Deadline Day (August 2015)

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Allo
Normal Bruger

Re: Deadline Day (August 2015)

Post by Allo » 1. Sep. 2015 21:37

Olitast wrote:Wenger må næsten arbejde for Apple, så stor modstander han er af Windows.
Ba dum tssssch
Yah Gunners, Yah, Uh Yah...

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 1. Sep. 2015 21:39

Jeg forstår godt, at folk herinde er skuffede, og jeg håbede selv på en type som Higuain.
Når det er sagt, så skal vi også se på fakta, før vi vurderer vores trup helt i skoven:

Sidste sommer versus nu
- Manglede muskler på defensiv midtbane - nu har vi Coq
- Backup i midterforsvaret var Monreal - nu har vi Gabriel, Chambers (skal nok vokse) og Debuchy
- Vores backs niveau var so-so - nu er Monreal vokset til top 3 venstre back, Bellerin er det største back-talent (der leverer) i ligaen og vores backups er gode
- Walcott og Wilshere var skadede, og sundhedsektoren skidt - Vi har haft færre skader siden jul, og Walcott samt Wilshere kan denne sæson forventes flere kampe fra (ja, jeg forventer Wilshere kommer stærkt tilbage)
- Özil havde ikke vænnet sig til ligaen - har nu fået muskler på kroppen, og har spillet på et vanvittigt niveau siden marts
- Der var ikke nok konkurrence - Vi har nu 3-4 på bænken, som startede mange kampe sidste år

Og der er nok mere.
Ja, jeg ville gerne have en angriber, men vi bliver altså også nødt til at se på ovenstående.
Plus det, har mange af vores spillere fået mere hår på brystet, og det har altså en betydning - Tjek selv, hvor mange, der er under 26!

Well, bare et positivt indspark, da nogle indlæg mangler nuance.
Jeg har dog fuld forståelse for frustrationerne, og ærgrer mig, men jeg kan godt nok også finde mange gode ting, selvom vi er startet skidt.
(ps Hvor mange sæsoner har united vundet, hvor de startede godt?)
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2015 21:42

Frankster wrote:Jeg forstår godt, at folk herinde er skuffede, og jeg håbede selv på en type som Higuain.
Når det er sagt, så skal vi også se på fakta, før vi vurderer vores trup helt i skoven:

Sidste sommer versus nu
- Manglede muskler på defensiv midtbane - nu har vi Coq
- Backup i midterforsvaret var Monreal - nu har vi Gabriel, Chambers (skal nok vokse) og Debuchy
- Vores backs niveau var so-so - nu er Monreal vokset til top 3 venstre back, Bellerin er det største back-talent (der leverer) i ligaen og vores backups er gode
- Walcott og Wilshere var skadede, og sundhedsektoren skidt - Vi har haft færre skader siden jul, og Walcott samt Wilshere kan denne sæson forventes flere kampe fra (ja, jeg forventer Wilshere kommer stærkt tilbage)
- Özil havde ikke vænnet sig til ligaen - har nu fået muskler på kroppen, og har spillet på et vanvittigt niveau siden marts
- Der var ikke nok konkurrence - Vi har nu 3-4 på bænken, som startede mange kampe sidste år

Og der er nok mere.
Ja, jeg ville gerne have en angriber, men vi bliver altså også nødt til at se på ovenstående.
Plus det, har mange af vores spillere fået mere hår på brystet, og det har altså en betydning - Tjek selv, hvor mange, der er under 26!

