kontraktudløb og forventes at forlange en lønstigning, der bringer ham tættere på Sanchez og Özil (140K). Det er i en situation, hvor vi har andre hurtige folk på kanterne, f.eks. Sanchez, Ox, Gnabry. Er det her, at vi skal starte en ny salgsstrategi? - at sælge i god tid og høste mere markante salgsindtægter, mens muligheden er der?

Jeg synes, at vi har set Chelsea vise vejen på dette punkt. De sælger dyrt og køber forbedringer.

Hvilke spillere har salgsværdi i vores nuværende situation og kan med fordel skippes af sted?

Edit:
* Walcott?
* Podolski?
* Mertesacker?
* Cazorla?
* Rosicky?
* Campbell?
* Szscesny?
* Wilshere?
* ?
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Titi
Arsenal Danmark medlem

Re: Salgsværdi

Post by Titi » 8. Mar. 2015 12:09

Alansmith wrote:I mange år har man omtalt Arsenal som "Selling Club", fordi vi har solgt ud af vores profiler og anførere. Listen rummer bl.a. Vieira, Henry, Fabregas, Van Persie, Adebayor, Overmars mv. Salgene har været en konsekvens af en bevidst strategi, som Arsene Wenger allerede i 2008 meldte ud.

En måske overset tendens set over de seneste ca. 10-15 år er, at vi har afhændet mange spillere uden at få noget for dem. Listen rummer bl.a. Sagna, Bendtner, Denilson, Arshavin, Santos, Fabianski, Djorou, Almunia, Gallas, Flamini, Campbell, Pires, Kanu, Wiltord, Edu, Van Bronckhorst mv. Tendensen ser ud til at fortsætte, da vi står foran at skulle afhænde Arteta, Rosicky, Diaby og Flamini uden indtægt.

Jeg tænker, at vi er nødt til at lægge strategien om på dette punkt. Hvorfor holde fast i løntunge spillere, indtil de forlader klubben gratis? Det er jo dobbelt tab.

Der tales nu om, hvordan Walcott skal håndteres. Han nærmer sig kontraktudløb og forventes at forlange en lønstigning, der bringer ham tættere på Sanchez og Özil (140K). Det er i en situation, hvor vi har andre hurtige folk på kanterne, f.eks. Sanchez, Ox, Gnabry. Er det her, at vi skal starte en ny salgsstrategi? - at sælge i god tid og høste mere markante salgsindtægter, mens muligheden er der?

Jeg synes, at vi har set Chelsea vise vejen på dette punkt. De sælger dyrt og køber forbedringer.

Hvilke spillere har salgsværdi i vores nuværende situation og kan med fordel skippes af sted?

Edit:
* Walcott?
* Podolski?
* Mertesacker?
* Cazorla?
* Rosicky?
* Campbell?
* Szscesny?
* Wilshere?
* ?
Meget enig. Skal man blive den bedste klub i verdenen uden finansiel doping, så kræver det en virkelig klog salgspolitik. Nogle gange må man være på forkant og sælge på det rette tidspunkt. Selvom det måske gør ondt.

Af de spillere du nævner mener jeg at Podolski og Campbell skal sælges. Jeg kender ikke kontraktlængden på de øvrige, men hvis de er +2 år kan de godt blive. Men hvis der kommer et godt bud bør det altid overvejes. Problemet har efter min mening ikke været at vi solgte de øvrige år - men at vi ikke købte gode nok erstatninger.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 8. Mar. 2015 13:13

Kontraktudløb:
Diaby: 2015
Flamini: 2015
Walcott: 2016
Arteta: 2016
Cazorla: 2016
Rosicky: 2016
Campbell: 2016
Podolski: 2016
Mertesacker: 2017
Szscesny: 2018

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 8. Mar. 2015 13:25

Synes ikke det giver mening at slippe Walcott og Wilshere, to relativt unge spillere, som har et kæmpe potentiale der endnu ikke er udløst/opnået. Derimod synes jeg, at man skal skyde Cazorla, Mertesacker og Poldi af, mens de stadig er penge værd. Cazorla har spillet eminent i år, men hvis Wilshere/Ramsey ikke snart kan magte opgaven så bliver det nok aldrig. Interessant debat.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 8. Mar. 2015 14:24

Hvis Walcott virkelig vil have 140 k pund om ugen, så skal han bare afhændes hurtigst muligt.

