Offensive midtbanespillere

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Re: Offensive midtbanespillere

Post by Olitast » 29. May. 2016 15:29

Kejser wrote:James Rodriguez slet ikke på banen i aftenens finale, og det ligner efterhånden, at han må af sted. Er han ikke netop den spiller, som man burde kunne omskole til angriber? Vi så i hvert fald til VM, at instinkterne er på plads. Koster vel omtrent 40 mio pund, og selv hvis omskolingen mislykkes, får man i hvert fald fantastisk offensiv midt, der kan spille alle tre pladser.
Det overraskede mig også, at han ikke var med. Han kan jo også udfordre på egen hånd, så han ville kunne spille højre kant og trække ind til sit venstre ben. Jeg vil i hvert fald sige, at hvis der ikke findes en oplagt topangriber på markedet, så kunne man købe et talent eller en fra 2. hylde, som er markant anderledes en Giroud og så ellers sprænge banken på James.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 29. May. 2016 20:19

Olitast wrote:
Kejser wrote:James Rodriguez slet ikke på banen i aftenens finale, og det ligner efterhånden, at han må af sted. Er han ikke netop den spiller, som man burde kunne omskole til angriber? Vi så i hvert fald til VM, at instinkterne er på plads. Koster vel omtrent 40 mio pund, og selv hvis omskolingen mislykkes, får man i hvert fald fantastisk offensiv midt, der kan spille alle tre pladser.
Det overraskede mig også, at han ikke var med. Han kan jo også udfordre på egen hånd, så han ville kunne spille højre kant og trække ind til sit venstre ben. Jeg vil i hvert fald sige, at hvis der ikke findes en oplagt topangriber på markedet, så kunne man købe et talent eller en fra 2. hylde, som er markant anderledes en Giroud og så ellers sprænge banken på James.
Ovenstående er løsningen på vores offensive problemer, hvis man af gode grunde ikke kan købe den rigtige angriber. Så skal man i stedet gå all in på en højre kant fra øverste hylde, hvorefter man med nogenlunde accept kan tage et mere våget valg til angriberposten; eksempelvis ham Janssen fra Holland.

Men man bør kunne finde en ordentlig angriber, og vores situation på højre kant er ikke kritisk, hvis vi kan få flere mål centralt. Ramsey, Iwobi og Oxlade bør være ok.

Derudover ser jeg hellere en CB end en RW, såfremt vi henter en angriber. Jeg har tidligere ofte argumenteret for at købe en højre kant i stedet for en angriber, hvis udvalget var ringe, men med Welbecks skade og Walcotts niveau, så bør agendaen i den grad være en rigtig god angriber.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 29. May. 2016 23:43

araAFC wrote:
Olitast wrote:
Ovenstående er løsningen på vores offensive problemer, hvis man af gode grunde ikke kan købe den rigtige angriber. Så skal man i stedet gå all in på en højre kant fra øverste hylde, hvorefter man med nogenlunde accept kan tage et mere våget valg til angriberposten; eksempelvis ham Janssen fra Holland.

Men man bør kunne finde en ordentlig angriber, og vores situation på højre kant er ikke kritisk, hvis vi kan få flere mål centralt. Ramsey, Iwobi og Oxlade bør være ok.

Derudover ser jeg hellere en CB end en RW, såfremt vi henter en angriber. Jeg har tidligere ofte argumenteret for at købe en højre kant i stedet for en angriber, hvis udvalget var ringe, men med Welbecks skade og Walcotts niveau, så bør agendaen i den grad være en rigtig god angriber.
Min pointe, hvilket jeg vist ikke fik kommunikeret så klart, siden hverken du eller Olitast forholdt jer til den, var jo, at James kunne omskoles til angriber og dermed blive den angrebsforstærkning.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

