Transfervinduet sommeren 2016 - afgørelsens time

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Fabregas4
Normal Bruger

Re: Transfervinduet sommeren 2016 - afgørelsens time

Post by Fabregas4 » 3. Sep. 2016 12:34

Wengers globalisering wrote:
Fabregas4 wrote:
Rettidig omhu kunne være bedre, men når man ser interviews med Mustafi og Perez, så forstår man bedre, at det har taget lang tid. Perez sagde, at vi allerede havde kontaktet ham i starten af vinduet - hvilket betyder at vi som bekendt har kigget på andre spillere i mellem tiden. Mustafi nævnte besværlighederne i forhandlingerne, og vi endte alligevel med at betale en god portion for ham, så igen, ikke meget vi kunne have gjort her. Men, det tæller jo ikke mere end 10% i bedømmelsen, hvis ikke mindre. Var vi heldige med Vardy, havde vi allerede dækket 2/3 af vores store mangler i starten af vinduet.

Overordnet set har klubben gjort et fantastisk stykke arbejde og gjort stort set alt i sin magt for at forbedre truppen og det synes jeg vi bør tage med et regnestykket. Jeg havde gerne set at vi købte en endnu form for forward da vores angreb måske stadig mangler lidt kvalitet. Det trækker det fra topkarakteren, og bliver til et solidt 10-tal.
Samme taktik gjorde, at vi sin missede Griezman. Det at man bliver afvist af Vardy tidligt i vinduet burde have været en lærestreg om, at klubben ikke har ubegrænset tiltrækningskraft. Derudover var købssummen og den rapporterede løn for Perez så lav, at handlen burde have uanset om man kiggede på andre større navne.

Mustafi handlen blev langtrukken af, man ventede med byde på ham indtil man havde desperat brug for ham. Valencia har brug for kontanter, men arsenal havde endnu mere brug for en midterforsvar. Det hele er spekulativt, men jeg tror man kunne have fået ham billigere, hvis man havde handlet mere bestemt fra starten. Når alle rapporter snakkede om £25mill, så har det nok været noget om det beløb.

Rettidig omhu, påvirker trods alt ca. 1/6 af sæsonen.

Vi hentede så Özil i stedet i sin tid, så har det fint med at vi missede Griezmann. Omvendt burde vi bare have hentet begge, absolut. Enig, men hvis planen var kun at hente en angriber, så synes jeg vi gjorde det rigtige - prøve at hente den bedst mulige løsning igennem sommeren, og så falde tilbage på Perez.

Jeg synes det er alt for spekulativt at sige vi kunne have fået ham billigere. Valencia har brug for penge ja, men ikke før den 1. September, så de havde hele vinduet til at få så gode priser som muligt for Mustafi, Gomes og Paco. Prisen er desuden ganske fin sammenlignet med markedet - jeg forstår desuden ikke hvorfor den er så vigtig, vi har endelig købt ind, og glimrende endda, så om der 4-5M mere eller mindre er for mig ret ligegyldigt i bedømmelsen. Ovenstående sammenlagt med Mustafi's EM deltagelse og skade, så synes jeg ikke det ville have gjort nogen værdig forskel på om vi havde ham klar til sæsonen eller ej, så derfor vægter jeg rettidig omhu meget lavt her.

Kejser wrote:
Fabregas4 wrote: Jeg har ikke lige fået læst hele debatten, men det er sgu en ommer det der, Mustafi og Xhaka middelmådige? :shock: Og folk siger jeg er for hård overfor Coquelin. Det er 2 absolut klassespillere, som styrker os markant på deres respektive pladser. Du må ikke have set nok til dem, hvis du mener de er middelmådige.
Så skulle du tage at læse den :).
For det første køber jeg ikke den der moderne fortolkning i fodboldkredse af middelmådighed som noget dårligt. Det middelmådige er, som det ligger i navnet, det midle, eller det jævne, om man vil. Dernæst skrev jeg specifikt, at det var i en Arsenalkontekst. Mustafi og Xhaka er hverken over eller under Arsenal-niveau, men lige præcis det niveau, man må forvente, Arsenal henter spillere fra. Dette giver også i min bog den jævne karakter 7, hvor andre parametre så trækker ned derfra.
Fair nok, men som nr. 8 blandt verdens rigeste klubber(som du selv nævner) så bør man vel forvente 10-12 taller, og dermed er de vel netop under Arsenal niveau, hvis de kun lægger til 7-taller? Vi kan nartuligvis ikke drille de klubber over os til at sælge deres spillere, men når en Özil bliver ledig, så er det jo naturligvis toppen af poppen kvalitetsmæssigt, og dem kan vi vel blive enige om har der ikke været mange af. Jeg kan se, at du ikke vil nævne navne men det er jo ret vigtigt at tage hensyn til det, når det er dette års vindue vi bedømmer. Men, okay, kan se i dit svar til AA længere hen, at du giver et 7-tal samlet for alle indkøbene, og ikke Mustafi og Xhaka individuelt, så formoder den ene/begge lægger til 10.
Nyt brugernavn, please.

