Spillerafgang sommeren 2016

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

arsenal1983
Arsenal Danmark medlem

Spillerafgang sommeren 2016

Post by arsenal1983 » 11. Apr. 2016 15:08

I nærværende tråd kan det diskuteres, hvilke spillere vi skal skille os af med til sommer.

Mit bud:

Gabriel: Virker slet ikke til at have niveauet. Fejlplaceret gang på gang, hvilket har kostet en del point i sæsonen.

Mikel Arteta: Har ikke længere evnerne til at byde ind med noget på banen.

Olivier Giroud: Til trods for at Fissefjæs er vores topscorer, er simpelthen alt for ineffektiv foran målet. Ligeledes er jeg ikke voldsomt begejstret for hans attitude.

Theo Walcott: Har været jammerlig lige siden hans lønforhøjelse. Den høje løn bør kunne give bedre ud.

Alex Oxlade-Chamberlain (Kan evt. sendes på lejeaftale): Træffer konstant de forkerte beslutninger og virker mentalt fraværende i store dele af kampene.

Mathieu Flamini: Begrundelse er overflødig.

Wojciech Szczęsny: Vi har 2 keepere der er væsentlig bedre end polakken.

Tomáš Rosický: Kan egentligt godt lige Tomas, men han er snart så langt oppe i årerne, at det kun er minimalt, hvad han kan byde ind med fremadrettet.
AW: One man's trash is a bargain for me

AW - The dictator of Arsenal

#respektmentidtilatgå

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Re: Spillerafgang sommeren 2016

Post by Steensen » 11. Apr. 2016 15:31

Er til dels enig med dig.

Der skal så afgjort ikke forlænges med Arteta, Flamini og Rosicky. Hertil vil jeg gå med til salg af Walcott, Sanogo, Jenkinson, Szczesny & Debuchy. I mine øjne skal man ikke gå af med OX eller Gabriel endnu - de kan stadig spille en rolle.

Vi skal hente en central midt (Xhaka), angriber (?) og en midterforsvar (?).

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 11. Apr. 2016 16:06

Jeg er åben for en en relativt stor udrensning denne sommer.

Den naturlige
Arteta, Flamini og Rosicky har alle kontraktudløb. Forlængelse bør ikke komme på tale.

Den proaktive
Vi skal også aktivt have solgt nogle spillere. Følgende spillere, synes jeg, er oplagte at sælge:
-Szczesny. Han har stadigvæk problemer mentalt virker det til. Lad Roma købe ham.
-Theo Walcott. Jeg synes, han spiller på et for lavt niveau, hvor han ikke kan bidrage med meget længere.
- Debuchy. Ud af vagten.

Boblere
- Ospina. Fin målmand, hvis han vil være førstekeeper, så sælg ham.
- Ramsey. Jeg kan godt lide Ramsey, men det virker ikke til, han kan spille centralt. Det er problematisk. Et større bud skal dog til.
- Oxlade-Chamberlain. Jeg synes, det er tydeligt, at Chamberlain er mere interessant på kanten end Walcott. Skaderne er alarmerende, og et salg af Oxlade-Chamberlain skal retfærdiggøres af indkøb.
- Giroud. Igen, der skal indkøb til før jeg synes et salg af Giroud giver mening. Og jeg har svært ved at se, hvem vi skal hente. Real Madrid skal gå i galehus-mode, så vi kan ende med Benzema. Vi missede tidligere Dybala, Higuain og andre. Denne sommer har jeg svært ved at se, hvem der realistisk er tilgængelig. Lukaku måske? Eller noget sexet fra Argentina eller Brasilien.
- Jenkinson. Vi skal have et 2. valg til backen, og her synes jeg Jenkinson virker som et godt bud. Men et salg ville ikke være en skandale.
- Gibbs. Lidt a la Ospina. Hvis han vil væk, så kan vi godt acceptere det. En erstatning er dog vigtig, og det skal helst ikke blive en nettoudgift.
- Campbell. Tilføjet senere - glemt i første omgang. Han har leveret på et niveau, der gør, at han formegentlig har en fin markedsværdi. Som reserve er han dog ok at have, og han arbejder altid 100% modsat Walcott og Oxlade eksempelvis.

