Outgoings

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Re: Outgoings

Post by Cliffen » 21. Jul. 2017 13:09

Det lader til, at klubbens plan er at skille sig af med ham: https://www.theguardian.com/football/20 ... s-transfer
Det undrer mig lidt, hvis Wenger har tænkt sig at fortsætte med at spille med tre midterforsvarere. Jeg har ikke hørt mange rygter om nyindkøb til midterforsvaret udover Kolasinac. Mustafi, Gabriel, Koscielny, Per, Holding og Monreal kan også spille pladsen, hvilket selvfølgelig giver syv spillere i alt, men med to som skal dække en venstreback og én som går på pension efter den kommende sæson. Det virker en smule i underkanten, men det kan selvfølgelig være, at der er nogle unge spillere, som presser lidt på/eller som i hvert fald er gode nok til at være sjette/syvendevalg. Det kunne også være, at Wenger har tænkt sig at veksle mellem tre og fire bagkæden.
Derudover er det vel en meget fornuftig pris vi kan få for Chambers. I hvert fald sammenlignet med Szczesny, Jenkinson og Debuchy. Hvor presserende det er at få godt med penge i kassen har jeg dog ved svært ved at holde styr på.

Arsenal49
Normal Bruger

Post by Arsenal49 » 21. Jul. 2017 23:02

Det tager til med rygterne om at Sanchez smutter. Nu ligner det at stå imellem City og PSG. Jeg vil blive meget overrasket hvis han er i klubben når vinduet lukker. Derudover har Wenger sagt spilleren bliver hvorefter han er smuttet med Henry, Fabregas, Nasri, Adebayor og RVP..Mon ikke det gentager sig?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 22. Jul. 2017 7:00

Arsenal49 wrote:Det tager til med rygterne om at Sanchez smutter. Nu ligner det at stå imellem City og PSG. Jeg vil blive meget overrasket hvis han er i klubben når vinduet lukker. Derudover har Wenger sagt spilleren bliver hvorefter han er smuttet med Henry, Fabregas, Nasri, Adebayor og RVP..Mon ikke det gentager sig?
1 år tilbage af kontrakten og 28 år..Hvis vi nu kan få en RIGTIG god pris for spilleren, så...Men jeg håber han fortsætter i en anden liga, hvis han smutter.

Vi har desuden afvist et bud på Kieran Gibbs, som er 3. valg bag Kolasinac/Monreal...West Brom bød 83 millioner kroner.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

SimonGooner
Normal Bruger

Post by SimonGooner » 2. Aug. 2017 13:41

Hvilken klub ser I efterhånden har mulighed for at hente Sanchez i dette transfervindue?

Hvis Neymar ryger til PSG, er der så kun City tilbage?

Og hvad med Barcelona. Kunne de finde på at købe ham tilbage som en erstatning for Neymar?

Neymars påståede skifte får mig til at tro at sandsynligheden for at Sanchez sælges nu bliver mindre.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Aug. 2017 15:29

Wenger siger inden sæsonstart om Lucas' situation:

"We have a congestion of strikers. I don't like to lose him because he's a top-quality striker, but we have many and at some stage too much competition is no competition.

"If Lucas finds a satisfactory solution, at least for the short-term, we will do it."

Lucas agent siger at Deprotivo er villige til at betale £10.9m (€12m) for spilleren. Vi købte Lucas for £12.7m (€14m)
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 15. Aug. 2017 17:35

Nogen som har nyt om salg af:
Wilshere, Newcastle
Lucus, Newcastle, Deportivo, Tyrkiske klubber
Gibbs, Watford
Jenkinson
Debuchy
Campbell(ved godt han er skadet)
Chambers
Gabriel
Akpom
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 15. Aug. 2017 20:09

Få nu bare sendt den dødvægt ud af klubben. De optager plads i en trup, som skal bruges til forstærkninger. Pt. er der ikke plads i truppen til flere ikke Home-grown spillere.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 16. Aug. 2017 16:02

Nico_gooner wrote:
15. Aug. 2017 20:09
Få nu bare sendt den dødvægt ud af klubben. De optager plads i en trup, som skal bruges til forstærkninger. Pt. er der ikke plads i truppen til flere ikke Home-grown spillere.
Jeg tror desværre mange af spillerne hellere vil hæve deres gigantiske løn i Arsenal end spille fodbold et andet sted.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

KasperKK
Normal Bruger

Post by KasperKK » 16. Aug. 2017 19:32

Det ser ud til Gabriel er på vej til Valencia, efterlader det ikke midterforsvarer lidt tyndt mht. backups/3. manden ? Mertesacker er på vej på pension, Holding ser talentfuld ud men bundniveauet er ikke højt, Chambers ser ikke ud til at have noget tillid fra Wenger og Monreal samt Kolasinac har også en VWB der skal dækkes.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 16. Aug. 2017 21:23

