Evaluering af transfervinduet 2015

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
ZlatkoM
Normal Bruger

Re: Evaluering af transfervinduet 2015

Post by ZlatkoM » 3. Sep. 2015 20:12

det skulle jo ikke tage mere end to dage før vi fandt ud af hvor håbløst dumt det ikke var at investere.

Giroud må have nogle steroider og EPO i havregrøden, han er vores eneste håb lige nu.
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 3. Sep. 2015 20:31

johanlowe wrote:
Helt enig i at det er bagklogskab, men at vurdere transfervinduet dagene efter det er lukket er ligeså meget dommedagsprofeti. Hvis Coq bliver skadet, hvis hverken Giroud eller Walcott formår at score, hvis vi får 700 skader igen osv osv.. Det ene er ikke bedre end andet, dog foretrækker jeg at man først vurderer efter moden overvejelse.

Nej det er helt rigtigt vedrørende at have set alle kampe og det har jeg jo heller ikke. Men i samme ombæring bliver medie-hypede spillere ofte anvendt til at brokke sig over hvorfor vi ikke henter dit og dat. Sandheden er at vi ikke aner hvad der i virkeligheden foregår. Jeg stoler på at Arsenals scouts har fingeren på pulsen og vurdere hvilke spillere der kan hentes og ikke hentes. Her tænkes der bla på Kondogbia hvor måske løn, pris og potentiale ikke stemte overens.

Jeg synes ikke vores trup ser så dårlig ud. Vores største problem er i mine øjne, at spillere alt for ofte bruges ude af position.. Eks Ramsey, Walcott, Monreal.
Mand bliver jo nødt til at vurdere transfervinduet efter afsluttet da dette betyder at truppen ikke kan forbedres de næste 6 måneder. Nu vi kun står med 1.5 angriber fordi man valgte at undlade investeringer itruppen og det kan ikke komme som en overraskelse. Derudover har vi ikke haft mange spillere, som har været skadefri eller karantæne fri i løbet af en hel sæson.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 3. Sep. 2015 22:00

Fantastic-Fab wrote:Sidste år blev der skreget på en DMC. En. Men skulle kritikerne ikke har skreget på to? Coquelin har vel indfriet det, som man havde turdet håbe på sidste sommer af en potentielt ny signing. Det er spændende hvor længe han skal bevise sit værd, før han får den anerkendelse, jeg i den grad mener han fortjener. Havde han heddet Kondogbia, en transfersum på 250 og leveret på det niveau, Coquelin har gjort, så tror jeg ikke hysteriet havde været så voldsomt som tilfældet er. Jeg minder om, at han har spillet to dårlige kampe, som fast starter som DMC. Et tal som Matic i sæsonen 15/16 allerede har nået. Arteta eller Loftus Cheek som backup? Hmm. Jeg ville gå med førstnævnte...

Det er da også noget af en skæv vridning af virkeligheden at sige at Loftus Cheek er Chelseas første udskifter som DM. Mikel og Ramires er altså vokse og erfarne spillere der kan anvendes i stedet. Så jo Chelsea har en bedre rerserve end vi har.
Fantastic-Fab wrote: ST positionen synes jeg godt vi kunne have forstærket. Det er min anke på vinduet. En rendyrket ST, som kunne true dybden. Et alternativ til Giroud, men dem som får en mand som snitter tæt på 0,5 i trøjen uden dødbolde, til at lyde som en ubrugelig stolpe, burde skamme sig. Et alternativ havde været at foretrække, men jeg håber Welbeck kan steppe op i år. Han har i hvert fald alle forudsætningerne, for at kunne bidrage. Giroud var klart bedst i foråret, hvor Welbeck pustede ham i nakken. Faldt af på den mod slutningen af sæsonen, hvor Welbeck ikke var fit. Vi må håbe, at Giroud stepper op, når Welbeck forhåbentlig er spilleklar efter landskamppausen.

Der hvor City for alvor har forstærket sig er jo ved at få konkurrence på pladserne som har fået deres ældre drenge tilbage i omdrejninger. Kompany og Toure har jo startet sæsonen som de bedste i verden på sine pladser.