£££ tjent på salg
Potentielt bør vi kunne indkassere en flot sum på salg af ovennævnte. Vi bør ende med £15-£40 mil. alt efter hvem og hvor mange vi sælger. Det vil efterlade os med gode muligheder for forstærkninger. En midtbanespiller og en dygtig offensiv spiller er absolut minimum. Hertil kan yderligere offensive forstærkninger komme på tale - ligesom defensive forstærkninger (centralt og til venstre) kan komme på tale.
Last edited by araAFC on 11. Apr. 2016 21:00, edited 1 time in total.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 11. Apr. 2016 18:41

Glem alt om den store udrensning. Det sker ikke.

Jeg tror maksimalt det bliver til naturlige afgange i form af Arteta, Flamini og Rosicky. Derudover bliver der måske afhændet 1-2 spillere på positioner, hvor vi allerede er godt besat (mængdemæssigt). Det bliver formentlig Szczesny og Debuchy. Derudover kunne jeg forestille mig, at Campbell var en kandidat, men jeg tror desværre at han har spillet "godt nok" til, at han bliver hængende i truppen.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 11. Apr. 2016 19:40

ajakob wrote:Derudover kunne jeg forestille mig, at Campbell var en kandidat, men jeg tror desværre at han har spillet "godt nok" til, at han bliver hængende i truppen.
"Desværre"..Kom nu lidt.

Støt nu de spillere vi har i truppen selvom det er tydeligt det dette IKKE er din yndlingsspiller.

http://fodboldspilleren.dk/5-grunde-til ... r-arsenal/

Når det er sagt, er vi enige om at han sæson skal blive bedre, men trods alt "kun" 23 år..2 assists i 3 CL kampe som starter og 3 mål og 2 assists i 11 kampe i ligaen.

Enig i at en klassespiller som Granit Xhaka på alle måneder er spændende, men altså..Mirror nævner en pris på 30 millioner £.

En 4-5 spillere kunne jeg godt se forlade os, så der bliver plads til 1-2 spændende spillere der vil koste kassen. og så hente 2 spiller op fra vores ungdomshold
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 11. Apr. 2016 20:34

peterdebel wrote:
ajakob wrote:Derudover kunne jeg forestille mig, at Campbell var en kandidat, men jeg tror desværre at han har spillet "godt nok" til, at han bliver hængende i truppen.
"Desværre"..Kom nu lidt.

Støt nu de spillere vi har i truppen selvom det er tydeligt det dette IKKE er din yndlingsspiller.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Har du selv skrevet det der, Peter?

Campbell er skræmmende nok langt fra den dårligste kant i Arsenal for tiden. Til gengæld ligner det, at Wenger ikke har den store tillid til ham, så jeg tror sagtens, han kunne være på vej væk.
Jeg tror nu heller ikke, at han nogensinde kan udvikle sig til andet end en udmærket breddespiller.

I forhold til oplægget vil jeg sige, at jeg er villig til at lytte på tilbud på samtlige spillere i truppen med britisk pas.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 11. Apr. 2016 22:23

peterdebel wrote:
"Desværre"..Kom nu lidt.

Når det er sagt, er vi enige om at han sæson skal blive bedre, men trods alt "kun" 23 år..2 assists i 3 CL kampe som starter og 3 mål og 2 assists i 11 kampe i ligaen.
Med "desværre" mener jeg, at aldrig bliver mere end breddespiller. Når vi så samtidig har to-tre andre, der kan spille den position, så kender jeg Wenger og klubben godt nok til, at der ikke vil blive hentet en kvalitetsspiller på den position.

Og nej, de stats er langt fra gode nok.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 11. Apr. 2016 22:46

ajakob wrote: Og nej, de stats er langt fra gode nok.
Tjae. Campbells ratios målt pr. 90 minutter er hhv. 0.31 for mål og 0.20 for assist i Premier League i denne sæson

Det vil jeg nu ikke betegne som: "langt fra gode nok". Umiddelbart er det meget fint for en kantspiller, der også arbejde meget dybt på egen banehalvdel. Tilmed er og bliver Campbell reserve, og jeg har svært ved at se, man skal forvente mere end product fra en sådan.

