Trupsammensætning 2016/17

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Mr. Wenger
Normal Bruger

Re: Trupsammensætning 2016/17

Post by Mr. Wenger » 27. Aug. 2016 11:18

Mr. Wenger wrote:http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... an-forward

Sommerens andet indkøb blev en angriber. Det er givetvis ikke den angriber som de fleste håbede/forventede og jeg vil også tillade mig at være lidt kritisk overfor det sportslige niveau på denne ukendte japanske angriber. Den kommercielle afdeling i Arsenal er sikkert meget tilfreds med et indkøb af en asiat, men jeg tvivler stærkt på at denne spiller nogensinde får mere end 10 kampe i PL.
http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... stuttgart-

Takuma Asano udlejes til Stuttgart indtil næste sommer.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 28. Aug. 2016 10:59

Charlie Wyett, Football Editor hos The Sun

Arsenal have now spent nearly £100m on players and not a world-class player in sight. Terrible management by Wenger. Top 4 at best

Shocked by how many deluded Arsenal fans think Wenger has done good business.

Endnu en pundit med en stikpille til Arsenal vedr. trupsammensætningen. Denne her gut har dog ikke ytret sig om andre klubbers handler, og det virker mest bare som en unødvendig provokation. Men alligevel.
Han fremhæver bl.a. Kanté i sin argumentation som et meget bedre købt end Xhaka. Tiden vil vise det.

Jeg leder altid efter det positive, når Arsenal køber en spiller. Jeg overvejer, hvad jeg synes, vi mangler, og så vurderer jeg, om den købte spiller kan tilføje det.
Arsenal manglede en angriber; en midtbanespiller; pga. skader også en forsvarsspiller; og ønsker med den helt store overhaling også en farligere kantspiller.
Wenger løser først midtbaneproblemet, og han henter utvivlsomt førsteprioriteten. En anfører på 23 år, der tilmed optrådte på årets hold i bundesligaen, og allerede med 4 sæsoner med fast spilletid i Bundesligaen.
Forsvaret og angrebet skal jeg stadigvæk overveje, og jeg kan godt være skuffet over, at man ender med en måske mere kortsigtet løsning, hvor man tilmed med rette kan stille spørgsmålstegn ved kvaliteten. Men ved at stille spørgsmålstegn til kvaliteten, så skal man også stille spørgsmålstegn til Kanté, Mahrez og Vardy. Argumentationen om "PL-proven" er overdreven, og alene Leicester spillestil, der er modsat mange topholds, kan let ske at give lige så store tilvænningsproblemer.
Jeg synes, Mustafi på papiret ser fornuftig ud. 24 år, samme årgang som Xhaka, dog kun med 3 sæsoner med fast spilletid. Men herregud, en forsvarsspiller, der først spiller fast som 21-årig er ikke unormalt. Han spillede også 18 Serie A-kampe som 20-årig eller yngre. Everton sendte ham videre, men man ser stribevis af gode talenter, som klubber fejlagtigt lader gå.

Jeg synes, der er købt ret fornuftigt ind. Uden skader til Mertesacker og Gabriel, så tror jeg måske, der var blevet købt en dyr angriber.

Hvem mener disse pundits, at Arsenal skulle have købt? Charlie Wyett ville så have købt Kanté i stedet for Xhaka, fair nok - men ikke et på papiret markant bedre købt, synes jeg.

Jeg har det lidt med den her diskussion som til en fodboldtræning i 2012. Jeg og en anden Arsenal-fan skulle høre på kåde United-fans, der var ekstatiske, fordi United netop havde købt Kagawa. Man nævnte Cazorla, hvorefter det blev forklaret hvor meget vildere Kagawa jo var. Det var da åbenlyst. Den ene nåede 38 kampe, den anden er stadigvæk aktiv og er nærmest blevet rost siden dag 1.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 28. Aug. 2016 11:18

Var det ikke Charlie Wyett, der mente at Özil var et panikkøb? Han er vist bare en provokatør, der vil ses og have nogle clicks.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 28. Aug. 2016 11:31

Niels Lønberg wrote:Var det ikke Charlie Wyett, der mente at Özil var et panikkøb? Han er vist bare en provokatør, der vil ses og have nogle clicks.
Jeg tror du har ret. Argumentet var at Arsenal kunne have betalt £25m og stadigvæk fået ham. Derfor panik.

Men også 6'erens studie har været lidt ude med riven, og jeg synes, de plejer at være fornuftige at høre på. Alle var dog enige om, at Xhaka ikke var et nødvendigt køb, da Arsenal allerede havde mange midtbanespillere.

