Transfervinduet sommeren 2016 - afgørelsens time

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Re: Transfervinduet sommeren 2016 - afgørelsens time

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2016 21:30

Wengers globalisering wrote:I feolge Fan-Fab saa kan vi kun komme en karakter hoejere op. Dvs. havde vi koebt Messi fremfor Perez eller handlet rettidigt havde faaet 12. Hvis vi havde gjort begge dele, saa havde vaeret en gymnasie elev med mange hoejniveuasfag der startede tidligt paa den videregaaende uddannelse og matte gange vores karakter med faktor X. Og hvad pointen med karakterskala, hvis man alligevel kan spraenge den?
Altså min pointe er, hvis vi skal være realistiske: Hvis det viser sig, at Lucas er en angriber, som har niveauet, så kan man sagtens retfærdiggøre at give vinduet 10, fordi man i så fald har hentet fantastisk ind til tre nødvendige positioner. Og til syvende og sidst må det væsentligste være, at man forstærker holdet.

Du siger, at Olitast ville give vinduet 4, hvis vi havde hentet Messi. Det er jo grotesk i min bog og alt for firkantet. Henter man verdens bedste spiller, så kan alt andet da være mere eller mindre ligegyldigt. Så må man da kunne se bort fra, at man har handlet et par uger for sent eksempelvis.
Image

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 1. Sep. 2016 21:37

AndersArsenal wrote:
Altså min pointe er: Hvis det viser sig, at Lucas er en angriber, som har niveauet, så kan man sagtens retfærdiggøre at give vinduet 10, fordi man i så fald har hentet fantastisk ind til tre nødvendige positioner. Og til syvende og sidst må det væsentligste være, at man forstærker holdet.
Har forstaerket holdet optimalt maa alt andet lige vaere maalet. Sidste sommer var Cech var forstaerkning af holdet, men ikke naerheden af vaere nok. I aar man naermest forstaerket sig optimalt, men man gjorde det med haandbremsen trukket.
AndersArsenal wrote:
Du siger, at Olitast ville give vinduet 4, hvis vi havde hentet Messi. Det er jo grotesk i min bog og alt for firkantet. Henter man verdens bedste spiller, så kan alt andet da være mere eller mindre ligegyldigt. Så må man da kunne se bort fra, at man har handlet et par uger for sent eksempelvis.
Helt enig.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 1. Sep. 2016 21:42

Det bliver besværligt for mig at lave separate indlæg for alle, der har kommenteret på min evaluering, så nu forsøger jeg at samle ting i ét indlæg.

Først og fremmest kan jeg se, at jeg med rette havde en begrundet frygt i at give den lave overordnede karakter, da det virker som om, at nogle har låst sig meget fast på disse arbitrære tal i stedet for at kigge lidt grundigere på, hvad det er, jeg skriver. Ift. "udregningen" er de samlede spilleres karakterer gjort op i én karakterer og herefter plusset med hhv. salg og rettidig omhu og divideret med tre, hvilket bringer tallet ned på 1,75, men 02 er netop defineret ved "den tilstrækkelige præstation", og det er i grunden min samlede følelse omkring dette transfervindue.

En generel kommentar til stort set jer alle, jeg gerne vil give er, at jeg er dybt forundret over, hvordan i giver én karakter nu og "gerne vil hæve karakteren, hvis Lucas viser sig at være bedre end forventet". Ja, det vil jeg da også gerne, men nu er det altså et transfervindue, der netop er afsluttet, vi vurderer nu og her, og der har vi altså ikke fordelen af bagklogskabens klare lys. Jeg vil også gerne give vinduet 12, hvis Mustafi ender med at banke 100 kasser ind på saksespark og vi vinder ligaen, men nu er det altså en forgangen sommer og ikke fremtiden, vi vurderer her, så det synes jeg er lidt for søgt og svagt at konkludere.
araAFC wrote:.
Tak for rosen. Udregningen burde være besvaret ovenfor.
Fantastic-Fab wrote:.
I første omgang synes jeg, det er et lidt fjollet hypotetisk spørgsmål omkring Messi, da det aldrig nogensinde har været aktuelt. Fx havde Griezmann, Lacazette, Batshuayi eller sågar Chicarito, der alle er anderledes end Giroud og har haft mere end blot én sæson med højt end-product fået en højere karakter, hvis de ligeledes var handlet til en pris lige så fornuftig som den relativt til Lucas.

