Offensive midtbanespillere

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Re: Offensive midtbanespillere

Post by Alansmith » 25. Apr. 2016 20:13

araAFC wrote:
Alansmith wrote: Det er svært at sige med de prisudviklinger, man ser. Men jeg tænker, at han går til 30-35 mio. £. Mht. hans alsidighed, så tjek lige yderst til højre i dette link.

http://www.transfermarkt.co.uk/henrikh- ... eler/55735
Mht. prisen: Også når han kun har ét år tilbage af sin kontrakt? Nasri og van Persie er gode eksempler på lignende situationer. Og der er sikkert flere.

Godt med mål fra samtlige positioner - og både med højre og venstre. Han ser godt nok interessant ud.
Du har nok ret. Jeg frygter blot, at der bliver kamp om ham - Arsenal, Chelsea, Liverpool ....
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. Apr. 2016 20:26

Alansmith wrote:
araAFC wrote:
Alansmith wrote: Det er svært at sige med de prisudviklinger, man ser. Men jeg tænker, at han går til 30-35 mio. £. Mht. hans alsidighed, så tjek lige yderst til højre i dette link.

http://www.transfermarkt.co.uk/henrikh- ... eler/55735
Mht. prisen: Også når han kun har ét år tilbage af sin kontrakt? Nasri og van Persie er gode eksempler på lignende situationer. Og der er sikkert flere.

Godt med mål fra samtlige positioner - og både med højre og venstre. Han ser godt nok interessant ud.
Du har nok ret. Jeg frygter blot, at der bliver kamp om ham - Arsenal, Chelsea, Liverpool ....
Liverpool har Klopp at lokke med. Forhåbentlig kan vi dog tilbyde mere - både sportsligt og lønmæssigt - end Liverpool.
Chelsea mangler 'heldigvis' CL-bold i næsten sæson, og forhåbentlig smider vi ikke også det væk til sidst. Men der har 'desværre' været rygter om Chelsea-interesse, men omvendt har de allerede Hazard, Pedro og Willian på positionerne. Og umiddelbart er der andre positioner som eksempelvis den centrale midtbane, der burde være deres fokuspunkt. Og naturligvis det centrale forsvar - især hvis de vil praktiserer et 3 (5) mands forsvar.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 2. May. 2016 18:29

Dynamo udtaler nu, at de er klar til at lade Yarmolenko gå, men det er kun topklubber, der spiller i Champions League, der er relevante. Han foretrækker Premier League eller Bundesligaen.

Han har været hypet gennem flere sæsoner, og man kan undre sig over, hvorfor han ikke er skiftet væk endnu. Forklaringerne kan være mange, og det kan også være, at han ganske enkelt bare har været glad for at spille i Dynamo. Det er trods alt der, han er fra.
Som nævnt har flere spillere med historie i ukrainsk fodbold haft succes på det seneste.

Han er et bud på en kantspiller, der kan score mål. Jeg ved ærlig talt for lidt om manden til at jeg tør skrige "køb".

Prismæssigt kunne Konoplyanka være en udmærket indikator; han blev solgt til Sevilla for omkring 300M DKK. Så Yarmolenko er nok ikke ligefrem billig.

Kingkong
Normal Bruger

Post by Kingkong » 7. May. 2016 16:37

Jeg synes vi burde prøve at hente hatem ben arfa. 17 mål for nice i Ligue 1. Det synes jeg er meget flot gjort

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 10. May. 2016 14:10

Kingkong wrote:Jeg synes vi burde prøve at hente hatem ben arfa. 17 mål for nice i Ligue 1. Det synes jeg er meget flot gjort
Han er gratis til sommer. Men har været rygtet til flere store.. Chelsea og Barca..

Kingkong
Normal Bruger

Post by Kingkong » 10. May. 2016 14:45

cnissen wrote:
Kingkong wrote:Jeg synes vi burde prøve at hente hatem ben arfa. 17 mål for nice i Ligue 1. Det synes jeg er meget flot gjort
Han er gratis til sommer. Men har været rygtet til flere store.. Chelsea og Barca..
Hvis han er gratis, så skal han da bare hentes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 10. May. 2016 14:46

cnissen wrote:
Lidt modsatrettede rygter om Ben Arfa:

L'Equipe skriver han ser på Barcas træningsanlæg i den kommende uge..men Balaque fra Sky mener at Catalanerne hellere kaster deres penge efter Pogba end Ben Arfa..

Vi skal nok længere hen på sommeren før vi bliver klogere..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 11. May. 2016 0:02

Ben Arfa er nok den største humørspiller, jeg kan huske at have set.
Vi behøver ikke hoppe i nogen større budkrig for min skyld.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 11. May. 2016 10:07

http://www.101greatgoals.com/news/arsen ... fidencial/

hvad med James... kunne være spændende! Kan ikke se det ske hvis City også svinger med lønposen, men...
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 11. May. 2016 13:13

ZlatkoM wrote:http://www.101greatgoals.com/news/arsen ... fidencial/

hvad med James... kunne være spændende! Kan ikke se det ske hvis City også svinger med lønposen, men...
James er typemæssigt, synes jeg, rigtig ideel, hvis vi supplerer med en angriber. De beskrivelser, jeg har lavet om Götze, kan oversættes til James. Stort set. Playmaker og en pæn sjat mål samtidig.
Køber vi ikke en angriber, så ville en mere målfarlig kantspiller være bedre.

