Midterforsvarere

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Midterforsvarere

Post by Alansmith » 15. May. 2016 10:24

En del på dette forum finder, at der er brug for at forstærke vores midterforsvar. Men hvem vil være ideel at hente?

Neden for vises defensive præstationer for udvalgte spillere i topligaerne. Data er hentet fra Squawka og Whoscored.

Image
Last edited by Alansmith on 15. May. 2016 15:00, edited 3 times in total.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Re: Midterforsvarere

Post by Alansmith » 15. May. 2016 10:29

Jeg synes, at Van Dijk, Matip, Mustafi og Umtiti ser særdeles spændende ud - set fra disse stats.

De har mange defensive aktioner i løbet af en kamp, relativ lille fejlkvotient og vinder en stor andel af deres direkte dueller. Hertil kommer, at alder og pris er attraktiv.
Last edited by Alansmith on 15. May. 2016 11:10, edited 1 time in total.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 15. May. 2016 10:32

At Otamendi ligger øverst på den liste, bekræfter lidt for mig, at de dygtigste forsvarsspillere alene ved forudseenhed og placering ikke behøver at lave "defensive aktioner".
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 15. May. 2016 10:38

Det er heller ikke min hensigt. Der er blot sorteret efter antallet af defensive aktioner.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 15. May. 2016 11:08

Kejser wrote:At Otamendi ligger øverst på den liste, bekræfter lidt for mig, at de dygtigste forsvarsspillere alene ved forudseenhed og placering ikke behøver at lave "defensive aktioner".
Har nu sorteret efter andelen af defensive fejl på 90 min.

Hvad er dit bud?

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 15. May. 2016 11:20

Alansmith wrote:
Kejser wrote:At Otamendi ligger øverst på den liste, bekræfter lidt for mig, at de dygtigste forsvarsspillere alene ved forudseenhed og placering ikke behøver at lave "defensive aktioner".
Har nu sorteret efter andelen af defensive fejl på 90 min.

Hvad er dit bud?
Det var ikke min mening at skulle ændre på dit opslag. Min overordnede pointe var i højere grad, at specielt forsvarsspillere er ekstremt svære at bedømme på stats.

Personligt håber jeg, at vi går efter en af dem, der kommer i overskud, nu hvor Hummels er smuttet til Bayern. Både Benatia, Boateng og Martinez kunne pynte,vil jeg mene. Manolas har vi tidligere været ude efter, og han har også været stærk i de kampe, jeg har set med ham. Men det vigtigste for mig er næsten, at vi får en leder, da Mertesacker er den eneste pt, der er det. For at vurdere lederegenskaberne hos en spiller, kræver det dog næsten, at man ser ham spille live, da tv-kameraets fokus ofte er alle mulige andre steder, når lederegenskaberne virkelig kommer til sin ret.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 15. May. 2016 11:31

Kejser wrote: Det var ikke min mening at skulle ændre på dit opslag. Min overordnede pointe var i højere grad, at specielt forsvarsspillere er ekstremt svære at bedømme på stats.

Personligt håber jeg, at vi går efter en af dem, der kommer i overskud, nu hvor Hummels er smuttet til Bayern. Både Benatia, Boateng og Martinez kunne pynte,vil jeg mene. Manolas har vi tidligere været ude efter, og han har også været stærk i de kampe, jeg har set med ham. Men det vigtigste for mig er næsten, at vi får en leder, da Mertesacker er den eneste pt, der er det. For at vurdere lederegenskaberne hos en spiller, kræver det dog næsten, at man ser ham spille live, da tv-kameraets fokus ofte er alle mulige andre steder, når lederegenskaberne virkelig kommer til sin ret.
Jeg er enig i, at specielt forsvarsspillere er svære at bedømme ud fra stats og iøvrigt observation. Lederegenskaberne er et godt eksempel, ligesom hurtighed, placeringsevne mv.

Jeg synes, at fejlkvotienten fortæller meget. Jeg er overrasket over, at spillere som Stones, Bonucci og Manolos begår så mange fejl. Er derimod ikke så overrasket mht. Gabriel og Luiz.

carljoe
Normal Bruger

Post by carljoe » 15. May. 2016 11:36

Mustafi er min drømme signing. Han er 24 år og vil i princippet kunne holde 8-10 år endnu. Det samme kan siges om Van Dijk, han har imidlertid netop forlænget sin kontrakt og er derfor ikke realistisk denne sommer.