Fantastic-Fab wrote: Dem som har dumpet vinduet burde for sjov kigge tilbage på deres ønsker efter Sanchez købet sidste år. Der manglede vi nærmest lige præcis ovenstående i følge jer. Det har vi fået nu. Så er mit spørgsmål til jer, hvem er det så der har underpræsteret i sådan en grad i spillertruppen, at i kan finde på at dumpe vinduet. At dumpe et vindue virker jo som et ønske om at der skal ske revolutionære ændringer i en spillertrup, som i kalenderåret 2015 har skrabet flest point sammen. Tilført en verdensklasse GK.
Det er da en vattet indstilling! "I ville for et år siden have en midtstopper, en angriber og en defensiv midt. Nu har i fået en, så må i være tilfredse med dem"
Stop dog! Vi skal da ikke vurdere dette transfer vindue på baggrund af ønskerne til det forrige!

Vi fik Welbeck for et år siden, han har ikke højnet vores "striking power" så meget som vi har håbet, og jeg vil gerne at vi flytter os (meget) mere der!
Vi har i Gabriel fået en ny stopper, ham og Chambers er jeg for så vidt tilfredse nok med. Men Merte er blevet endnu ældre..
Coq blomsterede op og betød at vi pludselig havde en DM med kvalitet. Men Arteta viste sig samtidigt at være for gammel til allerhøjeste niveau og Flamini viste sig at være løbet før for placeringsevne. Så på den front er vi nok nogenlunde i status qou. Ja vores første valg er klart bedre, men vores andet valg er væsentlig svagere end forventet forud for sidste sæson.

Det er muligt at vi er det hold som har lavet flest points i kalender året, men har du været tilfreds med måden de er kommet på?
Det har været med hiv og sving sejrene er kommet! Hvor mange gange har vi ikke været foran med to og til trods for det lukket et mål ind og siddet indtil dommeren fløjtede og holdt vejret og håbet på at vi kunne køre den hjem? Vi har de bedste teknikkere og pasningsspillere i ligaen men vi kan ikke spille os ud af Stokes (tilfældigt eksempel) så må vi jo have lidt stål ind der kan tage kampen op og fjerne noget af det fysiske tryk. Når vi så ofte lader os overmande på den måde og bare ender med at losse bolden hen til modstanderen bruger vi alt for mange kræfter på at jagte bolden og vi får for mange knops.
Den præcise diagnose for hvorfor vi mister initaitivet kan jeg ikke give jer - men et hurtigt bud kunne jo være at bolden bare bliver losset mod en enlig angriber der ofte ikke fanger den, her tænker jeg vi har mangle Arteta til at turde spille den tilbage og til siden og holde i den. Santi er jo fantastisk til at slå afleveringer korte og lange, men hver gang der er en mulig kontra bliver den slået og det er lige meget om det er en umulig bold.
Frankster wrote: Det gør de store og vigtige spillere. Det samme gælder for City, United, Liverpool og Chelsea. Alle ville være mærkede af at være uden Toure, Aguero, Rooney, Coutinho, Skrtel, Hazard og Matic.
Sådan er det, og vores sundhedshistorik sidder bare så dybt i os, at vi forventer skader. Måske, men det er samme vilkår og forventninger, der skal indfries som i andre klubber. Det kan betyde et mesterskab eller 12 point, men jeg forventer vores key-players leverer, så den der hvad-hvis-vi-har-3-nøglespiller-skader, er aktuel i alle klubber, og ingen er dækket ind (Se bl.a. Real sidste år )
Så er vi NOK bedre end sidste år? Se nederst
City har jo netop forstærket sig således at kvaliteten ikke daler specielt hvis deres 3 bedste spillere bliver skadet. De har lige hentet en af de absolut bedste stoppere i La Liga sidste sæson, og han er ikke engang røget direkte i start 11'eren. Hvis Aguero ryger ud har de Bony at smide på toppen og Sterling som outsider. De Brune kan spille på kant eller centralt hvis der skulle blive brug for det og Delph er samme historie.
Frankster wrote: 2 + 3) Kan vi konkurrere om titlen - Selvfølgelig kan vi det.
Når det er sagt, så ser City skræmmende ud, men jeg finder det vanvittigt, at alle allerede har gjort dem til mestre.
Vi er 4 runder inde i sæsonen, vi er 5 point efter!!!
Uha, City har jo en kæmpe trup. Er der overhovedet nogen, der ved, hvem der ville spille spids angriber for City, hvis Aguero bliver skadet nu.
Bony er nemlig skadet, 2 angribere solgt/on loan. Måske Sterling, men min pointe er, at det til trods for en skræmmende start, så har de altså et program, der kræver en hel sæson. Kompany ser stærk ud, da han har sprunget sin ferie over og har trænet. Bliver han træt i foråret?...blev hele Chelseas hold træt i foråret? Ja, det gjorde de, og efter min mening, kunne det have gået galt for dem, men de havde skader og held på deres side.
Se bare på dem nu - en hel trup, der spillede alle minutter sidste sæson, hvilket har krævet en soft opstart.
Min pointe. Ser jeg på vores hold, så ser jeg et højt niveau hos dem, der skal træde til, når der er brug for det. Det gælder: Ospina, Gabriel, Debuchy, Gibbs, Rosikcy, Arteta, Wilshere, Ox, Welbeck og Walcott som de første på bænken. For første gang har vi en trup med backups - en trup der er bred - en trup der mangler topangriberen, men som har mange offensive våben. Et hold, der ikke skal vurderes på de første 4 kampe, men over en hel sæson. Det er holdet, der skal vinde, og her ligger min tro på, at vi er stærke nok.
Ang. backup på de vigtige pladser, henviser jeg til min kommentar på forventninger til nøglespillere (i punkt 1)
Og hvad så hvis Kompany bliver træt, de har jo både Otamendi og Demichelis.
Bony skulle være klar til næste liga kamp.