Eksperter kan ikke se eller huske alle kampe, men jeg håber, at man efter 1-2 måneder ser ros for indkøbene, hvis det altså flasker sig.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 28. Aug. 2016 11:37

Ift. Kagawa kontra Santi, så mente mange United fans også, at han var et bedre køb end Hazard grundet hans stats var bedre :lol:.

For at vende tilbage til emnet, så er indkøbet af Xhaka ganske fornuftigt. Om Kanté havde været et bedre køb må tiden jo vise, MEN... Vi havde jo ikke brug for endnu en oprydder. Det job gør Coq jo glimrende og iøvrigt var Coq jo suveræn i første halvdel af sæsonen, indtil han blev skadet. Så det kan godt være, at Kanté bryder flere bolde end Xhaka, men hans pasningsspil er jo slet ikke i nærheden. Gårsdagens kamp var jo et fremragende eksempel på, hvorfor Xhaka var et smart køb. De dækker op for Sanchez, Özil og Santi, men så er der en spiller a la Alonso, der sender sukkerbolde istedet.
Derudover parkerede Leicester jo bussen i størstedelen af kampene, hvilket gør Kantés arbejde på banen markant lettere. Ligesom det er at være forsvarsspiller i Atletico Madrid (misforstå mig ikke, Kanté var god, ligesom Atleticos forsvar også er, men arbejdsbetingelserne er noget lettere).

I sidste sæson havde vi forholdvis mange problemer med hold der pakker sig, hvor Özil og Santi er lukket ned. Det endte ud i Coq skulle fordele spillet, hvilket ikke er hans spidskompetence. Her er Xhaka jo ekstremt brugbar og nok også Santis afløser fremadrettet.
Image

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 28. Aug. 2016 12:43

Kritikken af Arsenal er vanvittig overdrevet. Som altid. Vi har adresseret nogle huller i truppen og har nu en meget komplet trup. Vi har faktisk den bredeste trup i PL. I mens er der ingen kritik af Liverpool, som har en rædselsfuld defensiv, Tottenham som reelt kun har tre midterforsvarer samt nogle MC reserver som fx Tom Fucking Caroll, Chelsea som pt. kun har 2 midterforsvarer i hele truppen og City som har brugt vel 700 mio kr på to spillere som ikke forstærker dem en pind (Bravo og Stones).

Det er bare populært at kritisere Arsenal og Wenger. Desværre går mange af vores egne fans også med på det til tider (på den irrationelle del af kritikken).
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 28. Aug. 2016 13:09

Titi wrote:Kritikken af Arsenal er vanvittig overdrevet. Som altid. Vi har adresseret nogle huller i truppen og har nu en meget komplet trup. Vi har faktisk den bredeste trup i PL. I mens er der ingen kritik af Liverpool, som har en rædselsfuld defensiv, Tottenham som reelt kun har tre midterforsvarer samt nogle MC reserver som fx Tom Fucking Caroll, Chelsea som pt. kun har 2 midterforsvarer i hele truppen og City som har brugt vel 700 mio kr på to spillere som ikke forstærker dem en pind (Bravo og Stones).

Det er bare populært at kritisere Arsenal og Wenger. Desværre går mange af vores egne fans også med på det til tider (på den irrationelle del af kritikken).
Det er også - langt hen ad vejen - min holdning. Arsenal får kritik, der ikke altid er berettiget, og dagsordenen er mildest talt anderledes.

Tottenham har efterhånden i 4-5 år været et hold, som folk og eksperter har en forventning til. Jeg synes, at de med rette modtog ros i sidste sæson, hvor spillet var, og de fik en pointhøst og en placering, der var bedre, end man havde troet. Men hvor er spørgsmålene vedr. deres transfers denne sommer, der i min optik ikke har forbedret dem overhovedet? Kun i bredden - men i sidste sæson var bredde ej nødvendigt for dem, så det er svært at se, at breddeindkøbt reelt forbedrer dem ift. sidste sæson. Det stiller dem bedre ift. skader, men når deres "benchmark-sæson" var uden skader, så har de vel behov for reelle forstærkninger, før de kan forvente en større pointmæssig fremgang? De har et ungt holder, der dog stadigvæk kan forbedre sig, men alligevel.

Conte er ny og spændende, og der - tror jeg - lukker ned for en kritik, der kan komme senere. Henter de 1-2 gode spillere til slut, så kan de godt blive gode igen. Men det var rigtig skidt i sidste sæson.