Image

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 3. Sep. 2016 16:13

Fabregas4 wrote: Vi hentede så Özil i stedet i sin tid, så har det fint med at vi missede Griezmann. Omvendt burde vi bare have hentet begge, absolut. Enig, men hvis planen var kun at hente en angriber, så synes jeg vi gjorde det rigtige - prøve at hente den bedst mulige løsning igennem sommeren, og så falde tilbage på Perez.

Jeg synes det er alt for spekulativt at sige vi kunne have fået ham billigere. Valencia har brug for penge ja, men ikke før den 1. September, så de havde hele vinduet til at få så gode priser som muligt for Mustafi, Gomes og Paco. Prisen er desuden ganske fin sammenlignet med markedet - jeg forstår desuden ikke hvorfor den er så vigtig, vi har endelig købt ind, og glimrende endda, så om der 4-5M mere eller mindre er for mig ret ligegyldigt i bedømmelsen. Ovenstående sammenlagt med Mustafi's EM deltagelse og skade, så synes jeg ikke det ville have gjort nogen værdig forskel på om vi havde ham klar til sæsonen eller ej, så derfor vægter jeg rettidig omhu meget lavt her.
Tjaa, vi er så uenige om at vente taktikken var den rigtige, jeg mener der historisk evidens for, at oftere koster i form a spilleren bliver solgt til en anden klub. OZIL er den er eneste storespiller nogensinde har købt omkring deadline day.

Tror du misforståer mig, jeg synes ikke prisen for mustafi var for høj. Min eneste anke, er at handlen tog for langtid om at blive gennemført. At jeg derudover tror, at han være købt billigere, hvis man havde været mere bestemte fra start, er anden sag.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Al-Djazairi_98
Normal Bruger

Post by Al-Djazairi_98 » 3. Sep. 2016 17:30

Det spændende er så, hvad folk forventer af vores nuværende trup på baggrund af de karaktere transfervinduet har fået.

Jeg har selv givet transfervinduet et 4-tal, hvilket jeg mener vil resultere i, at vi vil kæmpe om en CL plads endnu gang - hvilket er absolut ikke godkendt hos mig.
Arsenal FC means lots of pain ☹ and few speciel moments of fantastic joy.
It’s quite painfull being a fan of a team like Arsenal; it’s, I mean there is not tons of succes, there is tons of excitements and there is tons of elements caused by ups and downs but mainly it’s downs.

PS: Min bedstemor er hurtigere end Mertesacker!

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 4. Sep. 2016 22:39

Jeg er nu kommet igennem alle siderne i diskussionen. Det er tung læsning - med alle de lange citater :)

Jeg har prøvet en 3 gange at få skrevet mine tanker ned nu, men det bliver ved med at blive rodet og usammenhængende. Så nu gør jeg det meget kort.
Ruden blev som alt andet i Arsenal regi en kæmpe rutchetur. Det startede godt ud og gik derfor forfærdeligt nedad for at ende positivt.

Xhaka ser jeg som en kæmpe forstærkning. Han er stor og stærk og giver os noget tilstedeværelse på midtbanen. Han ser taktisk dygtig ud, han laver gerne frispark og pasningsmæssigt er han rigtigt god. Jeg håber det betyder at han fortrænger Coq til bænken, så vi igen kan få fodboldspillere på banen. Xhakas lange afleveringer tror jeg også kan blive et vigtigt våben.

Mustafi kender jeg ikke så meget til. Jeg har set ham spille, men uden at holde nøje øje med hans niveau. Når han har spillet for tyskland har det typisk været med meget boldbesiddelse og Boateng ved sin side som gør det svært at vurdere. Jeg forventer han er en opgradering på Gabriel og Per. Også håber jeg at vi får et fantastisk makkerskab mellem Kos og Mustafi lynhurtigt.

Perez er for mig et ubeskrevet blad, men jeg lader mig rive med af de positive ting der bliver skrevet om ham. Meget spændt på at se hvor han bliver brugt.