Olitast

Post by Olitast » 30. May. 2016 0:05

Kejser wrote:Min pointe, hvilket jeg vist ikke fik kommunikeret så klart, siden hverken du eller Olitast forholdt jer til den, var jo, at James kunne omskoles til angriber og dermed blive den angrebsforstærkning.
Jeg forholdte mig primært ift. den sidste del af dit indlæg, da det er der, det interessante ligger i det for mit vedkommende; alsidighed og versatilitet. Selvom jeg i grunden finder omskolingsprojektet spændende, og jeg er enig i dine observationer fra VM 2014, så synes jeg, det ville være en ekstremt dårlig idé, da vi ikke har tid til projekter. Vi har brug for spillere, der er fra øverste hylde på de positioner, de fleste efterhånden er enige om, der bør forstærkes, som kan komme ind og forstærke holdet fra dag ét. Selvom James på spidsen sikkert ikke ville være decideret dårlig, så ville han heller ikke være anvendt optimalt, og sidst vi så, hvad det betød for os var i perioden, hvor Özil spillede på venstrekant, hvilket jeg ikke synes bør gentages.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 5. Jun. 2016 9:07

araAFC wrote:
Alansmith wrote: Det er svært at sige med de prisudviklinger, man ser. Men jeg tænker, at han går til 30-35 mio. £. Mht. hans alsidighed, så tjek lige yderst til højre i dette link.

http://www.transfermarkt.co.uk/henrikh- ... eler/55735
Mht. prisen: Også når han kun har ét år tilbage af sin kontrakt? Nasri og van Persie er gode eksempler på lignende situationer. Og der er sikkert flere.

Godt med mål fra samtlige positioner - og både med højre og venstre. Han ser godt nok interessant ud.
araAFC. Nu rygtes vi på blogs med, at Miki har valgt os frem for Chelsea til en pris på 20 mio. £. Dermed var du tættere på prisen, hvis det holder stik. Det kan blive et fantastisk vindue, hvis vi går videre med de rygtede handler (Xhaka, Miki, Rodrigues og Vardy).

Der tales iøvrigt om, at Miki forlanger £85K om ugen.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 5. Jun. 2016 9:51

Alansmith wrote:
araAFC wrote:
Alansmith wrote: Det er svært at sige med de prisudviklinger, man ser. Men jeg tænker, at han går til 30-35 mio. £. Mht. hans alsidighed, så tjek lige yderst til højre i dette link.

Mht. prisen: Også når han kun har ét år tilbage af sin kontrakt? Nasri og van Persie er gode eksempler på lignende situationer. Og der er sikkert flere.

Godt med mål fra samtlige positioner - og både med højre og venstre. Han ser godt nok interessant ud.
araAFC. Nu rygtes vi på blogs med, at Miki har valgt os frem for Chelsea til en pris på 20 mio. £. Dermed var du tættere på prisen, hvis det holder stik. Det kan blive et fantastisk vindue, hvis vi går videre med de rygtede handler (Xhaka, Miki, Rodrigues og Vardy).

£85K er ikke umiddelbart en løn, der afskrækker mig fra Mkhitariyan som er decideret klasse, slet ikke når han kun koster £20M. Hvis vi kan lukke 3 af de 4 du nævner, inden EM så tegner det sig til at blive et af de bedste vinduer nogensinde.

Efter EM må det så handle om, at sælge Walcott og så hente 1-2 mere, hvis en Øzil/Sanchez/Cech mulighed falder ned fra luften (læs: røverkøb)

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 5. Jun. 2016 12:46

Alansmith wrote:
araAFC wrote:

hvis
Hvis prisen er £20M for Miki, så er det et røverkøb. Han har bevist, at han har niveauet, og han vil på mange måder passe godt ind.

Principielt burde prisen ikke være så afhængig af kontraktlængde. Der er jo nærmest lidt auktionsteori over spillerhandler, og bare det, at der er 2 involverede potentielle købere, synes jeg, burde drive prisen væsentlig tættere på sammenlignelige spillere.
Dortmund kan naturligvis ikke have så meget is i maven, men som køber bør man jo være en anelse ligeglad, da situationen ofte er den, at hvis man venter, så bliver han solgt til anden side inden. Og derfor kan jeg sagtens forstå, hvis prisen ender højere. Idéen om de £20M er udelukkende baseret på de lignende handler, jeg kunne huske. Men derfor ser jeg det nu stadigvæk som en mindre anomalitet - i hvert fald set fra købers side.