Wilshere mener jeg, at vi bør leje ud i hele næste sæson, og hvis skadesfrekvens og niveauet ikke bliver forbedret, kan han sælges sommeren 2016.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 8. Mar. 2015 14:27

theo-walcott wrote:Synes ikke det giver mening at slippe Walcott og Wilshere, to relativt unge spillere, som har et kæmpe potentiale der endnu ikke er udløst/opnået. Derimod synes jeg, at man skal skyde Cazorla, Mertesacker og Poldi af, mens de stadig er penge værd. Cazorla har spillet eminent i år, men hvis Wilshere/Ramsey ikke snart kan magte opgaven så bliver det nok aldrig. Interessant debat.
Man kan argumentere, at det giver god mening af sælge Walcott og Wilshere, da vi kan få store summer for dem på nuværende tidspunkt. Mht. til Walcott, så er det bemærkelsesværdigt, at han ikke får megen spilletid. Han er vel pt. blevet fortrængt til bænken af Sanchez/Welbeck? Mht. Wilshere, så er spørgsmålet måske, om han vil udvikle sig positivt fremadrettet, og om han fortsætter sin hyppige skadesfrekvens?Jeg vil mene, at vi kan forlange på den gode side af 30-35 mio. £ for dem begge?

Enig vedr. Cazorla, Mertesacker og Poldi. Med hensyn til Cazorla, så er det mest ud fra en forretningssynsvinkel, da det er sidste udkald for at tjene på en ellers udmærket spiller. De to øvrige skal sælges ud fra en sportslig vinkel.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 8. Mar. 2015 14:51

Tjene på Cazorla? Det er jo helt væk. Hvad i alverden skal vi bruge sølle 15M til? Du finder en aldrig en så god spiller til den pris. Han har mindst 2 sæsoner i sig endnu, og det er der langt mere værdi i end patetiske 15M.
Nyt brugernavn, please.

Image

wagner444
Arsenal Danmark medlem

Post by wagner444 » 8. Mar. 2015 16:25

Fabregas4 kommer ind på en af de vigtigste pointer i sit indlæg. Det handler jo ikke altid om at få profit på samtlige salg man laver. Hvad skulle man få ud af at sælge Arteta, Rosicky og Cazorla nu? Hvad de bidrager med, kan ikke kun gøres op i penge. Og Christ, Cazorla sælges????? Den mand er genial.
Overstående er jo bare sund fornuft.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 8. Mar. 2015 17:06

Nej, man behøver ikke at få profit på samtlige salg. Der er vist ingen af de ovenstående indlæg, der peger på det?

Til gengæld er der en invitation til debat om hvilke spillere, der skal sælges, hvis vi skal have salgsindtægter.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 8. Mar. 2015 17:12

Alansmith wrote:
theo-walcott wrote:Synes ikke det giver mening at slippe Walcott og Wilshere, to relativt unge spillere, som har et kæmpe potentiale der endnu ikke er udløst/opnået. Derimod synes jeg, at man skal skyde Cazorla, Mertesacker og Poldi af, mens de stadig er penge værd. Cazorla har spillet eminent i år, men hvis Wilshere/Ramsey ikke snart kan magte opgaven så bliver det nok aldrig. Interessant debat.
Man kan argumentere, at det giver god mening af sælge Walcott og Wilshere, da vi kan få store summer for dem på nuværende tidspunkt. Mht. til Walcott, så er det bemærkelsesværdigt, at han ikke får megen spilletid. Han er vel pt. blevet fortrængt til bænken af Sanchez/Welbeck? Mht. Wilshere, så er spørgsmålet måske, om han vil udvikle sig positivt fremadrettet, og om han fortsætter sin hyppige skadesfrekvens?Jeg vil mene, at vi kan forlange på den gode side af 30-35 mio. £ for dem begge?
Hvem i alverden skulle give 30-35 mio pund for skadesplagede spillere med tvivlsomt niveau?
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 8. Mar. 2015 17:21

Kejser wrote:
Alansmith wrote:
Hvem i alverden skulle give 30-35 mio pund for skadesplagede spillere med tvivlsomt niveau?
Er det overvurderet? Jeg tænker f.eks. på, at Schürrle blev solgt for 28 mio. £ til Wolfsburg i Januar.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 9. Mar. 2015 9:08

