Midterforsvarere

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
ajakob
Arsenal Danmark medlem

Re: Midterforsvarere

Post by ajakob » 9. Aug. 2016 17:47

Fabregas4 wrote:
ajakob wrote:
Fabregas4 wrote:
Uddyb?

Synes da det er en fin vurdering, Kos meget hurtigere, men begge ret aggressive og med høje interceptions stats. Men synes stadig at de ville passe fint sammen.

Forhåbentligt er det ikke en for lav konstellation til PL.
Af hvad jeg har set til og læst om Mustafi, så er han ikke nær så aggressiv som Koscielny. Han er heller ikke så tilbageholden som Mertesacker, men læser spillet på samme måde (og bliver fornemmelig kun bedre til det med alderen). Mustafi har i den seneste sæson - i Otamendis fravær - vist, at han fungerer bedst sammen med en aggressiv type - netop fordi, han ikke selv er det.

I mine øjne er de et perfekt match.

Jeg ser heller ikke deres "manglende" højde som et problem.
Vil også mene at Otamendi er aggressiv, og ham fungerede det også super med. Abdennour er vel også i den ende, kender dog ikke meget til ham.

Men ja, altså, både Per og Kos er i den ekstreme ende hver i sær ift. tilbageholdenhed og aggressivitet, så mon ikke Mustafi kan sættes i et eller andet sted i mellem, hvad det angår.

Dvs. han er relativ komplet, så de burde fungere godt sammen.

Højde frygter jeg altid, og efter hvad Carroll gjorde mod os sidst, og mod Juve i weekenden så er det ikke blevet bedre.
Det er jeg enig i. Og det er vel i for sig også det man har forsøgt, at opnå med Gabriel.

Hvis man ser på de mål som Carroll scorede, så mener jeg at størstedelen af fejlene består i, at der ikke bliver lagt pres på beholderen. Det samme gælder i alle de år, hvis Stoke og andre hold, har fået liv til at slå lange bolde op mod store fysiske angribere. Så længe, at ser bliver lagt et ordentligt tryk på boldholderen og forsvaret i øvrigt er aggressivt, så er højde i sig selv ikke et problem.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 9. Aug. 2016 22:51

Arsenal are the first club in history, where the manager loses the dressing room - and we get rid of the dressing room rather than the manager...

phra
Normal Bruger

Post by phra » 9. Aug. 2016 23:03

Skulle vel ikke undre hvis "vi" ender op med Carvalho der ikke har fået forlænget i Monaco ...

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 24. Aug. 2016 16:00

Vi havde brug for en forsvarsspiller allerede før skaderne til Mertesacker og Gabriel. Mertesackers niveau var og er nedadgående, mens Gabriel ikke havde vist entydige svar på, hvorvidt han var god nok til at være makker til vores ubetinget bedste centrale forsvarsspiller, Koscielny.

Mertesackers alder og kontraktsituation betød ligeledes, at der var god grund til at handle ind til positionen. Koscielny fylder ligeledes 31 år om lidt, og med en fysisk, der fra tid til anden siger fra, så ville det også give mening at påbegynde generationsskiftet i god tid.

Værre bliver det så, når først Mertesacker og senere Gabriel får alvorlige skader. Arsene Wenger fortjener tidligere roser for Rob Holding, der - indrømmet - ser lovende ud, men han er måske manden, der skal tage over, når Koscielny ikke længere er god nok. Han er dermed ikke manden, der skal løse aktuelle forsvarsproblemer.

Der er ca. en uge tilbage af vinduet, og der begynder at tegne sig et billede af, hvem en potentielt kommende Arsenal-forsvarsspiller kan blive:

1) Mustafi, 24 år. Han er favoritten, og det er ham, der er flest rygter omkring. Men han er dyr forlyder det: plus/minus £35m. God alder, god erfaring - meget taler for, at han kan blive en vigtig del af et forsvar i mange sæsoner.

2) Toprak, 27 år. Flere sæsoner i Leverkusen, men ikke en, der har fået vildt meget mediedækning de seneste år. Jeg havde dårligt hørt om ham. Lyder lidt som en nødløsning, og en alder, der er mindre attraktiv end Mustafis.