Ift. din senere kommentar i forlængelse af en anden kommentar, så synes jeg egentlig, det er retfærdigt at vurdere de tre parametre nogenlunde jævnbyrdigt, da salg ikke blot betyder, at det umuliggør brugen af spillere, der i mine øjne ikke bidrager nok sportsligt samt frigiver økonomiske midler til at købe på positioner, hvor jeg fortsat mener, vi kunne stå endnu stærkere og på RW endda decideret mangler en spiller, såfremt Lucas ikke skal spille der. Men skal han det, så mangler vi igen en ST, så det ændrer ikke så meget.
AndersArsenal wrote:.
Helt enig i den første kommentar. Præmature evalueringer giver jeg ikke meget for, og derfor har jeg også holdt mig på sidelinjen for det meste henover sommeren og først nu endeligt bekendt kulør.
Xhaka og Mustafi er bestemt nogle af de allerbedste, vi kunne købe på deres positioner, og Mustafi havde nok også fået 12, hvis han var handlet i slutningen af juli, hvor transfersummen med al sandsynlighed så også havde været betydeligt lavere.
Alansmith wrote:.
Kommentaren omkring Perez er meget interessant, og den glemte jeg at få konkretiseret i mit oprindelige indlæg. Interessen har tydeligvis været der, og så handler det om at stoppe jagten efter sin våde (og urealistiske) drøm i tide og få købt en anden spiller, der så er en hylde under på et ordentligt tidspunkt, så man ikke står med en lang næse og tabte point til sidst. For Lucas' vedkommende tænker jeg også, det må være demoraliserende at det nu både for ham og offentligheden er til skue, at han langt fra var førstevalg til trods for hans flotte sæson, som han isoleret set må have været meget stolt af inden. Lacazette var også tilgængelig inden sæsonstart, hvis man havde pushet hårdere på, men det blev øjensynligt ved et halvhjertet forsøg, da Griezmann nok er blevet jagtet til den bitre ende, da det hele ender med Lucas.
Kejser wrote:.
Vi virker generelt til at være enige om en del ting, og jeg er i øvrigt enig i din kommentar omkring Alexis og hvordan det afspejler Wengers mangler på transfermarkedet. Der bliver generelt sagt ét og gjort andet, hvilket er en meget uheldig tendens, der for mig er en tegn på fortvivlelse.
Al-Djazairi_98 wrote:.
Selv tak. Dine individuelle punkter er jeg meget enig i, men pris er som sagt med i min vurdering af indkøb, hvorfor jeg ikke er helt lige så højt oppe som dig på Mustafi, som jeg tidligere har skrevet i dette indlæg.
Wengers globalisering wrote:.
Jeg respekterer fuldt ud din måde at vægte dine punkter på, men jeg vil gerne argumentere hvorfor, jeg synes, de kan vurderes ligeligt. Indkøb kan vi vel hurtigt blive enige om er vigtige for truppens fremtidige præstationer, så lad dét være målestokken.
Salg burde gerne være forklaret ovenfor i svaret til Fantastic-Fab, da vores dødvægt (eller dem der nærmer sig dertil) har været for stor i en periode, og generelt savner jeg en kynisme omkring at erstatte positioner 1-til-1 med bedre spillere, såfremt det kræves eller er muligt - hvilket begge dele har været tilfældet i min optik.
Her taler jeg om højre kant i særdeleshed, men venstre og højre back kunne også sagtens have været forbedret. Mange af de rigtige navne er blevet afskibet, men Walcott var for mig det vigtigste, og han udgør også den klart største del af både transferbeløb og lønfrigivelse, som vi nu ikke har indkasseret.
Rettidig omhu skal vurderes ligeligt, da det udover tidligt mistede point også betyder, at truppen realistisk set først er sammenspillet med de to nyeste transfers midt-slut oktober, da vi nu også render ind i en landsholdspause. Læg dertil at de tidligt mistede point er et ordentligt hak i tuden mentalt på truppen, der nu skal lege catch-up allerede fra sæsonstarten. Dette kunne have været afværget, hvis vi havde handlet rettidigt.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2016 21:43

