Midterforsvarere

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
carljoe
Normal Bruger

Re: Midterforsvarere

Post by carljoe » 15. May. 2016 19:12

Niels Lønberg wrote:Hvad siger folk til Koulibaly fra Napoli? I de kampe jeg har set med Napoli synes jeg han har været en monster, men stadig virkelig god med fødderne. Jeg må dog sige, jeg har set for få Napoli-kampe til at kunne bedømme ham.
Han har ihvertfald højden ;-)

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 15. May. 2016 19:20

carljoe wrote:
Niels Lønberg wrote:Hvad siger folk til Koulibaly fra Napoli? I de kampe jeg har set med Napoli synes jeg han har været en monster, men stadig virkelig god med fødderne. Jeg må dog sige, jeg har set for få Napoli-kampe til at kunne bedømme ham.
Han har ihvertfald højden ;-)
KØB! :)

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 15. May. 2016 19:53

Har heller ikke set mere end en håndfuld kampe med Napoli, primært topkampe, men Koulibaly har også imponeret mig. Jeg ser ham dog heller ikke som den styrende forsvarsspiller.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

hleb13
Arsenal Danmark medlem

Post by hleb13 » 15. May. 2016 20:06

Han er fremragende. En af de absolut bedste CB's i Serie A i den her sæson. Fysisk stærk, læser spillet godt, forholdsvis hurtig og er god med fødderne, som du nævner.

Diego Godin og Leonardo Bonucci er mit første- og andetvalg. Men hvis ingen af dem er en mulighed, så bør vi gå efter Koulibaly.

En ny CB er, som jeg før har nævnt, et absolut must til sommer. Gabriel er en katastrofe.
I have to believe in a world outside my own mind. I have to believe that my actions still have meaning, even if I can't remember them. I have to believe that when my eyes are closed, the world's still there. Do I believe the world's still there? Is it still out there? … Yeah. We all need mirrors to remind ourselves who we are. I'm no different … now … where was I?

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 16. May. 2016 0:07

Er jeg den eneste, der ser et giga potentiale i Gimenez (Godins jedi)?

Han mangler at blive bedre med bolden i opspillet, men jeg synes han har rigtig mange kvaliteter i sit spil
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 27. May. 2016 13:57

Kunne måske ligeså godt være postet i "Rygtebørsen", men hvor om alting er, så skriver Daily Mail at vi, igen (1. bud på 5 mio. £ blev afvist, da de forlanger 7 mio. £) har budt på Boltons 20 årige og 1,82 meter høje midterforsvarer Robert "Rob" Holding..som de kårede til deres "Årets Spiller" i det forgangne år.

Han skulle vidst have enkelt kamp for "Three Lions" ,Southgates U21 hold, bag sig.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rob_Holding
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 27. May. 2016 15:46

peterdebel wrote:Kunne måske ligeså godt være postet i "Rygtebørsen", men hvor om alting er, så skriver Daily Mail at vi, igen (1. bud på 5 mio. £ blev afvist, da de forlanger 7 mio. £) har budt på Boltons 20 årige og 1,82 meter høje midterforsvarer Robert "Rob" Holding..som de kårede til deres "Årets Spiller" i det forgangne år.

Han skulle vidst have enkelt kamp for "Three Lions" ,Southgates U21 hold, bag sig.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rob_Holding
Det er vidst ikke første gang han har været rygtet til os. Jeg mener også der var nogle rygter for noget tid siden. Årets spiller er flot som 20 årig, men det er trods alt for Championsships nr. chok denne sæson - så det siger nok ikke så meget igen.
Én kamp for U21 landsholdet som 20 årig lyder ikke særligt imponerende. På trods af det, så kan han sagtens være et stort talent, men der er vel ingen tvivl om, at han udelukkende hentes til reserverne/udlejning. Han skal vel ikke kæmpe med Chambers om, at være 4. valg?