Manchester City har hentet Gündogan (£20m), der var en spiller, de manglede. De resterende indkøb gør dem ikke voldsomt meget bedre, som jeg ser det. De har brugt £150m - og de eksperter, der er efter Arsenal, bør vel også fremhæve, at de udover Gündogan ikke har hentet spillere fra "'øverste" hylde. Nogle kan blive det (- ligesom Arsenals indkøb), men er det ikke nu. Og det gør det altså til £130m sammenlignet med Arsenals £100m.

Manchester United har købt minimum 3 gode spillere, og måske endda 4 spiller. Deres vindue kan man ikke decideret kritisere, men deres forsvar og midtbane kan der stadigvæk stilles spørgsmålstegn ved. De har behov for succes nu og her, og hvis det ikke sker, så står de potentielt med en trup, der igen skal have en større overhaling.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 28. Aug. 2016 14:06

araAFC wrote:
Titi wrote:Kritikken af Arsenal er vanvittig overdrevet. Som altid. Vi har adresseret nogle huller i truppen og har nu en meget komplet trup. Vi har faktisk den bredeste trup i PL. I mens er der ingen kritik af Liverpool, som har en rædselsfuld defensiv, Tottenham som reelt kun har tre midterforsvarer samt nogle MC reserver som fx Tom Fucking Caroll, Chelsea som pt. kun har 2 midterforsvarer i hele truppen og City som har brugt vel 700 mio kr på to spillere som ikke forstærker dem en pind (Bravo og Stones).

Det er også - langt hen ad vejen - min holdning. Arsenal får kritik, der ikke altid er berettiget, og dagsordenen er mildest talt anderledes.

Tottenham har efterhånden i 4-5 år været et hold, som folk og eksperter har en forventning til. Jeg synes, at de med rette modtog ros i sidste sæson, hvor spillet var, og de fik en pointhøst og en placering, der var bedre, end man havde troet. Men hvor er spørgsmålene vedr. deres transfers denne sommer, der i min optik ikke har forbedret dem overhovedet? Kun i bredden - men i sidste sæson var bredde ej nødvendigt for dem, så det er svært at se, at breddeindkøbt reelt forbedrer dem ift. sidste sæson. Det stiller dem bedre ift. skader, men når deres "benchmark-sæson" var uden skader, så har de vel behov for reelle forstærkninger, før de kan forvente en større pointmæssig fremgang? De har et ungt holder, der dog stadigvæk kan forbedre sig, men alligevel.

Conte er ny og spændende, og der - tror jeg - lukker ned for en kritik, der kan komme senere. Henter de 1-2 gode spillere til slut, så kan de godt blive gode igen. Men det var rigtig skidt i sidste sæson.

Manchester City har hentet Gündogan (£20m), der var en spiller, de manglede. De resterende indkøb gør dem ikke voldsomt meget bedre, som jeg ser det. De har brugt £150m - og de eksperter, der er efter Arsenal, bør vel også fremhæve, at de udover Gündogan ikke har hentet spillere fra "'øverste" hylde. Nogle kan blive det (- ligesom Arsenals indkøb), men er det ikke nu. Og det gør det altså til £130m sammenlignet med Arsenals £100m.

Manchester United har købt minimum 3 gode spillere, og måske endda 4 spiller. Deres vindue kan man ikke decideret kritisere, men deres forsvar og midtbane kan der stadigvæk stilles spørgsmålstegn ved. De har behov for succes nu og her, og hvis det ikke sker, så står de potentielt med en trup, der igen skal have en større overhaling.
Det er en spændende diskussion og her et mit input til debatten:

Arsenal: Mangler en "stjerneangriber", men ellers mener jeg at det er den mest komplette trup i PL. Keeper, forsvar og central midtbane er absolut top i PL. Angreb/wings har stor bredde, men mangler lidt i topniveau.

United: Har igen brugt utrolige høje summer på forstærkninger uden at have dækket alle huller i truppen. Zlatan er startet godt, men jeg tvivler på at han kan holde til en hel PL-sæson og uden ham ser de tynde ud i angrebet.

City: Også store indkøb, men jeg forstår ikke folk, der mener at Gündogan er fra øverste hylde. Det er efterhånden 4-5 år siden, at han havde en god sæson, så jeg ser Pogba og Xhaka som væsentlig bedre spillere. City har den bedste angriber i Agüero og derudover den bedste offensiv. Spørgsmålet er om defensiven er tilstrækkelig god.

Chelsea: Lav transferaktivitet, men truppen ser stærk ud. Står dog lidt svagt på CB og LB.

Tottenham: Meget spændende og komplet trup i mine øjne. En masse unge spillere, der er i fremgang og nu er bredden forstærket i angrebet og på midtbanen. Mangler måske lidt topniveau i hver kæde (især på kanterne), men ikke nogle store huller i truppen.

