Midterforsvarere

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
ajakob
Arsenal Danmark medlem

Re: Midterforsvarere

Post by ajakob » 26. Jul. 2016 22:37

Don Karnage wrote: Mustafi ville være et fint køb imo.
Jeg tror han vil fungere godt sammen med Koscielny/Gabriel. Hans klart bedste sæson var sammen med Otamendi, som er samme type som de to. Han minder på sin vis en del om Mertesacker, om end han er noget hurtigere og mere målfarlig.

Som bonus er han bl.a. oplært i Everton, så fysik og sprog burde ikke være et problem.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 26. Jul. 2016 22:44

Mr. Wenger wrote:
Dennis--G wrote:
-DIABY- wrote:
Hvor troværdig er Jan Aage egentlig? Jeg var først super henrykt da han bragte rygtet, var af den klare opfattelse han havde gode kontakter, men er nu kommet i tvivl efter at have set hans placering i Tier 3 herinde og set flere kommentarer om at han sjældent rammer korrekt.

Mustafi kender jeg ikke det store til, andet end et par kampe for Tyskland, som ikke er nok til at danne sig et indtryk.
Når Jan Aage siger nu sker det, så har han ofte ret. Men som her, hvor han enten bare har skrevet en opsummering af et par avisers overskrifter eller han muligvis ved at Mustafi er en spiller vi er interessede i, er det jo noget helt andet. Arsenal har sikkert Mustafi på listen, men med garanti også mindst 3-4 andre. Fra ved han skriver og til reel signing er der jo et stykke vej. Han formidler bare et stykke viden, han lover jo ikke noget. Folk ser Twitter meget sort hvid.
Jeg følger Jan Aage på Twitter, og jeg er helt enig i ovenstående vurdering af ham. Jan Aage opsummerer ofte fra især tyske aviser, men også den engelske presse. Han har dog klart mest tiltro til de tyske aviser og han har også selv et godt netværk i det tyske fodboldmiljø, hvor han ofte får be- eller afkræftet rygter. Jeg har aldrig set ham "oversælge" en nyhed, så jeg rater ham som meget troværdig.

I denne tweet skriver han dog blot at Arsenal er interesserede i Mustafi. Det gode ved den nyhed er at Law og Wenger tilsyneladende er i markedet efter en senior CB. Om interessen for en CB udmønter sig i et køb er usikkert, men lige nu anser jeg det som overvejende sandsynligt at man køber en ny CB. Derudover vil man nok sælge Debuchy og så ser forsvaret i efteråret således ud: (reserver i parentes)

RB: Bellerin (Chambers, Holding)
CB: Gabriel/ny (Gabriel/ny, Chambers)
CB: Kos (Holding, Monreal)
LB: Monreal (Gibbs)

Til vinter bliver Mertesacker og Jenkinson muligvis klar. Det kan så føre til at man udlejer Holding og Chambers i en halvsæson for at få erfaring.
Tak begge to, følger ham ligeledes men var ikke helt med på hvor troværdig han er.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 27. Jul. 2016 10:19

Fra Arsenal.com:
"on how injury to Mertesacker complicates defensive options…
We have to look for an option to get a bit more experience. We will see some of our young centre backs on Thursday as well. With Per being out, we are a bit short on the experience front and we are looking to bring somebody in."

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 27. Jul. 2016 10:51

Mr. Wenger wrote:Fra Arsenal.com:
"on how injury to Mertesacker complicates defensive options…
We have to look for an option to get a bit more experience. We will see some of our young centre backs on Thursday as well. With Per being out, we are a bit short on the experience front and we are looking to bring somebody in."
Tag Höwedes, imens Schalke stadig ligger til nedrykning!
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 27. Jul. 2016 16:36

Mustafi

Der er rygter om, at Valencia har gjort ham tilgængelig for €25m. Umiddelbart en udmærket pris, hvis man vurderer, at Mustafi kunne være en langsigtet løsning. Dels er Mertesackers alder alligevel ved at være deroppe, hvor man skal overveje, hvad fremtiden bringen. Og dels er Koscielny vel også ved at være et sted, hvor vi ikke nødvendigvis kan forvente at regne med ham om 2-3 år. Og dertil så Koscielnys fysik, der ikke er den bedste ift. skader.

Mustafi er 24 år, han har solid erfaring fra både taktiske Serie A og lidt mere tekniske La Liga, og derudover en opdragelse fra Everton. Måske en af de mest utyske tyske forsvarsspillere, man kan købe.

Hvis han kunne være en langsigtet løsning, så skal Arsenal udnytte Valencias økonomiske problemer og slå til.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 27. Jul. 2016 16:37

Det ville være vanvid ikke at hente Mustafi. Manden er ung og har allerede spillet tre gode sæsoner på højt niveau.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 27. Jul. 2016 16:46

Titi wrote:Det ville være vanvid ikke at hente Mustafi. Manden er ung og har allerede spillet tre gode sæsoner på højt niveau.
Der er vel også alternativer derude, men det virker ganske oplagt. Især pga. Mertesackers skade, spørgmålstegnet Gabriel og det kommende generationsskifte (2-3 år), der desværre også vil involvere Koscielny.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 27. Jul. 2016 17:25

Titi wrote:Det ville være vanvid ikke at hente Mustafi. Manden er ung og har allerede spillet tre gode sæsoner på højt niveau.
Ja, jeg synes også at den er oplagt ud fra de informationer man har på Mustafi. Perfekt alder, og god erfaring. Jeg ved dog ikke hvor egnet han er til en høj backlinje. Er der nogle der kender hans styrker/svagheder?