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 27. May. 2016 19:36

Er Holding ikke en håbløs signing i vores situation? Endnu et udviklingsprojekt?
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Post by Dennis--G » 27. May. 2016 20:39

Alansmith wrote:Er Holding ikke en håbløs signing i vores situation? Endnu et udviklingsprojekt?
Så du foreslår vi skal købe verdensklasse på CF, HW, Granit og til CB? På CB har vi trods alt det vel nok bedste makkerpar når de har en god DM foran dem (Granit og Coq), Gabriel har lidt hjerneblødninger ind i mellem, men han bliver og bedre for hver gang. Merte er så vanvittigt undervurderet og misforstået, Kos er tilgengæld en smule overvurderet af Arsenal fans, men stadig vires bedste CB. Chambers skal nok blive til noget, hvis folk stopper med en at angribe en 21 årig. Man er tvunget til at vokse hurtigt op som fodboldspiller, når alle fans opfører sig som en flok møgunger.
Holden ville være en fin rotationsspiller i og med der stadig er et par år tilbage i de 3 andre. Jeg har egentlig fin tiltro til dem og med Xhaka på plads, så er en fløj og en (to) angriber af større prioritet for mig. Førstevalgene (og andenvalgene) på de to positioner er generelt bare af lavere kvalitet. Til sommeren 2017 kunne jeg tilgengæld godt se en ide i at vi solgte en eller begge af Gabriel eller Merte, købte en kvalitetsspiller og så rykkede Chambers og Holding tættere på spilletid.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 27. May. 2016 22:19

Alansmith wrote:Er Holding ikke en håbløs signing i vores situation? Endnu et udviklingsprojekt?
Både og. Hvis talentet er stort er det jo aldrig håbløst, og vi kender endnu ikke intentionen. Måske skal han lejes ud, måske skal han være 4. valg, måske ingen af delene.

Jeg ville klart foretrække, at man købte en forsvarsspiller, der forbedre startelleveren, men hvis priserne på offensivspillere gør, at der må prioriteres anderledes, så kan jeg ikke se det helt stort problem.

Vi har trods alt ikke lukket håbløst mange mål ind de seneste sæsoner, og med en mulig midtbanekonstellation med Xhaka og Coquelin, så bør vi kun lukke endnu færre mål ind.

Dog synes jeg, der vil være idé i at forsøge sig med generationsskifte nu - og senest næste sommer. Mertesacker er allerede stoppet på landsholdet, og han har kontraktudløb næste sommer. Gabriel er endnu primært råmateriale, og måske ikke den rette.
Men sker det først næste sommer, så tror jeg ikke, det er forsvaret, vi taber et potentielt mesterskab på. Men der er lidt point at hente.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 28. May. 2016 7:38

Dennis--G og araAFC. Det har konsekvenser, at vi spiller med Merte og Kos. Det er jo lidt morsomt, at de kun er gode, hvis midtbanen skærmer dem. Vi har brug for en skærmende midtbane, men vi har også brug for et godt forsvar, som f.eks. gør det muligt for os at spille 4-4-2 i nogle kampe eller undervejs i kampe. Med et langsomt midterforsvar straffes vi for at stå højt på banen, så enten står vi ikke højt eller også har vi for langt mellem kæderne. Begge dele går ud over vores offensive spil.

Det er ikke urealistisk, at vi køber for 150-175 mio. £ denne sommer. Men det forudsætter, at vi afhænder en række spillere for at frigøre lønmidler og bidrage til transferkassen. For 150-175 mio. £ kan vi købe fem klassespillere, f.eks. Van Dijk/Koulibaly,Aurier, Xhaka, Mkhitaryan og Icardi.

Vi burde selvfølgelig have taget hul på denne proces over de seneste vinduer, men sådan er det jo ikke.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 28. May. 2016 9:40

Her er lidt sammenklip med Koulibaly fra Youtube. Det giver langtfra det 100% sande billed af spilleren, men er til os der slet ikke kender ham og slet ikke har set ham i aktion.

https://youtu.be/e2b20E7YWTc

Senegal er med i næste års ANC og så skulle vi risikere at miste ham i en hel januar måned..
Last edited by peterdebel on 28. May. 2016 13:03, edited 1 time in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 28. May. 2016 11:41

peterdebel wrote:
Her er lidt sammenklip med Koulibaly fra Youtube. Det giver langtfra det 100% sande billed af spilleren, men er til os der slet ikke kender ham og har set ham i aktion.

https://youtu.be/e2b20E7YWTc

Senegal er med i næste års ANC og så skulle vi risikere at miste ham i en hel januar måned..
Han er virkelig spændende i mine øjne.

Vild fysik, glad for at tackle, godt overblik og stærk med begge fødder. Bliver mere og mere hooked på at vi henter ham.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 30. May. 2016 13:19

Rygterne omkring Koulibaly begynder så småt at florere. Det er dog vist mest click bait. Artiklerne handler mere om Xhaka end Koulibaly.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... fter-secu/

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... it-8049460

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 13. Jun. 2016 20:38

Laporte har vist forlænget sin kontrakt til 2020 og har nu en frikøbsklausul på 70 mio euro.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Post Reply