Midterforsvarere

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Midterforsvarere

Post by araAFC » 14. Jun. 2016 12:22

Kejser wrote:Laporte har vist forlænget sin kontrakt til 2020 og har nu en frikøbsklausul på 70 mio euro.
Det ville være et slag i ansigtet på Man. City, der har været nævnt i måneder som ny arbejdsgiver.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 25. Jul. 2016 14:26

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agen ... ra-napoli/
Koulibaly vil gerne væk, men vi er ikke meldt som en af de interesserede.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. Jul. 2016 15:32

Kejser wrote:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agen ... ra-napoli/
Chelsea virker som en oplagt destination. Conte har sikkert fulgt godt med i Napolis kampe, og så vil han formentlig anvendelige 3 centrale forsvarsspillere. Terry er gammel, Ivanovic havde en ringe sæson (- og det er efterhånden noget tid siden, han har spillet centralt), Cahill levede måske højt på en formidabel Terry-sæson i 2014-15, og Kurt Zouma er vel stadigvæk ved at komme sig over den alvorlige skade.

Koscielny, Gabriel, Mertesacker og Holding/Chambers bliver de 4 centrale forsvarsspillere i klubben i den kommende sæson. Det tror jeg, desværre, er sikkert. Forhåbentlig nikker vi alle anerkendende efter en flot Gabriel-sæson om et års tid, men det virker ikke som det sandsynlige udfald, men det må alt andet lige være det, som Wenger og Bould tror på. Mertesacker har gjort det rigtig fint for Arsenal, men niveauet er dalende, og derfor er Koscielny-Mertesacker-konstellationen nok ikke på et højt nok niveau længere.

Heldigvis bør vi kunne vinde uden at forstærke forsvaret, mens vi helt sikkert ikke kan vinde uden at forstærke offensiven. Sidstenævnte skal være det primære, forsvaret det sekundære. I nød må forsvaret styrkes markant, hvis offensivet ikke får de nødvendige investeringer.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 25. Jul. 2016 18:36

araAFC wrote:
Kejser wrote:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agen ... ra-napoli/
Chelsea virker som en oplagt destination. Conte har sikkert fulgt godt med i Napolis kampe, og så vil han formentlig anvendelige 3 centrale forsvarsspillere. Terry er gammel, Ivanovic havde en ringe sæson (- og det er efterhånden noget tid siden, han har spillet centralt), Cahill levede måske højt på en formidabel Terry-sæson i 2014-15, og Kurt Zouma er vel stadigvæk ved at komme sig over den alvorlige skade.

Koscielny, Gabriel, Mertesacker og Holding/Chambers bliver de 4 centrale forsvarsspillere i klubben i den kommende sæson. Det tror jeg, desværre, er sikkert. Forhåbentlig nikker vi alle anerkendende efter en flot Gabriel-sæson om et års tid, men det virker ikke som det sandsynlige udfald, men det må alt andet lige være det, som Wenger og Bould tror på. Mertesacker har gjort det rigtig fint for Arsenal, men niveauet er dalende, og derfor er Koscielny-Mertesacker-konstellationen nok ikke på et højt nok niveau længere.

Heldigvis bør vi kunne vinde uden at forstærke forsvaret, mens vi helt sikkert ikke kan vinde uden at forstærke offensiven. Sidstenævnte skal være det primære, forsvaret det sekundære. I nød må forsvaret styrkes markant, hvis offensivet ikke får de nødvendige investeringer.
Hvis vi køber en langsigtet talent-erstatning til venstrebacken, der kan få en håndfuld kampe, så kan Monreal måske også inddrages som en del af midterkonstellationen. Jeg synes i hvert fald, han har gjort det fornuftigt de gange, han er blevet placeret derinde, når de andre har været skadede.

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Post by Rambo16 » 26. Jul. 2016 2:22

Går rygter om mustafi til Milan. En spiller jeg meget gerne ville se i Arsenal. Tror også han kan hentes til en fornuftig pris.
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 26. Jul. 2016 8:50

Hvis rygterne om Mertesacker fem måneders skade er sande, så er vi presset til at handle?

Koulibaly, Mustafi, Van Dijk, De Vrij er muligheder.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 26. Jul. 2016 8:53

Alansmith wrote:Hvis rygterne om Mertesacker fem måneders skade er sande, så er vi presset til at handle?

Koulibaly, Mustafi, Van Dijk, De Vrij er muligheder.
Gør vi ikke det så er det tæt på fyringsgrund.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 26. Jul. 2016 10:49

Rambo16 wrote:Går rygter om mustafi til Milan. En spiller jeg meget gerne ville se i Arsenal. Tror også han kan hentes til en fornuftig pris.
Flere engelske aviser sender ham i vores retning. Kunne være et fornuftigt indkøb. Specielt hvis rygterne om fem måneders skadespause til Per er korrekte.
Image

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 26. Jul. 2016 10:52

AndersArsenal wrote:
Rambo16 wrote:Går rygter om mustafi til Milan. En spiller jeg meget gerne ville se i Arsenal. Tror også han kan hentes til en fornuftig pris.
Flere engelske aviser sender ham i vores retning. Kunne være et fornuftigt indkøb. Specielt hvis rygterne om fem måneders skadespause til Per er korrekte.
Jan Aage Fjortoft ‏@JanAageFjortoft 12 min.12 minutter siden
Look like Arsenal are after defender Shkodran Mustafi. The German plays for Valencia
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 26. Jul. 2016 11:24

ZlatkoM wrote:
AndersArsenal wrote:
Look like Arsenal are after defender Shkodran Mustafi. The German plays for Valencia
Stærkt køb, hvis det går igennem og er du hjernedød en fremtid vores forsvar går igennem med Holding, Chambers, Mustafi og Bellerin!! De 3 på den centrale kunne gå hen og give hinanden en masse konkurrence om et par år. VB er det eneste sårbare punkt, men mon ikke man kan finde en mulighed der når tid kommer.

