Topangribere

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
ajakob
Arsenal Danmark medlem

Re: Topangribere

Post by ajakob » 19. Oct. 2016 9:19

Alansmith wrote:Ajakob og Nico. Jeg er lidt nysgerrig. Hvilke spillere på listen, som jeg postede, mener I ikke har været til salg i sommers? Jeg tror, at ca. en trediedel var til købs. Mit spørgsmål er ikke konspiratorisk ment.
Det tror jeg du har ret i, og jeg tror egentlig også, at det er mere. Bortset fra måske Higuain, så mener jeg dog ikke at de kan karakteriseres som topangribere, som mankan forvente 30-40 mål fra i løbet af en sæson - hvilket flere af dem i øvrigt har bevist. Min pointe var egentlig også, at det er meget få angribere, man kan forvente sådanne tal fra.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 20. Oct. 2016 18:37

araAFC wrote:
Alansmith wrote:Efter de første 10-15 runder af 2016/2017 ser angriberpræstationerne således ud:

Image
Endnu meget tidligt at begynde at vurdere angribernes niveau, men det ville være fedt, hvis du løbende opdaterer tabellen. Og tilføjer et par navne, hvis der dukker nogle oplagte op.

Jeg håber, der så småt begynder at dukke en ny generations af dygtige angribere op. Aldersmæssigt er langt størstedelen mellem 28-30 år.

PS. Ville de i øvrigt være for omstændigt at opgøre angribernes mål ud fra 90 min. ratios? Det afhænger selvfølgelig lidt af, hvor du hiver tallene ud.
Det bliver spændende at følge Belotti i Torino. Stjerne i svøb, som har været omtalt et par sæsoner trods sin lave alder (22 år). Han har startet sæsonen med 5 mål i 5 ligakampe og ligger med en conversion på 20 pct. Han knokler løs på banen - meget energisk.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Oct. 2016 12:12

Alansmith wrote:
araAFC wrote:
Alansmith wrote:Efter de første 10-15 runder af 2016/2017 ser angriberpræstationerne således ud:

Image
Endnu meget tidligt at begynde at vurdere angribernes niveau, men det ville være fedt, hvis du løbende opdaterer tabellen. Og tilføjer et par navne, hvis der dukker nogle oplagte op.

Jeg håber, der så småt begynder at dukke en ny generations af dygtige angribere op. Aldersmæssigt er langt størstedelen mellem 28-30 år.

PS. Ville de i øvrigt være for omstændigt at opgøre angribernes mål ud fra 90 min. ratios? Det afhænger selvfølgelig lidt af, hvor du hiver tallene ud.
Det bliver spændende at følge Belotti i Torino. Stjerne i svøb, som har været omtalt et par sæsoner trods sin lave alder (22 år). Han har startet sæsonen med 5 mål i 5 ligakampe og ligger med en conversion på 20 pct. Han knokler løs på banen - meget energisk.
Liverpool er allerede på ham...

http://www.90min.com/posts/3948638-live ... ntensifies
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 28. Nov. 2016 21:43

Med en tredjedel af sæsonen overstået, ser angrebspræstationerne således ud:

Bemærk, at Morata (12) og Giroud (9) har mange indskiftninger, mens Lacazette (3), Bacca (2), Falcao (2), Agüero (3) og Kane (2) har relativt mange straffesparksmål.

Image

En række angribere er efter en god start gået lidt i stå. Det drejer sig om Higuain, Bacca, Ibrahimovic, Chicharito, Benteke og Firmino. Derimod har især Dzeko, Belotti, Falcao og Icardi har et iøjnefaldende ryk i de seneste 6-8 kampe.

Set over sæsonen har især Cavani, Modeste, Lewandowski, Aguero, Aubameyang og Dzeko leveret imponerende præstationer i front.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 4. Dec. 2016 11:18

Hvor langt nede ligger Vardy på listen? Han har scoret sølle 2 mål i de første 14 PL-kampe.

Vi bør vist være meget taknemmelige for, at han valgte at blive i Leicester. Hvis vi havde fået ham havde Wenger næppe brugt Alexis som frontangriber.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 4. Dec. 2016 11:51

Niels Lønberg wrote:Hvor langt nede ligger Vardy på listen? Han har scoret sølle 2 mål i de første 14 PL-kampe.

Vi bør vist være meget taknemmelige for, at han valgte at blive i Leicester. Hvis vi havde fået ham havde Wenger næppe brugt Alexis som frontangriber.
4 mål og 5 assists i 24 kampe, svarende til en scoringsprocent på 17 pct. Tænk, at vi var tæt på at købe ham - han afviste os. Jeg tror, at det ville have været et fejlkøb.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 4. Dec. 2016 13:07

Alansmith wrote:
Niels Lønberg wrote:Hvor langt nede ligger Vardy på listen? Han har scoret sølle 2 mål i de første 14 PL-kampe.

