Deadline Day

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Deadline Day

Post by araAFC » 31. Aug. 2016 15:29

Black Superman wrote:
araAFC wrote:Roma pushing hard to sign Jack Wilshere on loan. Not a done deal but #CPFC & #AFCB pessimistic as they've had no update since yesterday #AFC

David Ornstein ‏@bbcsport_david 1h1 hour ago
Understand Roma (led by Baldini) & Wilshere camp have agreed terms. He's keen but it's not done, up to Arsenal #AFC #CPFC #AFCB #DeadlineDay

David Ornstein ‏@bbcsport_david 4m4 minutes ago
Roma/Arsenal deal for Wilshere not easy. #AFC angry at Roma conduct in Manolas talks this summer. Still hope for #CPFC & #AFCB #DeadlineDay

Og nu er det pludselig Roma, der ser ud til at løbe med Jack. Og Manolas har åbenbart været et transfermål denne sommer.
Uden sammenligning det bedste sted for Jack at tage hen hvis han absolut skal på lån. Spalletti>Howe>Pardew. Han vil lære at spille i at andet klima med fantastiske spillere og en anden tilgang til fodbold, kan være en genistreg (kan også gå op i hat og briller)
Det ville for det første være sundt at opleve andet end det engelske; Wilshere er nærmest for engelsk i sin opførsel. For det andet så kræver det en anden taktisk tilgang, og det kan ligeledes være sundt at prøve.

Szczesny og Wilshere kan så sammen gå på shisha-bar, når de har en fridag.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 31. Aug. 2016 15:56

Befriende følelse ikke at skulle stresse over noget. Håber dog Wenger trækker et cool es op af ærmet!
Image

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 31. Aug. 2016 16:06

Så er Nasri officielt på plads i Sevilla på en lejeaftale. Endnu en af utallige spillere som ikke kunne leve op til prædikatet "den nye Zidane".

Edit: Gnabry er også skiftet til Werder Bremen permanent, og altså ikke på en lejeaftale igennem Bayern.

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 31. Aug. 2016 16:41

Skandaløst at vi beholder uduelige walcott og evigt skadede OX og så sælger vores enorme talent Gnabry for håndører.

http://metro.co.uk/2016/08/31/arsenal-w ... n-6102150/

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 31. Aug. 2016 16:53

Gabe wrote:Skandaløst at vi beholder uduelige walcott og evigt skadede OX og så sælger vores enorme talent Gnabry for håndører.

http://metro.co.uk/2016/08/31/arsenal-w ... n-6102150/
Ingenlunde skandaløst. Udover nogle flotte takter for 3 (!!!) år siden, så har man dårligt set Gnabry. Derudover var lejeopholdet i sidste sæson på ingen måde en succes, og at tilskrive det dårlige ophold Pulis virker noget søgt. Havde Gnabry været dygtig nok, så havde han naturligvis spillet flere WBA-kampe.

Et flot OL hvor samtlige hold var relativt dårlige er ikke nok til at man skal finde de helt store forventninger frem.

Ydermere så har man i Iwobi formentligt fundet et større talent til kanten i truppen, mens Reine-Adelaide ligeledes siges at være et afsindigt stort talent - også til kanten (og/eller offensiv midt).

Prisen kunne måske være højere, men Gnabry har ét år tilbage af kontrakten, og hvis han gerne vil til Tyskland, så kan man lige så godt tage de £5m nu, hvorefter der måske/måske ikke kan komme flere i posen, såfremt handlen indeholder klausuler. Personligt ser jeg gerne en tilbagekøbsklausul (- hvis han rent faktisk bliver vanvittigt god) samt en videresalgsklausul.

Du kan mene, at man burde have solgt Walcott og Oxlade, men du mener jo alligevel ikke alvorligt, at du så gerne så Gnabry tage deres rolle i truppen, som dit indlæg indikerer. Havde man solgt Walcott eller Oxlade, så skulle de have været erstattet 1:1 af en spiller som eksempelvis Mahrez el. Mané.

EDIT:
Sky Sports skriver £8m. Jeg kan virkelig ikke se det dårlige i det salg så.
Last edited by araAFC on 31. Aug. 2016 17:49, edited 1 time in total.

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 31. Aug. 2016 17:13

Jack Wilshere set to join Bournemouth. Arsenal rejected Roma, Palace think their bid over & focusing elsewhere #AFC #AFCB #CPFC #DeadlineDay

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 31. Aug. 2016 17:16

araAFC wrote:Roma pushing hard to sign Jack Wilshere on loan. Not a done deal but #CPFC & #AFCB pessimistic as they've had no update since yesterday #AFC

David Ornstein ‏@bbcsport_david 1h1 hour ago
Understand Roma (led by Baldini) & Wilshere camp have agreed terms. He's keen but it's not done, up to Arsenal #AFC #CPFC #AFCB #DeadlineDay

Roma/Arsenal deal for Wilshere not easy. #AFC angry at Roma conduct in Manolas talks this summer. Still hope for #CPFC & #AFCB #DeadlineDay

Og nu er det pludselig Roma, der ser ud til at løbe med Jack. Og Manolas har åbenbart været et transfermål denne sommer.