Alansmith wrote:
Kejser wrote:
Alansmith wrote:Man kan argumentere, at det giver god mening af sælge Walcott og Wilshere, da vi kan få store summer for dem på nuværende tidspunkt. Mht. til Walcott, så er det bemærkelsesværdigt, at han ikke får megen spilletid. Han er vel pt. blevet fortrængt til bænken af Sanchez/Welbeck? Mht. Wilshere, så er spørgsmålet måske, om han vil udvikle sig positivt fremadrettet, og om han fortsætter sin hyppige skadesfrekvens?Jeg vil mene, at vi kan forlange på den gode side af 30-35 mio. £ for dem begge?
Er det overvurderet? Jeg tænker f.eks. på, at Schürrle blev solgt for 28 mio. £ til Wolfsburg i Januar.
Det har nok også talt op i Schürrles salgspris, at han netop havde vundet VM og desværre også, at Chelsea generelt må siges at være dygtigere til at sælge end os. Jeg ville forvente, at vi kunne få ca. £25m for dem hver især, deres skadessituation in mente.

Spillere jeg synes bør sælges:
Szczesny (en storklub kan ikke tolerere sådan et ego uden at kunne bakke det op med præstationer)
Mertesacker (han har peaket og er stadig penge værd qua at forsvarsspillere kan blive ved længere)
Podolski (passer ikke ind i systemet, for usynlig)
Campbell (vi har folk, der er bedre end ham)
Sanogo (vi har folk, der er bedre end ham - spiller forhåbentlig fint i Crystal Palace de sidste par måneder)
Jenkinson (det gør ondt på mig, men Bellerin virker til at være et større talent)
Miayichi (der kan vel snart ikke sælges flere Arsenal-trøjer i Japan?!)

Spillere der muligvis kunne sælges:
Gibbs (ser desværre ud til at være et evighedstalent, der har for store udsvingninger i sine præstationer)
Ramsey (sidste sæson ser ud til at være en enlig svale, og han træffer generelt alt for mange hazarderede beslutninger hans position taget i betragtning)
Giroud (en udmærket angriber, hvor vi dog gerne skulle have en fantastisk en af slagsen, burde kunne give os en fin pose penge)

Selvfølgelig kan vi ikke afhænde 10 spillere på en enkelt sommer uden, at det vil skabe en Tottenham-/Liverpool-situation i truppen i næste sæson, men de er alle kandidater til at blive solgt over den næste 1½ års periode, hvis ikke der sker mirakler i deres præstationer.

Walcott og Wilshere er jeg enig i skal forbedre deres præstationer en anelse og generelt være tilgængelig i større perioder af sæsoner end hvad tilfældet er nu. Walcott skal arbejde mere i kampe, og Wilshere skal have et bedre end-product. De er tilpas store talenter til, at jeg godt ville give dem 2½ år, da de også tæller som homegrowns, men det passer selvfølgelig dårligt med Walcotts kontraktforlængelse.

Er du i det hele taget sikker på, at han vil forlange mere i løn? Jeg mener, han har jo lige været ude i et halvt år og ikke ligefrem spillet til en lønforhøjelse efter, han er kommet tilbage.

Juelz
Arsenal Danmark medlem

Post by Juelz » 9. Mar. 2015 14:00

Det er selvfølgelig ønskværdigt at holde klubbens omkostninger nede, men nu skal vi også passe på med ikke at male et rosenrødt billede af Chelsea. Man glemmer, at de i januar alligevel led et tab på £50 m ved salget af Fernando Torres, og her udgifterne til løn ikke medregnet. Derudover har de tidligere lidt store tab på spillere som Crespo, Kezman, Anelka, Malouda, Carvalho, etc. Dertil har de ladet kontrakterne for Drogba og snart John Terry udløbe i stedet for at sælge, når de kunne minimere deres tab. Godt nok fik de Ashley Cole relativt billigt (ca. £20 m - forudsat Gallas havde en værdi på £15 m), men her lod man også kontrakten løbe ud. Desuden må man tillige ikke glemme spillere som Mikel og Ramires, der får en fed hyre, selv om de velsagtens kunne have været solgt i sommer; og dermed har en dårlig salgsværdi til sommer, når de formentligt bliver skippet afsted.

