Deadline Day (August 2015)

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Deadline Day (August 2015)

Post by araAFC » 1. Sep. 2015 12:33

Blastino wrote:
Steensen wrote:Image

Bum!
Dog har vi stadig en bedre trup end Liverpool og United. Det betyder dog ikke, at vi ikke skal forstærke os yderligere.
Men City er på papiret voldsomt forstærket til denne sæson. Og de endte trods alt allerede en position over os i sidste sæson, hvor de så sløje ud det meste af foråret.
Og Chelsea er forsvarende PL-vindere, og deres trup er i hvert fald status quo. Og jeg mener Pedro er en pæn forstærkning til deres offensiv i kampe, hvor Willians kvaliteter er mindre vigtige. Falcao må også være bedre end Drogba. Rahman og Luis kan måske være det samme. Deres svaghed kan blive John Terrys helbred.

Jeg synes, det lugter af en 3. plads til os, hvor vi måske kan udfordre til 2. pladsen, hvis enten City eller Chelsea løber ind i vanskeligheder. Især Chelsea kan blive lidt hårdt ramt, hvis de mister "de rigtige" 2-3 spillere til længere skader.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 1. Sep. 2015 12:36

araAFC wrote:
Blastino wrote:
Steensen wrote:Image

Bum!
Dog har vi stadig en bedre trup end Liverpool og United. Det betyder dog ikke, at vi ikke skal forstærke os yderligere.
Men City er på papiret voldsomt forstærket til denne sæson. Og de endte trods alt allerede en position over os i sidste sæson, hvor de så sløje ud det meste af foråret.
Og Chelsea er forsvarende PL-vindere, og deres trup er i hvert fald status quo. Og jeg mener Pedro er en pæn forstærkning til deres offensiv i kampe, hvor Willians kvaliteter er mindre vigtige. Falcao må også være bedre end Drogba. Rahman og Luis kan måske være det samme. Deres svaghed kan blive John Terrys helbred.

Jeg synes, det lugter af en 3. plads til os, hvor vi måske kan udfordre til 2. pladsen, hvis enten City eller Chelsea løber ind i vanskeligheder. Især Chelsea kan blive lidt hårdt ramt, hvis de mister "de rigtige" 2-3 spillere til længere skader.
Præcis. Derfor bliver vi IKKE mestre. Håber ligesom dig, en 2-3 plads. Vi skal i hvert fald ikke igennem ChL kval.
Image

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 1. Sep. 2015 12:38

Der var så tilgengæld en masse af de navne som kunne have presset en sløv Giroud...

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 1. Sep. 2015 12:39

Omvendt kan meget ske i fodbold. Hvem havde forudset, at Liverpool burde have vundet PL i 2013/14? Ingen. Deres trup overpræsterede helt vildt i foråret, og de trampede næsten alle over. Hvem havde forudset at Atl. Madrid ville blive vinde La Liga i 2013/14? Ingen.

Så det er naturligvis ikke umuligt, men det er frusterende, at vi ikke forbedrer os på positioner, hvor vi med al tydelig har åbenlyse mangler.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 1. Sep. 2015 12:43

Nå jamen så har vi et KÆMPE transfer budget til næste sommer.

-Arsenal fans år efter år
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 1. Sep. 2015 12:44

Jeg elsker Wenger for alt hvad han har gjort for den her klub. Men man må bare indse at han nok ikke kan tage os det sidste skridt op. Fordi han simpelthen nægter at bruge de penge det koster i dag. Han har helt ret i at priserne er for høje, men det kan vi desværre ikke ændre på. Vi har pengene til at betale dem, og det er absurd at vi er det hold i PL der har brugt klart færrest penge. Men nu er vinduet overstået, og jeg vil støtte holdet, og håber at overgår mine forventninger. Og så må vi se næste sommer hvad der sker, om der kommer en ny manager eller en ændret transfer startegi. COME ON YOU GUNNERS!!