Christian Eriksens sæson skamroses, og han har - ligesom Campbell - primært haft udgangspunkt på kanten. Det er lidt omvendte statistikker: 0.22 for mål, 0.36 for assist. Men 'groft sagt' et ret identisk slutprodukt.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 11. Apr. 2016 23:14

araAFC wrote:
Tjae. Campbells ratios målt pr. 90 minutter er hhv. 0.31 for mål og 0.20 for assist i Premier League i denne sæson

Det vil jeg nu ikke betegne som: "langt fra gode nok". Umiddelbart er det meget fint for en kantspiller, der også arbejde meget dybt på egen banehalvdel. Tilmed er og bliver Campbell reserve, og jeg har svært ved at se, man skal forvente mere end product fra en sådan.

Christian Eriksens sæson skamroses, og han har - ligesom Campbell - primært haft udgangspunkt på kanten. Det er lidt omvendte statistikker: 0.22 for mål, 0.36 for assist. Men 'groft sagt' et ret identisk slutprodukt.
Ak ja. Man kan vel altid finde en eller anden stat, der får en spiller til at se god ud. Og når han samtidig kæmper og løber meget, så er der ikke et øje tørt.

Problemet er bare, at når jeg ser Campbell spille, så ser det han laver mere tilfældigt end bevist ud. Indrømmet, så har en gjort det bedre end jeg havde forventet, men hvis han står i vejen for en opgradering på én eller flere pladser, så ved jeg godt, hvad jeg ville vælge.

johanlowe
Arsenal Danmark medlem

Post by johanlowe » 12. Apr. 2016 0:02

http://www.premierleague.com/en-gb/news ... goals.html

Her er lidt relevant læsning, der bør overvejes i debatten. Jeg tror ikke vi skiller os af med særlig mange spillere, og tror samtidig kun vi henter max tre nye spillere. Synes dog ovenstående artikel understreger behovet for en angriber, der kan putte bolden i kassen over en hel sæson

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 12. Apr. 2016 3:49

ajakob wrote:
araAFC wrote:

Ak ja. Man kan vel altid finde en eller anden stat, der får en spiller til at se god ud. Og når han samtidig kæmper og løber meget, så er der ikke et øje tørt.

Problemet er bare, at når jeg ser Campbell spille, så ser det han laver mere tilfældigt end bevist ud. Indrømmet, så har en gjort det bedre end jeg havde forventet, men hvis han står i vejen for en opgradering på én eller flere pladser, så ved jeg godt, hvad jeg ville vælge.
Jeg er enig i, at disse statistikker ikke nødvendigvis er specielt sigende.

Jeg forholder mig blot til det, du skrev: Nemlig at de tidligere fremhævede stats ikke var gode nok. Og det mener jeg ganske enkelt ikke er rigtigt.

Personligt håber jeg vi får solgt Campbell, mens vi stadigvæk kan få et anseeligt beløb. Jeg vil langt hellere have mere lovende spillere som Iwobi som reserve. Campbell virker ikke som en, der bør kunne true de spillere, der skal udgøre vores stærkeste elleve. Desværre kunne han dette i denne sæson, eftersom bl.a. Walcott og Oxlade har skuffet fælt. En optimal situation ville være en, hvor der var stor konkurrence mellem 3 spillere for de 2 kantpositioner.

At have Campbell som reserve kan jeg dog ikke umiddelbart se noget kvalitetsmæssigt problem i. Han er og bliver ikke verdensklasse, men han virker pålidelig, og det er en vigtig kvalitet hos en reserve. Et upålideligt eksempel var (og er) en mand som Debuchy. Flamini kunne også fint nævnes.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 12. Apr. 2016 11:22

araAFC wrote:Jeg er enig i, at disse statistikker ikke nødvendigvis er specielt sigende.

Jeg forholder mig blot til det, du skrev: Nemlig at de tidligere fremhævede stats ikke var gode nok. Og det mener jeg ganske enkelt ikke er rigtigt.

Personligt håber jeg vi får solgt Campbell, mens vi stadigvæk kan få et anseeligt beløb. Jeg vil langt hellere have mere lovende spillere som Iwobi som reserve. Campbell virker ikke som en, der bør kunne true de spillere, der skal udgøre vores stærkeste elleve. Desværre kunne han dette i denne sæson, eftersom bl.a. Walcott og Oxlade har skuffet fælt. En optimal situation ville være en, hvor der var stor konkurrence mellem 3 spillere for de 2 kantpositioner.