Wengers globalisering wrote:
AndersArsenal wrote:
Altså min pointe er: Hvis det viser sig, at Lucas er en angriber, som har niveauet, så kan man sagtens retfærdiggøre at give vinduet 10, fordi man i så fald har hentet fantastisk ind til tre nødvendige positioner. Og til syvende og sidst må det væsentligste være, at man forstærker holdet.
Har forstaerket holdet optimalt maa alt andet lige vaere maalet. Sidste sommer var Cech var forstaerkning af holdet, men ikke naerheden af vaere nok. I aar man naermest forstaerket sig optimalt, men man gjorde det med haandbremsen trukket.
AndersArsenal wrote:
Helt enig.
Præcis.
Image

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 1. Sep. 2016 22:01

Kejser wrote:
Fantastic-Fab wrote: Samlet vil jeg give vinduet et lille 10 tal. Flopper Lucas er vi et stykke længere nede, men jeg synes han ser spændende ud.
Hvis vi skal relativisere karakterer ud fra could-have-beens, hvad ville du så have givet vinduet, hvis vi havde foretaget alle tre handler rettidigt? Jeg går ud fra, at det så skulle være højere og dermed 12. Hvad var karakteren så blevet, hvis man havde handlet rettidigt og hentet den verdensklasse-angriber, som vi har savnet sit rvp? Jeg tror, vi er løbet tør for karakterer på 12-skalaen.

Apropos rettidig omhu, så rygtes det i øvrigt rundt omkring, at Mustafi tidligere i vinduet blev tilbudt til forskellige klubber for omtrent det halve af, hvad vi endte med at betale for ham.
Først og fremmest så find lige de kilder som siger han blev tilbudt for 17 millioner pund tidligere i vinduet. Meget nysgerrig her. Der må jeg have misset big time.

Som jeg skrev har jeg forståelse for Mustafi delay. Vi har købt Xhaka og Holding i super god tid, Lucas Perez var for sent. Men er Perez genial og passer han perfekt ind, så er vinduet til 12 i min verden. Selvom vi skulle have ageret tidligere. Men kan godt have få mangler med karakteren 12. Eller tager jeg også fejl der?
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 1. Sep. 2016 22:02

AndersArsenal wrote:
Kejser wrote:Jeg antager ikke, at forventningen er, at Lopez bliver en klasseangriber på niveau med Lewandowski/Griezmann og hvad de ellers måtte være? Det, som bliver lagt til grund for 10-tallet må vel bare være, at han kommer ind og leverer på et standard-Arsenal niveau, hvor han ikke falder igennem? Ellers er det sgu nogle rimelig vilde forventninger, man har til en spiller, der har leveret én god sæson. Eller skal han have skældt huden fuld, hvis han til maj ikke har leveret +20 mål for Arsenal?
Således synes jeg stadig, at spørgsmålet er relevant.
Det var egentlig også det, jeg mente. Men hvis det viser sig, at han slet ikke har niveau til toppen af Premier League, så er den samlede vurdering jo ikke til meget mere end 4 eller 7, fordi vores behov for en angriber af en vis kaliber, hele tiden har været afgørende. Derfor havde man heller ikke sprængt skalaen, hvis man så i stedet havde købt Messi og handlet "til tiden". Det er sådan, jeg forstår det.
Jeg tror ikke, jeg forstår, hvad du mener? Eller også forstår du ikke, hvad jeg mener. Det kan jeg ikke lige finde ud af. Under alle omstændigheder, er vi vel enige om, at det kunne være væsentligt bedre på to parametre? Lopez er et pænt stykke fra at være en stjerne, ligesom tidspunktet for handlen var langt, langt fra optimalt. Begge dele må vel trække ned fra en topkarakter, og samlet set må det trække pænt ned.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 1. Sep. 2016 22:04

