Salgsværdi

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Re: Salgsværdi

Post by Steensen » 16. Apr. 2015 11:30

I mine øjne er truppen en anelse for stor, hvis vi medregner de udlejede spillere.

Spillere der bør sølges eller udlejes endnu en sæson:
Diaby
Flamini
Jenkinson
Podolski
Ryo
Arteta
Campbell
Sanogo
(Mertesacker)

Hvis disse 9 forlader klubben vil vi stadig have en stærk trup, hvor der er plads til et par nye spillere:

Målmænd:
Ospina
Szczesny
Ung spiller (Martinez)

Midtstoppere:
Koscielny
Gabriel
Chambers
Ny spiller

Backs:
Debuchy
Bellerin
Monreal
Gibbs

Def. midt:
Ny spiller (Schneiderlin)
Coquelin
Ung spiller (Bielik)

8'ere:
Wilshere
Ramsey
Ny spiller
Ung spiller (Zelalem)

10'ere:
Özil
Cazorla
Rosicky

Kanter:
Sanchez
Walcott
OX
Ung spiller (Gnabry)

Angribere:
Giroud
Welbeck
Ny spiller (?)

Tag jer ikke af hvor de enkelte spillere er placeret, da flere spillere selvfølgelig kan spille flere steder på banen.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 16. Apr. 2015 12:52

Steensen wrote:I mine øjne er truppen en anelse for stor, hvis vi medregner de udlejede spillere.

Diaby
Flamini
Jenkinson
Podolski
Ryo
Arteta
Campbell
Sanogo
(Mertesacker)

Hvis disse 9 forlader klubben vil vi stadig have en stærk trup, hvor der er plads til et par nye spillere:

Målmænd:
Ospina
Szczesny
Ung spiller (Martinez)

Midtstoppere:
Koscielny
Gabriel
Chambers
Ny spiller

Backs:
Debuchy
Bellerin
Monreal
Gibbs

Def. midt:
Coquelin
Ung spiller (Bielik)

8'ere:
Wilshere
Ramsey
Ny spiller
Ung spiller (Zelalem)

10'ere:
Özil
Cazorla
Rosicky

Kanter:
Sanchez
Walcott
OX
Ung spiller (Gnabry)

Angribere:
Giroud
Welbeck
Ny spiller (?)

Tag jer ikke af hvor de enkelte spillere er placeret, da flere spillere selvfølgelig kan spille flere steder på banen.
Rigtig god liste! Jeg tror dog, at Mertesacker og Arteta i hvert fald har en sæson tilbage. Ville ikke være helt skidt, hvis de kunne være mentorer for nogle nye spillere til de to positioner.
Image

wagner444
Arsenal Danmark medlem

Post by wagner444 » 16. Apr. 2015 13:02

Blastino wrote:
Steensen wrote:I mine øjne er truppen en anelse for stor, hvis vi medregner de udlejede spillere.

Diaby
Flamini
Jenkinson
Podolski
Ryo
Arteta
Campbell
Sanogo
(Mertesacker)

Målmænd:
Ospina
Szczesny
Ung spiller (Martinez)

Midtstoppere:
Koscielny
Gabriel
Chambers
Ny spiller

Backs:
Debuchy
Bellerin
Monreal
Gibbs

Def. midt:
Coquelin
Ung spiller (Bielik)

8'ere:
Wilshere
Ramsey
Ny spiller
Ung spiller (Zelalem)

10'ere:
Özil
Cazorla
Rosicky

Kanter:
Sanchez
Walcott
OX
Ung spiller (Gnabry)

Angribere:
Giroud
Welbeck
Ny spiller (?)

Rigtig god liste! Jeg tror dog, at Mertesacker og Arteta i hvert fald har en sæson tilbage. Ville ikke være helt skidt, hvis de kunne være mentorer for nogle nye spillere til de to positioner.
Enig! Specielt vedrørende Arteta. Han har stadig et par år tilbage af sin kontrakt, og manden har overhovedet ingen salgsværdi. 33 år og ofte skadet - kan ikke se hvem der skulle lægge penge for ham. Lad manden udfylde en slags Rosicky rolle og gør ham til kulturbærer i omklædningsrummet. Han er trods alt vores anfører, og virker til at være en meget vellidt person. Behold ham endelig!
Overstående er jo bare sund fornuft.