4 mål og 5 assists i 24 kampe, svarende til en scoringsprocent på 17 pct. Tænk, at vi var tæt på at købe ham - han afviste os. Jeg tror, at det ville have været et fejlkøb.
Tjae. Måske. Prisen var attraktiv, og han ville have fået en reserverolle - ligesom Perez har fået det. Idéen fejlede vel som sådan ikke noget.

Men jo, man kan brænde nallerne på disse PL-målscorere. Ligesom Liverpool gjorde det med Lambert.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 4. Dec. 2016 14:36

araAFC wrote:
Alansmith wrote:

Tjae. Måske. Prisen var attraktiv, og han ville have fået en reserverolle - ligesom Perez har fået det. Idéen fejlede vel som sådan ikke noget.

Men jo, man kan brænde nallerne på disse PL-målscorere. Ligesom Liverpool gjorde det med Lambert.
Jeg advarede mod købet af Vardy under vinduet, fordi det ville være et usikkert køb. Hans ene gode sæson, manglende erfaring i internationale kampe og fremskredne alder var iøjnefaldende.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 5. Dec. 2016 7:19

araAFC wrote:
Alansmith wrote:

Tror du stadig, at Wenger ville have spillet Alexis på toppen, hvis vi havde købt Vardy? Jeg tvivler. I så fald jeg tænker jeg, at han ville have brugt Vardy eller Giroud som topangriber og have beholdt Alexis på kanten.

Vardy havde bestemt en attraktiv pris sammenlignet med de andre mulige emner i sommers, og jeg kan godt forstå, at Wenger gik efter ham, men jeg er nu glad for, at han valgte at blive i Leicester - både nu og dengang.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 5. Dec. 2016 9:39

Niels Lønberg wrote:Tror du stadig, at Wenger ville have spillet Alexis på toppen, hvis vi havde købt Vardy? Jeg tvivler. I så fald jeg tænker jeg, at han ville have brugt Vardy eller Giroud som topangriber og have beholdt Alexis på kanten.

Vardy havde bestemt en attraktiv pris sammenlignet med de andre mulige emner i sommers, og jeg kan godt forstå, at Wenger gik efter ham, men jeg er nu glad for, at han valgte at blive i Leicester - både nu og dengang.
Hvis man må tillade sig at antage, at Lucas Perez har fået den rolle, som Vardy ville have fået, så ja. Giroud var skadet, og man anvendte så Alexis over nyindkøbet. Jeg tror, man havde gjort det samme, hvis nyindkøbet havde været Vardy.
Men det er selvfølgelig kun gisninger, og det kan lige så vel være, at Vardy havde startet inde.

Det er i hvert fald fedt, at man nu i stedet kan rette blikket imod verdensklasse-kantspillere, hvis man fortsat har behov for at styrke offensiven. Det er et marked, hvor man i langt højere grad kan finde kvalitet - uden det økonomisk bliver helt åndssvagt. Især hvis man er fornuftigt nok til at kigge uden for Premier League.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 18. Dec. 2016 13:15

Man må bare sige at det er lettere for klubber som Bayern og Juventus at tiltrække topangribere som feks. Lewandoski og Higuain.

Hvorfor?

Fordi de ved at de kommer til en klub med vindermentalitet og hvilken spiller ønsker ikke at vinde medaljer enten på national eller internationalt plan.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 21. Dec. 2016 17:26

Lidt underlig udmelding fra Lukakus agent: Ifølge spillerens agent, bliver Lukaku gerne i Everton..Også efter hans kontrakt udløber i 2019. Omvendt siger han også, at ting hurtigt kan vende i fodboldverden: "In football, you can't look too much in front. You need to take it one transfer window at a time." Han presser gerne citronen..

Utroligt han kun er 23 år..Syntes han var været i gamet i en evighed..

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 30. Dec. 2016 21:07

Her halvvejs i sæsonen begynder der at tegne sig et mere klart billede af præstationerne hos de bedste center forwards. Det er imponerende, at der findes spillere derude, som scorer i tre fjerdedele eller mere af deres kampe. Der er visse forskelle i rammevilkår, herunder f.eks. at nogle spillere har mange indskiftninger (Morata og Giroud), mens andre skyder straffe (Kane, Lacazette m.fl.). Hertil kommer, at sværhedsgraden af ligaerne og styrken af klubberne varierer.

Image

Ser man alene på conversion, så topper Falcao, Milik, Lacazette, Giroud, Cavani, Costa, Aubameyang, Bacca og Belotti. De har med andre ord omsat flest af deres afslutninger til mål.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Feb. 2017 11:11

25 årige Alexandre Lacazette ønsker at komme videre i karrieren til sommer og ifølge franske Canal+, skulle hans favoritdestintion være Barcelona.

Men okay. Vi taler om topangribere,men vi må vi se om en evt. ny træner kan gøre på den front, hvis vi altså får en ny til sommer...?

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 13. Feb. 2017 15:06

Vi skulle have gjort alt for at hente Higuain i sommer, han viser igen i denne sæson at han er klasse.

21 mål i alle turneringer indtil videre - det kunne vi godt have brugt...

Post Reply