Kejser wrote:
AndersArsenal wrote:
Kejser wrote: Hvis vi skal relativisere karakterer ud fra could-have-beens, hvad ville du så have givet vinduet, hvis vi havde foretaget alle tre handler rettidigt? Jeg går ud fra, at det så skulle være højere og dermed 12. Hvad var karakteren så blevet, hvis man havde handlet rettidigt og hentet den verdensklasse-angriber, som vi har savnet sit rvp? Jeg tror, vi er løbet tør for karakterer på 12-skalaen.
Der bliver jo sagt, at "vi er et stykke længere nede, hvis ikke Lucas leverer." Hvis det viser sig, at Pérez bliver en klasse-angriber i vores system, så er der jo ikke mange fingre at sætte på indkøbene, og dermed er det jo kun de andre omstændigheder, der trækker ned.
Jeg antager ikke, at forventningen er, at Lopez bliver en klasseangriber på niveau med Lewandowski/Griezmann og hvad de ellers måtte være? Det, som bliver lagt til grund for 10-tallet må vel bare være, at han kommer ind og leverer på et standard-Arsenal niveau, hvor han ikke falder igennem? Ellers er det sgu nogle rimelig vilde forventninger, man har til en spiller, der har leveret én god sæson. Eller skal han have skældt huden fuld, hvis han til maj ikke har leveret +20 mål for Arsenal?
Men Griezmann og Lewandowsi er jo også angribere som kun naive Arsenal fans mener er det niveau, som er acceptabelt. De to spillere er jo så pisse hamrende svære at få fingre i, og lad os sige de blev aktuelle og kom til salg. Så ville Barca og Real da slikke sig om munden og lukke den instant. De er større klubber end os, og selvom vi skal stræbe efter at komme derop på sigt, så kan de aldrig blive det parameter Wengers transferjagt skal lægges op imod. Så jo - Lucas kan godt blive en succes og dermed vinduet til 12 uden at snitte Messianske stats. Og jeg vil da hver tid hellere have Lucas Perez profil end eksempelvis Chicharito. Nævn hvem som havde været mere oplagt. Tidspunktet er vi helt enige om er kritisabelt.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2016 22:12

Kejser wrote:Jeg tror ikke, jeg forstår, hvad du mener? Eller også forstår du ikke, hvad jeg mener. Det kan jeg ikke lige finde ud af. Under alle omstændigheder, er vi vel enige om, at det kunne være væsentligt bedre på to parametre? Lopez er et pænt stykke fra at være en stjerne, ligesom tidspunktet for handlen var langt, langt fra optimalt. Begge dele må vel trække ned fra en topkarakter, og samlet set må det trække pænt ned.
Kan sgu ikke udelukkes, at min formulering blev en anelse kringlet. :)

Er nogenlunde enig. For mig har det mest essentielle dog været, at vi har forsøgt at adressere vores problemer på de rigtige positioner med spillere, der kan gøre sig gældende i Premier League-toppen. Nu må tiden vise, hvorvidt vi har ramt indenfor skiven med Lucas, men ift. transfers føler jeg ikke, vi kunne forlange meget mere. Rettidig omhu eller ej. Når vi har handlet så fornuftigt ind, så undrer det mig, at man ikke kan give mere end 02/lille 4.
Image

Al-Djazairi_98
Normal Bruger

Post by Al-Djazairi_98 » 1. Sep. 2016 22:28

Olitast wrote:
En generel kommentar til stort set jer alle, jeg gerne vil give er, at jeg er dybt forundret over, hvordan i giver én karakter nu og "gerne vil hæve karakteren, hvis Lucas viser sig at være bedre end forventet". Ja, det vil jeg da også gerne, men nu er det altså et transfervindue, der netop er afsluttet, vi vurderer nu og her, og der har vi altså ikke fordelen af bagklogskabens klare lys. Jeg vil også gerne give vinduet 12, hvis Mustafi ender med at banke 100 kasser ind på saksespark og vi vinder ligaen, men nu er det altså en forgangen sommer og ikke fremtiden, vi vurderer her, så det synes jeg er lidt for søgt og svagt at konkludere.
Egentlig en rigtig go pointe.- Og ja transfervinduet skal evalueres her og nu ellers giver det ingen mening, hvis man begynder at evaluere noget, hvor bagklogskabs bruges som en fundament.
Dog tror jeg tendensen her skyldes, at i og med Lopez reelt er det eneste vi har forstærket os offensivt, så må vi derfor bedømme ham her og nu, hvilket er umuligt, da mange af os aldrig har set ham spille - dette fører naturligvis til, at man har nogle forbehold.