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 1. Sep. 2015 12:44

theo-walcott wrote:Der var så tilgengæld en masse af de navne som kunne have presset en sløv Giroud...
Måske. Men de kan ikke presse det, som du kalder en "sløv" Giroud mere end en Danny Welbeck i form. Allerhøjst marginalt. Og det vil ikke gøre den store forskel. Hvad nytter det at købe en spiller, der er på niveau med Giroud, når vi allerede har en, der bør nærme sig Giroud niveau i Welbeck?
Jovist, folk kan nævne, at han ikke har scoret mål. Men potentialet er der, og han blev primært brugt som højre kant sidste sæson.

Jeg forstår sagtens, at man ikke henter en angriber, der er på niveau med Giroud. Vi skulle have hentet en, der er bedre end Giroud. Og der er formegentlig kun være meget, meget få. Hvis nogen overhovedet. Skulle man handle en, der er af dårligere kvalitet end Giroud, så skulle det være et stjerneskud på 18-21 år, der potentielt kunne blive bedre end Giroud.

Ved blot at hente en, fordi man mener, at Giroud er irriterende, så ender man med at stå med Andy Caroll, Rickie Lambert, Soldado eller en lignende. Penge ud af vinduet. Det er der ingen grund til.

At vi så ikke har hentet en defensiv midt er en anden snak. Her synes jeg manglerne er meget, meget mere åbenlyse. Flamini er ringe. Arteta var uden i et halvt år, og det kan en gammel krop ikke lide. Coquelin er ikke nok. Slet ikke med de backup-løsninger, som vi har.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 1. Sep. 2015 12:47

Gabe wrote:
ajakob wrote:
Blastino wrote:Meget enig. I det hele taget, så har transfervinduet været hamrende kedeligt, siden Cech blev præsenteret.
Problemet opstår vel kun, hvis man ser transfervinduet, og i særdeleshed deadline day, som underholdning :roll:
Altså ajakob har du set os handle ind og dermed er godt og grundig tilfreds med Wengers ageren? For ellers forstå jeg slet hvorfor du gør en ihærdig indsats for at underkende mange fans store frustrationer over, at Wenger ikke gider at gøre det nødvendige, at handle en angriber og en DM. Der er så mange penge i klubben og der er så mange spillere Wenger kunne få fat i!
Jeg mangler fortsat et se et fornuftigt argument for, hvorfor vi skulle overbetale for en spiller, der givetvis ikke forstærker os (kvalitetsmæssigt eller breddemæssigt), hvilket synes at være det bærende argument for, at Wenger ikke gider handle. Men måske stoler jeg bare mere på klubbens vurdering af en given spiller end på diverse fans, der i affekt pr. automatik spytter diverse navne ud, som medierne og teenagedrenge på twitter mere eller mindre reflekteret kaster ud i cyberspace.

Er der så spiller, der vil kunne forstærke os. Ja, det er der da helt sikkert. Men der er jo ikke nogen her, der reelt ved om de har været tilgængelige i det hele taget, og specifikt for Arsenal. Derfor kan jeg heller ikke sige, hvorvidt jeg er "godt og grundigt" tilfreds med vores ageren på transfermarkedet. Men det er også en lidt mere nuanceret holdning end den "Køb, køb, køb" holdning mange fans lægger for dagen fra den sidste kamp i maj til deadline day i august/september.

Jeg gider ikke tage en lang debat om, hvem der kunne have forstærket os. Det er helt subjektivt, og der bliver man sjældent ret meget klogere af at diskutere. Indrømmet, så har jeg dog nævnt to navne (Bacca og Kondogbia) som oplagte emner.

Jeg underkender bestemt ikke frustrationen hos fans, og jeg havde da også håbet på, at vi havde hentet 1-2 navne på de to pladser, vi har talt om hele sommeren. Det jeg underkender, er udtalelser om at Wenger "ikke gider" købe. For det tror jeg simpelthen ikke på.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Schandorff
Normal Bruger

