Deadline Day (August 2015)

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Titi
Arsenal Danmark medlem

Re: Deadline Day (August 2015)

Post by Titi » 1. Sep. 2015 16:44

Det er tydeligt at det for Wenger har været alt eller intet. Enten skal det være en spiller på Sanchez & Øzil niveauet ellers er det ligemeget. Jeg mener så, at særligt den defensive midtbane godt kunne forstærkes med mindre. Men er slet ikke skuffet som andre. Vi bliver næppe mestre, men holdet er blevet en tand stærkere igen. Og vi har ikke nogle kæmpe huller som sidste sæson, hvor Wenger begik den tåbeligste fejl ved ikke at erstatte Vermaelen.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 1. Sep. 2015 16:48

araAFC wrote:
Don Karnage wrote: Well put!

Problemstillingen er dog en del anderledes på DM, hvor jeg synes det ligner, vi har sovet i timen. Schneiderlin og Kondogbia var begge skræddersyet til vores hold/system/stil.
Jeg er helt enig ift. DM. Her er jeg skuffet over, at Wenger har stillet sig tilfreds med Coquelin, Arteta og Flamini. Her mangler vi ikke bare kvalitet - men også bredde. Og det gør det meget, meget lettere at finde kvalificerede folk. Tilmed har flere kvalificerede spillere været handlet: Schneiderlin, Vidal, Schweinsteiger, Kondogbia, Imbula, Cabaye, Alex Song. Jeg name-droppede bare lige; jeg siger ikke at alle er relevante eller forstærkninger. Jeg siger blot, det er navne på positionen, der har været handlet. Derudover er det også navne, der i hvert fald må være inde omkring spillere, der enten kunne forstærke 11'eren, eller i hvert fald bænken.
Læg dertil spillere som Lars Bender, Thiago Motta, Rabiot osv. hvor det ikke er usandsynligligt at man kunne få dem i handel.

Vi har fejlet klart på DM. Jeg mener ikke nødvendigvis, vi har fejlet mht. en striker. Jeg tror, vi har forsøgt med de spillere, som kunne forstærke vores angreb.

Jeg er kun skuffet over, at man ikke tidligere erkender, at det ikke er muligt at få en af de 3-4 angribere, der er interessante. Det ville have give mere plads til at kigge på positioner, hvor vi ikke nødvendigvis mangler, men hvor en forstærkning er mulig. Her, tror jeg, vi kunne have opgraderet vores centrale forsvar, måske venstre back, og måske endda en verdensklasse-kantspiller. Realistisk set kun én af positionerne, men det ville stadigvæk stille os stærkere end ingen forstærkning.

På CB eksempelvis: Vi er enige om, at Koscielny er ekstremt dygtig. Mertesacker er også fin nok, og jeg kan lide manden. Men jeg tror, der er 10-20 spillere derude, der stensikkert er bedre. Gabriel hentede vi i vinters, ja, men det skal ikke begrænse os. Når vi nu ikke kan brænde pengene af på en striker, så brænd pengene af på Mats Hummels. Gør ham til en af de dyreste forsvarsspillere nogensinde: han koster vel 300-350 millioner dkk. Det behøver ikke altid være offensive spillere, der sælges til de højeste priser. Et makkerpar med Koscielny og Hummels ville, tror jeg, være blandt de bedste i verden. Det er altså også point værd. Så kan vi vinde 1-0 i stedet for 3-2. Det kan man også vinde et mesterskab på. Måske det tilmed kunne gøre vores savn på DM mindre. Jeg synes, det er en skam.

*Jeg aner naturligvis ikke, om vi har kigget efter en forsvarsspiller.
Vi to er ikke uenige om ret meget :-)
Arsenal are the first club in history, where the manager loses the dressing room - and we get rid of the dressing room rather than the manager...

