Kildernes troværdighed

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Kildernes troværdighed

Post by araAFC » 21. May. 2016 14:59

Kejser wrote:Vil gerne tilføje, at alt fra Telegraph, der ikke er underskrevet Wilson, er direkte skrald. Forfærdelig deroute, deres medie har taget over de senere år, når det kommer til transfers.
Tv3sport/onside kan vel godt tilføjes, men det skulle alene være for at kaste dem ned i bunden.

Dejligt, at du helt har fjernet Indy. Kunne være rart, om rygter fra hans hånd blev "Fama non grata" herinde. Kunne passende gøres med en hel række. Alternativt kunne man oprette forskellige tråde til de forskellige tiers. På den måde kan folk, der craver den slags stadig diskutere det, uden det skal fylde i de mere seriøse tråde.
Jeg tilføjer en kommentar vedr. Telegraph.
TV3/Onside er kastet eet niveau ned under de øvrige danske medier, dog har Luna Christofi fået en plads alene, da hun ved noget om de spanske klubber.

Indy?

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 21. May. 2016 15:10

araAFC wrote:
Kejser wrote:Vil gerne tilføje, at alt fra Telegraph, der ikke er underskrevet Wilson, er direkte skrald. Forfærdelig deroute, deres medie har taget over de senere år, når det kommer til transfers.
Tv3sport/onside kan vel godt tilføjes, men det skulle alene være for at kaste dem ned i bunden.

Dejligt, at du helt har fjernet Indy. Kunne være rart, om rygter fra hans hånd blev "Fama non grata" herinde. Kunne passende gøres med en hel række. Alternativt kunne man oprette forskellige tråde til de forskellige tiers. På den måde kan folk, der craver den slags stadig diskutere det, uden det skal fylde i de mere seriøse tråde.
Jeg tilføjer en kommentar vedr. Telegraph.
TV3/Onside er kastet eet niveau ned under de øvrige danske medier, dog har Luna Christofi fået en plads alene, da hun ved noget om de spanske klubber.

Indy?
IndyKaila -

https://twitter.com/indykaila
Image

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 25. May. 2016 14:42

https://twitter.com/afcarsenalhorse

Hesten får altså lige lidt credit fra mig - de var spot-on på Xhaka.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. May. 2016 15:25

Steensen wrote:https://twitter.com/afcarsenalhorse

Hesten får altså lige lidt credit fra mig - de var spot-on på Xhaka.
De rammer den nemlig ofte ret godt. Deres plads i tier 2 er fortjent 8)

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 1. Jun. 2016 0:53

araAFC wrote:Glimrende idé. Lad mig yderligere tilføje, at man stadigvæk gerne må have sine kildekritiske briller på. Nogle af Tier 2-medierne har også nyhedssektioner, hvor de blot opsamler rygter og videregiver dem. Når dette er tilfældet, så har de dog nævnt kilden i artiklen. Når dette er tilfældet, så skal de naturligvis ikke være kvalificeret.

Ydermere, synes jeg, at andre rygter kan komme i betragtning, hvis det eksempelvis er Marca, der kører en eksklusiv artikel vedrørende et Real Madrid-salg.
Jeg vælger lige at svare dig herinde for at holde den anden tråd ren for diskussion, således den kun består af rygter. Kan en mod eventuelt flytte Ara's indlæg herind?
Jeg er enig i, at opsamlingsartikler og såkaldte rygterbørser ikke bør linkes til. Og du har ret mht Marca. Som sagt er jeg generelt lidt i tvivl om, hvorvidt tier 3 skal inddrages.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 1. Jun. 2016 1:18

Kejser wrote:
araAFC wrote:Glimrende idé. Lad mig yderligere tilføje, at man stadigvæk gerne må have sine kildekritiske briller på. Nogle af Tier 2-medierne har også nyhedssektioner, hvor de blot opsamler rygter og videregiver dem. Når dette er tilfældet, så har de dog nævnt kilden i artiklen. Når dette er tilfældet, så skal de naturligvis ikke være kvalificeret.

Ydermere, synes jeg, at andre rygter kan komme i betragtning, hvis det eksempelvis er Marca, der kører en eksklusiv artikel vedrørende et Real Madrid-salg.
Jeg vælger lige at svare dig herinde for at holde den anden tråd ren for diskussion, således den kun består af rygter. Kan en mod eventuelt flytte Ara's indlæg herind?
Jeg er enig i, at opsamlingsartikler og såkaldte rygterbørser ikke bør linkes til. Og du har ret mht Marca. Som sagt er jeg generelt lidt i tvivl om, hvorvidt tier 3 skal inddrages.
Jeg har slettet mit indlæg fra den anden tråd, når nu det alligevel fremgår i din citering.