Holding. Rigtigt spændende spiller - lidt som da Chambers kom ind på holdet. Timingen i de resterende køb har givet ham lidt uønsket opmærksomhed.

At vi ikke var klar til sæsonstart er en skandale, intet mindre.

Outgoings er ud over Wilshere udlejningen som forvenetet. Men jeg er frustreret - for når man ser Deloites opgørelse over klubbers lønudgifter, er det jo skræmmende hvor tæt vi ligger på United og de andre. Især i lyset af at Uniteds stjerner får mere end dobbelt så meget som vores i løn.
Her kan det særligt ærge at vi ikke har skilt os af med Gibbs og Debuchy. Gibbs får mere end Monreal og kommer aldrig til at blive fast mand og Debuchy får 7 gange mere end Bellerin men har ingen fremtid i klubben.
Til sidst står jeg uforstående over for valget af Per som kaptajn, eftersom han står med et ben på vej ud af klubben allerede.

Jeg giver et 7 tal, sådan helt på fornemmelse. Vi plejer truppen fint, men formår ikke at gribe chancen for at hæve baren markant. VI har brugt mange penge - men set i lyset af hvor mange penge der bliver brugt er det ikke så vildt..

Men nu er vinduet lukket, og med det mine frustrationer, nu finder jeg forventningsglæden frem igen og bakker op om holdet.
Lad os få drengene hjem fra endnu et UEFA ophold uden skader.. COYG..

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 5. Sep. 2016 10:29

Kan det her på nogen mulig måde passe?
Ved at FCM's ejer er blevet rig af at lave sit system som bl.a. fortalte at de skulle købe Pusic for at vinde mesterskabet.

http://www.givemesport.com/862919-arsen ... gn-players

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 5. Sep. 2016 11:35

Gabe wrote:Kan det her på nogen mulig måde passe?
Ved at FCM's ejer er blevet rig af at lave sit system som bl.a. fortalte at de skulle købe Pusic for at vinde mesterskabet.

Jeg tvivler.

Jeg er sikker på, ar statDNA anvendes i stor stil, og jeg er også sikker på, at det har givet indikationerne om, hvorvidt det er potentiale i en spiller.

Men ligefrem at det skulle give en tidsmæssig begrænsing ift. nye køb? Det er jo ikke finansministeriets DREAM-model, der skal simulere samfundsmæssige effekter af politiske tiltag med stokastiske processor titusindvis af gange.
Simulering kan tage lang tid, det ved jeg. Men en almindelig bærbar computer kan almindeligvis foretage relativt krævende simuleringer på timer (ikke dage).

Og statistik på spillere - selv den avancerede slags - bør kunne findes ret statisk. Man får nogle oplysninger ud fra en kamp, og disse oplysninger kan så oversættes til information.

Den besværlige del burde være at bestemme, hvad der er vigtig at kigge på. Det kræver nok en del regressioner at vurdere.

Denne sommer er det umiddelbart kun Mustafi-handlen, der er været langstrakt. Og dertil var der endda pludselig information om, at Arsenal måske havde forsøgt med Manolas, så det kan forklare, hvorfor man var tøvende med Mustafi.
Perez er tydelig en af de lavere prioriteter.
Jeg ville dog ønske, at man hurtigere kunne afslutte de urealistiske, så man langt tidligere fil handlet Mustafi og Perez - også selvom de måske ikke var prioritet 1.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 5. Sep. 2016 14:39

araAFC wrote:

Jeg tvivler.

Jeg er sikker på, ar statDNA anvendes i stor stil, og jeg er også sikker på, at det har givet indikationerne om, hvorvidt det er potentiale i en spiller.

Men ligefrem at det skulle give en tidsmæssig begrænsing ift. nye køb? Det er jo ikke finansministeriets DREAM-model, der skal simulere samfundsmæssige effekter af politiske tiltag med stokastiske processor titusindvis af gange.
Simulering kan tage lang tid, det ved jeg. Men en almindelig bærbar computer kan almindeligvis foretage relativt krævende simuleringer på timer (ikke dage).

Og statistik på spillere - selv den avancerede slags - bør kunne findes ret statisk. Man får nogle oplysninger ud fra en kamp, og disse oplysninger kan så oversættes til information.

Den besværlige del burde være at bestemme, hvad der er vigtig at kigge på. Det kræver nok en del regressioner at vurdere.