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 1. Sep. 2015 16:51

Lad os lige drømme den sidste time (eller er det to?!) inden, vi med rette kan kalde vinduet for miserabelt:

https://www.youtube.com/watch?v=MiFm7SeQKKc

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2015 16:54

Olitast wrote:Lad os lige drømme den sidste time (eller er det to?!) inden, vi med rette kan kalde vinduet for miserabelt:

Miserabelt, fordi du mener, at Arteta og Welbeck ikke kan gøre en figur hos os? Og vi oveni har hentet en verdensklasse keeper fra en rival og konkurrent. En post, hvor vi måske har været svagest stillet de sidste 10 år.
Image

NewArsenal
Normal Bruger

Post by NewArsenal » 1. Sep. 2015 17:00

Muzzi Ozcan ‏@Muzziozcan 4 tfor 4 timer siden
It's happening !

Han har jo tidligere talt om Arsenal og en stor transfer. Og ja, man klamrer sig til de sidste dele af håb.

FA ‏@GestiFuteFIFA 1 t.1 time siden Vis oversættelse
Cavani will be an #Arsenal player today, 100%. Only a medical needs to be completed & the finalisation of contracts.

- Han har i øvrigt retweetet Muzzi Ozcans tweet, men sikkert bare et forsøg på at trække en masse følgere ind.

Olitast

Post by Olitast » 1. Sep. 2015 17:02

AndersArsenal wrote:
Olitast wrote:Lad os lige drømme den sidste time (eller er det to?!) inden, vi med rette kan kalde vinduet for miserabelt:

Miserabelt, fordi Wenger har større tiltro til Arteta og Welbeck end du har? Og vi oveni har hentet en verdensklasse keeper fra en rival og konkurrent. En post, hvor vi måske har været svageste stillet de sidste 10 år.
Miserabelt er muligvis en mild overdrivelse, men det er ikke langt fra, når der bliver negligeret på to poster, hvor vi åbenlyst har manglet igennem en længere periode. Jeg erkender, at angriberposten muligvis aldrig har været mulig, hvis vi udelukkende vil have folk, der kan gå direkte ind og forbedre startelveren eller de hyppigst anvendte rotationsspillere. Men på den defensive midtbane er det en fejltagelse af de helt store, hvis ikke vi får en ekstra mand ind, når man kigger på de navne, der allerede er blevet handlet. Det er muligt, Wenger har tiltro til Arteta, men så er den mere blind end en muldvarp, for omend han er blevet dygtig til at tackle og altid har været en dygtig pasningsspiller, så er det åbenlyst for enhver, at hans manglende fart på hans gamle dage virkelig har gjort ham begrænset imod bedre modstandere. Come on, du kan vel heller ikke være tilfreds med vinduet, hvis ikke der sker mere here på det sidste?

Målmandsposten er selvfølgelig rigtig godt gået, det er der ingen tvivl om, men det er bare langt fra det eneste sted vi manglede kvalitet, da sidste sæson var omme.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2015 17:18

Olitast wrote:
AndersArsenal wrote:

Miserabelt, fordi Wenger har større tiltro til Arteta og Welbeck end du har? Og vi oveni har hentet en verdensklasse keeper fra en rival og konkurrent. En post, hvor vi måske har været svageste stillet de sidste 10 år.
Miserabelt er muligvis en mild overdrivelse, men det er ikke langt fra, når der bliver negligeret på to poster, hvor vi åbenlyst har manglet igennem en længere periode. Jeg erkender, at angriberposten muligvis aldrig har været mulig, hvis vi udelukkende vil have folk, der kan gå direkte ind og forbedre startelveren eller de hyppigst anvendte rotationsspillere. Men på den defensive midtbane er det en fejltagelse af de helt store, hvis ikke vi får en ekstra mand ind, når man kigger på de navne, der allerede er blevet handlet. Det er muligt, Wenger har tiltro til Arteta, men så er den mere blind end en muldvarp, for omend han er blevet dygtig til at tackle og altid har været en dygtig pasningsspiller, så er det åbenlyst for enhver, at hans manglende fart på hans gamle dage virkelig har gjort ham begrænset imod bedre modstandere. Come on, du kan vel heller ikke være tilfreds med vinduet, hvis ikke der sker mere here på det sidste?