En mulighed er selvfølgelig N'koulou, da hans kontrakt udløber til sommer. Vil dog mene hans 180cm er i underkanten for en centreback i PL.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 15. May. 2016 12:03

Alansmith wrote:
Kejser wrote: Det var ikke min mening at skulle ændre på dit opslag. Min overordnede pointe var i højere grad, at specielt forsvarsspillere er ekstremt svære at bedømme på stats.

Jeg er enig i, at specielt forsvarsspillere er svære at bedømme ud fra stats og iøvrigt observation. Lederegenskaberne er et godt eksempel, ligesom hurtighed, placeringsevne mv.

Jeg synes, at fejlkvotienten fortæller meget. Jeg er overrasket over, at spillere som Stones, Bonucci og Manolos begår så mange fejl. Er derimod ikke så overrasket mht. Gabriel og Luiz.
Fejl er helt klart et vigtigt parameter. Hvor meget har personlige fejl i forsvaret ikke kostet os over årene? Det udelukker selvfølgelig Manolas. Umtiti ser da spændende ud, hvis man alene vurderer på stats. Han har endda spillet som makker til Mbiwa, som er en af de dårligste forsvarere, jeg kan huske at have set i Premier League. Udover selvfølgelig Squid, Silvestre og Stepanovs for os. Til gengæld har de dog også lukket relativt mange mål ind for et tophold i Ligue 1.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 15. May. 2016 12:22

carljoe wrote:Mustafi er min drømme signing. Han er 24 år og vil i princippet kunne holde 8-10 år endnu. Det samme kan siges om Van Dijk, han har imidlertid netop forlænget sin kontrakt og er derfor ikke realistisk denne sommer.

En mulighed er selvfølgelig N'koulou, da hans kontrakt udløber til sommer. Vil dog mene hans 180cm er i underkanten for en centreback i PL.
Mustafi er bestemt et spændende emne. Derudover er Matip spændende. Han har vist kontraktudløb nu og har været rygtet med Liverpool. Men den er vist ikke lukket endnu?

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 15. May. 2016 12:47

Mustafi og Umititi er begge spændende muligheder, og vel også begge realistiske mål for os. Matip har skrevet under på en aftale med Liverpool, så han er ikke en mulighed mere. Der har været rygter om at Benatia skulle være på vej til os, og nu hvor Hummels har skrevet unde enes Bayern. Så kunne det også meget vel være en mulighed. Kender ham ikke så godt, men har hørt fra Italien at han skulle være rigtig god.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 15. May. 2016 12:51

Alansmith wrote: Mustafi er bestemt et spændende emne. Derudover er Matip spændende. Han har vist kontraktudløb nu og har været rygtet med Liverpool. Men den er vist ikke lukket endnu?
Den skulle være tæt på lukket..

http://www.liverpoolfc.com/news/first-t ... joel-matip
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 15. May. 2016 12:55

Jeg vil gerne have en midterforsvarer, der er en hurtig udgave af Mertesacker. Jeg synes, at vores forsvar er klart bedst, når vi har to centrale forsvarsspillere, der komplementerer hinanden - hvor den ene er aggressiv og den anden er en slags sweeper. Jeg tror, uden at kunne dokumentere det, at fejlraten er større, når Koscielny og Gabriel - som minder meget om hinanden - spiller sammen. Det samme kan ses, når Otamendi og Managal spiller sammen i City. En type som Mertescaker giver noget ro og noget overblik.

Mustafi, Benatia og Umiti giver alle mening i den sammenhæng, omend sidstnævnte ikke er så god på bolden som man kunne ønske sig.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 15. May. 2016 13:37

ajakob wrote:Jeg vil gerne have en midterforsvarer, der er en hurtig udgave af Mertesacker. Jeg synes, at vores forsvar er klart bedst, når vi har to centrale forsvarsspillere, der komplementerer hinanden - hvor den ene er aggressiv og den anden er en slags sweeper. Jeg tror, uden at kunne dokumentere det, at fejlraten er større, når Koscielny og Gabriel - som minder meget om hinanden - spiller sammen. Det samme kan ses, når Otamendi og Managal spiller sammen i City. En type som Mertescaker giver noget ro og noget overblik.

Mustafi, Benatia og Umiti giver alle mening i den sammenhæng, omend sidstnævnte ikke er så god på bolden som man kunne ønske sig.
Fuldstændig enig. Vi har brug for mindst een hovedstødsstærk midterforsvarer, og kan vi få en hurtig udgave af Mertesacker, er det optimalt. Både hvad angår speed og reaktionsevne.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 15. May. 2016 13:49

ajakob wrote:Jeg vil gerne have en midterforsvarer, der er en hurtig udgave af Mertesacker
Ingen grund til at uddybe det. Det er lige præcis hvad jeg selv ønsker :)

Post Reply