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 27. Jul. 2016 17:29

Mr. Wenger wrote:
Ja, jeg synes også at den er oplagt ud fra de informationer man har på Mustafi. Perfekt alder, og god erfaring. Jeg ved dog ikke hvor egnet han er til en høj backlinje. Er der nogle der kender hans styrker/svagheder?
Der er han glimrende. Jeg ville have mere skepsis ved ham ved en lav baglinje, da hans eneste svaghed i min verden er, at han enkelte gange placerer sig lidt skævt. Glimrende med skiven, målfarlig og relativ hurtig. Jeg tror man kan sammenligne ham lidt med en Vermaelen. Tysk landsholdsspiller, ca. 150-200 millioner, spiller i en relativ stor spansk klub og kender det engelske sprog. Det synes jeg lyder som fornuftigt købmandskab. Særligt hvis man kunne få skibbet Chambers på lån. Det eneste problematiske er, at Chambers kan dække den højre back. Jeg håber vi sælger Debuchy, og jeg kender ikke status på Jenkinson, men har på fornemmelsen den ikke er aktuel lige foreløbig + at han kommer tilbage fra en langvarig skade. Holding kan vist også dække den højre back, men relativ satset skulle der ske noget med Bellerin.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 27. Jul. 2016 17:29

Mr. Wenger wrote:
WhoScored, baseret på statistik, fremhæver følgende tre:
Aerial duels, ball inceptions og tackling.

Jeg har desuden en idé om, at han har relativt god fart, når man tager position i betragtning. Det er måske også derfor, han vist nok også af og til i sin karriere har spillet kampe på backen.

En høj backlinje burde derfor være ganske fint for Mustafi.

Transfermarkt angiver, at han også kan anvendes på højre back, så måske ville et udlån af Chambers, salg af Debuchy samt Jenkinson måske godt kunne lade sig gøre, hvis man henter Mustafi.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 27. Jul. 2016 18:30

Jeg læste to scouting reports om ham i går. Det er nemt at søge. Han betegnes som en sweeper type, der fungerer godt med en aggressiv kollega i midterforsvaret. Havde succes som den tilbagetrukne i samarbejdet med Otamendi. Passer godt til Koscielny. Er ikke så hurtig, men placerer sig godt. Dog væsentlig mere mobil og hurtigere end Mertesacker. God i luften. God med bolden. Vælger også lange bolde - i modsætning til Mertesacker.

Min opgørelse øverst i tråden viser, at han har særdeles mange defensive aktioner i løbet af en kamp, vinder mange af sine luftdueller og begår få fejl.

Næstbedste midterforsvarer i La Liga efter Godin i sidste sæson ifølge Whoscored.

Han er iøvrigt delvis albaner lige som Xhaka. Muslim og ret troende.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 27. Jul. 2016 20:04

Alansmith wrote:Jeg læste to scouting reports om ham i går. Det er nemt at søge. Han betegnes som en sweeper type, der fungerer godt med en aggressiv kollega i midterforsvaret. Havde succes som den tilbagetrukne i samarbejdet med Otamendi. Passer godt til Koscielny. Er ikke så hurtig, men placerer sig godt. Dog væsentlig mere mobil og hurtigere end Mertesacker. God i luften. God med bolden. Vælger også lange bolde - i modsætning til Mertesacker.

Min opgørelse øverst i tråden viser, at han har særdeles mange defensive aktioner i løbet af en kamp, vinder mange af sine luftdueller og begår få fejl.

Næstbedste midterforsvarer i La Liga efter Godin i sidste sæson ifølge Whoscored.

Han er iøvrigt delvis albaner lige som Xhaka. Muslim og ret troende.
Faktisk flot at han har lavet så få fejl, når han umiddelbart ligner den, der har været mest aktiv jf. dine tal på side 1. Derudover en flot succesrate i luftdueller.

kallemalle
Normal Bruger

Post by kallemalle » 27. Jul. 2016 23:35

Ingen grund til ny cb.. vi har jo Coquelin :roll:

http://metro.co.uk/2016/07/27/arsenals- ... s-6033695/

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 27. Jul. 2016 23:43

kallemalle wrote:Ingen grund til ny cb.. vi har jo Coquelin :roll:

Kun Chambers og Holding er med i USA. Intet underligt i at man har brugt Coquelin af nød på den tur.

kallemalle
Normal Bruger

Post by kallemalle » 28. Jul. 2016 0:00

araAFC wrote:
kallemalle wrote:Ingen grund til ny cb.. vi har jo Coquelin :roll:

Kun Chambers og Holding er med i USA. Intet underligt i at man har brugt Coquelin af nød på den tur.
Nej da. Synes bare det var lidt komisk og typisk. I stedet for at få handlerne i hus tidligt.
Er pre-tur udelukkende u21 og fittness tur?
De skal vel også gerne nå at spille sammen på deres rigtige positioner inden ligaen går igang.?

Post Reply