Målmandsposten er selvfølgelig rigtig godt gået, det er der ingen tvivl om, men det er bare langt fra det eneste sted vi manglede kvalitet, da sidste sæson var omme.
Så inden Coquelin poppede frem, der ønskede du, at vi hentede to defensive midtbanespillere, og du medgiver, at det var svært at handle ind til angriberposten? Ja tak, miserabel er en overdrivelse. Og det er jo ikke ligefrem fordi, at vi mangler kvantitet til angrebet, så naturligvis skulle vi kun købe ind til den plads, hvis det var muligt at finde en, der ville være en opgradering ift. Giroud.

Jeg har igennem hele vinduet været fortaler for et køb til DM. Men som jeg har nævnt tidligere, så kan jeg simpelthen ikke tro på andet end, at forlængelsen til Arteta må betyde, at hans fysik er tilbage fra før, han løb ind i skader. Som du siger, har der til denne position været fint med muligheder, men hvis det vitterligt vurderes, at Arteta kan gøre sig igen, så er behovet ikke så absurd, som nogen gør det til. De kampe, hvor hans fart blev udstillet, hvilket er sket få gange idet, han er en fabelagtig fodboldspiller, dem kommer han jo forhåbentlig ikke til at spille mere, da vi jo nu netop har en mand, der kan gå direkte en lukke de huller.

Det har været et godkendt vindue, og så kan man være uenig eller ej. Jeg synes, at købet af Cech er så suverænt, og jeg tror det, at investere i en type som ham giver mere, end man umiddelbart tror.
Image

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 1. Sep. 2015 17:25

Titi wrote:Det er tydeligt at det for Wenger har været alt eller intet. Enten skal det være en spiller på Sanchez & Øzil niveauet ellers er det ligemeget. Jeg mener så, at særligt den defensive midtbane godt kunne forstærkes med mindre. Men er slet ikke skuffet som andre. Vi bliver næppe mestre, men holdet er blevet en tand stærkere igen. Og vi har ikke nogle kæmpe huller som sidste sæson, hvor Wenger begik den tåbeligste fejl ved ikke at erstatte Vermaelen.
100% enig Titi. Troede jeg ikke skulle ske ;)
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Olitast

Post by Olitast » 1. Sep. 2015 17:27

AndersArsenal wrote:
Olitast wrote:
AndersArsenal wrote:Miserabelt, fordi Wenger har større tiltro til Arteta og Welbeck end du har? Og vi oveni har hentet en verdensklasse keeper fra en rival og konkurrent. En post, hvor vi måske har været svageste stillet de sidste 10 år.

Så inden Coquelin poppede frem, der ønskede du, at vi hentede to defensive midtbanespillere, og du medgiver, at det var svært at handle ind til angriberposten? Ja tak, miserabel er en overdrivelse. Og det er jo ikke ligefrem fordi, at vi mangler kvantitet til angrebet, så naturligvis skulle vi kun købe ind til den plads, hvis det var muligt at finde en, der ville være en opgradering ift. Giroud.

Jeg har igennem hele vinduet været fortaler for et køb til DM. Men som jeg har nævnt tidligere, så kan jeg simpelthen ikke tro på andet end, at forlængelsen til Arteta må betyde, at hans fysik er tilbage fra før, han løb ind i skader. Som du siger, har der til denne position været fint med muligheder, men hvis det vitterligt vurderes, at Arteta kan gøre sig igen, så er behovet ikke så absurd, som nogen gør det til. De kampe, hvor hans fart blev udstillet, hvilket er sket få gange idet, han er en fabelagtig fodboldspiller, dem kommer han jo forhåbentlig ikke til at spille mere, da vi jo nu netop har en mand, der kan gå direkte en lukke de huller.

Det har været et godkendt vindue, og så kan man være uenig eller ej. Jeg synes, at købet af Cech er så suverænt, og jeg tror det, at investere i en type som ham giver mere, end man umiddelbart tror.
Til det første; Ramsey plejede at spille dernede tidligere, men det gør han ikke længere, så der var ikke behov for TO spillere dengang.

Hvis Arteta spiller som i 2012-13 og ikke er lige så hyppigt skadet, som har været tilfældet i nyere tid, så er han bestemt en okay løsning på pladsen, men det er simpelthen et alt for stort gamble at tage som en storklub, som vi jo gerne skulle forestille at være. Vi skulle simpelthen have hentet en eller anden af dem, der tydeligvis var tilgængelige og som minimum havde forbedret bredden og de taktiske konstellationer (også en af vores allerstørste svagheder, forudsigelighed), vi ville kunne diske op med.