Liverpool: Liverpool køber altid mange (middelmådige) spillere, og denne sommer er ingen undtagelse. Det er svært at vurdere hvor gode de reelt er, og jeg tror at det bliver det hold med størst forskel i top- og bundniveau.

Min konklusion: Arsenal har en meget konkurrencedygtig trup, og det bliver ikke mangel på talent i truppen, der forhindrer mesterskabet. Derimod tror jeg, at det igen bliver manglende taktiske løsninger (både defensivt og offensivt) og manglende rotation, der bliver bliver udslagsgivende i det lange løb.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 28. Aug. 2016 14:39

Mr. Wenger wrote: Tottenham: Meget spændende og komplet trup i mine øjne. En masse unge spillere, der er i fremgang og nu er bredden forstærket i angrebet og på midtbanen. Mangler måske lidt topniveau i hver kæde (især på kanterne), men ikke nogle store huller i truppen.
Bredden er forbedret. Herregud. Forstå mig ret; bredde er godt og nødvendigt.

Men i sidste sæson havde Spurs netop ikke for alvor brug for bredde, og de fik sig et fint resultat ud af det. Med bedre bredde havde de ikke fået flere point i sidste sæson.

Så uden store forbedringer fra deres yngre spillere som Alli, Dier, Eriksen, Kane og Lamela, så bliver det da umiddelbart svært for dem at tage det næste skridt. Eller hvad?

Derudover spillede flere spillere en flot sæson ift. deres tidligere meritter. Walker, Rose og Dembélé havde lagt det meste af middelmådigheden på hylden, og hvis kan kan holde niveauet, så er det også fint for Spurs.

For mig at se er Spurs' projekt mere klart og målrettet end Liverpools, og jeg ville sætte penge på førstnævnte, hvis jeg skulle gætte på, hvem der ender bedst placeret. Men lider begge klubber ikke under nogenlunde samme problem: manglende top-kvalitet.

Arsenal skal i øvrigt ikke se sig hellig i den debat. Man kan med rette stille spørgsmålstegn flere steder - navnligt på angrebspositionen og højre kant - men indkøbene af Mustafi og Xhaka virker lovende til de respektive positioner.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 28. Aug. 2016 16:05

Jeg betragter mig selv som en stor kritiker af egen klub - hvilket jeg ser som en positiv tilgang, eftersom man altid burde have forventninger om at ens klub lever op til dets potentiale. Jeg mener vores klub burde kæmpe med om PRL og som minimum også være en outsider til CHL. Hvis vores klub kun var i stand til top-4, så havde mange af os nok ikke været specielt kritiske de senere år. Dog løber kritikken ofte af med medier og fans, og bliver alt for usagligt.

Som mange herinde allerede har nævnt, så ser vores transfervindue (hvis vi formoder Perez og Mustafi kommer til), ligeså godt ud eller bedre, end mange af de andre store klubber. Den klub som jeg synes står over de andre i dette vindue, er United. Jeg synes de har haft et yderst imponerende vindue, både når det kommer til til- og afgange - de har dog trængt til forstærkninger i højere grad end flere af de andre klubber, så det er ikke specielt overraskende.

Nu er vinduet ikke slut endnu, og derfor vil jeg selvfølgelig heller ikke konkluderer noget endnu, men jeg synes vores vindue, som det ser ud nu, har set ganske udmærket ud, når man holder det oppe imod Chelsea's og City's vindue.

Liverpool's køb af Mané er det eneste, som jeg gerne havde set ende i vores egen klub, men derudover synes jeg ikke, at det er voldsomt imponerende... Det kan dog skyldes, at der er flere af deres spillere som jeg ikke har det store kendskab til.

Spurs' vindue synes jeg har været middelmådigt "at best". Wanyama er en fin spiller, men er han på niveau med spillere som Xhaka, Kante, eller Gundogan? På ingen måde. Jansen har jeg kun hørt om, men det er vel tvivlsomt hvor stor en forskel han vil gøre for dem i denne sæson.

De eneste tvivlsspørgsmål jeg har pt. er, om Giroud/Perez er gode nok til at kæmpe med om PRL-titlen, og om folk som Theo, Ox, og Ramsey er gode nok til højrekanten. Ellers synes jeg faktisk, at vi har yderst høj kvalitet på alle andre pladser, både når det kommer til kvantitet og kvalitet.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 28. Aug. 2016 20:45

araAFC wrote:
Mr. Wenger wrote: Tottenham: Meget spændende og komplet trup i mine øjne. En masse unge spillere, der er i fremgang og nu er bredden forstærket i angrebet og på midtbanen. Mangler måske lidt topniveau i hver kæde (især på kanterne), men ikke nogle store huller i truppen.
Bredden er forbedret. Herregud. Forstå mig ret; bredde er godt og nødvendigt.