Post by Schandorff » 1. Sep. 2015 12:49

Nico_gooner wrote:Jeg elsker Wenger for alt hvad han har gjort for den her klub. Men man må bare indse at han nok ikke kan tage os det sidste skridt op. Fordi han simpelthen nægter at bruge de penge det koster i dag. Han har helt ret i at priserne er for høje, men det kan vi desværre ikke ændre på. Vi har pengene til at betale dem, og det er absurd at vi er det hold i PL der har brugt klart færrest penge. Men nu er vinduet overstået, og jeg vil støtte holdet, og håber at overgår mine forventninger. Og så må vi se næste sommer hvad der sker, om der kommer en ny manager eller en ændret transfer startegi. COME ON YOU GUNNERS!!
vinduet lukker først senere idag for engelske klubber.. skulle vi nu ikke lade være med at tage sorgerne på forskud, og se hvad der rent faktisk sker i de sidste timer.. derudover synes jeg det kan forsvares at man ikke henter en DM. men synes derimod at en angriber har været på toppen af listen

man må også være ærlig at sige at mulighederne ikke har været der for at finde en angriber af den kvalitet vi efterstræber. og spørgsmålet er så om wenger skal bruge penge på 1 spiller, ligesom med welbeck sidste år når de ikke direkte går ind og gør start 11'eren bedre.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 1. Sep. 2015 12:57

ajakob wrote: Jeg mangler fortsat et se et fornuftigt argument for, hvorfor vi skulle overbetale for en spiller, der givetvis ikke forstærker os (kvalitetsmæssigt eller breddemæssigt), hvilket synes at være det bærende argument for, at Wenger ikke gider handle. Men måske stoler jeg bare mere på klubbens vurdering af en given spiller end på diverse fans, der i affekt pr. automatik spytter diverse navne ud, som medierne og teenagedrenge på twitter mere eller mindre reflekteret kaster ud i cyberspace.

Er der så spiller, der vil kunne forstærke os. Ja, det er der da helt sikkert. Men der er jo ikke nogen her, der reelt ved om de har været tilgængelige i det hele taget, og specifikt for Arsenal. Derfor kan jeg heller ikke sige, hvorvidt jeg er "godt og grundigt" tilfreds med vores ageren på transfermarkedet. Men det er også en lidt mere nuanceret holdning end den "Køb, køb, køb" holdning mange fans lægger for dagen fra den sidste kamp i maj til deadline day i august/september.

Jeg gider ikke tage en lang debat om, hvem der kunne have forstærket os. Det er helt subjektivt, og der bliver man sjældent ret meget klogere af at diskutere. Indrømmet, så har jeg dog nævnt to navne (Bacca og Kondogbia) som oplagte emner.

Jeg underkender bestemt ikke frustrationen hos fans, og jeg havde da også håbet på, at vi havde hentet 1-2 navne på de to pladser, vi har talt om hele sommeren. Det jeg underkender, er udtalelser om at Wenger "ikke gider" købe. For det tror jeg simpelthen ikke på.
Fair nok, og den holdning kan man kun respektere.

Men når det er sagt, så er det sgu svært hvis man kigger lidt kritisk på det at finde nogen anden forklaring på at vi ikke handler end at det er fordi vi ikke gider.

Vi er en kæmpeklub, med et kæmpebrand bosat i en af de mest eftertragtede byer i verden (fodbold-og kulturmæssigt).

Vi har en helvedes masse penge.

Vi mangler tydeligvis spillere på de to positioner hvis vi gerne vil spille der hvor det er rigtigt sjovt.

En anden forklaring er at manageren tror og håber på at vores start 14-er kan holde sig skadesfri og klar hele sæsonen igennem, og det er simpelt hen så utopisk og usandsynligt at jeg nægter at tro at han er så naiv.

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Post by Rambo16 » 1. Sep. 2015 13:04

6 timer igen ikke en skygge af et rygte..
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 1. Sep. 2015 13:12

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... ine-kanin/

Der skal vi sgu være med, har længe drømt om at se ham i en Arsenal trøje.

Prisen er høj, ja, men det er talentet og potentialet så sandeligt også!

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 1. Sep. 2015 13:19

ZlatkoM wrote:http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... ine-kanin/

Der skal vi sgu være med, har længe drømt om at se ham i en Arsenal trøje.

Prisen er høj, ja, men det er talentet og potentialet så sandeligt også!
Kom bar' du!
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 1. Sep. 2015 13:21

ZlatkoM wrote:(...)
Men når det er sagt, så er det sgu svært hvis man kigger lidt kritisk på det at finde nogen anden forklaring på at vi ikke handler end at det er fordi vi ikke gider.