Det er nok fint at holde det til 1 og 2, hvor undtagelser så kan komme på tale. Det kan være rart med et rent rygteoverblik renset for de 80 spillere, vi bliver rygtet til hver sommer.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 4. Jun. 2016 15:37

Hvor rater Ben Fairthorne egentlig henne?

danial-haraldsen
Normal Bruger

Post by danial-haraldsen » 4. Jun. 2016 15:42

Olitast wrote:Hvor rater Ben Fairthorne egentlig henne?
Var det ikke Ben Fairthorne, der var hoveddrivkraften bag den store M'Vila-saga? Det mindes jeg i hvert fald.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 4. Jun. 2016 15:48

Oppe i røven på Mourinho.

Olitast

Post by Olitast » 4. Jun. 2016 15:49

danial-haraldsen wrote:
Var det ikke Ben Fairthorne, der var hoveddrivkraften bag den store M'Vila-saga? Det mindes jeg i hvert fald.
Hm, det kan godt være. Jeg er ikke på Twitter og følger kun med herinde i princippet - dejligt med et filter på alt det virvar. Min kammerat linkede mig bare til et tweet fra ham omkring Vardy-dealen og mente, at når han meldte den, så var den så godt som sikker.

@OT: Fik du min PB?

Olitast

Post by Olitast » 4. Jun. 2016 15:50

Kejser wrote:
Oppe i ***** på Mourinho.
http://i.imgur.com/JXkao8t.gif

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 4. Jun. 2016 16:14

Jeg tror, han er en clickbait-gut. Han melder en masse historier, og derfor rammer han naturligvis de fleste handler. Men det kunne du og jeg også gøre.

Men han har da arbejdet for en del aviser, og åbenbart også et agentfirma, primært for Spurs og Arsenal-spillere. Så han har nok et par kilder, der kan give ham lidt info, der er valid. Men overordnet, tror jeg, man skal være lidt kritisk over for det, han siger.

Han er nok et sted mellem tier 3 og 4. Han får en 3'er i første omgang, men måske 4 ville være mere passende. Han virker som en desperat tidl. journalist, der gør alt for at holde sit navn lidt varmt.
Last edited by araAFC on 4. Jun. 2016 16:25, edited 1 time in total.

danial-haraldsen
Normal Bruger

Post by danial-haraldsen » 4. Jun. 2016 16:24

Olitast wrote:
danial-haraldsen wrote:
Hm, det kan godt være. Jeg er ikke på Twitter og følger kun med herinde i princippet - dejligt med et filter på alt det virvar. Min kammerat linkede mig bare til et tweet fra ham omkring Vardy-dealen og mente, at når han meldte den, så var den så godt som sikker.

@OT: Fik du min PB?
Den var god nok. Fik lige googlet det. Ét af Ben Fairthornes tweets om M'vila:
"For all those who are asking M'Vila will still be an #Arsenal player. No medical Monday he only gets back from holiday then.
4:47 PM - 14 Jul 2012"

Sådan som jeg husker det, fik hans troværdighed en ordentlig ridse i lakken, da han som den eneste stædigt holdt fast i at M'Vila ville ryge til Arsenal.
Vil umiddelbart ikke rate ham særlig højt.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 4. Jun. 2016 16:26

danial-haraldsen wrote: Den var god nok. Fik lige googlet det. Ét af Ben Fairthornes tweets om M'vila:
"For all those who are asking M'Vila will still be an #Arsenal player. No medical Monday he only gets back from holiday then.
4:47 PM - 14 Jul 2012"

Sådan som jeg husker det, fik hans troværdighed en ordentlig ridse i lakken, da han som den eneste stædigt holdt fast i at M'Vila ville ryge til Arsenal.
Vil umiddelbart ikke rate ham særlig højt.
Sender ham ned i 4'eren.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 4. Jun. 2016 17:25

danial-haraldsen wrote:
Jo det var. Det endte vist med at blive afsløret, at en eller anden agent og ham sammen havde forsøgt sammen at få M'vila solgt via Ben Fairthornes tweets.

Post Reply