Og stødte i øvrigt på dette tweet:
Interesting that between Spanish media reports, Lucas Perez will earn £40k p/week at Arsenal which is less than WBA and Everton offered.
Relativt billig ift. anskaffelsespris, og lønnen er desuden milevidt fra det, som eksempelvis Vardy ville have fået i Arsenal (ca. gange 2-3 stykker). Han kan blive en sportslig fiasko, men hvis han ikke gør, så er det godt nok fornuftigt.
Granit Xhaka (45 mio. € - 120K om ugen)
Shkodran Mustafi (41 mio. € - 75K om ugen)
Lucas Perez (20 mio. € - 40K om ugen)
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 31. Aug. 2016 17:20

Alansmith wrote:Granit Xhaka (45 mio. € - 120K om ugen)
Forsøger du at sige noget, eller var det bare for at være flink at opsummere de respektive priser og løn?

Tak for løninformationerne i hvert fald. Granit Xhakas løn overrasker mig en smule.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 31. Aug. 2016 17:25

Steensen wrote:David Ornstein ‏@bbcsport_david 4m4 minutes ago
Jack Wilshere set to join Bournemouth. Arsenal rejected Roma, Palace think their bid over & focusing elsewhere #AFC #AFCB #CPFC #DeadlineDay
Hvis det passer med Manolas, så er det godt de fik fingeren.
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 31. Aug. 2016 17:29

Blastino wrote:
Steensen wrote:David Ornstein ‏@bbcsport_david 4m4 minutes ago
Hvis det passer med Manolas, så er det godt de fik fingeren.
Tjae. Jeg synes nu, at Roma sportsligt ville være en bedre destination. Bournemouth er vel blandt de 5-6 dårligste hold i PL.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 31. Aug. 2016 18:38

araAFC wrote:
Forsøger du at sige noget, eller var det bare for at være flink at opsummere de respektive priser og løn?

Tak for løninformationerne i hvert fald. Granit Xhakas løn overrasker mig en smule.
Du var blot den første (bortset fra mig selv), der har talt om lønnen, og jeg havde allerede researchet lidt på det. Så det var tænkt som en service, hvilket nok blev lidt indforstået. :) Der er usikkerhed om det, men det er ud fra mine søgninger den gængse opfattelse. Ovenstående betyder, at Mustafi og Perez lander langt nede i vores lønhierarki, hvilket er tankevækkende, når man tager transfersummen i betragtning.

Edit: Hvad synes du er overraskende ved Xhakas løn?

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 31. Aug. 2016 18:55

Alansmith wrote:
araAFC wrote:

Du var blot den første (bortset fra mig selv), der har talt om lønnen, og jeg havde allerede researchet lidt på det. Så det var tænkt som en service, hvilket nok blev lidt indforstået. :) Der er usikkerhed om det, men det er ud fra mine søgninger den gængse opfattelse. Ovenstående betyder, at Mustafi og Perez lander langt nede i vores lønhierarki, hvilket er tankevækkende, når man tager transfersummen i betragtning.

Måske i grunden ikke så meget ved nærmere eftertanke. Jeg havde bare en idé om, at spillere hentet udefra ofte var en anelse billigere i løn - i hvert fald indtil første kontraktforlængelse.
Lønniveauet i Gladback formoder jeg er noget lavere end i Arsenal, og derfor kunne man måske have givet Xhaka en meget gunstig lønforhøjelse med en lavere nok.

Og så ser jeg nu, at dine beløb alle er i euro. Af en eller anden grund læste jeg lønnen som i pund første gang. Intet mystisk t i Xhakas lønniveau.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 31. Aug. 2016 19:01

araAFC wrote:
Alansmith wrote:
araAFC wrote: Forsøger du at sige noget, eller var det bare for at være flink at opsummere de respektive priser og løn?

Måske i grunden ikke så meget ved nærmere eftertanke. Jeg havde bare en idé om, at spillere hentet udefra ofte var en anelse billigere i løn - i hvert fald indtil første kontraktforlængelse.
Lønniveauet i Gladback formoder jeg er noget lavere end i Arsenal, og derfor kunne man måske have givet Xhaka en meget gunstig lønforhøjelse med en lavere nok.

Og så ser jeg nu, at dine beløb alle er i euro. Af en eller anden grund læste jeg lønnen som i pund første gang. Intet mystisk t i Xhakas lønniveau.
Undskyld, lønnen er i pund.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 31. Aug. 2016 19:14

Alansmith wrote:
araAFC wrote:
Alansmith wrote:

Undskyld, lønnen er i pund.
Forbandede valutakurser. Men okay, det reelle lønniveau er også svært at finde. Man kan vel kun finde lidt artikler hist og her, og så gætte sig til det mest korrekte.

Jeg fandt denne noget utroværdige side, men de viser lønnen for samtlige Arsenal-spillere. De melder godt nok at Xhaka får £90k pw, men om det er lidt højere, så er det stadigvæk i samme størrelse som Ramseys, hvilket virker rimeligt nok.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 31. Aug. 2016 19:32

Man kan i øvrigt ikke byde danskere at tage til takke med Viasat jammerlige forsøg på at dække Deadline Day.

Dette stream fungerer for mig, og det virker også til telefonerne: LINK

Post Reply