Det er helt absurd at læse brugere, der mener at vi bør sælge Cazorla, der spiller sit livs fodbold i disse måneder/denne sæson. Han har skabt en unik position på midtbanen og er på mange punkter vores helt egen Pirlo. Hvis han har to år tilbage på det niveau, skal vi under ingen omstændigheder lade ham gå for en beskeden pris. Jeg kan måske se idéen i at sælge Walcott, da han nu i ni år kun i sammenlagt 1,5 år har ramt det niveau, som han var spået til. Jeg ville dog vente med at forlænge hans kontrakt frem til sommer, hvorved han over de næste to måneder kan bevise sit værd. Vi har trods alt haft udmærkede erfaringer med at sælge spillere med ét år tilbage af kontrakten - Nasri og RvP fik i bakspejlet gode priser for. RvP er i øvrigt endnu et eksempel på, at man ikke behøver, at mindske sit tab på en spiller. Vi har solgt ham til en god pris, men han vandt alligevel et mesterskab for United. Jeg vil til hver en tid købe et mesterskab til £24 m.

Ramseys sidste sæson var ikke en enlig svale. Han har været skadet store dele af denne sæson, og det er helt grotesk, at visse brugere maler fanden på væggen blot pga. et par skader.

Jeg så hellere, at vi solgte Welbeck til sommer, da han aldrig bliver en goal-getter. Jeg er overbevist om, at vi kunne 'gå i nul' med sådan en handel.
Kampe set:
2001: Real Mallorca vs. Arsenal: 0-2
2001: AS Roma vs. Arsenal: 1-0
2009: Standard Liege vs. Arsenal: 2-3
2010: Arsenal vs. Newcastle: 0-1
2012: Arsenal vs. Aston Villa: 3-2

Juelz
Arsenal Danmark medlem

Post by Juelz » 9. Mar. 2015 14:06

Når alt det så er sagt, er jeg enig i at skippe mange af de ovennævnte spillere afsted, herunder Jenkinson, Sanogo, Podolski, Campbell og Miyaichi. Dog ikke Mertesacker, da jeg ikke kan se, hvordan vi skulle kunne forbedre holdet i forhold til de spillere, der er på markedet. Jeg så gerne, at vi solgte vores polske målmand, hvis det betyder, at vi køber Cech og kører ham ind som førstevalg.

Jeg håber dertil, at vi skiller os af med Arteta til sommer. Han har nærmest ikke spillet i denne sæson, og det kan jo sagtens fortsætte. Han har heller ikke helt niveauet til europæisk topfodbold, selv om jeg dog vil huske tilbage på ham som en habil spiller i klubben.

Giroud skal kun skippes afsted, hvis vi får et verdensklasse alternativ. Jeg ser bare ikke, hvem der skulle være ledig på markedet.
Kampe set:
2001: Real Mallorca vs. Arsenal: 0-2
2001: AS Roma vs. Arsenal: 1-0
2009: Standard Liege vs. Arsenal: 2-3
2010: Arsenal vs. Newcastle: 0-1
2012: Arsenal vs. Aston Villa: 3-2

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 9. Mar. 2015 18:50

Olitast. Det kan godt være, at vi ligger på "nede" 25-30 mio. £ for dem. Her skal selvfølgelig tages med i betragtning, at engelske eller homegrown spillere er i højsædet hos en del købestærke klubber. Ville dog foretrække at sælge til 25 mio. £ til hold som Juventus, Atletico, Dortmund mv. end til en engelsk klub.

Min indgangsreplik gik på, at vi har ladet mange spillere (1-2 pr. sæson) gå uden indtægt, og at det ser ud til at fortsætte. Derfor lægger jeg - som du - heller ikke op til at sælge 10 spillere til sommer eller over de næste to somre. Vi skal derimod hele tiden overveje, hvad vi er bedst tjent med i forhold til salg - også selv om det omfatter nogles favoritter.

Jeg er også enig i salg af en række spillere, herunder Campbell, Podolski, Mertesacker m.fl. Sidstnævnte er efter min mening for langsom og kan nemt erstattes. Med al respekt for, at han blandt nogle er populær.

Juelz. Jeg synes, at Chelsea viser vejen pt. med velovervejede salg. Det er eksemplarisk -efter min mening - at sælge i rettidig omhu og købe forstærkninger. Det gjorde de bestemt ikke tidligere. Jeg var ikke klar over, at Cazorla er "absurd" at sælge. Jeg tænker, at han hurtigt kan blive overflødig, hvis vi henter Schneiderlin til den defensive midt og f.eks. en Fekir til den offensive midtbane. Cazorlas kontrakt udløber om 15 måneder, og om 9 måneder kan han forhandle med andre klubber. Så det er jo slet ikke sikkert, at vi har ham i to år yderligere.

Post Reply