Midterforsvarere

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Re: Midterforsvarere

Post by Dennis--G » 28. Jul. 2016 8:01

kallemalle wrote:
araAFC wrote:
kallemalle wrote:Ingen grund til ny cb.. vi har jo Coquelin :roll:

http://metro.co.uk/2016/07/27/arsenals- ... s-6033695/
Kun Chambers og Holding er med i USA. Intet underligt i at man har brugt Coquelin af nød på den tur.
Nej da. Synes bare det var lidt komisk og typisk. I stedet for at få handlerne i hus tidligt.
Er pre-tur udelukkende u21 og fittness tur?
De skal vel også gerne nå at spille sammen på deres rigtige positioner inden ligaen går igang.?
Merte = skadet. Kos var til EM. Gabriel ved jeg ikke hvad laver, var han til Copa?

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 28. Jul. 2016 9:02

Dennis--G wrote:
kallemalle wrote:
araAFC wrote: Kun Chambers og Holding er med i USA. Intet underligt i at man har brugt Coquelin af nød på den tur.
Nej da. Synes bare det var lidt komisk og typisk. I stedet for at få handlerne i hus tidligt.
Er pre-tur udelukkende u21 og fittness tur?
De skal vel også gerne nå at spille sammen på deres rigtige positioner inden ligaen går igang.?
Merte = skadet. Kos var til EM. Gabriel ved jeg ikke hvad laver, var han til Copa?
"Per played against Lens on Friday but has a knee problem so will remain at our London Colney base. With Laurent Koscielny resting after Euro 2016 and Gabriel suffering from tonsillitis, Calum Chambers is our most experienced centre back on tour."

Jeg ved ikke hvad tonsillitis er, men det fremstår ikke som noget, der vil holde Gabriel ude i en længere periode.

Hvorom alting er, så synes jeg ikke, at man kan sige noget negativt om at klubben kun tager Chambers og Holding med på turen.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 28. Jul. 2016 9:11

Tonsillitis er halsbetændelse.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 28. Jul. 2016 10:01

Mustafi må helt sikkert være et kort man står og overvejer.
Med forbehold for at trække en tidligere diskussion i gang igen, så er det værd at notere at Mustafi ikke er specielt høj for en midtstopper. Men det er jo ikke fordi Per med sin højde har holdt spillere som Carroll fra at score mod os.

Dertil ser det umiddelbart ud til at Mustafi ligesom Kos normalt spiller i venstre side i midterforsvaret. Jeg ved dog ikke hvor meget det har at sige - de er jo begge højrebenede.

Jeg må indrømme at jeg efterhånden er meget lidt kritisk ift hvem man signer, bare det er en der pt. er fast starter og som kommer meget snart!

phra
Normal Bruger

Post by phra » 30. Jul. 2016 22:55

Måske er alt ved det gamle... Og igen forstærker den demente professor ikke holdet hvor manglerne er størst..

http://indkast.dk/146210/wenger%3A-biel ... ke-chancen

Er med på at Wenger ikke siger han skal starte osv... Men med de manglende transfers Wenger plejer at gøre ville det vil ikke undre at der ikke handles..

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 9. Aug. 2016 11:08

City vil have Stones.
Chelsea vil have Koulibaly.
United har ikke opdaget, de deres forsvar stadigvæk er deres hæmsko.

Mustafi er med andre ord lige til højrebenet, hvis man altså kan blive enige om en pris. Alderen, potentialet og meritterne gør, at han bør kunne fungere godt.

Omvendt har Otamendi endnu ikke for alvor vist sig frem i City - udover et hovedstødsmål med 150 km/t. Mangalas meritter var inden skiftet mindre end Mustafis, og derfor et større sats.

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Post by Rambo16 » 9. Aug. 2016 12:26

Mens vi ikke bruger penge på CB's skal jeg da love for city gør!

Nastasic: 12 mio pund
Mangala: 40 mio ound
Otamendi: 32 mio pund
Stones: 47,5 mio pund

i alt 131,5 mio pund over de sidste 5 år. Det er jo fuldstændig vanvittigt!
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 9. Aug. 2016 13:20

Rambo16 wrote:Mens vi ikke bruger penge på CB's skal jeg da love for city gør!

Nastasic: 12 mio pund
Mangala: 40 mio ound
Otamendi: 32 mio pund
Stones: 47,5 mio pund

i alt 131,5 mio pund over de sidste 5 år. Det er jo fuldstændig vanvittigt!
Og helt urimeligt ringe købmandskab.