Denne sommer er det umiddelbart kun Mustafi-handlen, der er været langstrakt. Og dertil var der endda pludselig information om, at Arsenal måske havde forsøgt med Manolas, så det kan forklare, hvorfor man var tøvende med Mustafi.
Perez er tydelig en af de lavere prioriteter.
Jeg ville dog ønske, at man hurtigere kunne afslutte de urealistiske, så man langt tidligere fil handlet Mustafi og Perez - også selvom de måske ikke var prioritet 1.
En lagerhal i cambodia alene for at facilitere processor-kraft og storrage lyder ellers interssant. Shit der er meget data så :D
Givemesport er som sædvanlig helt ude og skide og ikke rigtigt værd at beskæftige sig med.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 5. Sep. 2016 18:12

Som araafc, skriver så antallet af variabler
, der analyseres simpelthen ikke nok til, at det kan forsinke et indkøb. Derudover skriver statdna på deres hjemmeside, at det vil have en analyse klar på 24-78timer
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 5. Sep. 2016 18:15

Som araafc, skriver så antallet af variabler
, der analyseres simpelthen ikke nok til, at det kan forsinke et indkøb. Derudover skriver statdna på deres hjemmeside, at det vil have en analyse klar på 24-78timer
Tak for alle jeres svar og så kan man vel blot konkludere at den artikel og dens indhold intet har på sig.
Virker også skørt at det skulle ligge i Cambodia.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 5. Sep. 2016 19:17

Gabe wrote:
Tak for alle jeres svar og så kan man vel blot konkludere at den artikel og dens indhold intet har på sig.
De kan stadig have et Datacenter i Cambodia. Det urealistisk ved det, er at datacentre normalt har brug for køling og adgang hurtig internetforbindelse. Cambodia er hverken koldt eller kendt som et datahub land.

Undersøgte lidt mere og fandt følgende.
Digital Divide data is a social enterprise, with a mission to help the world's poorest benefit from Information Technology by creating sustainable social enterprises. It currently employs 500 disadvantaged workers in Cambodia and Laos. DDD acts as StatDNA's operations partner, providing a highly trained workforce that can produce detailed video analysis.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 5. Sep. 2016 20:10

Gabe wrote:
De kan stadig have et Datacenter i Cambodia. Det urealistisk ved det, er at datacentre normalt har brug for køling og adgang hurtig internetforbindelse. Cambodia er hverken koldt eller kendt som et datahub land.

Undersøgte lidt mere og fandt følgende.
Digital Divide data is a social enterprise, with a mission to help the world's poorest benefit from Information Technology by creating sustainable social enterprises. It currently employs 500 disadvantaged workers in Cambodia and Laos. DDD acts as StatDNA's operations partner, providing a highly trained workforce that can produce detailed video analysis.
Det giver mening. Der sidder nogle lavtlønnede i Cambodia og laver det kedelige arbejde ved af tælle afleveringer, indlæg, boldtab osv.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 13. Sep. 2016 19:36

http://www.standard.co.uk/sport/footbal ... 39776.html

Der er mere om emnet i denne artikel. Men der er dog ikke noget nyt og overraskende ift. det man ellers har hørt om klubbernes udvikling på scouting-området. Arsenal skal dog have ros for sjældent at lave "flop-indkøb" ligesom City, United og Liverpool, og det kan være at StatDNA er et bedre værktøj end det de andre klubber anvender.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 13. Sep. 2016 20:24

Jeg er lidt sent ude, men jeg vil også gerne give mit besyv med.

Når jeg ser på truppen i sin helhed, synes jeg at den ser rigtig spændende ud. Der er forskellige kompetencer, stor bredde og en rigtig god aldersspredning. Det er med andre ord en spændende og konkurrencedygtig trup, som i mine øjne bliver lidt undervurderet fordi den ikke består af (over)hypede spillere som Zlatan, Pogba, Stones eller Gündoğan. Gündoğan er måske det bedste eksempel, fordi han bliver nogle gang nævnt som et mere spændende køb end Xhaka på trods af at eksperter med indsigt i Bundesligaen er langt mere imponerede af Xhakas præstationer de seneste år end Gündoğans præstationer.

Kunne truppen være bedre? Ja, en Agüero/Suárez på toppen og måske en Hazard/Müller/Mahrez på kanten ville gøre offensiven bedre. Det tror jeg også Wenger er opmærksom på og derfor er jeg også ret sikker på at Wenger har forsøgt på noget stort i løbet af sommeren. Men hvis Iwobi fortsætter udviklingen, Alexis og Giroud holder niveau og Ox/Walcott får selvtillid igen, er offensiven ikke helt tandløs.