Ingen tvivl om at Chelsea sidste sæson var heldige med at deres backkæde holdt så godt som de gjorde.

Det er ikke fordi jeg synes at vores udskiftere eller trup er skrald, men jeg er ikke naivt jublende lykkelig over bredden. Af de spillere du nævner ser jeg kææææmpe spørgsmålstegn ved Rosicky og Arteta! Rosicky er ude med knæskade og forventet tilbage til oktober, en 34 årig der praktisk talt ikke har spillet i et år og som lige er blevet opereret i knæet.. hmm..
Arteta er lige så stor et wildcard. Måske kan han komme ind og gøre en god figur. Men der er altså også ret stor risiko for at han fanger en skade første gang vi får brug for ham. Sådan var det jo i sidste sæson, og den der slags fiberskader kommer altså sjælendt alene.
Frankster wrote: 5) Konklusion
Som nævnt, så handler et transfervindue ikke om, hvad du handler, men de chancer og den trup du har, når vinduet er lukket.
Her mener jeg vi har en god og styrket trup i forhold til sidste år, men jeg mener også at vores chancer kunne være blevet forbedret med en top-angriber signing. Mange siger, at det blot handlede om penge, men den eneste jeg tror vi kunne få, var Higuain. Alle andre fik bedre løn, hvor de var, og klubberne var ikke interesserede i at sælge (ville i?). Så er der nogen, der taler om Dzeko. Jamen, listede man ham op ved siden af Walcott, Giroud og Welbeck, så ville jeg mene vi havde fået en ekstra, der er på samme hylde (den under toppen med de 7-8 bedste).
Det gør mig ikke mere forstående og rationel, da jeg er irriteret over, at det ikke skete, men jeg vælger i min analyse at konludere, at vi KAN spille med om pokalerne, men vi kunne (måske) have gjort vores chancer større.

Trup karakter 10
(City 12, Utd 7, Liverpool 7, Chelsea 10).

Ovenpå den lange smøre, så husk, at Dortmund, Atletico med flere har vist, at det ikke kun er den bedste trup (spiller for spiller), men hvordan holdet er sat sammen, der kan give pokaler, når det er uventet.
Nu vælger du så at give truppen karakter frem for vinduet.. Det synes jeg er svært at gøre, vi har ret store spørgsmålstegn: hvilket niveau har Arteta, kan Wilshere spille fodbold i år, hvor slemt er det med Kos ryg, finder Chambers niveauet?

Og nu kommer det så frem at Wenger allerede i sidste uge vidste at Welbeck ikke kommer til at spille de kommende måneder.. Det kan være Campell får nogle kampe nu. Jeg er sindsygt træt af at vi ikke har fået en spiller til at supplere Giroud. En der kan bruge låget.

johanlowe
Arsenal Danmark medlem

Post by johanlowe » 3. Sep. 2015 22:50

Wengers globalisering wrote:
johanlowe wrote:
Helt enig i at det er bagklogskab, men at vurdere transfervinduet dagene efter det er lukket er ligeså meget dommedagsprofeti. Hvis Coq bliver skadet, hvis hverken Giroud eller Walcott formår at score, hvis vi får 700 skader igen osv osv.. Det ene er ikke bedre end andet, dog foretrækker jeg at man først vurderer efter moden overvejelse.

Nej det er helt rigtigt vedrørende at have set alle kampe og det har jeg jo heller ikke. Men i samme ombæring bliver medie-hypede spillere ofte anvendt til at brokke sig over hvorfor vi ikke henter dit og dat. Sandheden er at vi ikke aner hvad der i virkeligheden foregår. Jeg stoler på at Arsenals scouts har fingeren på pulsen og vurdere hvilke spillere der kan hentes og ikke hentes. Her tænkes der bla på Kondogbia hvor måske løn, pris og potentiale ikke stemte overens.

Jeg synes ikke vores trup ser så dårlig ud. Vores største problem er i mine øjne, at spillere alt for ofte bruges ude af position.. Eks Ramsey, Walcott, Monreal.
Mand bliver jo nødt til at vurdere transfervinduet efter afsluttet da dette betyder at truppen ikke kan forbedres de næste 6 måneder. Nu vi kun står med 1.5 angriber fordi man valgte at undlade investeringer itruppen og det kan ikke komme som en overraskelse. Derudover har vi ikke haft mange spillere, som har været skadefri eller karantæne fri i løbet af en hel sæson.
Jeg er jo ikke uenig i at man burde have købt en ekstra angriber og DM, bare ikke for hver en pris (her står Martial klarest)! Jeg synes bare det er fjollet at give transfervinduet karakter før vi har set hvordan vi står - hvad hvis vi vinder mesterskabet ? Er transfervinduet den her sommer så stadig til 00 eller 02?

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 3. Sep. 2015 23:55

johanlowe wrote:
Olitast wrote:
johanlowe wrote:Er det kun mig som synes det er lige tidligt nok at evaluere transfervinduet og give karakter? Ville det ikke give bedre mening at vurdere vinduet, når der er gået et par måneder? Desuden er der ikke en eneste herinde (inklusiv mig selv), der ved hvordan hele transfer systemet i virkeligheden fungerer.. Det er jo ikke FM, hvor man bare køber til højre og venstre.

Synes specielt Uniteds køb af Martial understreger manglen på ledig kvalitet, hvis Cavani og Benzema var tilgængelige, mon ikke at United havde gået efter dem i stedet.

Jeg er enig i at vi burde have lukket nogle huller i truppen i form af en DM og angriber, men ikke for en hver pris. Hvor mange her inde kan ærgerligt sige at de har set alle Monacos kampe sidste år mht Kondogbia og ligeledes Sevilla mht Krychowiak - jeg har ihvertfald ikke.
En karakter for transfervinduet skal da gives, når transfervinduet er overstået, ellers er der jo blot tale om bagkloghed, hvis vi først vurderer det om et par måneder ...
Selvfølgelig kan vi ikke bare pege på en spiller og købe ham som i computerspil, men efterhånden er der vist her på forum bred enighed om, at det primært er DM-positionen, hvor vi for alvor har forsømt, og her var der altså rigelig med kvalificerede navne at byde ind på.

Det er en god pointe med Uniteds sidste desperate køb, og jeg har også personligt stor respekt for, at vi ikke var med i løbet der. Vi skal ikke købe til hver en pris, og på angriberpositionen begynder jeg også mere og mere at respektere, vi ikke har signet noget, men så kræver det immervæk også, at vores nuværende angribere i truppen stepper op og viser Wenger, at hans tillid til dem ikke har været forgæves. Her kigges der især på Walcott og Welbeck.

Hvor mange herinde kan i øvrigt sige, at de har set samtlige PL-kampe, når de sætter årets hold? Det er et lidt halvsøgt argument. Har man set de pågældende spillere i nogle store kampe gøre det godt, så kan man vel med rette konkludere, at de er en pebernød eller to værd og kunne passe ind på vores hold. Jeg har personligt set begge 5-7 gange i sidste sæson, og jeg var sjældent uimponeret.

Jeg ser det nu meget mere som en realistisk vurdering af, hvad vi nu kan forvente af sæsonen baseret på tidligere sæsoners erfaring. Havde jeg/vi vurderet inden, vinduet lukkede, så havde det været præmaturt, men din "modne overvejelse" vil jeg nu mere kategorisere som en simpel sæson-/halvsæson-/spillervurdering.

Helt enig i at hype kan overskygge et reelt niveau, men jeg synes nu ikke, det har været så slemt med nogle af de navne, vi er blevet sat i forbindelse med, og ser vi bort fra Kondogbia, så var der stadig rigelig af DMs, vi kunne have handlet. Din tro til scoutingteamet deler jeg nok også, det er mere troen til dem, der sætter krøllen på papiret, der begynder at falme hos mig.

Misforstå mig ret, jeg synes nemlig også, at vores trup ser rigtig fin ud. Men vi er altså lige gået igennem 3 måneder, hvor vi havde rigelig med chancer til at gøre den endnu bedre og mere konkurrencedygtig i flere turneringer, hvilket har været et gennemgående problem (aflastning af kernespillere), men så vælger man aktivt ikke at gøre noget ved det. Specielt med Welbecks skade i bevidstheden er det mig ubegribeligt, at der ikke er foretaget den mindste panikreaktion, om så for i det mindste at aflaste Giroud samt holde ham til ilden ved at lade ham vide, han ikke er garanteret en startplads. Det er i øvrigt et gennemgående problem i vores trup; at folk "gror fast" på deres pladser uden, at dårlige præstationer får konsekvenser, og selvom det aldrig burde ske, så bør det da slet ikke pga. manglende transfers.

Tilliden Wenger viser sine spillere i disse dage er hidtil uset i topfodbold, når man kigger på vores resultater og økonomi. Hvis ikke alt flasker sig og spillere i truppen begynder at performe en del bedre, end hvad de tidligere har gjort, så bør dette transfervindue i mine øjne få konsekvenser, da det skriger af naivitet.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 4. Sep. 2015 0:38

johanlowe wrote: Jeg er jo ikke uenig i at man burde have købt en ekstra angriber og DM, bare ikke for hver en pris (her står Martial klarest)! Jeg synes bare det er fjollet at give transfervinduet karakter før vi har set hvordan vi står - hvad hvis vi vinder mesterskabet ? Er transfervinduet den her sommer så stadig til 00 eller 02?
Ja, det her transfervindue er kun lige bestaaet med 02 og selvom vi vinder mesterskabet. Fordi det ledelsen har foretaget sig i vinduet eller mangel paa samme er et mega sats og chancerne for at vi vinder mesterskabet uden forstaerkninger er markant mindre.

Vinderen af PL scorer som regel taet omkring 85 maal, det betyder at:
1) Walcott, Giroud, Sanchez, Scorer alle taet paa 20 maal i ligaen.
2)Ramsey og Ozil kan maaske byde ind med lidt maal, men spillere som Ox, Santi, Welbeck scorer simpelthen ikke nok.

Derudover vil det vaere noedvendigt at:
1)Coq skal spille +35 kampe
2) Cech og bagkaeden er faar opbygget en hurtig forstaaelse.

Martial var et panik koeb. Men vi kunne forsoegt at sikre os Jovetic, Dzeko, Negredo, Bacca, Vietto og Mandzukic tidligt i vinduet. Det er alle angribere som vaesentligt bedre end Welbeck og Walcott.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 4. Sep. 2015 7:25

Wengers globalisering wrote:Ja, det her transfervindue er kun lige bestaaet med 02 og selvom vi vinder mesterskabet. Fordi det ledelsen har foretaget sig i vinduet eller mangel paa samme er et mega sats og chancerne for at vi vinder mesterskabet uden forstaerkninger er markant mindre.
WTF. Hvis vi vinder mesterskabet er det jo netop ikke et dårligt transfervindue. Derudover, vi har altså forstærket os. Cech er en kæmpe upgrade. Antallet af signings øger ikke mesterkabschancerne. Det er kun Brendan Rodgers der tror det.
Wengers globalisering wrote:Derudover vil det vaere noedvendigt at:
1)Coq skal spille +35 kampe
2) Cech og bagkaeden er faar opbygget en hurtig forstaaelse.