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 16. Apr. 2015 14:16

wagner444 wrote:
Blastino wrote:Rigtig god liste! Jeg tror dog, at Mertesacker og Arteta i hvert fald har en sæson tilbage. Ville ikke være helt skidt, hvis de kunne være mentorer for nogle nye spillere til de to positioner.
Enig! Specielt vedrørende Arteta. Han har stadig et par år tilbage af sin kontrakt, og manden har overhovedet ingen salgsværdi. 33 år og ofte skadet - kan ikke se hvem der skulle lægge penge for ham. Lad manden udfylde en slags Rosicky rolle og gør ham til kulturbærer i omklædningsrummet. Han er trods alt vores anfører, og virker til at være en meget vellidt person. Behold ham endelig!
Arteta må hellere end gerne fortsætte i en Rosicky-rolle, men heller ikke mere end det. Mertesacker skal erstattes med en anden! Ingen tvivl om at han har kvalitet - titlen Verdensmester siger alt, men jeg ser hellere en ny makker til Kos.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 16. Apr. 2015 16:27

Steensen wrote:
wagner444 wrote:
Blastino wrote:Rigtig god liste! Jeg tror dog, at Mertesacker og Arteta i hvert fald har en sæson tilbage. Ville ikke være helt skidt, hvis de kunne være mentorer for nogle nye spillere til de to positioner.
Arteta må hellere end gerne fortsætte i en Rosicky-rolle, men heller ikke mere end det. Mertesacker skal erstattes med en anden! Ingen tvivl om at han har kvalitet - titlen Verdensmester siger alt, men jeg ser hellere en ny makker til Kos.
@Wagner
- Lige præcis! Det er betryggende, at vi har Rosicky (offensivt), Arteta (defensivt) og Merte (forsvar) som kulturbærere, men ikke mindst som mentorer til diverse unge spillere på netop de positioner. Alle tre har rigeligt at byde med.

@Steensen
- Jeg er enig i, at han ikke skal være fast starter, men det tror jeg også Gabriel bliver i løbet af næste sæson. Merte er ellers et godt taktisk alternativ mod hold, der er stærke i luftspillet.
Image

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 16. Apr. 2015 21:35

Blastino wrote:@Steensen
- Jeg er enig i, at han ikke skal være fast starter, men det tror jeg også Gabriel bliver i løbet af næste sæson. Merte er ellers et godt taktisk alternativ mod hold, der er stærke i luftspillet.
God spiller til bredden, men så længe Gabriel kommer foran i køen er jeg tilfreds.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 17. Apr. 2015 10:57

Steensen wrote:
Blastino wrote:@Steensen
God spiller til bredden, men så længe Gabriel kommer foran i køen er jeg tilfreds.
Samme her.
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. Apr. 2015 11:30

Så meget spiller Rosicky nu altså heller ikke men det er jo en yndling herinde...

Et kig i krystalkuglen:
Merte fortsætter heldigvis pga hans højde. Arteta fortsætter et år endnu. Sanogo og Campbell udlejes igen tror jeg.

Ryo (Nu kan der da ikke være mere salg i de trøjer..), Diaby og Flamini forlader os.

Jenkinkon er svært..Det rigtige bud så er han WestHam spiller..Desværre. Bellerin er dog spændende.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 17. Apr. 2015 12:42

peterdebel wrote:Så meget spiller Rosicky nu altså heller ikke men det er jo en yndling herinde...

Et kig i krystalkuglen:
Merte fortsætter heldigvis pga hans højde. Arteta fortsætter et år endnu. Sanogo og Campbell udlejes igen tror jeg.

Ryo (Nu kan der da ikke være mere salg i de trøjer..), Diaby og Flamini forlader os.

Jenkinkon er svært..Det rigtige bud så er han WestHam spiller..Desværre. Bellerin er dog spændende.
Sandsynlige bud. Men skal vi ikke håbe på, at Sanogo ryger til Palace, Campbell sælges for 50 mil. eller mere, Podolski sendes til Italien eller Tyskland. Så er alt "overflødigt" sendt væk.
Arteta og Mertesacker bør blive, synes jeg. Bestemt. Arteta 1 år mere, Mertesacker mellem 1-3 alt efter niveau (trods alt kun 30 år gammel), og fart har aldrig været styrken.

Forsvarets kvalitet afhænger - som jeg tidligere har nævnt - af Gabriels kvalitet og potentiale. Mertesacker er god og solid at have, og det er udelukkende, hvis han kan erstattes let af en, der er markant bedre, at han skal sendes afsted. Kos, Merte, Gab, Chambers bør være nok, hvis Gabriel er dygtig.
Midtbanen: Coq og Arteta defensivt. Ramsey, Wilshere, Rosicky, (Cazorla) felt-til-felt. Özil, Cazorla, (Rosicky) offensivt. Derudover kommer Ox, der kan dække pladserne offensivt og felt-til-felt. Om ungdommer Bielek og Zelalem skal spille en rolle, ved kun Wenger. Jeg tror det ikke.