At have Campbell som reserve kan jeg dog ikke umiddelbart se noget kvalitetsmæssigt problem i. Han er og bliver ikke verdensklasse, men han virker pålidelig, og det er en vigtig kvalitet hos en reserve. Et upålideligt eksempel var (og er) en mand som Debuchy. Flamini kunne også fint nævnes.
For mig er problemet, at når vi har 3+ spillere på den position, så ved jeg at Wenger ikke vil kigge i den retning. Og det er til trods for, at det vel er den position af de forreste tre, der har givet absolut mindst output (jeg har dog ikke tjekket op på statistikker), og samtidig budt på de største skuffelser i løbet af sæsonen. Det er samtidig den mest turbulente, fordi hverken Ramsey, Walcott eller Chamberlain kan holde sig raske, eller fordi de skal bruges andre steder. Det betyder, at Campbell - ham der burde være reservens reserve - kommer til at få (for) meget spilletid.

Det kan godt være, at det er uretfærdigt, men for mig er han blevet symbolet på den middelmådighed, der er på nogle bærende postioner. Men lad os bare være enige om at være uenige.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 19. Apr. 2016 13:39

Efter min mening, skal der en større udrensning igang.

De sikre

Debuchy: Har kort og godt ikke niveauet.

Rosicky: Konstant skadet. Det kan man ikke bruge til noget.

Arteta: Også konstant skadesplaget, og bidrager ikke med det store på banen. Efter min mening skulle han allerede have været afskibet for 2 år siden.

Walcott: Løntung spiller, med masser af skader og hans niveau har været dalende længe.

Flamini: Gammel og udbrændt. Bidrager ikke med andet end gule og røde kort.

Joel Campbell: Viste et okay niveau i en periode denne sæson, men det har ikke ændret min mening omkring ham. Kan ikke se ham have nogen væsentlig rolle i fremtiden.

Boblere

Szczesny: Kommer an på, om Ospina er okay med at være 2. valg. Hvis Ospina ikke vil prøve lykken andetsteds, så mener jeg vi burde sælge.

Ospina: Ovenstående forklaring^^. Ospina er jo en glimrende 2. målmand.

Ramsey: Eneste grund til, at jeg putter ham som bobler, er at prisen skal være i orden. Han skal ikke sendes afsted uanset hvad. Men hvis han ender med at blive, er næste sæson absolut sidste chance. Dybdeløb og et stort løbepensum er kort og godt ikke nok, til en klub som vores.

Mertesacker: Kan han affinde sig med at være 3. eller 4. valg, så er det fint for mig at beholde ham en sæson til. Ellers mener jeg vi skal sælge.

Gabriel: Kort og kontant, så mener jeg, at han har været en skuffelse. Han viser stort engagement, men han virker ofte ukoncentreret og laver dumme fejl. Han er vel et udmærket 3. valg, men han er slet ikke god nok som starter. Enten Merte eller Gabriel skal sendes afsted, for vi SKAL have en ny makker til Kos.

Flere nævner Ox og Giroud som mulige salg. Ox har været meget skadet, men jeg mener stadig han er værd at satse på. Giroud skal ikke være starter, men han har altså perioder hver sæson, hvor han får bombet et hav af mål. Giroud som alternativ til en topangriber som Higuain eller Benzema ville bestemt ikke gøre mig noget.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 12. Jun. 2016 10:33

Udmærket tråd, 1983.

Mit bud er :

De realiserede afgange:
* Arteta
* Flamini
* Rosicky

De oplagte afgange:
* Szscesny (evt. nyt lån)
* Debuchy
* Jenkinson (evt. nyt lån)
* Sanogo
* Gnabry

De sandsynlige afgange:
* Walcott
* Ospina
* Gibbs
* Cambpell

De situationsbestemte afgange:
* Ox
* Mertesacker
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 12. Jun. 2016 11:10

Alansmith wrote:Udmærket tråd, 1983.

Mit bud er :

De realiserede afgange:
* Arteta
* Flamini
* Rosicky

De oplagte afgange:
* Szscesny (evt. nyt lån)
* Debuchy
* Jenkinson (evt. nyt lån)
* Sanogo
* Gnabry

De sandsynlige afgange:
* Walcott
* Ospina
* Gibbs
* Cambpell

De situationsbestemte afgange:
* Ox
* Mertesacker
Bør Sanogo ikke flyttes op til de realiserede afgange? Jeg har ikke set nogen melding på det endnu, men jeg er ret sikker på at han har kontraktudløb nu.

Post Reply