Martial var et panik koeb. Men vi kunne forsoegt at sikre os Jovetic, Dzeko, Negredo, Bacca, Vietto og Mandzukic tidligt i vinduet. Det er alle angribere som vaesentligt bedre end Welbeck og Walcott.
Din præmis omkring at Cech og bagkæden får opbygget en hurtig forståelse gælder ikke for den nye angriber eller hvad? Og hvem er Vietto?
Image

Olitast

Post by Olitast » 4. Sep. 2015 8:32

levinas wrote:WTF. Hvis vi vinder mesterskabet er det jo netop ikke et dårligt transfervindue.
Hvis vi vinder mesterskabet, så har spillerne spillet godt/over nuværende evner - det skal ikke ændre på transfervinduets bedømmelse, som er en vurdering af truppen her-og-nu og hvad bestyrelsen og manageren har gjort for at gøre den så kampklar som mulig til sæsonen.

Der ser ud til at være en generel misforståelse omkring, at de to ting skal holdes for sig i denne tråd.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 4. Sep. 2015 9:00

Olitast wrote:
levinas wrote:WTF. Hvis vi vinder mesterskabet er det jo netop ikke et dårligt transfervindue.
Hvis vi vinder mesterskabet, så har spillerne spillet godt/over nuværende evner - det skal ikke ændre på transfervinduets bedømmelse, som er en vurdering af truppen her-og-nu og hvad bestyrelsen og manageren har gjort for at gøre den så kampklar som mulig til sæsonen.

Der ser ud til at være en generel misforståelse omkring, at de to ting skal holdes for sig i denne tråd.
Hvorfor spiller de over evne i tilfælde af mesterskab? Der er jo en grund til at medierne inden transfervinduet havde udset os som favoritter til titlen. Vi er et af de mest sammenspillede hold som tidligt og køligt fik tilført en verdensklasse målmand. Det lugter langtvæk af grundig planlægning og målbevidsthed. Det vægter vanvittig meget at spillerne kender hinanden. Jeg mener personligt ikke at marginalspillere som Jovetic, Dzeko, Negredo, Benteke og hvad de ellers hedder havde gjort os mere kampklar.

Jeg skal bare lige høre. Men udfra det rationale har eksempelvis Liverpools transfervindue været til et 12-tal?
Image

Olitast

Post by Olitast » 4. Sep. 2015 10:24

levinas wrote:
Olitast wrote:

Hvorfor spiller de over evne i tilfælde af mesterskab? Der er jo en grund til at medierne inden transfervinduet havde udset os som favoritter til titlen. Vi er et af de mest sammenspillede hold som tidligt og køligt fik tilført en verdensklasse målmand. Det lugter langtvæk af grundig planlægning og målbevidsthed. Det vægter vanvittig meget at spillerne kender hinanden. Jeg mener personligt ikke at marginalspillere som Jovetic, Dzeko, Negredo, Benteke og hvad de ellers hedder havde gjort os mere kampklar.

Jeg skal bare lige høre. Men udfra det rationale har eksempelvis Liverpools transfervindue været til et 12-tal?
De ville i så fald have spillet over evne, da de på nuværende tidspunkt ikke har nok kvalificerede spillere til at puste startpladserne i nakken og/eller aflaste ved skader. Du har ret i, vi blev udråbt som favoritter inden vinduet, men det var netop INDEN vinduet, hvor medierne tillige havde en forventning om, vi omsider ville opruste på de positioner, hvor vi i en årrække har manglet, når bestyrelsen tilmed har været ude og råbe op omkring, at vi har midlerne til at bruge. Så jeg synes faktisk, det lugter langt væk af det stik modsatte af grundig planlægning og målbevidsthed, at vi ender med kun at have oprustet på én af pladserne.

Vi er helt enige om, det er vigtigt at have et sammentømret hold, men truppen kan være nok så gode venner med hinanden, hvis vi ikke har kvalificerede spillere til at dække vigtige pladser på holdet i tilfælde af skader eller formdyk, som unægtelig vil forekomme i løbet af en sæson - det er ikke ligefrem ukendte begreb for os. De navne er ikke nødvendigvis en opgradering af Giroud, men de kunne som minimum have været med til at puste ham i nakken, så han ikke brænder ud, hvilket vi har set et utal af gange før.