Og hvis lønnen er under £100K om ugen, så er det også vanvittigt godt. I hvet fald når man ser på, hvad mange andre stjerner får i løn. Måske Mkhitaryan har en forkert agent, men det skal man jo ikke klage over.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 6. Jun. 2016 16:05

Der rygtes nu priser omkring €35M (omkring £26M).
Det er en vanvittigt attraktiv pris, når mange alternativer vil være langt, langt dyrere. Mahrez må man gætte på er over £30M, James sikkert omkring £40M-£50M, Götze måske omkring £30M.

Fra købers side, synes jeg, kontraktsitationen er underordnet. Hvis vi venter, så får vi ham ikke.
Derudover er alternativerne med samme kvalitet sandsynligvis minimum £5M dyrere.

Kan Dortmund presses en anelse pga. situationen, så er det godt. Hvis ikke, så synes jeg stadigvæk fint man kan betale summer som lignende spillere handles til. Mkhitaryan er trods alt blandt de bedste på positionen, og typemæssigt får vi en all-rounder, der kan være playmaker, udfordre, score mål og alt man ellers finder relevant. Og så skal folk samtidig huske, at han netop har haft sin måske bedste sæson i Dortmund, og at han 90% af tiden har spillet kant, så hvis folk argumenterer for, at han ikke er kantspiller er det ganske enkelt ikke korrekt.

Olitast

Post by Olitast » 8. Jun. 2016 21:24

araAFC wrote:Dynamo udtaler nu, at de er klar til at lade Yarmolenko gå, men det er kun topklubber, der spiller i Champions League, der er relevante. Han foretrækker Premier League eller Bundesligaen.

Han har været hypet gennem flere sæsoner, og man kan undre sig over, hvorfor han ikke er skiftet væk endnu. Forklaringerne kan være mange, og det kan også være, at han ganske enkelt bare har været glad for at spille i Dynamo. Det er trods alt der, han er fra.
Som nævnt har flere spillere med historie i ukrainsk fodbold haft succes på det seneste.

Han er et bud på en kantspiller, der kan score mål. Jeg ved ærlig talt for lidt om manden til at jeg tør skrige "køb".

Prismæssigt kunne Konoplyanka være en udmærket indikator; han blev solgt til Sevilla for omkring 300M DKK. Så Yarmolenko er nok ikke ligefrem billig.
Efter at have kigget lidt nærmere på Yarmolenko på det seneste må jeg indrømme, at han også begynder at virke interessant, såfremt Mkhitaryan ikke skulle vise sig mulig.

Jeg tror ikke, at prisen bliver helt lige så høj som hos Konoplyanka, men end-productet er i hvert fald på plads; på de sidste 5 sæsoner har han præsteret 97 mål og 68 assists i 223 kampe i alle turneringer (inkl. CL og EL). Det er altså imponerende at have et mål eller en assist i 74 % af alle sine kampe i løbet af 5 år!

Bevares, han har ikke nogen Neymar-teknik, men han vil gerne udfordre og bag sin back, er målsøgende og har et godt venstreben, så han kan trække ind fra højrekanten, hvor han altid spiller, og vi tilfældigvis mangler en spiller, der er garant for mål og assists. Jeg er virkelig interesseret i at høre nogle priser på ham. Jeg tror, han kunne være et rigtig godt bud på et "billigt" køb, hvis ikke han får et alt for godt EM.

carljoe
Normal Bruger

Post by carljoe » 8. Jun. 2016 22:45

Olitast wrote:
araAFC wrote:Dynamo udtaler nu, at de er klar til at lade Yarmolenko gå, men det er kun topklubber, der spiller i Champions League, der er relevante. Han foretrækker Premier League eller Bundesligaen.

Han har været hypet gennem flere sæsoner, og man kan undre sig over, hvorfor han ikke er skiftet væk endnu. Forklaringerne kan være mange, og det kan også være, at han ganske enkelt bare har været glad for at spille i Dynamo. Det er trods alt der, han er fra.
Som nævnt har flere spillere med historie i ukrainsk fodbold haft succes på det seneste.

Han er et bud på en kantspiller, der kan score mål. Jeg ved ærlig talt for lidt om manden til at jeg tør skrige "køb".