Men jo karakteren skal gives for eksamen og ikke for hvordan man måske kommer til at klare sig efter eksamen :lol: :lol: :lol:
Arsenal FC means lots of pain ☹ and few speciel moments of fantastic joy.
It’s quite painfull being a fan of a team like Arsenal; it’s, I mean there is not tons of succes, there is tons of excitements and there is tons of elements caused by ups and downs but mainly it’s downs.

PS: Min bedstemor er hurtigere end Mertesacker!

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 1. Sep. 2016 22:37

Al-Djazairi_98 wrote:
Olitast wrote:
Egentlig en rigtig go pointe.- Og ja transfervinduet skal evalueres her og nu ellers giver det ingen mening, hvis man begynder at evaluere noget, hvor bagklogskabs bruges som en fundament.
Dog tror jeg tendensen her skyldes, at i og med Lopez reelt er det eneste vi har forstærket os offensivt, så må vi derfor bedømme ham her og nu, hvilket er umuligt, da mange af os aldrig har set ham spille - dette fører naturligvis til, at man har nogle forbehold.

Men jo karakteren skal gives for eksamen og ikke for hvordan man måske kommer til at klare sig efter eksamen :lol: :lol: :lol:
Det er tilsvarende en god pointe du kommer med - altså at vi ikke kender til spilleren - men så synes jeg hellere, man må drage konklusionen baseret på hvad vi i hvert fald ved om ham og så ellers lade det tælle med i ligningen (læs: trække ned) at vi ikke kender mere til ham. Det tager jeg som en indikator for, at han enten ikke er så god, som vi håber på, eller i hvert ikke tidligere helt har haft det niveau, vi forventer af spillere i Arsenal. Men som med alle nye signings er jeg håbefuld, og så vil jeg med glæde give ham 12 for en fantomsæson, når vi står i maj, hvis han scorer kasser på stribe, men lige nu og her forholder jeg mig blot til, hvad vi ved.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 1. Sep. 2016 22:56

Fantastic-Fab wrote:
Kejser wrote:
AndersArsenal wrote:
Der bliver jo sagt, at "vi er et stykke længere nede, hvis ikke Lucas leverer." Hvis det viser sig, at Pérez bliver en klasse-angriber i vores system, så er der jo ikke mange fingre at sætte på indkøbene, og dermed er det jo kun de andre omstændigheder, der trækker ned.
Jeg antager ikke, at forventningen er, at Lopez bliver en klasseangriber på niveau med Lewandowski/Griezmann og hvad de ellers måtte være? Det, som bliver lagt til grund for 10-tallet må vel bare være, at han kommer ind og leverer på et standard-Arsenal niveau, hvor han ikke falder igennem? Ellers er det sgu nogle rimelig vilde forventninger, man har til en spiller, der har leveret én god sæson. Eller skal han have skældt huden fuld, hvis han til maj ikke har leveret +20 mål for Arsenal?
Men Griezmann og Lewandowsi er jo også angribere som kun naive Arsenal fans mener er det niveau, som er acceptabelt. De to spillere er jo så pisse hamrende svære at få fingre i, og lad os sige de blev aktuelle og kom til salg. Så ville Barca og Real da slikke sig om munden og lukke den instant. De er større klubber end os, og selvom vi skal stræbe efter at komme derop på sigt, så kan de aldrig blive det parameter Wengers transferjagt skal lægges op imod. Så jo - Lucas kan godt blive en succes og dermed vinduet til 12 uden at snitte Messianske stats. Og jeg vil da hver tid hellere have Lucas Perez profil end eksempelvis Chicharito. Nævn hvem som havde været mere oplagt. Tidspunktet er vi helt enige om er kritisabelt.
Selvfølgelig er de svære at få fingre i. Men nu var det jo også topkarakteren på skalaen, vi talte om - ikke bare det acceptable. Det acceptable er imo det niveau, vi har hentet på.
Selve signings er vel til et 7-tal (det acceptable/middelkarakteren). Så er der tidspunkt og frasalg, der trækker ned i min bog. Tidspunkt er decideret -3. Havde det været Mustafi eller Perez, der var blevet hentet på det tidspunkt, som Xhaka blev, så havde det været bedre, men den eneste, vi hentede i ordentlig tid, var ham vi ikke havde desperat brug for.
Frasalg er 00 for mig. Og jeg synes, at vigtigheden af dette undervurderes markant fra en række brugere. Det handler om at skabe noget dynamik i gruppen og ruske op i tingene, når niveauet ikke har været tilfredsstillende. Wenger kunne ligeledes med fordel have sendt et signal til truppen om, at hvis man ikke leverer, så ryger man ud. Væk med Theo eller Ox fx. I stedet har man nu for gud ved hvilken gang sendt det modsatte signal - det er helt i orden, hvis I ikke præsterer. I skal nok få en chance til, og en chance til, og en chance til.