Gabriel så godt som præsenteret i Valencia. Overgangssum ca. 10 millioner pund. Det lyder så fornuftigt i mine ører. Jeg håber så urimeligt meget Wenger skyder efter Van Dijk.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Friendly Fire
Normal Bruger

Post by Friendly Fire » 16. Aug. 2017 21:56

Kasper og Fab...den tager i bare med Gabe...men ja...alle kan vel efterhånden se de 3 "huller" de efterlader os i forsvaret. 1 stk klasse center forsvar tak!

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 17. Aug. 2017 7:36

KasperKK wrote:
16. Aug. 2017 19:32
Det ser ud til Gabriel er på vej til Valencia, efterlader det ikke midterforsvarer lidt tyndt mht. backups/3. manden ? Mertesacker er på vej på pension, Holding ser talentfuld ud men bundniveauet er ikke højt, Chambers ser ikke ud til at have noget tillid fra Wenger og Monreal samt Kolasinac har også en VWB der skal dækkes.
Helt enig, det begynder at se tyndt rimelig tyndt ud i midterforsvaret.

1. Koscielny er 31 år og har en kronisk achillesskade, som kræver daglig behandling
2. Mertesacker er 32 år og indstiller karrieren efter denne sæson
3. Chambers ser ikke ud til at have en fremtid i klubben
4. Gabriel er på vej væk

Det er fint nok at bruge Monreal eller Kolasinac centralt, hvis de spiller med mere rutinerede forsvarsspillere som Koscielny, Mertesacker og Mustafi. Men at spille både Monreal og Kolasinac centralt sammen med Holding er sgu at presse citronen.

Derudover er det også sandsynligt at Gibbs, Debuchy og Oxlaide-Chamberlain forlader os denne sommer, så vi kan lige pludselig være meget tyndt besat i hele forsvarskæden.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 17. Aug. 2017 14:40

Niels Lønberg wrote:
17. Aug. 2017 7:36
1. Koscielny er 31 år og har en kronisk achillesskade, som kræver daglig behandling
4. Gabriel er på vej væk
Hvis Gabriel skifter til Valencia, hvilket Sky Sports også rapporterer nu, og Chambers ikke er tiltænkt en fremtid her, så henter vi også en ny. Det er jeg 100% sikker på.
Image

Seb'82
Normal Bruger

Post by Seb'82 » 17. Aug. 2017 15:16

Lidt overraskende at Gabriel ryger. Synes bestemt ikke han har været overbevisende og var også svær at stole på, men timingen er lidt underlig.
Han kommer trods alt fra en ret god periode i 3-mands forsvaret, så interessant at høre, om årsagen til salget.

Hvis Chambers står foran i køen, så er der naturligvis plads til at han kan gå, men hvis dette ikke er tilfældet, så synes jeg det virker ret farligt at sælge ham. Og indtil videre har vi intet set til Chambers. Holding virkede ikke for sikker i sidste kamp, så ret usikker periode at gå ind i.

Er helt enig med de folk, der siger, at Monreal ikke skal spille midterste mand. Monreal og Kolasinac er VB eller VWB.

Hvis vi kan få 10 mio £ for ham, er det økonomisk ikke det helt store tab. Han blev købt for 11,2 mio £ og er vel ikke blevet meget bedre siden....

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 18. Aug. 2017 7:11

AndersArsenal wrote:
17. Aug. 2017 14:40
Niels Lønberg wrote:
17. Aug. 2017 7:36
4. Gabriel er på vej væk
Hvis Gabriel skifter til Valencia, hvilket Sky Sports også rapporterer nu, og Chambers ikke er tiltænkt en fremtid her, så henter vi også en ny. Det er jeg 100% sikker på.
Det kan også være, at det forventede salg af Gabriel ændrer Chambers' situation. Jeg synes bare, at det virker ret usayndsynligt når Chambers ikke engang var at finde i truppen til kampen mod Leicester - især når man ser på den bagkæde vi stillede op med. Jeg har ikke hørt noget om, at han skulle være skadet, så mest af alt ligner det, at Wenger ikke har tillid til ham.

Ligemeget om Chambers har en fremtid i klubben eller ej, så synes jeg vi bør hente en central forsvar i dette vindue. Vi har rigtigt mange kampe at spille i denne sæson, og flere af vores bærende kræfter begynder at være oppe i alderen (Koscielny snart 32 år, Mertesacker snart 33 år, Monreal 31 år).

Post Reply