Outgoings

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Outgoings

Post by Fantastic-Fab » 3. Aug. 2016 17:11

Jeg laver lige en tråd til spillere væk fra Arsenal. Der er jo desværre ikke så meget aktivitet i den retning lige nu, men forhåbentligt bliver der sat lidt skub i tingene snarest. Jeg synes vi har en del spillere som har en udemærket markedsværdi, men ikke umiddelbart står særligt langt fremme i køen (hvis vi forventer at lave 2-3 nye signings inden august er omme).

Jeg kan starte den ud med at Skysports i deres transfer center melder om Wojciech på vej til Roma i en permanent aftale med en værdi af 13 millioner pund. Det kan måske være det første tegn på at vi interesserede i kolde kontanter nu og her, da de om ganske få dage forhåbentligvis skal sendes den anden vej. Oprindeligt var meningen vist blot at sende polakken på endnu et års udlån. 13 millioner pund synes jeg lyder lige i underkanten hans alder taget i betragtning, men forhåbentligt får vi installeret en buy-back clause, hvis han nu skulle vise sig, at springe til det tårnhøje niveau som jeg mener han har potientiale til.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Re: Outgoings

Post by Dennis--G » 3. Aug. 2016 17:21

Arteta, Rosicky og Flamini kan jo tilføjes, så helt stille har det ikke været.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 3. Aug. 2016 17:26

En spiller som Walcott er et oplagt Deadline Day-køb. West Ham er den oplagte køber.

Flere klubber har forsøgt at købe nogle udenlandske navne som Lacazette, Icardi og lignende men uden held. Og når de forsøger sig med spillere fra PL-rivaler, så er priserne vilde (f.eks. Deeney).

Premier League-klubber kan købe en home grown spiller, der har et udmærket CV til en relativt attraktiv pris. Han kan vel købes for £15m-£20m.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 5. Aug. 2016 7:07

araAFC wrote:En spiller som Walcott er et oplagt Deadline Day-køb. West Ham er den oplagte køber.

Flere klubber har forsøgt at købe nogle udenlandske navne som Lacazette, Icardi og lignende men uden held. Og når de forsøger sig med spillere fra PL-rivaler, så er priserne vilde (f.eks. Deeney).

Premier League-klubber kan købe en home grown spiller, der har et udmærket CV til en relativt attraktiv pris. Han kan vel købes for £15m-£20m.
Jeg håber du får ret. Hvis vi kan få £20 millioner (selv om det virker den del under markedsprisen for britisk spiller på 27 år med landskampserfaring) for ham, og samtidig få frigjort £140k per uge i lønbudgettet, så er det bare med at skyde ham afsted.

Jeg kan virkelig heller ikke se, hvor han passer ind i Wengers planer nu, hvor han åbenbart ikke ser sig selv som angriber længere, og Wenger ikke er specielt tilbøjelig til at bruge ham på højre wing.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 27. Aug. 2016 10:12

Nu er der ikke mange dage til vinduet lukker, og vi har stadig ikke solgt nogle af vores spillere bortset fra Isaac Hayden og Wellington Silva, som vi nok ikke har fået andet en peanuts for.

Følgende spillere har forladt klubben:

- Mikel Arteta
- Tomas Rosicky
- Mathieu Flamini
- Isaac Hayden
- Wellington Silva

Og følgende spillere er røget ud på lån:

- Dan Crowley (Oxford United)
- Jon Toral (Granada)
- Wojciech Szczesny (Roma)
- Joel Campbell (Sporting)
- Takuma Asano (VfB Stuttgart)

Jeg synes Wenger rammer hovedet på sømmet angående spillernes løn er afgørende for, om de kan sælges:
Arsene Wenger wrote:Today in Europe you have two markets,” said Wenger. “One for the English clubs and one for the rest of Europe. The danger of the English situation is that the English clubs can suffocate themselves in the long term. Why? Because they buy players at a very high price. That means there are very high wages linked with it and, if they are wrong, they will have these players with high wages who cannot move anywhere else.

Kilde
Spillere som Szczesny, Campbell, Debuchy, Walcott m.fl. kan jo nærmest kun sælges til andre engelske klubber, hvis de skal have en løn på samme niveau som det de får i Arsenal. Jeg tror også, at dette er en af grundene til, at Wenger ikke vil betale overpris for eksempelvis Lacazette. Hvis vi skulle betale £60 for ham, så skulle han have en høj løn der afspejlede den salgspris, og dermed ville nærmest være umuligt, at få ham solgt igen, hvis han nu ikke slog igennem i klubben.

Det er virkelig frustrerende, at vi kan komme af med vores dødvægt af spillere.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 27. Aug. 2016 23:02

Niels Lønberg wrote:Nu er der ikke mange dage til vinduet lukker, og vi har stadig ikke solgt nogle af vores spillere bortset fra Isaac Hayden og Wellington Silva, som vi nok ikke har fået andet en peanuts for.

Følgende spillere har forladt klubben:

- Mikel Arteta
- Tomas Rosicky
- Mathieu Flamini
- Isaac Hayden
- Wellington Silva

Og følgende spillere er røget ud på lån:

- Dan Crowley (Oxford United)
- Jon Toral (Granada)
- Wojciech Szczesny (Roma)
- Joel Campbell (Sporting)
- Takuma Asano (VfB Stuttgart)

Jeg synes Wenger rammer hovedet på sømmet angående spillernes løn er afgørende for, om de kan sælges:
Arsene Wenger wrote:Today in Europe you have two markets,” said Wenger. “One for the English clubs and one for the rest of Europe. The danger of the English situation is that the English clubs can suffocate themselves in the long term. Why? Because they buy players at a very high price. That means there are very high wages linked with it and, if they are wrong, they will have these players with high wages who cannot move anywhere else.