3) Jonny Evans, 28 år. Mine damer og herrer. Jonny Evans. Det kan lyde dumt, men jeg tror, han ville være en god makker til Koscielny - ligesom Mertesacker. Prisen skal naturligvis være lav, hvis det skal være aktuelt, og det forlyder at det ikke ligefrem er tilfældet.

4) Kostas Manolas, 25 år. Romas missede CL i går, og det har gjort, der er kommet rygter om, at de ikke har råd til at holde på alle deres bedste spillere. Kvalitets- og aldersmæssigt det bedste alternativ til Mustafi. Gør lejeaftalen med Szcz permanent som en del af betalingen, men prisen er nok stadigvæk så høj, at det nok ikke er aktuelt. Han er umiddelbart bedre end Mustafi jf. Alansmiths tal på side 1, men desværre har han lavet betydeligt flere fejl.

5) Kjær. Han blev nævnt sammen med Toprak som et alternativ. Det er sjovt med danskere i Arsenal, men Kjær? Jeg lader den blive ved det.

Ovenstående er dem, der er blevet nævnt for nyligt. Én af dem bliver nok Arsenal-spiller. Hvis der ikke hentes en offensiv forstærkning, så skal prisen være underordnet, og vi skal blot hente den bedste. Hvis der hentes en offensiv spiller, der gør, at pris pludselig er ret vigtigt, så kan jeg godt acceptere, at man vælger en billigere løsning. Spændende bliver den sidste uge i hvert fald.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 24. Aug. 2016 16:05

Jeg vil ikke udelukke Manolas. Men der har absolut intet troværdigt rygte været omkring ham imodsætning til de fire andre.
Dog tror jeg kun, at det er Mustafi som har været seriøst.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 24. Aug. 2016 20:04

Jeg prøver for en gangs skyld at tage de positive briller på i dette vindue: Hvis vi henter Evans, vil det have større signalværdi end dengang vi hentede de to aldrende franskmænd i henholdsvis Sevilla og United; Squillaci og... Har sgu glemt hvad ham den anden hed.

En signing af Evans vil med garanti skaffe hæder og ære til Arsenal.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 24. Aug. 2016 20:45

Esben wrote:Jeg prøver for en gangs skyld at tage de positive briller på i dette vindue: Hvis vi henter Evans, vil det have større signalværdi end dengang vi hentede de to aldrende franskmænd i henholdsvis Sevilla og United; Squillaci og... Har sgu glemt hvad ham den anden hed.

En signing af Evans vil med garanti skaffe hæder og ære til Arsenal.
Evans er bedre end Squllaci og Silvestre, jovist. Men er du ironisk?

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 24. Aug. 2016 21:20

Evans er nutidens Beckenbaur:

https://youtu.be/hzWxMZSRv9g

Jeg hader ham og kan ikke klare at se på hans grimme fjæs, men han ville altså ikke være dårlig ved siden af Kos. Jeg ville dog heller ikke betale en pund over 10M, og prisen der bliver omtalt er helt hen i vejret.

Få nu bare Mustafi overstået ffs.
Nyt brugernavn, please.

Image

Kingkong
Normal Bruger

Post by Kingkong » 26. Aug. 2016 9:51

Der er fandme gået 3 uger siden gabriel blev skadet, og Wenger har ikke hentet en forsvarspiller endnu. Wenger er da begyndt at blive en joke

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 26. Aug. 2016 11:27

Kingkong wrote:Der er fandme gået 3 uger siden gabriel blev skadet, og Wenger har ikke hentet en forsvarspiller endnu. Wenger er da begyndt at blive en joke
Det skulle have været sket for længe siden, men det ser ud til at Mustafi er ved at være en done deal.
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Kingkong
Normal Bruger

Post by Kingkong » 26. Aug. 2016 15:07

ZlatkoM wrote:
Kingkong wrote:Der er fandme gået 3 uger siden gabriel blev skadet, og Wenger har ikke hentet en forsvarspiller endnu. Wenger er da begyndt at blive en joke
Det skulle have været sket for længe siden, men det ser ud til at Mustafi er ved at være en done deal.
Enig.

Nogle gange har jeg den følelse af at wenger er handlingslammet

Post Reply