Vi er en kæmpeklub, med et kæmpebrand bosat i en af de mest eftertragtede byer i verden (fodbold-og kulturmæssigt).

Vi har en helvedes masse penge.

Vi mangler tydeligvis spillere på de to positioner hvis vi gerne vil spille der hvor det er rigtigt sjovt.

En anden forklaring er at manageren tror og håber på at vores start 14-er kan holde sig skadesfri og klar hele sæsonen igennem, og det er simpelt hen så utopisk og usandsynligt at jeg nægter at tro at han er så naiv.
De tre sætninger, du fremhæver, er valide nok. Men hvis vi igen fokuserer på angriberpositionen, der er den, som folk er mest harme over. Af top-angribere har jeg svært ved at se, hvem der er ledig. Folk ønsker Benzema, men han spiller for Real Madrid; verdens største klub. Folk ønsker Cavani, men han spiller for PSG; den økonomisk stærkeste klub. Folk ønsker sig Lewandowski, men han spiller i Bayern; verdens bedste klub. Agüero spiller allerede for det bedste engelske hold. Barcelona slipper hverken Messi, Neymar eller Suarez - og ingen af dem ønsker at skifte. Diego Costa er allerede i London, men den blå del. Carlos Tevez ville hjem til Argentina, og uanset hvor dejlig London måtte være, så bliver det aldrig Argentina.

Lacazette kunne man have forsøgt, men ingen herinde kender vel for alvor nok til manden. Og jeg mener det er 8 af de 27 L1-mål er scoret på straffespark. Så 19 mål. Det er rigtig pænt, men det er samme antal som André-Pierre Gignac, og ham nævner folk ikke (- jovist, alder spiller også en rolle).
Aubameyang, njae. Jeg synes ikke han har vist, at han er en verdensklasseangriber. Men man kunne selvfølgelig tage et gamble. Han er dog startet fint med målscoringen i denne sæson. De to foregående har været pæne, men ikke sindssyge.
Falcao, synes jeg, kunne have været et interessant gamble, men nu forsøgte Chelsea sig.
Jackson Martinez er, synes jeg, den eneste angriber, der er blevet solgt denne sommer, der potentielt er et niveau eller to over Giroud. Og Jackson Martinez har altså blot vist sig frem i 3 sæsoner i den portugisiske liga; og det på trods af en alder på 28, 29 om en måned.

Bare fordi vi har penge, så kan vi ikke nødvendigvis bare få. Det er trods alt mennesker, vi handler med. De skal ville det selv. Og på nuværende tidspunkt har vi bare en situation, hvor den næste verdensklasseangriber udenfor en allerede stor klub er svær at få øje på. Det er skide ærgerligt for vi kunne godt bruge en top-top angriber, men ærlig talt, hvem skulle det være?

Bonus: her en liste med top-25-angribere i verden. http://soccerlens.com/2015-european-pla ... rs/169517/
Giroud er nummer 17. Man kan være enig eller uenig. Her er navne som Mandzukic, Bacca, Aubameyang, Higuain, Kane, Griezmann og Lacazette nævnt på pladser foran Giroud i den rækkefølge. Det er folk, som enten har været handlet eller kunne handles pga. klubstørrelse (min vurdering). Mandzukic og Bacca kunne vi snildt have hentet, men de er på hhv. 16 og 15, hvilket også vidner om, at de dårligt er en opgradering. Spurs sælger ikke Kane - og slet ikke til os. Griezmann har en klausul, der er ret høj, men stadigvæk under £50 mio. Beløbene nævnt med Higuain har været alt, alt, alt for høje. Aubameyang og Lacazette er de eneste, som man måske kunne have hentet til realistiske og fornuftige beløb. Lacazette havde vel kostet £30 mio. inden forlængelsen? Og Aubameyang vel ca. det samme.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 1. Sep. 2015 13:45

Det kan dog godt gå hurtigt. Ozil og Welbeck handlerne kaldte Ornstein også præcis det samme 7-5 timer før deadline. Nu er Chelsea ved at købe Michael Hector fra Reading. De har også hentet en for Nantes. To halv spøjse handler.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Post Reply