Negativt ved sommerens vindue: Den offensive forstærkning (Perez) skulle være købt tidligere. Der var sikkert gode grunde til at vente lidt, men det er ærgerligt, at indkøbene ikke er tidligere på plads. Mustafi blev også indkøbt sent, men det kan til dels forsvares med de sene skader til Paulista og Mertesacker. Derudover er jeg irriteret over at Sanogo fortsat er en del af truppen. Det er efterhånden en joke, at han fortsat er i Arsenal.

Positivt ved sommerens vindue: Mustafi, Perez og Xhaka er erfarne spillere, der forbedre truppen på kort og lang sigt. En spændende lille fællesnævner ved de tre spillere er, at de alle indeholder en solid strejf af toughness, hvilket har været savnet siden "The Invincibles" på mange måder dominerede PL.

Konklusion: Truppen er forstærket ift. sidste sæson og der er tilstrækkeligt med talent til at kæmpe med om PL. (City, United og Chelsea er dog favoritter, da deres trænere er bedre taktisk over en hel sæson)

Hvis der skal gives en karaktér for vinduet er jeg nok på en lille 10'er.

Keepere i 2016/17: (3 spillere)
• Petr Cech - Startopstillingen
• David Ospina – Reserve
• Emiliano Martinez - Reserve

Forsvarsspillere i 2016/17: (10 spillere)
• Laurent Koscielny - Startopstillingen
• Hector Bellerin - Startopstillingen
• Nacho Monreal - Startopstillingen
• Shkodran Mustafi - Startopstillingen
• Gabriel Paulista - Rotation
• Per Mertesacker - Reserve
• Kieran Gibbs - Reserve
• Carl Jenkinson – Reserve
• Mathieu Debuchy – Reserve
• Rob Holding – Reserve

Centrale midtbanespillere i 2016/17: (6 spillere)
• Mesut Özil - Startopstillingen
• Santi Cazorla - Startopstillingen
• Granit Xhaka - Startopstillingen
• Aaron Ramsey – Startopstillingen/Rotation
• Mohamed Elneny - Rotation
• Francis Coquelin - Rotation

Angribere i 2016/17: (9 spillere)
• Alexis Sanchez – Startopstillingen
• Olivier Giroud - Startopstillingen
• Alex Iwobi - Startopstillingen/Rotation
• Theo Walcott - Rotation
• Alex Oxlade-Chamberlain - Rotation
• Lucas Perez - Rotation
• Danny Welbeck - Reserve
• Chuba Akpom – Reserve
• Yaya Sanogo - Reserve

Tilgange: (5)
• Granit Xhaka (25/5 - købt fra Borussia Monchengladbach)
• Takuma Asano (3/7 - købt fra Sanfrecce Hiroshima)
• Rob Holding (22/7 - købt fra Bolton Wanderers)
• Lucas Perez (28/8 - købt fra Deportivo La Coruna)
• Shkodran Mustafi (30/8 - købt fra Valencia)

Afgange: (10)
• Mathieu Flamini (kontraktudløb)
• Mikel Arteta (kontraktudløb)
• Tomas Rosicky (kontraktudløb)
• Isaac Hayden (11/7 - solgt til Newcastle United)
• Wojciech Szczêsny (4/8 - udlejet til AS Roma)
• Joel Campbell (21/8 - udlejet til Sporting Lissabon)
• Takuma Asano (26/8 - udlejet til Stuttgart)
• Calum Chambers (30/8 - udlejet til Middlesbrough)
• Serge Gnabry (31/8 - solgt til Werder Bremen)
• Jack Wilshere (31/8 - udlejet til Bournemouth)

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 15. Mar. 2017 23:50

Retrospektivt må man vel give Olitast, at han med sit 02 for sommerens vindue var mest præcis. Perez, Mustafi og Xhaka har godt nok ikke været nogen åbenbaring.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 16. Mar. 2017 10:05

Kejser wrote:Retrospektivt må man vel give Olitast, at han med sit 02 for sommerens vindue var mest præcis. Perez, Mustafi og Xhaka har godt nok ikke været nogen åbenbaring.
Jeg tror stadig på Xhaka, han er ung, og var åndssvagt god i Tyskland, han skal lære at holde hovedet koldt.

Jeg har det på samme måde med Perez. De fleste gange han har startet har han faktisk spillet nogle ret fonuftige kampe, og vist nogle gode tegn, hvorfor han ikke får flere chancer fra start er mig en gåde.

For Mustafi er 02 en for høj karrakter, han er simpelt hen ikke god nok!

02 er lige hårdt nok, det er langt fra topkarrakter men vi har fået et par spillere der med lidt flere chancer og lidt mere erfaring godt kan blive gode for klubben.
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Post Reply