Prismæssigt kunne Konoplyanka være en udmærket indikator; han blev solgt til Sevilla for omkring 300M DKK. Så Yarmolenko er nok ikke ligefrem billig.
Efter at have kigget lidt nærmere på Yarmolenko på det seneste må jeg indrømme, at han også begynder at virke interessant, såfremt Mkhitaryan ikke skulle vise sig mulig.

Jeg tror ikke, at prisen bliver helt lige så høj som hos Konoplyanka, men end-productet er i hvert fald på plads; på de sidste 5 sæsoner har han præsteret 97 mål og 68 assists i 223 kampe i alle turneringer (inkl. CL og EL). Det er altså imponerende at have et mål eller en assist i 74 % af alle sine kampe i løbet af 5 år!

Bevares, han har ikke nogen Neymar-teknik, men han vil gerne udfordre og bag sin back, er målsøgende og har et godt venstreben, så han kan trække ind fra højrekanten, hvor han altid spiller, og vi tilfældigvis mangler en spiller, der er garant for mål og assists. Jeg er virkelig interesseret i at høre nogle priser på ham. Jeg tror, han kunne være et rigtig godt bud på et "billigt" køb, hvis ikke han får et alt for godt EM.
Jeg har også altid været ret stor fortaler for Yarmolenko, da hans størrelse, teknik og speed er ret unik. Det mest interessante ved ham er, at han kunne blive utrolig spændende at prøve af på angriber positionen?

Der må dog være en årsag til ingen har slået til endnu tænker jeg?

Ikke desto mindre er han klart en jeg vil holde øje med til EM, og det bliver spændende at se hvordan han klarer sig i deres åbningskamp mod Tyskland. Hvis han kan stå distancen der, bør han være en god tilføjelse hos Arsenal.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 15. Jun. 2016 10:35

Ifølge BBC vil Henrikh til man'ure
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 15. Jun. 2016 10:44

Kejser wrote:Ifølge BBC vil Henrikh til man'ure
Øv øv øv. Sikke en offensiv de er igang med at stable på benene.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 15. Jun. 2016 11:00

Titi wrote:
Kejser wrote:Ifølge BBC vil Henrikh til man'ure
Øv øv øv. Sikke en offensiv de er igang med at stable på benene.
Jo, jo men der skal jo lige skrives under først..

Rygter sender også det schweitziske/camerounske talent Embolo til United, samt Zlatan..

De kan vel ikke både blæse og have mel i munden i det nordengelske? Eller er det mon Euro League der trækker?

Den tidligere OB'er Høgh som spiller sammen med Embolo i Basel siger om spilleren: "Embolo. Han kan både spille på kanten og på top. Hans afslutninger er fornuftige, men først og fremmest er han i stand til at sætte sig selv i scene via sin fart og eksplosivitet. Han kan tage bolden, løbe forbi tre-fire mand og komme til afslutning, og forsvarsspillerne undervurderer ham tit" siger han om det 19-årige offensivtalent.

Gad vide om Wenger kender ham Embolo?
Last edited by peterdebel on 15. Jun. 2016 11:02, edited 1 time in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 15. Jun. 2016 11:02

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mkhi ... -dortmund/
Ser ud til at Mkhitaryan bliver alligevel.

Kom nu Wenger, gå nu efter Mahrez. Ville jeg gerne give 30£ for.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 15. Jun. 2016 11:06

Titi wrote:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mkhi ... -dortmund/
Ser ud til at Mkhitaryan bliver alligevel.

Kom nu Wenger, gå nu efter Mahrez. Ville jeg gerne give 30£ for.
+1.

Han står foran en skillevej, Mahrez.

Blive og tage det sjove med i Champions League og være en af stjernerne, og vide at næste år kan klubben kun skuffe i PL, ELLER komme til en sand topklub og højest sandsynligt tjene mange flere penge end pt.

Nu må han snart melde klart ud.

Lige meget hvad, ønsker jeg ikke at forhandlingerne trækker ud i ugevis hvis det er ham vi går efter, for så forsvinder andre potentielle indkøb nok til anden side.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply