Deadline Day (August 2015)

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
ajakob
Arsenal Danmark medlem

Re: Deadline Day (August 2015)

Post by ajakob » 1. Sep. 2015 13:53

ZlatkoM wrote:
ajakob wrote: Jeg mangler fortsat et se et fornuftigt argument for, hvorfor vi skulle overbetale for en spiller, der givetvis ikke forstærker os (kvalitetsmæssigt eller breddemæssigt), hvilket synes at være det bærende argument for, at Wenger ikke gider handle. Men måske stoler jeg bare mere på klubbens vurdering af en given spiller end på diverse fans, der i affekt pr. automatik spytter diverse navne ud, som medierne og teenagedrenge på twitter mere eller mindre reflekteret kaster ud i cyberspace.

Er der så spiller, der vil kunne forstærke os. Ja, det er der da helt sikkert. Men der er jo ikke nogen her, der reelt ved om de har været tilgængelige i det hele taget, og specifikt for Arsenal. Derfor kan jeg heller ikke sige, hvorvidt jeg er "godt og grundigt" tilfreds med vores ageren på transfermarkedet. Men det er også en lidt mere nuanceret holdning end den "Køb, køb, køb" holdning mange fans lægger for dagen fra den sidste kamp i maj til deadline day i august/september.

Jeg gider ikke tage en lang debat om, hvem der kunne have forstærket os. Det er helt subjektivt, og der bliver man sjældent ret meget klogere af at diskutere. Indrømmet, så har jeg dog nævnt to navne (Bacca og Kondogbia) som oplagte emner.

Jeg underkender bestemt ikke frustrationen hos fans, og jeg havde da også håbet på, at vi havde hentet 1-2 navne på de to pladser, vi har talt om hele sommeren. Det jeg underkender, er udtalelser om at Wenger "ikke gider" købe. For det tror jeg simpelthen ikke på.
Fair nok, og den holdning kan man kun respektere.

Men når det er sagt, så er det sgu svært hvis man kigger lidt kritisk på det at finde nogen anden forklaring på at vi ikke handler end at det er fordi vi ikke gider.

Vi er en kæmpeklub, med et kæmpebrand bosat i en af de mest eftertragtede byer i verden (fodbold-og kulturmæssigt).

Vi har en helvedes masse penge.

Vi mangler tydeligvis spillere på de to positioner hvis vi gerne vil spille der hvor det er rigtigt sjovt.

En anden forklaring er at manageren tror og håber på at vores start 14-er kan holde sig skadesfri og klar hele sæsonen igennem, og det er simpelt hen så utopisk og usandsynligt at jeg nægter at tro at han er så naiv.
Jeg er enig i, at det godt kan se "spøjst", hvis man alene kigger på de faktorer, som du nævner. Og jeg tror da også, at det var en del af grunden til, at Alexis ikke havnede i Liverpool. Når det så er sagt, så er der jo mange andre ting, der skal gå op i højere enhed før en handel kan gennemføres, ud over at spilleren selv skal have interesse. Men selve interessen for at spille for os som topangriber, tror jeg har været en kæmpe udfordring i dette transfervindue, hvilket Benzema og Cavani vel er gode eksempler på.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 1. Sep. 2015 13:53

Fantastic-Fab wrote:Det kan dog godt gå hurtigt. Ozil og Welbeck handlerne kaldte Ornstein også præcis det samme 7-5 timer før deadline. Nu er Chelsea ved at købe Michael Hector fra Reading. De har også hentet en for Nantes. To halv spøjse handler.
Det er rigtigt. Problemet er dog, at Ornstein er den ENESTE troværdige person, der har sagt noget. Dét er ikke godt!
Image

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 1. Sep. 2015 13:55

Schandorff wrote:
Nico_gooner wrote:Jeg elsker Wenger for alt hvad han har gjort for den her klub. Men man må bare indse at han nok ikke kan tage os det sidste skridt op. Fordi han simpelthen nægter at bruge de penge det koster i dag. Han har helt ret i at priserne er for høje, men det kan vi desværre ikke ændre på. Vi har pengene til at betale dem, og det er absurd at vi er det hold i PL der har brugt klart færrest penge. Men nu er vinduet overstået, og jeg vil støtte holdet, og håber at overgår mine forventninger. Og så må vi se næste sommer hvad der sker, om der kommer en ny manager eller en ændret transfer startegi. COME ON YOU GUNNERS!!
vinduet lukker først senere idag for engelske klubber.. skulle vi nu ikke lade være med at tage sorgerne på forskud, og se hvad der rent faktisk sker i de sidste timer.. derudover synes jeg det kan forsvares at man ikke henter en DM. men synes derimod at en angriber har været på toppen af listen

man må også være ærlig at sige at mulighederne ikke har været der for at finde en angriber af den kvalitet vi efterstræber. og spørgsmålet er så om wenger skal bruge penge på 1 spiller, ligesom med welbeck sidste år når de ikke direkte går ind og gør start 11'eren bedre.
Ja vinduet er åbent nogle timer endnu, men Ornstein siger der ikke sker mere, og han plejer at være meget troværdig. Jeg er godt klar over at de spillere som vil kunne forstærke vores startopstilling er svære at finde, og koster mange penge. Men som det ser ud lige nu er Giroud, vores eneste egentlige angriber i truppen. Welbeck er skadet, og Theo er i min verden stadig mere en kantspiller end angriber. Hvis Giroud bliver skadet igen, så skal vi spille med Theo eller Alexis på toppen. Vi har ingen bredde på den position, så en spiller som Jackson Martinez ville have hjulpet på bredde .

Banega
Normal Bruger

Post by Banega » 1. Sep. 2015 13:58

Ender sikkert med at vi lejer Michu i Swansea eller lignende. Kunne være en rigtig 'Kallstróm' signing.

Det er godt nok et frustrerende vindue det her!

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 1. Sep. 2015 14:00

Blastino wrote:
Fantastic-Fab wrote:Det kan dog godt gå hurtigt. Ozil og Welbeck handlerne kaldte Ornstein også præcis det samme 7-5 timer før deadline. Nu er Chelsea ved at købe Michael Hector fra Reading. De har også hentet en for Nantes. To halv spøjse handler.
Det er rigtigt. Problemet er dog, at Ornstein er den ENESTE troværdige person, der har sagt noget. Dét er ikke godt!
Ornstein sagde også, at vi var færdige sidste sommer. Welbeck var præsenteret 5-6 timer senere. Men jeg er enig. Det ser ikke godt ud.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 1. Sep. 2015 14:00

FACT: FC Barcelona, who are currently under a transfer embargo, have signed more players than Arsenal this summer
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

wagner444
Arsenal Danmark medlem

Post by wagner444 » 1. Sep. 2015 14:02

ZlatkoM wrote:FACT: FC Barcelona, who are currently under a transfer embargo, have signed more players than Arsenal this summer
Det er jo et ligegyldigt fact. Esbjerg har også købt flere spillere end os - de ikke underlagt noget. Udover en stank af fisk.

Desuden kan Barca jo købe alle de spillere de vil. De kan bare først bruge dem til januar.
Overstående er jo bare sund fornuft.

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Post by Rambo16 » 1. Sep. 2015 14:33

Sky siger, at der ikke sker mere....

Er godt nok skuffet.
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 1. Sep. 2015 14:51

araAFC wrote:
ZlatkoM wrote:(...)
Men når det er sagt, så er det sgu svært hvis man kigger lidt kritisk på det at finde nogen anden forklaring på at vi ikke handler end at det er fordi vi ikke gider.

Vi er en kæmpeklub, med et kæmpebrand bosat i en af de mest eftertragtede byer i verden (fodbold-og kulturmæssigt).

Vi har en helvedes masse penge.

Vi mangler tydeligvis spillere på de to positioner hvis vi gerne vil spille der hvor det er rigtigt sjovt.

En anden forklaring er at manageren tror og håber på at vores start 14-er kan holde sig skadesfri og klar hele sæsonen igennem, og det er simpelt hen så utopisk og usandsynligt at jeg nægter at tro at han er så naiv.
De tre sætninger, du fremhæver, er valide nok. Men hvis vi igen fokuserer på angriberpositionen, der er den, som folk er mest harme over. Af top-angribere har jeg svært ved at se, hvem der er ledig. Folk ønsker Benzema, men han spiller for Real Madrid; verdens største klub. Folk ønsker Cavani, men han spiller for PSG; den økonomisk stærkeste klub. Folk ønsker sig Lewandowski, men han spiller i Bayern; verdens bedste klub. Agüero spiller allerede for det bedste engelske hold. Barcelona slipper hverken Messi, Neymar eller Suarez - og ingen af dem ønsker at skifte. Diego Costa er allerede i London, men den blå del. Carlos Tevez ville hjem til Argentina, og uanset hvor dejlig London måtte være, så bliver det aldrig Argentina.