Jeg magter ikke rigtigt de der navnelege, hvor jeg skal kaste et navn op, og så skal du batte det til homerun ved at sige, at det ikke var realistisk/utilgængeligt/for dyrt/etc etc. Der ér handlet bedre angribere end Perez i dette vindue. Det kan man næppe komme udenom.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 2. Sep. 2016 0:00

Kejser wrote:
Fantastic-Fab wrote:
Kejser wrote: Jeg antager ikke, at forventningen er, at Lopez bliver en klasseangriber på niveau med Lewandowski/Griezmann og hvad de ellers måtte være? Det, som bliver lagt til grund for 10-tallet må vel bare være, at han kommer ind og leverer på et standard-Arsenal niveau, hvor han ikke falder igennem? Ellers er det sgu nogle rimelig vilde forventninger, man har til en spiller, der har leveret én god sæson. Eller skal han have skældt huden fuld, hvis han til maj ikke har leveret +20 mål for Arsenal?
Selvfølgelig er de svære at få fingre i. Men nu var det jo også topkarakteren på skalaen, vi talte om - ikke bare det acceptable. Det acceptable er imo det niveau, vi har hentet på.
Selve signings er vel til et 7-tal (det acceptable/middelkarakteren). Så er der tidspunkt og frasalg, der trækker ned i min bog. Tidspunkt er decideret -3. Havde det været Mustafi eller Perez, der var blevet hentet på det tidspunkt, som Xhaka blev, så havde det været bedre, men den eneste, vi hentede i ordentlig tid, var ham vi ikke havde desperat brug for.
Frasalg er 00 for mig. Og jeg synes, at vigtigheden af dette undervurderes markant fra en række brugere. Det handler om at skabe noget dynamik i gruppen og ruske op i tingene, når niveauet ikke har været tilfredsstillende. Wenger kunne ligeledes med fordel have sendt et signal til truppen om, at hvis man ikke leverer, så ryger man ud. Væk med Theo eller Ox fx. I stedet har man nu for gud ved hvilken gang sendt det modsatte signal - det er helt i orden, hvis I ikke præsterer. I skal nok få en chance til, og en chance til, og en chance til.

Jeg magter ikke rigtigt de der navnelege, hvor jeg skal kaste et navn op, og så skal du batte det til homerun ved at sige, at det ikke var realistisk/utilgængeligt/for dyrt/etc etc. Der ér handlet bedre angribere end Perez i dette vindue. Det kan man næppe komme udenom.
Perez kan du nok godt finde. Men ville gerne lige høre dem alligevel, for det er et gennemført argument fra mange, der kritiserer vores transfers, at vi kunne/burde have fået bedre end ham derude. Måske på ST kan jeg være tilbøjelig til at være enig, men præcis på den position var jeg mere interesseret i et alternativ som havde helt andre spidskompetencer end Giroud, selv med et kedeligere CV. Vardy gav mening, Perez giver mening. Men en Gignac, Chicharito, Bony, Jannsen, Dzeko, altså de lidt mere statiske fox in the box, synes jeg var unødvendigt, og jeg har sgu svært ved at se, hvem der skulle passe markant bedre. Mustafi og Xhaka får jo ikke 12 får deres aktuelle niveau. Ingen af dem er i verdenseliten, men mine karakterer er rent og skær markedet in mente.
I min verden er der ikke handlet en bedre DMC udover Kanté end Xhaka og en bedre CB i dette vindue udover Hummels end Mustafi. Også er man deroppe af karaktermæssigt i min bog.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 2. Sep. 2016 0:05