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Post by Rambo16 » 26. Jul. 2016 12:04

AndersArsenal wrote:
Sygt nok fem måneder! Håber ikke han bliver kaptajn så.
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 26. Jul. 2016 12:15

Dennis--G wrote:
ZlatkoM wrote:
AndersArsenal wrote:
Stærkt køb, hvis det går igennem og er du hjernedød en fremtid vores forsvar går igennem med Holding, Chambers, Mustafi og Bellerin!! De 3 på den centrale kunne gå hen og give hinanden en masse konkurrence om et par år. VB er det eneste sårbare punkt, men mon ikke man kan finde en mulighed der når tid kommer.
Hvor troværdig er Jan Aage egentlig? Jeg var først super henrykt da han bragte rygtet, var af den klare opfattelse han havde gode kontakter, men er nu kommet i tvivl efter at have set hans placering i Tier 3 herinde og set flere kommentarer om at han sjældent rammer korrekt.

Mustafi kender jeg ikke det store til, andet end et par kampe for Tyskland, som ikke er nok til at danne sig et indtryk.

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 26. Jul. 2016 12:20

-DIABY- wrote:
Dennis--G wrote:
ZlatkoM wrote:
Hvor troværdig er Jan Aage egentlig? Jeg var først super henrykt da han bragte rygtet, var af den klare opfattelse han havde gode kontakter, men er nu kommet i tvivl efter at have set hans placering i Tier 3 herinde og set flere kommentarer om at han sjældent rammer korrekt.

Mustafi kender jeg ikke det store til, andet end et par kampe for Tyskland, som ikke er nok til at danne sig et indtryk.
Når Jan Aage siger nu sker det, så har han ofte ret. Men som her, hvor han enten bare har skrevet en opsummering af et par avisers overskrifter eller han muligvis ved at Mustafi er en spiller vi er interessede i, er det jo noget helt andet. Arsenal har sikkert Mustafi på listen, men med garanti også mindst 3-4 andre. Fra ved han skriver og til reel signing er der jo et stykke vej. Han formidler bare et stykke viden, han lover jo ikke noget. Folk ser Twitter meget sort hvid.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 26. Jul. 2016 13:22

Dennis--G wrote:
-DIABY- wrote:
Dennis--G wrote: Stærkt køb, hvis det går igennem og er du hjernedød en fremtid vores forsvar går igennem med Holding, Chambers, Mustafi og Bellerin!! De 3 på den centrale kunne gå hen og give hinanden en masse konkurrence om et par år. VB er det eneste sårbare punkt, men mon ikke man kan finde en mulighed der når tid kommer.

Når Jan Aage siger nu sker det, så har han ofte ret. Men som her, hvor han enten bare har skrevet en opsummering af et par avisers overskrifter eller han muligvis ved at Mustafi er en spiller vi er interessede i, er det jo noget helt andet. Arsenal har sikkert Mustafi på listen, men med garanti også mindst 3-4 andre. Fra ved han skriver og til reel signing er der jo et stykke vej. Han formidler bare et stykke viden, han lover jo ikke noget. Folk ser Twitter meget sort hvid.
Jeg følger Jan Aage på Twitter, og jeg er helt enig i ovenstående vurdering af ham. Jan Aage opsummerer ofte fra især tyske aviser, men også den engelske presse. Han har dog klart mest tiltro til de tyske aviser og han har også selv et godt netværk i det tyske fodboldmiljø, hvor han ofte får be- eller afkræftet rygter. Jeg har aldrig set ham "oversælge" en nyhed, så jeg rater ham som meget troværdig.

I denne tweet skriver han dog blot at Arsenal er interesserede i Mustafi. Det gode ved den nyhed er at Law og Wenger tilsyneladende er i markedet efter en senior CB. Om interessen for en CB udmønter sig i et køb er usikkert, men lige nu anser jeg det som overvejende sandsynligt at man køber en ny CB. Derudover vil man nok sælge Debuchy og så ser forsvaret i efteråret således ud: (reserver i parentes)

RB: Bellerin (Chambers, Holding)
CB: Gabriel/ny (Gabriel/ny, Chambers)
CB: Kos (Holding, Monreal)
LB: Monreal (Gibbs)

Til vinter bliver Mertesacker og Jenkinson muligvis klar. Det kan så føre til at man udlejer Holding og Chambers i en halvsæson for at få erfaring.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 26. Jul. 2016 20:56

Efter Mertesackers skade skulle der ikke gå længe før Jan Aage Fjortoft kom på banen:

https://twitter.com/JanAageFjortoft/sta ... 5252848640

Jeg anser ham som værende en af de mest pålidelige kilder.

Mustafi ville være et fint køb imo.
Arsenal are the first club in history, where the manager loses the dressing room - and we get rid of the dressing room rather than the manager...

Post Reply