Lacazette kunne man have forsøgt, men ingen herinde kender vel for alvor nok til manden. Og jeg mener det er 8 af de 27 L1-mål er scoret på straffespark. Så 19 mål. Det er rigtig pænt, men det er samme antal som André-Pierre Gignac, og ham nævner folk ikke (- jovist, alder spiller også en rolle).
Aubameyang, njae. Jeg synes ikke han har vist, at han er en verdensklasseangriber. Men man kunne selvfølgelig tage et gamble. Han er dog startet fint med målscoringen i denne sæson. De to foregående har været pæne, men ikke sindssyge.
Falcao, synes jeg, kunne have været et interessant gamble, men nu forsøgte Chelsea sig.
Jackson Martinez er, synes jeg, den eneste angriber, der er blevet solgt denne sommer, der potentielt er et niveau eller to over Giroud. Og Jackson Martinez har altså blot vist sig frem i 3 sæsoner i den portugisiske liga; og det på trods af en alder på 28, 29 om en måned.

Bare fordi vi har penge, så kan vi ikke nødvendigvis bare få. Det er trods alt mennesker, vi handler med. De skal ville det selv. Og på nuværende tidspunkt har vi bare en situation, hvor den næste verdensklasseangriber udenfor en allerede stor klub er svær at få øje på. Det er skide ærgerligt for vi kunne godt bruge en top-top angriber, men ærlig talt, hvem skulle det være?

Bonus: her en liste med top-25-angribere i verden. http://soccerlens.com/2015-european-pla ... rs/169517/
Giroud er nummer 17. Man kan være enig eller uenig. Her er navne som Mandzukic, Bacca, Aubameyang, Higuain, Kane, Griezmann og Lacazette nævnt på pladser foran Giroud i den rækkefølge. Det er folk, som enten har været handlet eller kunne handles pga. klubstørrelse (min vurdering). Mandzukic og Bacca kunne vi snildt have hentet, men de er på hhv. 16 og 15, hvilket også vidner om, at de dårligt er en opgradering. Spurs sælger ikke Kane - og slet ikke til os. Griezmann har en klausul, der er ret høj, men stadigvæk under £50 mio. Beløbene nævnt med Higuain har været alt, alt, alt for høje. Aubameyang og Lacazette er de eneste, som man måske kunne have hentet til realistiske og fornuftige beløb. Lacazette havde vel kostet £30 mio. inden forlængelsen? Og Aubameyang vel ca. det samme.
Well put!

Problemstillingen er dog en del anderledes på DM, hvor jeg synes det ligner, vi har sovet i timen. Schneiderlin og Kondogbia var begge skræddersyet til vores hold/system/stil.
Arsenal are the first club in history, where the manager loses the dressing room - and we get rid of the dressing room rather than the manager...

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 1. Sep. 2015 15:04

Don Karnage wrote: Well put!

Problemstillingen er dog en del anderledes på DM, hvor jeg synes det ligner, vi har sovet i timen. Schneiderlin og Kondogbia var begge skræddersyet til vores hold/system/stil.
Jeg er helt enig ift. DM. Her er jeg skuffet over, at Wenger har stillet sig tilfreds med Coquelin, Arteta og Flamini. Her mangler vi ikke bare kvalitet - men også bredde. Og det gør det meget, meget lettere at finde kvalificerede folk. Tilmed har flere kvalificerede spillere været handlet: Schneiderlin, Vidal, Schweinsteiger, Kondogbia, Imbula, Cabaye, Alex Song. Jeg name-droppede bare lige; jeg siger ikke at alle er relevante eller forstærkninger. Jeg siger blot, det er navne på positionen, der har været handlet. Derudover er det også navne, der i hvert fald må være inde omkring spillere, der enten kunne forstærke 11'eren, eller i hvert fald bænken.
Læg dertil spillere som Lars Bender, Thiago Motta, Rabiot osv. hvor det ikke er usandsynligligt at man kunne få dem i handel.

Vi har fejlet klart på DM. Jeg mener ikke nødvendigvis, vi har fejlet mht. en striker. Jeg tror, vi har forsøgt med de spillere, som kunne forstærke vores angreb.

Jeg er kun skuffet over, at man ikke tidligere erkender, at det ikke er muligt at få en af de 3-4 angribere, der er interessante. Det ville have give mere plads til at kigge på positioner, hvor vi ikke nødvendigvis mangler, men hvor en forstærkning er mulig. Her, tror jeg, vi kunne have opgraderet vores centrale forsvar, måske venstre back, og måske endda en verdensklasse-kantspiller. Realistisk set kun én af positionerne, men det ville stadigvæk stille os stærkere end ingen forstærkning.

På CB eksempelvis: Vi er enige om, at Koscielny er ekstremt dygtig. Mertesacker er også fin nok, og jeg kan lide manden. Men jeg tror, der er 10-20 spillere derude, der stensikkert er bedre. Gabriel hentede vi i vinters, ja, men det skal ikke begrænse os. Når vi nu ikke kan brænde pengene af på en striker, så brænd pengene af på Mats Hummels. Gør ham til en af de dyreste forsvarsspillere nogensinde: han koster vel 300-350 millioner dkk. Det behøver ikke altid være offensive spillere, der sælges til de højeste priser. Et makkerpar med Koscielny og Hummels ville, tror jeg, være blandt de bedste i verden. Det er altså også point værd. Så kan vi vinde 1-0 i stedet for 3-2. Det kan man også vinde et mesterskab på. Måske det tilmed kunne gøre vores savn på DM mindre. Jeg synes, det er en skam.

*Jeg aner naturligvis ikke, om vi har kigget efter en forsvarsspiller.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 1. Sep. 2015 15:46

Ingen "main" historie på den officielle. Ved godt jeg Prøver at puste ild i noget der efterhånden ligner sprodiske gløder.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 1. Sep. 2015 15:58

Har I læst det her? Man fatter simpelthen ikke, at det er verdens største klub, der officielt vælger at putte sådan noget ud.

http://www.realmadrid.com/en/news/2015/ ... nouncement

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 1. Sep. 2015 16:00

Olitast wrote:Har I læst det her? Man fatter simpelthen ikke, at det er verdens største klub, der officielt vælger at putte sådan noget ud.

Fordi de føler sig røvrendt og vil udstille United. Det kan blive dyrt for United i fremtiden.

@ElSpanishGooner
De Gea is "broken", "can't understand what happened" & "is living a nightmare" acc to his family. Amazing what staying at Man Utd makes you.
Image

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 1. Sep. 2015 16:00

Olitast wrote:Har I læst det her? Man fatter simpelthen ikke, at det er verdens største klub, der officielt vælger at putte sådan noget ud.

Den kører også i denne tråd: viewtopic.php?f=5&p=284609#p284609
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 1. Sep. 2015 16:03

Vi har ingen bredde på DM positionen. Vi har Coq. Arteta er fin nok at beholde, men udelukkende hvis han skal overtage Rosicky's rolle. Det er simpelthen for tyndt at lade ham være back-up, vi har set ham gang på gang blive løbet over ende - ikke blot imod storklubber, men også af klubber lidt længere nede i tabellen. At Flamini stadig er i klubben finder jeg decideret surrealistisk.

På angriberposten er bredden fin, men vi mangler simpelthen klasseangriberen. Giroud er en god angriber, men vi må stoppe med at romantisere vores egne spillere - Giroud præsterer ikke på et kontinuerligt højt niveau og burde derfor ikke være 1. valg - i hvertfald ikke hvis man har forhåbninger om et mesterskab. Jeg er klar over, at dette transfervindue har været yderst svært mht. angribere, men hvorfor blev problemet ikke løst sidste år eller sidste år igen? Jeg er klar over, at vi hentede Alexis og han står også for mange mål. Det gør Hazard i Chelsea også, men derfor har de stadig Costa til at banke endnu flere i nettet.

Jeg er overbevist om en 3./4. plads endnu engang. Når Chelsea vågner op, så er jeg ret sikker på at de nok skal ende over os i sidste ende og det vil City naturligvis også gøre.

Yderst skuffende vindue.

Post Reply