Transfervinduet sommeren 2016 - afgørelsens time

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Kejser
Normal Bruger

Re: Transfervinduet sommeren 2016 - afgørelsens time

Post by Kejser » 16. Mar. 2017 13:45

ZlatkoM wrote:
Kejser wrote:Retrospektivt må man vel give Olitast, at han med sit 02 for sommerens vindue var mest præcis. Perez, Mustafi og Xhaka har godt nok ikke været nogen åbenbaring.
Jeg tror stadig på Xhaka, han er ung, og var åndssvagt god i Tyskland, han skal lære at holde hovedet koldt.

Jeg har det på samme måde med Perez. De fleste gange han har startet har han faktisk spillet nogle ret fonuftige kampe, og vist nogle gode tegn, hvorfor han ikke får flere chancer fra start er mig en gåde.

For Mustafi er 02 en for høj karrakter, han er simpelt hen ikke god nok!

02 er lige hårdt nok, det er langt fra topkarrakter men vi har fået et par spillere der med lidt flere chancer og lidt mere erfaring godt kan blive gode for klubben.
Jeg tror også på Xhaka, og det gør jeg for så vidt også på Mustafi. Perez synes jeg, der ser spændende ud, men alt tyder på, at han er væk til sommer. Der er nogle spændende informationer om ham i mandagens arsecast extra, hvor James/Gunnerblog fortæller, at Arsenals scouts ikke engang ratede ham, da sommerens transfervindue gik i gang, men det udviklede sig jo så henover sommeren i takt med, at de andre muligheder faldt sammen. Det ligner en panikløsning, som Wenger ikke er særligt begejstret for.
Fælles for dem er dog, at de langt fra var det, som Arsenal havde brug for, og særligt i det lys fremstår Xhaka-signingen helt håbløs. Han er ganske enkelt fejlcastet til de opgaver, som Wenger gerne vil have løst.

Om noget, synes jeg, at 02 er for højt.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 16. Mar. 2017 15:58

Ingen nyindkøb har i hvert fald bidraget i særligt grad, og vi skriver medio marts.

Arsecasts indspark vedr. Lucas er interessant. Og måske truffet delvist udenom Wenger. Måske inden man vidste, af Alexis skulle spille primært angriber?

Xhaka har bidraget med mindre, end man forventede. Om han er fejlcastet ved jeg ikke. At købe en af de bedste på positionen i Bundesligaen har jeg svært ved at kritisere. Jeg tror stadigvæk, han på sigt bliver en succes. Man har dog fået al for lidt ud af Xhaka.

Mustafi derimod. Øv. Han startede jo egentlig meget godt, og resultaterne var jo også meget fine, hvilket måske slører billedet lidt. Især efter skadesperioden har han været ligegyldig.

Holding er vel næsten det nyindkøb, der fortjener mest ros indtil videre, og det siger alt.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 16. Mar. 2017 18:38

Hvis man kigger traaden igennem kan man se, at de fleste er tilfredse med indkoebene og kritikken var mere rettet mod at indkoebstidpunktet var forsent i transfervinduet. Noget andet er, at alle virkede meget tilfredse med Xhaka og Mustafi indkoebene, mens folk var mere lunkne omkring Perez. Xhaka maa desvaerre paa nuevaerende tidspunkt betragtes som en skuffelse, ja han har spillet gode kampe, men ogsaa vaeret meget umoden i mange af sine beslutninger. Han er selvfoelgelig ikke blevet hjulpet af, at midtbanen har vaeret i kaos og ingen i klubben inklusive manageren har vidst hvad planen har vaeret for den centralemidtbane.
Problemet i denne saeson har vaeret meget mere organisatorisk end egentlig spiller kvalitet. Jeg tror vi kunne have koebt Ramos, Hummels, Kante og Veratti og stadig have haft problemer i den defensive organisation.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Post Reply