Kilde
Spillere som Szczesny, Campbell, Debuchy, Walcott m.fl. kan jo nærmest kun sælges til andre engelske klubber, hvis de skal have en løn på samme niveau som det de får i Arsenal. Jeg tror også, at dette er en af grundene til, at Wenger ikke vil betale overpris for eksempelvis Lacazette. Hvis vi skulle betale £60 for ham, så skulle han have en høj løn der afspejlede den salgspris, og dermed ville nærmest være umuligt, at få ham solgt igen, hvis han nu ikke slog igennem i klubben.

Det er virkelig frustrerende, at vi kan komme af med vores dødvægt af spillere.
Mht. problemet med løn:
Lad os opstille et eksempel, hvor Walcott sælges til en større tysk klub. Den tyske klub betaler et rimeligt beløb, men den tyske klub kan ikke på samme måde tilbyde en lige så flot løn.
Men de kan tilbyde en lavere løn, lad os sige £100k (ca. Kagawas løn). Arsenal kompenserer ved at betale restbeløbet i resten af kontraktperioden; det er ærgerligt, men man har alligevel fået penge her og nu, og man har reduceret lønudgifterne. Tilmed lønudgifter til en marginalspiller.

Kan den slags ikke godt konstrueres, selvom det måske er sjælden praksis.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 28. Aug. 2016 7:49

Jeg tror den slags konstruktioner eksisterer, men jeg tror dog ikke det er noget der bliver anvendt ofte når der er tale om permanente transfers. Muligheden eksistrer i hvert fald i Football Manager, så mon ikke det er noget de har fra den virkelige verden? :wink:

Jeg har dog læst (jeg kan ikke lige finde kilden), at vi ofte betaler en (større) del af vores spilleres lønudgifter når de udlejes. Eksempelvis kan man forestille sig, at Bordeaux ville have svært ved at betale Debuchy i omegnen af £70.000 pr. uge. I andre tilfælde betaler klubberne en sum for at leje vores spillere + de betaler den fulde løn.

Lad os håbe, at nogle engelske klubber byder ind på vores spillere inden for de sidste par dage af vinduet. Det gør det hele lidt lettere.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 28. Aug. 2016 15:25

Hvorfor sænker man ikke bare transferbeløbet som svarer til det, man alligevel ville kompenserer for i løn? Så er man helt fri for spilleren.

LasseP
Normal Bruger

Post by LasseP » 28. Aug. 2016 15:46

Esben wrote:Hvorfor sænker man ikke bare transferbeløbet som svarer til det, man alligevel ville kompenserer for i løn? Så er man helt fri for spilleren.
Fordi de andre klubber ikke vil smadre deres lønstruktur.
Kan også være noget regnskabs- og/eller skatteteknisk for enten spiller eller klub.
Uofficiel arsenal.dk discord
https://discord.gg/3p5pkFd

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 30. Aug. 2016 0:36

Telegraph skriver, at Wenger vil lade Wilshere udleje.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 30. Aug. 2016 8:25

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... al-tysker/

Forstår jeg ikke. Hvorfor fanden holder man ikke på Gnabry og sælger noget af det andet dødvægt...
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 30. Aug. 2016 8:49

ZlatkoM wrote:http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... al-tysker/

Forstår jeg ikke. Hvorfor fanden holder man ikke på Gnabry og sælger noget af det andet dødvægt...
Det er da forhåbentligt løgn. I så fald har man godt nok forvaltet det talent helt frygtelig elendigt.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 30. Aug. 2016 9:32

Kejser wrote:
ZlatkoM wrote:http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... al-tysker/

Det er da forhåbentligt løgn. I så fald har man godt nok forvaltet det talent helt frygtelig elendigt.
Det har bare ikke rigtigt været lykkeligt med ham og Arsenal. Kan godt forstå hvis han gerne vil videre. Læste at han kun har et år tilbage på kontrakten, og så er det vel et spørgsmål om om han ser sig selv i klubben fremover. Og så er det altså Bayern der kalder. Hvis der overhovedet er kød på historien.

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 30. Aug. 2016 9:37

Jack har brug for at spille fodbold for at få karrieren tilbage på sporet, og som det ser ud lige nu er han bagerst i køen til en plads på den midtbane. Håber at han kan få sig et lejeophold i Spanien, hvor det spillemæssigt niveau er højere men der spilles med knap så meget fysik. Så vi kan få en stærkere og bedre Jack tilbage næste sommer.

Gnabry har et år tilbage af sin aftale, og har aldrig rigtig slået til i Arsenal. Primært på grund af sine skader, og når Bayern så kommer og banker på døren så er det for en tysker svært at sige nej. Havde da helst set han blive, men klubben kan ikke gøre så meget ved det.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 30. Aug. 2016 9:42

Nico_gooner wrote:
Gnabry har et år tilbage af sin aftale, og har aldrig rigtig slået til i Arsenal. Primært på grund af sine skader, og når Bayern så kommer og banker på døren så er det for en tysker svært at sige nej. Havde da helst set han blive, men klubben kan ikke gøre så meget ved det.
Nej nu kan vi ikke gøre noget, men det er jo resultatet af, at man har håndteret karriereplanen dårligt. Udlejningen til fucking Pulis er jo helt håbløs, og nu betaler man så prisen.

Post Reply