Udnyt den kapitel, som vi får ind gennem salg til at købe den rigtig spiller til den defensive midt. Og spyt penge oveni om nødvendigt; Schneidelin, Kondogbia, Carvalho, (Gündogan) og hvem der ellers nævnes...

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 17. Apr. 2015 17:45

Diaby
Flamini
Jenkinson
Podolski
Ryo
Arteta
Campbell
Sanogo
(Mertesacker)

Målmænd:
Ospina
Szczesny
Ung spiller (Martinez)

Midtstoppere:
Koscielny
Gabriel
Chambers
Ny spiller

Backs:
Debuchy
Bellerin
Monreal
Gibbs

Def. midt:
Coquelin
Ung spiller (Bielik)

8'ere:
Wilshere
Ramsey
Ny spiller
Ung spiller (Zelalem)

10'ere:
Özil
Cazorla
Rosicky

Kanter:
Sanchez
Walcott
OX
Ung spiller (Gnabry)

Angribere:
Giroud
Welbeck
Ny spiller (?)

En udmærket udgang af det kommende vindue efter min mening. Vil dog gerne have en ekstra kant på højt niveau. Og mht. Mertesacker, så vil han muligvis kunne indgå i en byttehandel, som vi har gavn af.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 19. Apr. 2015 15:18

Hvor meget kan vi - realistisk set - indkassere på de spillere, som kunne ske at blive solgt til sommer?

Beløb i dkk
Podolski: 50 millioner?
Joel Campbell: 50 millioner?
Carl Jenkinson: 70 millioner?
Szczesny: 70 millioner?
Sanogo: 30 millioner?
I ALT: 270 millioner, hvis ovenstående er nogenlunde rammende.

Transfermarkt siger:
Podolski: 100
Joel Campbell: 50
Carl Jenkinson: 60
Szczesny: 120
Sanogo: 15
I ALT: 345 millioner.

Hvis det bare nogenlunde er i størrelsesorden 250 millioner, så bør vi godt nok gå et interessant vindue i møde. 250 millioner + midler til rådighed. Med salg inkluderet bør vi have mulighed for at købe spiller for 400-600 millioner alt efter hvilket beløb, vi har til rådighed uanset. Det er maange penge.
Schneiderlin og Cech bør jo næsten kunne købes for de midler, vi kan skrabe ind alene ved salg (næsten).

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 19. Apr. 2015 17:42

araAFC wrote:Hvor meget kan vi - realistisk set - indkassere på de spillere, som kunne ske at blive solgt til sommer?

Beløb i dkk

Transfermarkt siger:

Hvis det bare nogenlunde er i størrelsesorden 250 millioner, så bør vi godt nok gå et interessant vindue i møde. 250 millioner + midler til rådighed. Med salg inkluderet bør vi have mulighed for at købe spiller for 400-600 millioner alt efter hvilket beløb, vi har til rådighed uanset. Det er maange penge.
Schneiderlin og Cech bør jo næsten kunne købes for de midler, vi kan skrabe ind alene ved salg (næsten).
Synes faktisk dit bud virker meget realistisk.
Image

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 19. Apr. 2015 18:02

araAFC wrote:Hvor meget kan vi - realistisk set - indkassere på de spillere, som kunne ske at blive solgt til sommer?

Beløb i dkk

Transfermarkt siger:

Jeg tror, at vi kan hente ca. 100m på Podolski og Szscesny hver især. Måske kan vi sælge Jenkinson for 70m. Sanogo kan nok ikke indbringe meget, måske 15-20m. Campbell burde give 60-70m. Det løber op i ca. 350m.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 19. Apr. 2015 18:15

Så det virker til, at vi grundlæggende er enige om, at vi kan indbringe en relativt stor sum. Jeg håber, at Wenger udnytter den mulighed. Vi har i dette forår vist, at de omtalte spillere ikke bidrager med noget, som vi savner. For mig at se er det kun Podolski, der på en god dag kan bidrage, men i Inter har han intet vist, så han er nok faldet i niveau.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 19. Apr. 2015 18:26

araAFC wrote:Så det virker til, at vi grundlæggende er enige om, at vi kan indbringe en relativt stor sum. Jeg håber, at Wenger udnytter den mulighed. Vi har i dette forår vist, at de omtalte spillere ikke bidrager med noget, som vi savner. For mig at se er det kun Podolski, der på en god dag kan bidrage, men i Inter har han intet vist, så han er nok faldet i niveau.
Og måske kan vi tilføje Wellington Silva til salgslisten, da han næppe får en af de 25 pladser næste sæson. Han kan måske indbringe 20-30m.

Post Reply