Wengers globalisering wrote:
AndersArsenal wrote:
Kejser wrote: Hvis vi skal relativisere karakterer ud fra could-have-beens, hvad ville du så have givet vinduet, hvis vi havde foretaget alle tre handler rettidigt? Jeg går ud fra, at det så skulle være højere og dermed 12. Hvad var karakteren så blevet, hvis man havde handlet rettidigt og hentet den verdensklasse-angriber, som vi har savnet sit rvp? Jeg tror, vi er løbet tør for karakterer på 12-skalaen.
I feolge Fan-Fab saa kan vi kun komme en karakter hoejere op. Dvs. havde vi koebt Messi fremfor Perez eller handlet rettidigt havde faaet 12. Hvis vi havde gjort begge dele, saa havde vaeret en gymnasie elev med mange hoejniveuasfag der startede tidligt paa den videregaaende uddannelse og matte gange vores karakter med faktor X. Og hvad pointen med karakterskala, hvis man alligevel kan spraenge den?
Den med Messi har ikke noget med min egen vurdering af gøre. Det var mere for at udfordre og fremprovokere, at jeg ikke synes transfervinduet skal vurderes ligeligt efter incoming, outgoings og rettidig omhu. Messi var blot for at illustrere dette lad os, tankeeksperiment. Men igen jeg mener godt vinduet kan få 12, hvis Perez viser sig at være en stor succes. Men som sagt skal det vurderes pr. dags dato, og derfor står jeg fast på det lille ti-tal, fordi jeg føler vi har fundet de bedste CB og DMC løsninger på markedet.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 2. Sep. 2016 0:10

02 sammenlagt for vinduet, Olitast? Jeg må indrømme at jeg er meget uforstående.
Jeg er sådan set overordnet meget enig i dine begrundelser under de forskellige punkter, men at vægte dem ligeværdigt, er mig en gåde. Lad mig give et eksempel på hvorfor:

Hvis vi havde solgt/udlejet optimalt (og derfor givet dette punkt et 12 tal), men kun hentet Xhaka og Holding (gennemsnit på 11), og måske stadig givet "rettidig omhu" -3, så var karakteren endt på 7 (6,66 for at være helt nøjagtig). Havde det virkelig været et godt transfervindue?

Edit: Så lige din begrundelse længere oppe. Jeg har dog svært ved at se at et 12 tal nogensinde ville blive muligt, ud fra den måde du anskuer et transfervindue på :)

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 2. Sep. 2016 1:31

Fantastic-Fab wrote: Den med Messi har ikke noget med min egen vurdering af gøre. Det var mere for at udfordre og fremprovokere, at jeg ikke synes transfervinduet skal vurderes ligeligt efter incoming, outgoings og rettidig omhu. Messi var blot for at illustrere dette lad os, tankeeksperiment. Men igen jeg mener godt vinduet kan få 12, hvis Perez viser sig at være en stor succes. Men som sagt skal det vurderes pr. dags dato, og derfor står jeg fast på det lille ti-tal, fordi jeg føler vi har fundet de bedste CB og DMC løsninger på markedet.
Det er lidt modsigende, fordi som som du skriver skal vinduet vurderes her den 1. september og alle vidst enige om to ting. 1) Perez er ikke den droemmeangriber vi har eftersoegt, 2) Mustafi og Perez handlen blev foretaget alt for sent. Som Olitast er alt for negativ, saa synes jeg du er alt for positiv.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Post Reply