Men i sidste sæson havde Spurs netop ikke for alvor brug for bredde, og de fik sig et fint resultat ud af det. Med bedre bredde havde de ikke fået flere point i sidste sæson.

Så uden store forbedringer fra deres yngre spillere som Alli, Dier, Eriksen, Kane og Lamela, så bliver det da umiddelbart svært for dem at tage det næste skridt. Eller hvad?

Derudover spillede flere spillere en flot sæson ift. deres tidligere meritter. Walker, Rose og Dembélé havde lagt det meste af middelmådigheden på hylden, og hvis kan kan holde niveauet, så er det også fint for Spurs.

For mig at se er Spurs' projekt mere klart og målrettet end Liverpools, og jeg ville sætte penge på førstnævnte, hvis jeg skulle gætte på, hvem der ender bedst placeret. Men lider begge klubber ikke under nogenlunde samme problem: manglende top-kvalitet.

Arsenal skal i øvrigt ikke se sig hellig i den debat. Man kan med rette stille spørgsmålstegn flere steder - navnligt på angrebspositionen og højre kant - men indkøbene af Mustafi og Xhaka virker lovende til de respektive positioner.
Spurs trup er ung og derfor er der et relativt større potentiale for intern udviklingen end klubber med ældre trupper. Derfor giver det god mening for Spurs med lav transferaktivitet, så de kan fortsætte fremgangen ved at supplere truppen med mere bredde.

Mht. bredde, så øger god bredde i en trup sandsynligheden for at præstere mere jævnt over en hel sæson. Det er svært, at vurdere hvilken effekt det ville have haft på Spurs i sidste sæson. Men det er ikke utænkeligt, at de kunne have haft en bedre afslutning på sæsonen, hvis de havde haft mere kvalitet til indskiftninger/rotation gennem sæsonen.

Min holdning er også, at Arsenal vil præstere bedre over en hel sæson, hvis Wenger blev bedre til at rotere i startopstillingen. Med bedre rotation undergår man at de vigtigste spillere bliver skadet/brænder ud, og de næstbedste spillere bliver holdt skarpe med regelmæssig spilletid. Win/win.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 29. Aug. 2016 12:16

Charlie Wyett er en joke. Det har han vist utallige gange. Manden aner ikke hvad han taler om. Han er på level 0. Han mente Carzola ville blive knust fysisk i PL og at Özil var et desperat indkøb - please....

Kanté er en super spiller, no doubt, men Kanté var ikke den spiller, vi manglede på DM. Jeg ser stadig Kanté som en felt-felt-spiller, der lever meget på sin enorme motor, fremfor en taktisk velfunderet DM, som Xhaka. Xhaka er bedre med bolden, ser spillet bedre, men har en mindre defensiv radius. Kanté har sværere ved at sætte spillet med bolden, derfor ser man også Matic og Oscar gå dybt i banen og bringe bolden frem for Chelsea. Det er netop det, Xhaka også giver os. Ikke nok med at vi har en god boldspiller som alternativ til Coq, vi har også en spiller, der løfter Özils spil yderligere, fordi han ikke skal ned og hente bolden/sætte spillet.
Arsenal are the first club in history, where the manager loses the dressing room - and we get rid of the dressing room rather than the manager...

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 29. Aug. 2016 19:36

araAFC wrote:Charlie Wyett, Football Editor hos The Sun

Arsenal have now spent nearly £100m on players and not a world-class player in sight. Terrible management by Wenger. Top 4 at best

Shocked by how many deluded Arsenal fans think Wenger has done good business.

Endnu en pundit med en stikpille til Arsenal vedr. trupsammensætningen. Denne her gut har dog ikke ytret sig om andre klubbers handler, og det virker mest bare som en unødvendig provokation. Men alligevel.
Han fremhæver bl.a. Kanté i sin argumentation som et meget bedre købt end Xhaka. Tiden vil vise det.
Ja, der er forskel på folk:

Image
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 31. Aug. 2016 0:37

Oversigt over købt/salg/skader holdt op imod, hvor meget de enkelte spillere spillede i sidste sæson. En udmærket grafik.

Image

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 31. Aug. 2016 2:57

Jeg er ovenud tilfreds. Nu giver vi Saints en ordenlig smasker på lørdag og så skal de nye ellers bare køres i stilling. Vi får en spændende sæson.

Post Reply