Min (og andres, formoder jeg) frustation skal også findes i, at vi er den eneste klub i de 5 største ligaer, der ikke har signet en markspiller. Det er lidt arrogant slet ikke at forsøge at forbedre sin trup, om så det bare er at sende et signal over for både egne rivaler, men også over for egne spillere om, at pladserne ikke er selskrevne.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 1. Sep. 2015 17:30

Det ligner efterhånden mere og mere, at Cech bliver vores eneste tilgang denne sommer. Det kommer ikke som nogen stor overraskelse, men jeg havde naturligvis gerne set en ny defensiv midt og en klasseangriber. Ligesom de fleste af jer andre. Behovet for en angriber har efter de første fire ligakampe virket ekstra stort, hvor hverken Giroud eller Walcott har brilleret, og Welbeck har været skadet. Hvor det i midten/mod slutningen af sidste sæson for mig næsten virkede som et luksusproblem med at have de to på toppen, da de begge præsterede flot, er det indtil videre vendt på hovedet. På daværende tidspunkt var holdet inde i en rigtig god stime i ligaen og pokalturneringen, hvilket desværre endnu ikke er tilfældet. Den opstilling som virkede så godt dengang har ikke været en lige så stor succes i denne omgang, selvom vi dog vandt over Palace.
Det kan godt være Wenger bare skal finjustere holdet lidt, før holdet klikker, og målene begynder at komme i rigelige mængder. Offensiven er jeg på den lange bane ikke særlig bekymret for. Jeg sidder lidt med fornemmelsen af, at vi måske skal være lidt heldige i en kamp med at få et tidligt mål, hvorefter pladsen så åbner sig op for os, hvilket vi derefter kan udnytte til at få en storsejr.
På den anden side skræmmer sæsonstarten fra sidste år en smule, da det varede overordentlig længe, før spillet begyndte at flyde og pointhøsten blev stabil på den gode måde (i stedet for masser af uafgjorte). I år har udskiftningen ikke været begrænset, og derfor forventede jeg ikke disse problemer.
Arseblog (og Gunnerblog, tror jeg) har nogen snakket om, at hvis man kigger på perioden fra sidste sommer til nu, har der rent faktisk været rigtig stor udskiftning i førsteholdstruppen. Ospina, Alexis, Chambers, Debuchy og Welbeck blev hentet sidste sommer. Gabriel blev hentet i januar og Cech denne sommer. Dertil har der været "interne signings" i form af Coquelin og Bellerin. Det er ni spillere i alt (10, hvis man tæller Joel Campbell med), hvilket må siges at være en hel del. Det har selvfølgelig været tiltrængt, da en del er blevet afskibet i samme periode. Når man som Wenger godt kan lide kontinuitet, kommer det derfor ikke som noget chok, at vi ikke har købt nogen spillere, som ikke har kunne styrke truppen mærkbart.
Selvom jeg indtil videre synes, at Arteta har vist gode takter denne sæson, vil jeg mene, at det burde have været muligt at hente opgradering ind på den position. Særligt fordi Flamini er undværlig.
Flamini og til dels Campbell er efterhånden de eneste, som man egentlig gerne så solgt, hvilket er en stor forbedring i forhold til bare få år siden.
Går vi ind til resten af sæsonen med denne sæson, ser chancerne for mesterskabet spinkle ud, hvis City kan holde motivationen oppe. Vi har dog rigtig gode muligheder for at ende i top-3 samt fornuftige chancer for succes i cup-turneringerne.

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 1. Sep. 2015 17:36

Puha. Det sejler godt nok i TV3Sports studie. Ifølge Graulund har Arsenal ikke vundet mesterskabet i 20 år, mens Frimann påstår, at Giroud ikke har scoret mod et top 4 hold i PL nogensinde. :lol:
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Al-Djazairi_98
Normal Bruger

Post by Al-Djazairi_98 » 1. Sep. 2015 17:39

F*** my life, Wenger udtaler selv vi mangler mål og alligevel bliver der ikke hentet en angriber ind. Og der mangler klart noget tyngde til den centrale midtbane og der bliver heller ikke handlet der!
Troede virkelig at der ville ske noget idag, men det ser meget skuffende ud :(
Arsenal FC means lots of pain ☹ and few speciel moments of fantastic joy.
It’s quite painfull being a fan of a team like Arsenal; it’s, I mean there is not tons of succes, there is tons of excitements and there is tons of elements caused by ups and downs but mainly it’s downs.

PS: Min bedstemor er hurtigere end Mertesacker!

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2015 17:43

Olitast wrote:Til det første; Ramsey plejede at spille dernede tidligere, men det gør han ikke længere, så der var ikke behov for TO spillere dengang.

Hvis Arteta spiller som i 2012-13 og ikke er lige så hyppigt skadet, som har været tilfældet i nyere tid, så er han bestemt en okay løsning på pladsen, men det er simpelthen et alt for stort gamble at tage som en storklub, som vi jo gerne skulle forestille at være. Vi skulle simpelthen have hentet en eller anden af dem, der tydeligvis var tilgængelige og som minimum havde forbedret bredden og de taktiske konstellationer (også en af vores allerstørste svagheder, forudsigelighed), vi ville kunne diske op med.

Min (og andres, formoder jeg) frustation skal også findes i, at vi er den eneste klub i de 5 største ligaer, der ikke har signet en markspiller. Det er lidt arrogant slet ikke at forsøge at forbedre sin trup, om så det bare er at sende et signal over for både egne rivaler, men også over for egne spillere om, at pladserne ikke er selskrevne.
Hvornår har Ramsey spillet DM? Ramsey har spillet 8'er, og gjorde det også i sidste sæson, før vi skubbede Cazorla en tand længere tilbage.

Det er et gamble. Helt enig. Men forlængelsen og manglende indkøb må simpelthen betyde, at han kan spille en rolle, hvor han ikke bliver afgørende, men nødvendig.
Image

kimdinho
Arsenal Danmark medlem

Post by kimdinho » 1. Sep. 2015 17:50

Arteta er en skandale, han er ikke god nok til en top 4 klub i England, ja han har erfaring osv. Men spillemæssige kvaliteter halter han gevaldigt efter. Welbeck kan vel egentlig kun overraske scoringsmæssigt, arbejdsmæssigt gør han det fint. Men ikke det vi har brug for, vi skal have en goalgetter.

Ind med Cavani, Lewandowski, Benzema eller Griezmann til angrebet.
Ind med Bender eller Matuidi til den defensive.

og hvis prikken over i'et skal komme, så få erstattet Per M., han er alt for langsom til en top 4.

Olitast

Post by Olitast » 1. Sep. 2015 17:56

AndersArsenal wrote:
Olitast wrote:Til det første; Ramsey plejede at spille dernede tidligere, men det gør han ikke længere, så der var ikke behov for TO spillere dengang.

Hvornår har Ramsey spillet DM? Ramsey har spillet 8'er, og gjorde det også i sidste sæson, før vi skubbede Cazorla en tand længere tilbage.

Det er et gamble. Helt enig. Men forlængelsen og manglende indkøb må simpelthen betyde, at han kan spille en rolle, hvor han ikke bliver afgørende, men nødvendig.
Han har vist aldrig spillet decideret DM, men han har helt sikkert fungeret mere som en boks-til-boks-spiller med flere defensive pligter end hvad tilfældet er i øjeblikket/for fremtiden.

Muligvis ser Wenger også et lys i Wilshere på den defensive plads, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes faktisk, Neville havde en pointe i, at vi mangler et fysisk monster på midtbanen og har gjort det i en periode.

Selvfølgelig er Arteta ikke afgørende, men decideret at indregne ham som backup for Coquelin, det synes jeg er arrogant. Vores problem har igennem længere tid være at vinde i de helt store kampe, og det tror jeg simpelthen ikke, vi kommer til at gøre med så klejne spillere som Coquelin og Arteta. Der mangler en klippe til at støtte Coquelin.

Post Reply