At Real Madrid sælger minimum en relativt stor spiller denne sommer virker næsten uundgåeligt.

Prisen for James kan dog let være rigtig høj. Real Madrid betalte jo omkring €80M (kæmpe overpris pga. VM, lige skiftet til Monaco, men alligevel), men han kan måske købe til Özil-pris, der blev hentet for i alt omkring €50M.

Henter vi eksempelvis Xhaka og James, så er det utænkeligt, der er penge til en dyr angriber. Dog kan vi potentielt sælge for en del €€€£££$$$ denne sommer, så det kan ikke fuldstændig udelukkes. Ender vi med at skulle kigge på 'billige' angribere, så er det varme navn for tiden vist ham hollænderen, Janssen. Kender intet til manden, men han kan score mål, og det er billigt at købe spillere i Holland. AZ vil have svært ved at afvise bud på £10M. Ligesom en dansk klub praktisk talt vil acceptere et bud på £5M - uanset om det så var Messi, der løb rundt.

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 11. May. 2016 18:52

Hvis City ikke kvalificerer sig til CL. Så kan det ene opveje det andet.

Coq - Xhaka
Sanchez - Øzil - James
Giroud/Lukaku/?

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 11. May. 2016 20:08

Jeg synes ikke, modsat andre, James som typer passer ind. Han er klart bedst centralt - som Özil og Iwobi. Han indgår godt i spillet, men han mangler speed mand mod mand. Det synes jeg, vi mangler. Det er lidt samme problemstilling med Isco. Formidabel spiller, men vi er dækket ind imo.

Dertil er det et kæmpe problem, at James er på en af svansekontrakterne, der er splittet mellem flere firmaer, på samme måde som Falcao mf. også var det... Det kommer aldrig til at passe ind i Arsenals transferpolitik.

Ben Arfa er den vildeste humørspiller, men hans sæson i det franske har været helt outstanding. Såfremt han kan kontrolleres, er han en fræk joker. Han er kampafgørende, uforudsigelig, konstant udfordrende og god på små områder når vores modstander står dybt.
Arsenal are the first club in history, where the manager loses the dressing room - and we get rid of the dressing room rather than the manager...

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 11. May. 2016 20:14

araAFC wrote:

James er typemæssigt, synes jeg, rigtig ideel, hvis vi supplerer med en angriber. De beskrivelser, jeg har lavet om Götze, kan oversættes til James. Stort set. Playmaker og en pæn sjat mål samtidig.
Køber vi ikke en angriber, så ville en mere målfarlig kantspiller være bedre.

At Real Madrid sælger minimum en relativt stor spiller denne sommer virker næsten uundgåeligt.

Prisen for James kan dog let være rigtig høj. Real Madrid betalte jo omkring €80M (kæmpe overpris pga. VM, lige skiftet til Monaco, men alligevel), men han kan måske købe til Özil-pris, der blev hentet for i alt omkring €50M.

Henter vi eksempelvis Xhaka og James, så er det utænkeligt, der er penge til en dyr angriber. Dog kan vi potentielt sælge for en del €€€£££$$$ denne sommer, så det kan ikke fuldstændig udelukkes. Ender vi med at skulle kigge på 'billige' angribere, så er det varme navn for tiden vist ham hollænderen, Janssen. Kender intet til manden, men han kan score mål, og det er billigt at købe spillere i Holland. AZ vil have svært ved at afvise bud på £10M. Ligesom en dansk klub praktisk talt vil acceptere et bud på £5M - uanset om det så var Messi, der løb rundt.
... eller Milik fra Ajax, som vi også er rygtet med. Scorer også masser af mål.

Mht. den offensive midtbane, så er Henrikh stadig en spændende løsning. Kan spille alle tre positioner på den offensive midtbane.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 11. May. 2016 22:50

Alansmith wrote: ... eller Milik fra Ajax, som vi også er rygtet med. Scorer også masser af mål.

Mht. den offensive midtbane, så er Henrikh stadig en spændende løsning. Kan spille alle tre positioner på den offensive midtbane.
Helt på bølgelængde ift. Mkhitaryan. Blandt de mest oplagte at hente.

En angriber er dog et must nu, og skal vi nøjes med en billig mand, så kunne en af de hollandske være en mulighed. Det er ikke optimalt, men det er bedre end staus quo.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 28. May. 2016 23:26

James Rodriguez slet ikke på banen i aftenens finale, og det ligner efterhånden, at han må af sted. Er han ikke netop den spiller, som man burde kunne omskole til angriber? Vi så i hvert fald til VM, at instinkterne er på plads. Koster vel omtrent 40 mio pund, og selv hvis omskolingen mislykkes, får man i hvert fald fantastisk offensiv midt, der kan spille alle tre pladser.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

Post Reply