Liverpools vindue vil jeg personligt give 7 med pil nedad. De har fået nogle spændende spillere, men deres defensiv ser stadigvæk skrøbelig ud. LB, CB og GK ser stadig ikke alt for godt ud.

LeifM.
Normal Bruger

Post by LeifM. » 4. Sep. 2015 10:33

Jeg er også en af dem der er rystet over vores transfervindue eller mangel på samme.
MEEEEEN.
Men Wenger er sgu en snu rad.
Han køber én spiller, en målmand der roses for at hente mellem 12 og 15 point til sit hold pr sæson.
Og hvor mange point var vi efter Shitty i sidste sæson ? 12 Point...
Og DA DAAA, Cech henter os 15 point i forhold til sidste sæson og vi bliver mester med 3 point :-)
Og Wenger har sparet klubben for 750 mill..
Og alle andre hold bliver til grin..
Nååå ja Wenger, hvis vi så bare ikke have haft så mange skader eller får flere såååååå. Ideen var ellers god..

Leif M.

Riedel
Normal Bruger

Post by Riedel » 4. Sep. 2015 14:03

Også en måde at se tingene på...

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -club.html
"My name is usually the one on the end of people's lips." Ian Wright

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 4. Sep. 2015 15:34

Riedel wrote:Også en måde at se tingene på...

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -club.html
Selvfølgelig skal skaden skjules for omverdenen, men det betyder ikke, at de ikke skulle hente en angriber.
Image

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 4. Sep. 2015 16:09

@Cnissen

Som du er inde på, så har City bedre backsups.
Det er også derfor jeg giver dem en bedre karakter, men Delph er altså ikke samme nivau/betydning som Toure (de sidste par år, hvor Toure har været afsted til ANC, har de tabt mesterskabet). Delph, De Bruyne og Bony er gode subs, men ikke på samme niveau og deres nye stopper er svær at vurdere endnu (not PL proven).
Men som nævnt, så ser jeg dem som favoritter, men mener vi har en chance - det er hvad jeg fremhæver. Jeg synes dog de på def midt og angrebet ser tynde ud, ved skader.
Jeg vælger at give truppen en karakter, og ja, der er ubekendte, men det er der også for dem, der nærmest regner med, at Giroud og Coq bliver skadet.
Rosicky spillede sidst i februar, og har de sidste sæsoner med sine få kampe, leveret et højt niveau. Nu er han nok også sidst i rækken af de spillere jeg nævner, så jeg mener vores bredde er god i den forstand at alderen og PL-erfaringen er god/forbedret.

@ Wengers Globalisering
Kommentar til dit indlæg på side 5.
Måske gør jeg mig ikke helt klar i spyttet, men det jeg mener er, at vi har 3 angribere fra den hylde jeg mener Dzeko hører til, hvor det ikke burde være nødvendigt med flere af samme kvalitet. Skulle vi tilføje, så skulle det være en bedre spiller. Desværre skete det ikke, men jeg tror på, at man forsøgte.
Selvom jeg nu kender til Welbecks skade, mener jeg vi skal kunne klare at han er ude i 2mdr, men lige nu havde jeg nok budt velkommen til Dzeko med åbne arme, og kan følge dem, der mener vi har for lidt i luften, hvis Giroud er ude.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Rask
Normal Bruger

Post by Rask » 5. Sep. 2015 8:16

levinas wrote:
Olitast wrote:

Jeg er meget enig med dig Levinas. Hvis ikke de absolut bedste spillere er tilgængelige, så skal vi sgu ikke panikhandle! Det har ledelsen efterhånden forstået. Jovetic, Dzeko, Vietto, Negredo stinker langt væk af middelmådighed, og var vi sat i forbindelse med førnævnte spillere i starten af transfervinduet ville folk brokke sig over manglende ambitioner! Come on, lad os ny ikke ty til gamle dyder, og bruge penge på marginalspillere! Dzeko er måske eneste undtagelse, men jeg mener tilgengæld ikke han er den type vi mangler.
Liverpool og tåbelige United er gode eksempler på det idioti og den håbløshed der efterhånden er blevet trenden ved transfervinduet; at bruge så mange millioner på (for det meste) middelmådighed.
I øvrigt kræves det af enhver PL-trup, at man må overpræstere for at vinde denne liga.
'I was once fined £5,000 for calling Coventry fans wankers. Best £5,000 I ever spent.'

- Ian Wright

Post Reply