Well, bare et positivt indspark, da nogle indlæg mangler nuance.
Jeg har dog fuld forståelse for frustrationerne, og ærgrer mig, men jeg kan godt nok også finde mange gode ting, selvom vi er startet skidt.
(ps Hvor mange sæsoner har united vundet, hvor de startede godt?)
Godt og nuanceret indlæg.
Image

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 1. Sep. 2015 21:51

Kejser wrote:Fint vindue og kan ikke se, hvorfor denne trup ikke skulle kunne indfri målsætningen om top 4.
Er vi ikke snart trætte af en 3./4.plads, som alle kan se det rækker til (igen, igen, igen og igen) i år?
Last edited by theo-walcott on 1. Sep. 2015 21:52, edited 1 time in total.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 1. Sep. 2015 21:52

Allo wrote:
Olitast wrote:Wenger må næsten arbejde for Apple, så stor modstander han er af Windows.
Ba dum tssssch
Hehe, ja det var en dårlig dad-joke, jeg fandt på Lad Bible, som jeg synes var ret sjov midt i al det tragikomiske. Tilgiv mig :).

Godt indlæg i øvrigt Frankster, men det er i mine øjne en smule rosenrød version af fortællingen, idet du ikke lægger vægt på, at nogle af tingene var ret uforudsete (Coq og Monreal popper umiddelbart op) og dermed kan tilskrives held til en vis grad. På samme måde ville vi så skulle forudsætte, at Welbeck og/eller Walcott udvikler sig til en reel angriber, og at Arteta igen finder sit gamle niveau OG holder sig skadesfri.
Jeg ved godt, at du, med rette, vil nedtone nogle af de mange frustrationer herinde lige nu, inklusiv min egen formoder jeg, men der er lidt mere end bare naturlig udvikling til historien om, hvor vi står i år kontra for et år siden, hvis du spørger mig.

Olitast

Post by Olitast » 1. Sep. 2015 21:53

theo-walcott wrote:
Kejser wrote:Fint vindue og kan ikke se, hvorfor denne trup ikke skulle kunne indfri målsætningen om top 4.
Er vi ikke snart trætte af en 3./4.plads, som alle kan se det rækker til (igen, igen, igen og igen) i år?
Jeg fornemmer, at sarkasmeradaren slår helt ud på det indlæg dér.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 1. Sep. 2015 22:06

Olitast wrote:
theo-walcott wrote:
Jeg fornemmer, at sarkasmeradaren slår helt ud på det indlæg dér.
Ingen ironi. Det forekommer åbenlyst, at målsætningen er at sikre sig top 4, og med det in mente, har vi en fin trup.
Så kan man selvfølgelig være uenig i den målsætning, klubben har, men det er nu engang en præmis i Arsenal og har været det længe.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

Olitast

Post by Olitast » 1. Sep. 2015 22:56

Kejser wrote:
Olitast wrote:Jeg fornemmer, at sarkasmeradaren slår helt ud på det indlæg dér.
Ingen ironi. Det forekommer åbenlyst, at målsætningen er at sikre sig top 4, og med det in mente, har vi en fin trup.
Så kan man selvfølgelig være uenig i den målsætning, klubben har, men det er nu engang en præmis i Arsenal og har været det længe.[/
Med de briller, så ja selvfølgelig. Men jeg skulle kende dig meget forkert, hvis du ikke også personligt har et højere ambitionsniveau og derfor var ironisk omkring de to første ord.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 1. Sep. 2015 23:56

Olitast wrote:
Kejser wrote:
Olitast wrote:Jeg fornemmer, at sarkasmeradaren slår helt ud på det indlæg dér.
Så kan man selvfølgelig være uenig i den målsætning, klubben har, men det er nu engang en præmis i Arsenal og har været det længe.[/
Med de briller, så ja selvfølgelig. Men jeg skulle kende dig meget forkert, hvis du ikke også personligt har et højere ambitionsniveau og derfor var ironisk omkring de to første ord.
Det har taget mig 4 år at komme til den erkendelse, at Arsenal er en klub uden ambitioner om andet end top 4 og penge til egenkapitalen. Det er selvfølgelig lidt trist, men omvendt er der ingen grund til at blive ved med at hidse sig op over det. Det ændrer sig jo ikke, før man skifter manager eller ledelse (kan ikke helt lure, hvor tilbageholdenheden stammer fra).
Jeg vil dog selvfølgelig fortsat hidse mig op, når Wengers manglende taktiske evner koster os for gud ved hvilken gang.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

Post Reply