Det er ufatteligt, at de ikke allerede står med et etableret og konkurrencedygtigt forsvar.

Mangala, Otamendi eller Kompany må kunne købes til priser, der kan retfærdiggøre et gamble for den rette klub. Alternativt skal Guardiola spille med 3 stoppere, og så kan alle naturligvis få en rolle.
Særligt Mangala har virket helt håbløs. Nærmest ingen momenter af klasse i 2 år.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 9. Aug. 2016 13:32

Nogle mener at man med både Koscielny og Mustafi har to 'ens' spillere på banen samtidig.

Idéen om Evans er ikke så tiltalende, men jeg kan godt forstå, at man måske ser mulighed for nogle af de synergier, der opstår når Koscielny og Mertesacker spiller sammen.

Jeg ser ikke umiddelbart meget idé i Evans, men omvendt kan jeg sagtens acceptere idéen om, at man kan få en god makker til Kos på den måde.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 9. Aug. 2016 13:42

araAFC wrote:Nogle mener at man med både Koscielny og Mustafi har to 'ens' spillere på banen samtidig.
Jeg ved ikke, hvem det er, men det er en håbløs vurdering.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 9. Aug. 2016 14:00

ajakob wrote:
araAFC wrote:Nogle mener at man med både Koscielny og Mustafi har to 'ens' spillere på banen samtidig.
Uddyb?

Synes da det er en fin vurdering, Kos meget hurtigere, men begge ret aggressive og med høje interceptions stats. Men synes stadig at de ville passe fint sammen.

Forhåbentligt er det ikke en for lav konstellation til PL.
Nyt brugernavn, please.

Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 9. Aug. 2016 14:34

ajakob wrote:
Jeg vil også gerne se en udbydning. Jeg kender ikke nok til Mustafi, udover at han baseret på alle gængse parametre ser fornuftig ud.

'Nogle' var/er kommentarer jeg har set rundt omkring (Twitter, Mania), men jeg kan ikke lige grave dem frem.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 9. Aug. 2016 15:34

Fabregas4 wrote:
ajakob wrote:
Uddyb?

Synes da det er en fin vurdering, Kos meget hurtigere, men begge ret aggressive og med høje interceptions stats. Men synes stadig at de ville passe fint sammen.

Af hvad jeg har set til og læst om Mustafi, så er han ikke nær så aggressiv som Koscielny. Han er heller ikke så tilbageholden som Mertesacker, men læser spillet på samme måde (og bliver fornemmelig kun bedre til det med alderen). Mustafi har i den seneste sæson - i Otamendis fravær - vist, at han fungerer bedst sammen med en aggressiv type - netop fordi, han ikke selv er det.

I mine øjne er de et perfekt match.

Jeg ser heller ikke deres "manglende" højde som et problem.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 9. Aug. 2016 15:54

ajakob wrote:
Fabregas4 wrote:
ajakob wrote:
Uddyb?

Af hvad jeg har set til og læst om Mustafi, så er han ikke nær så aggressiv som Koscielny. Han er heller ikke så tilbageholden som Mertesacker, men læser spillet på samme måde (og bliver fornemmelig kun bedre til det med alderen). Mustafi har i den seneste sæson - i Otamendis fravær - vist, at han fungerer bedst sammen med en aggressiv type - netop fordi, han ikke selv er det.

Hvis din beskrivelse er rigtig, så lyder han som en spiller, der ville være en genial makker til Koscielny. Og faktisk også Gabriel.

Holding og Chambers må man så løbende vurdere, hvad der skal ske med.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 9. Aug. 2016 16:20

ajakob wrote:
Fabregas4 wrote:
ajakob wrote:
Uddyb?

Vil også mene at Otamendi er aggressiv, og ham fungerede det også super med. Abdennour er vel også i den ende, kender dog ikke meget til ham.

Men ja, altså, både Per og Kos er i den ekstreme ende hver i sær ift. tilbageholdenhed og aggressivitet, så mon ikke Mustafi kan sættes i et eller andet sted i mellem, hvad det angår.

Omend synes jeg disse stats tildeles viser, at han minder mest om Kos:

Image

Dvs. han er relativ komplet, så de burde fungere godt sammen.

Højde frygter jeg altid, og efter hvad Carroll gjorde mod os sidst, og mod Juve i weekenden så er det ikke blevet bedre.
Nyt brugernavn, please.

Image

Post Reply